handdator

Visa fullständig version : för lite mat?

metalizer
2007-03-19, 17:54
frukost : 2 grova macker å en protein drink
1.5h senare i skolan en proteindrink
1.5h senare skolmat
1.5h senare kyckling eller nått och proteindrink
träning
mat hemma.. kyckling/fisk/pasta/potatis eller nått sånt
ostkaka 1-2h senare
macka eller nått
protein drink
sova

är det för lite mat för en dag?

King Grub
2007-03-19, 17:59
Beror på ditt behov, dina mål och om du gör dom framsteg du önskar mot dessa mål med maten du beskriver.

metalizer
2007-03-19, 17:59
glömde protein drink efter träning också.. kan hända att man äter mer mat på kvällen igen också

Eddie Vedder
2007-03-19, 18:03
Känns spontant som väldigt mycket protein, men som redan nämnts är det ju omöjligt att ge några svar eftersom du inte berättar nåt om din träning (varken träningstyp/-intensitet/-mängd lr dina träningsmål), ingen längd, ingen vikt, ingen ålder, INTE ENS VILKET KÖN!

metalizer
2007-03-19, 18:06
ok :P 16 år grapp 184cm typ 86kg å växa lite skulle inte skada :P

Eddie Vedder
2007-03-19, 18:15
Enligt "Harris&Benedict" (en form för energiberäkning) så ligger du på mellan runt 2700kcal vid en aktivitetsfaktor på 1.3 samt ca.3000kcal vid en aktivitetsfaktor på 1.5. Med andra ord tror jag inte att ett intag på runt 3000kcal om dagen vore helt fel för dej om du vill öka lite muskelmassa.

Försöka att exempelvis öka på kolhydraterna lite och minska ner på proteindrinkarna en aning vore inte fel tror jag. Det kan nog va bra för just nu baserar du väldigt mycket av din kost på proteintillskott vilket är bra protein men det är samtidigt näringslöst och därför skulle du kanske kunna slänga in lite mer vanlig mat som bidrar med näring utöver energi. Du gör givetvis som Du vill och det jag säger är inte det som är "rätt" men du bad om tips och det var ett tips från mej iaf.:thumbup:

metalizer
2007-03-19, 18:44
ja tips är bra med tanke på att jag inte vet något om kcal räkning överhuvudtaget.

rätt mycke kolhydrater i gainer dock?.

tar proteindrinkar för att få i mig nått iaf , antar att det är bättre än ingenting alls? :P

annars skulle ni ju kunna ge mig tips på något jag borde äta osv

Raggis
2007-03-19, 18:52
ja tips är bra med tanke på att jag inte vet något om kcal räkning överhuvudtaget.

rätt mycke kolhydrater i gainer dock?.

tar proteindrinkar för att få i mig nått iaf , antar att det är bättre än ingenting alls? :P

annars skulle ni ju kunna ge mig tips på något jag borde äta osv

Gainer innehåller snabba kolydrater. Ät mer fullkornsprodukter, och tagga ner på drinkarna.