Visa fullständig version : Har du kontakt med ditt/dina ex?
Brukar du försöka behålla kontakten med ditt/dina ex? Varför?
Själv är jag nog mer för att är det slut, så är det slut så ingen kontakt.
Njae, mycket sporadiskt med ett jättegammalt ex. men nyare ex har jag ingen kontakt med alls.
Japp, det har jag.
inte alla iofs
Handcuff
2007-03-18, 11:02
Inte det minsta (från min sida). Dock gör dom sporadiska försök att kontakta mig ibland...*grr*
olle lindblad
2007-03-18, 11:02
Vissa av dem ja. Det beror rätt mycket på vilka omständigheter som lett till att man delat på sig.
HerrArne
2007-03-18, 11:05
Nej för 17. Det är säkert en helt annan sak om man exempelvis har barn ihop med ett ex, men annars kan jag inte se någon anledning att hålla kontakten. Vad gott skulle kunna komma ur det?
shadowfire
2007-03-18, 11:05
Yes, flera av dem, men har alltid brytit precis all kontakt direkt efter relationen och sen tagit upp kontakten typ ett år senare då allt lagt sig och båda gått vidare. Ingen bitterhet, men kul o ta tillvara på vänskapen iaf, man känner ju varandra innantill o utantill så...
Det är ju inte vem som helst som får privilegiet och lära känna en så djupt och så mkt, så det är väl mest det som man vill förvalta. Förtroendet finns där iaf då jag haft turen att träffa vettiga tjejer genom åren.
Kallprat på msn då och då.
shadowfire
2007-03-18, 11:07
Nu var det längesedan du hejjade på mig dock.. *cupid*
Nu var det längesedan du hejjade på mig dock.. *cupid*
Du var bara ett ons :/
Vad gott skulle kunna komma ur det?
Vänskap. Om en person har betytt mycket för mig så vill jag ha kvar kontakten. För mig är en relation mer än sex. Är det bara sex så ser jag ingen anledning att ha kvar relationen
The_RobRoy
2007-03-18, 11:10
Ingen bitterhet, men kul o ta tillvara på vänskapen iaf, man känner ju varandra innantill o utantill så...
Det är ju inte vem som helst som får privilegiet och lära känna en så djupt och så mkt, så det är väl mest det som man vill förvalta. Förtroendet finns där iaf då jag haft turen att träffa vettiga tjejer genom åren.
Håller med.
Jag träffar och pratar med mitt ex, tycker om henne väldigt mycket fortfarande.
Vänskap. Om en person har betytt mycket för mig så vill jag ha kvar kontakten. För mig är en relation mer än sex. Är det bara sex så ser jag ingen anledning att ha kvar relationen
Finns en god anledning till ha kvar kontakten: "hej vad gör du ikväll? kom och se en film(ligg) med mig ikväll då?
Finns en god anledning till ha kvar kontakten: "hej vad gör du ikväll? kom och se en film(ligg) med mig ikväll då?
men då är det ju inte en avslutad relation (man/kvinna).
Ja. Med de som vill ha det.
Ja, med några. Har det tagit slut för att man blivit mer vänner än ett par är det väl synd att inte ta vara på den vänskapen? Personen har sällan förlorat de goda egenskaper jag tyckte om från början.
Überbiffen
2007-03-18, 11:35
Nej.
Det finns en färsk extråd, men har ett ex som hörde av sig sporadiskt, ett ex som jag försökt höra av mig sporadiskt till, och ett som jag har kontakt med, vi försöker vara vänner så gott det går. Vi var ihop länge, och ingen har glömt något.
hon->:devil: :devil:<-jag. Något mer än vänner är ingen.
Sedan har jag ett som jag träffat någon gång som vän, som kanske borde förblivit vän under hela tiden.
men då är det ju inte en avslutad relation (man/kvinna).Sex och relation behöver väl inte nödvändigtvis höra ihop?
Jag har inte kontakt med några ex! ;D
Ja, med några. Har det tagit slut för att man blivit mer vänner än ett par är det väl synd att inte ta vara på den vänskapen? Personen har sällan förlorat de goda egenskaper jag tyckte om från början.
+1.
Tricklev
2007-03-18, 11:44
Sporadiskt msn snack då och då med någon, dom flesta vill inte hålla kontakten med mig efteråt.
Håller jag med om. Det hela är ganska beroende av vad som gjorde att det tog slut. Frågan är hur ofta ett förhållande tar slut på detta vis? Det är ju bra när båda är överens om att det inte funkar och man är mer vänner än ett par, men i det allra flesta fall brukar det "tror" jag vara så att en har känslor kvar, och då ser jag det som en svårighet att behålla kontakten. Om det är jag som har känslorna kvar, blir det svårare för mig att gå vidare om kontakten behålls, och den andra är inte så kul att ha att göra med, då han oftast är väl medveten om att mina känslor är kvar. Tvärtom också, är jag den som gjorde slut skulle jag ha svårt att ha att göra med någon som vill ha mig tillbaka.
Sex och relation behöver väl inte nödvändigtvis höra ihop?
om man fortfarande har sex så är det inte ett ex i min mening.
må hända så har man inte samma typ av relation som tidigare.
Vissa av dem. Bara för att det inte funka mellan oss kärleksmässigt är vi inte dåliga kompisar för det. Ett utav minaex är en utav mina närmaste vänner,även om han bor typ 40mil bort.
Jag försökte skapa en vän-relation, men det hela slutade med att hennes pappa ringde mig och förklarade vilket perverst äckel jag var. Rätt kul historia...
