handdator

Visa fullständig version : Ny här och har ett par frågor...tacksam för svar

MaxM
2007-03-20, 10:44
Tjena

Ny här och har ett par frågor, skulle vara guld om någon skulle ta sig en minut eller två och svara på min frågor .. ;)

Lite info:

Har (efter 10 års lathet, är nu 30) börjat träna igen. Detta skedde i mitten av januari, vägde då 113 kg. Är 199 lång, väger nu 101 kg och har stannat där men är långt ifrån nöjd.

Mitt träningschema: (har ordentligt mutligym samt en crosstrainer hemma)

Måndag + Torsdag: Promenad 30-40 min samt 30 min på crosstrianer och styrketräning ca 40 minuter

Tisdag + Lördag: Promenad 30-40 min samt 40 min på crosstrianer.

Tränar mage (bensparkar) samt kör armhävningar hemma varje dag.

*Hur ska jag gå vidare? Känns som om jag lägger på mig runt midjan nu.. Vill ner mer i vikt, siktar på ca 95 kg.

*Kan protien pulvret göra så man lägger på sig "fett/massa" ? (Twinlabs Whey Protein Fuel) (tar det varje morgon samt efter träning)

*Kör även med SAN V-12 Turbo sedan 2 veckor tillbaka för att kunna pressa lite mer.. (tar det varje morgon samt efter träning)

Lite hjälp tack.. .*gah!*

//T

King Grub
2007-03-20, 10:46
Hej!

Hur ska jag gå vidare? Känns som om jag lägger på mig runt midjan nu.. Vill ner mer i vikt, siktar på ca 95 kg.

Ät mindre/rör på dig med. Går du upp, äter du mer än du gör av med, och det är det omvända som är ett krav för viktnedgång och fettförlust.

*Kan protien pulvret göra så man lägger på sig "fett/massa" ? (Twinlabs Whey Protein Fuel) (tar det varje morgon samt efter träning)

Ett energiöverskott innebär vikt- och fettuppgång, och kalorierna (energin) proteinpulver ger räknas in i ditt dagliga energiintag, precis som allt annat.

MaxM
2007-03-20, 10:48
Tack för det snabba svaret...

Okey.. Rör mig rätt så mycket, går varje dag + det nedan samt att det slinker in en och annan fotbollsträning. Kan nog inte äta så mycket mindre än vad jag gör nu.

Ska jag skippa protienpulvret de dagarna jag ej tränar samt bara köra en "drink" efter träning de dagar jag tränar ??

//T

L-Sami
2007-03-20, 11:26
Ska jag skippa protienpulvret de dagarna jag ej tränar samt bara köra en "drink" efter träning de dagar jag tränar ??

//T

Om du får tillräckligt med protein från maten så behöver du inte ta proteinpulver de dagarna du inte tränar.

MaxM
2007-03-20, 12:29
Okey.. tackar för svaren.. Tror jag testar att skippa pulvret under de dagarna jag ej tränar samt drar ner från 2 till 1 drink / dag de dagarna jag tränar.. Får vi se vad som händer de kommande veckorna..

Om någon har fler tips, posta det.. :)

//T

L-Sami
2007-03-20, 14:06
Okey.. tackar för svaren.. Tror jag testar att skippa pulvret under de dagarna jag ej tränar samt drar ner från 2 till 1 drink / dag de dagarna jag tränar.. Får vi se vad som händer de kommande veckorna..

Om någon har fler tips, posta det.. :)

//T

Om du har stannat upp i vikt och går inte ner längre, så är det nog bra att du ökar intensiteten av dina cardioträningar. Byt ut promenader mot lättjoggning t ex.

MaxM
2007-03-20, 14:10
Ska öka längden på promenaderna samt tempo... Ska även köra 3*2 timmars fotbollsträning/vecka.. Borde få igång det igen.. Hoppas jag.

Tack för svaren :)