handdator

Visa fullständig version : Någonting att rekommendera?

MattiasÅ
2007-03-19, 19:08
Hejsan!
Det är så att jag är ganska ny inom det här med pulver, piller osv, så jag kan knappt någonting, så jag tänkte ta hjälp av er gott folk ist :D

Tri-Matrix ,, Whey-100 ,, Calcium Pyruvate ,, CLA ,, Tight!

Det är så att jag tänkte gå ner i vikt, så jag hittade detta diet paket på en hemsida, Så vad tror ni? är det detta någonting att rekommendera?

Och jag går på morgonen 60min, tränar på gym 4ggr i veckan 60min, Och joggar på kvällarna lite lätt 4ggr i veckan.

MVH Mattias

Eddie Vedder
2007-03-19, 19:15
Vet inte vad som hände med tråden men du nämnde iaf din träning i citatet här nedan:

glömde säga att jag går varje morgon, tränar på gym 60 min 4ggr veckan, och joggar 4ggr i veckan! :D

Jättebra!:thumbup:

Det innebär att du har en hög energiförbrukning oxh kan äta en hel del mat och få i dej tilräckligt med näring samtidigt som du kan gå ner i vikt.

Om du nu inte tycker det är väldigt spännande att mixtra med olika tillskott så kommer dom inte ge dej nån magisk effekt för din viktuppgång.
Kör på Whey-80 å nöj dej med den, kanske maltodextrin oxå så du kan blanda till din egen gainer å ta efter träningen för med den träningsdosen kommer du vara i behov av en bra återhämtning snarare än massa "fettförbränningstjafs".

Du borde se till att fylla på med ordentligt med mat för det där är en hög dos träning som riskerar att slita på kroppen om du äter på tok för lite. Nu vet ju inte jag hur pass intensiva dina pass är, hurstor du är och hur gammal du är men jag skulle tro att du kan hålla ett hyfsat kcalintag på den träningsdosen och ändå gå ner.:thumbup:

Fredrik_
2007-03-20, 08:55
Du nämner inte ett ord om mat, men däremot en radda av supplement. Det är ändå maten du får i dig som är det viktigaste för att gå ner i vikt, så börja i den änden.

Johan_P
2007-03-20, 14:05
Och kom ihåg att ta pulvert för vad det är - det är inget magiskt som kommer göra dig biff om några veckor (eller jättetight, som det i detta fallet handlar om :D) :thumbup:

Lycka till med din träning!

fluffy_ferret
2007-03-20, 17:01
Kosttillskott och sånt är bara massa trams som är onödigt om du redan lever ett sunt liv.