Visa fullständig version : Egen variant av "Bodyslim"!
_xtreme_
2003-03-10, 16:53
Säkert har ni hört reklamen från TV-Shop om "bodyslim" som har två handtag i en box och ett ljul under. Meningen är att man ska stå i armhävningsposition och rulla fram och tillbaka längs golvet, då den dock hjälper dig med en fjäder på tillbakavägen. Vet ni vad jag menar? Provade en egenvariant av detta och tog och gjorde samma övning fast med en av mina hantlar. Gryymt vad det kändes att det tog samt även lite i magen idag (dagen efter), och jag som aldrig "haft problem" med situps innan, med eller utan vikt på bröstet. Vad säger ni experter om denna övning?
feldtarn
2003-03-10, 17:11
nu frågade du iofs efter en expert o det är jag verkligen inte!
men denna övning ger väl bara en statisk övning av magen dvs ingen kontration (stavfel?!)...
man får en jäkla träningsverk pga överbelastning men jag tror den bygger minimalt med muskler...
Som alla andra grejor de säljer på tv som ersätter ett helt gym o allt.... lite lustigt att det fortfarande finns gym då:confused:
men en jäkla verk fär man av skiten iaf;)
Niclaaas
2003-03-10, 17:13
eftersom att jag inte har provat så har jag ingen aning men jag tänkte bara säga att ämnet varit uppe förut och det var en hel del som tyckte att det var en riktigt bra övning....inväntar svar från någon som använder eller har använt sig av övningen
Ninjasmurf
2003-03-10, 18:53
Körde den förut ett tag, fick alltid träningsverk i magen efter... enligt vad jag hört ska det ha varit en ganska vanlig övning förr i tiden.
Om man inte vill slita ut hantlarna (och göra märken i golvet) så säljer Stadium ett hjul.
_xtreme_
2003-03-10, 19:14
Originally posted by Ninjasmurf
Körde den förut ett tag, fick alltid träningsverk i magen efter...
Tyckte du att det gav bra resultat då? Träningsverk behöver ju inte alltid betyda att det är bra...
Jag körde med ett hjul ifrån stadium i ett par månader..
Det gav mycket sämre resultat än samma mängd annan magträning, men mera träningsvärk..
även om man kör strikt så kommer en molande värk i svanken efter ett tag, å då menar jag verkligen strikt och att man inte rullar ut för långt. Så braheten é väl så där.. :rolleyes:
Sämre resultat med mer träningsvärk och värk i svanken... Låter nästan som om du övertränade med den?!
Nils
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.