Logga in

Visa fullständig version : vad för mat :S?

anton.l
2007-03-19, 18:03
Hallå! Skulle behöva lite hjälp med bra mat man kan käka för o tjocka på sig lite så man har något o bygga? Är lite nybörjare på denna front =((

Sen undrar jag även det här med nötter, har hört att det är bra låt oss säga påsnötter som icas cashew ??? Gör de något om dom är saltade eller måste jag gå till torkade frukt saken:P?

behöver veta lite mer precis vad som ska ätas, tack.

Eddie Vedder
2007-03-19, 18:07
Hallå! Skulle behöva lite hjälp med bra mat man kan käka för o tjocka på sig lite så man har något o bygga? Är lite nybörjare på denna front =((

Sen undrar jag även det här med nötter, har hört att det är bra låt oss säga påsnötter som icas cashew ??? Gör de något om dom är saltade eller måste jag gå till torkade frukt saken:P?

behöver veta lite mer precis vad som ska ätas, tack.

Sök på exempelvis "viktuppgång" lr "gå upp i vikt" så kommer du ha läsning natten lång sen, frågan ställs nämligen ca. 30 ggr om dagen.;)

Men hursomhelst är en enkel regel att om du redan äter en välbalanserad å hyfsat varierad kost så är det bara att äta mer av den kosten. Ta en extra portion å ett extra mellanmål, en sån liten förändring kan göra stor skillnad till att börja med.:thumbup:

Va gäller din fråga om cashewnötter kan du absolut äta dom saltade, salt i sej är inget gift med däremot något man ska inta med måtta. Om du föredrar dom saltade cashewnötterna så ät dom men se till att inte dränk all din mat i salt bara.:D