Njepp, jag har inte hört av någon av mina på år nu. Min första bröt jag med ganska direkt för det skulle varit omöjligt att behålla kontakt då vi inte direkt skiljdes som vänner. Har en del kontakt med hans kusin och bror fortfarande iofs.
Med min senaste hade jag kontakt en tid efteråt, innan han flyttade utomlands igen, eftersom vår breakup liksom var väldigt ömsesidig och vi fortfarande tyckte om varandra otroligt mycket som personer. Han ville gifta sej och ha barn numedengång ungefär(till skillnad från mej då) så det kändes inte rätt för mej dels därför och dels pga andra saker. Och han var därför väldigt förstående, så vi fick ett mycket bra avslut och kunde behålla fin kontakt en tid. :) Hans syrra har jag rätt bra kontakt med fortfarande dock och fått höra att det går skitbra för honom med karriär, fru och BARN påväg! *cupid*
Men tror inte jag direkt skulle vara pigg på att ta upp kontakt med någon av dem med hänsyn till framtida partner. Många tycker ju det känns obekvämt när sina partners har kontakt med ex och det respekterar jag. :thumbup:
Håller jag med om. Det hela är ganska beroende av vad som gjorde att det tog slut. .
Precis!
Varje fall är unikt. Har ingen några känslor kvar efter år så är det klart att man kan ta upp kontakt om man känner för det och tycker om varandra som personer sålänge båda delar filosofin att man ALDRIG NEVAHH taffsar på gamla trän'(varandra :D), utan isf håller det vid vänskap.
Nej, finns inget behov/syfte för mig.
Undrar om det är vanligt att folk i smyg går runt och är måttligt till mycket svartsjuka när partnern har kontakt med sina ex, men säger att det är 'ok* för att inte verka omogna... *spekulerar* :D *popcorn*
Med ett ex - av förklarliga skäl. :)
shut teh face
2007-03-18, 12:40
Absolut, är en människa vettig nog att vara tillsammans med mig så är det helt klart värt att ha kvar dem som vänner i efterhand..
Sofia4_4
2007-03-18, 12:42
Nej, det har jag inte.
better__bodies
2007-03-18, 12:42
Nej ingen kontakt alls med mina ex, direkt vi bröt så bröt vi allt.
Undrar om det är vanligt att folk i smyg går runt och är måttligt till mycket svartsjuka när partnern har kontakt med sina ex, men säger att det är 'ok* för att inte verka omogna... *spekulerar* :D *popcorn*
Det beror nog på vad som gjorde att deras förhållande tog slut från början. Fast jag vet inte, för min del får han gärna ha noll kontakt med sina ex. Svartsjuka eller inte!
Är dock lite skeptiskt ändå till att man kan ha kontakt. Som Kwon skrev, vad är behovet och syftet med det egentligen? Vänner har man ju på andra håll. Bara för att man bryter all kontakt betyder ju inte nödvändigtvis att man hatar människan eller anser den vara mindre än en vän... Förstår nog inte vad man har att vinna på det. Har väl inte i mina erfarenheter hamnat i en situation där jag anser att jag har något att vinna på att behålla kontakten iallafall.
bluelight
2007-03-18, 14:23
Nja, skulle bara vara jäkligt jobbigt i början, men nu skulle jag väl kunna ha kontakt men ser inga anledningar till det.
Absolut, är en människa vettig nog att vara tillsammans med mig så är det helt klart värt att ha kvar dem som vänner i efterhand..
Precis
Inte regelbundet med någon för tillfället dock.
Det beror nog på vad som gjorde att deras förhållande tog slut från början. Fast jag vet inte, för min del får han gärna ha noll kontakt med sina ex. Svartsjuka eller inte!
Är dock lite skeptiskt ändå till att man kan ha kontakt. Som Kwon skrev, vad är behovet och syftet med det egentligen? Vänner har man ju på andra håll. Bara för att man bryter all kontakt betyder ju inte nödvändigtvis att man hatar människan eller anser den vara mindre än en vän... Förstår nog inte vad man har att vinna på det. Har väl inte i mina erfarenheter hamnat i en situation där jag anser att jag har något att vinna på att behålla kontakten iallafall.
Jag är på samma spår... har de barn ihop eller av dylika nödvändiga skäl måste hålla kontakten är det ju en annan femma.
Hmm knepigt det där, jag håller med dej på ett sätt men jag tycker att man kan se det på flera vis... Jag kan se det som att jag personligen ju har ett par bra vänner att vinna. Eftersom jag kan glädjas åt deras nya kärleker, framgångar und so waiter, dvs har noll känslor kvar. Men det kanske är lite egoistiskt med tanke på hur ens egen nya partner kanske ser på saken?(även om vederbörande säger att det är 'ok' för att inte verka barnslig och lite svartsjuk).
Sen kanske vissa, som du var inne på tidigare, håller kontakt för att de har känslor kvar och hoppas på något i framtiden. Då har man ju definitivt inget att vinna. Men har det gått ÅR sedan breakupen så är det förvånandsvärt om man inte har kommit över någon imo.
Jag är på samma spår... har de barn ihop eller av dylika nödvändiga skäl måste hålla kontakten är det ju en annan femma.
Hmm knepigt det där, jag håller med dej på ett sätt men jag tycker att man kan se det på flera vis... Jag kan se det som att jag personligen ju har ett par bra vänner att vinna. Eftersom jag kan glädjas åt deras nya kärleker, framgångar und so waiter, dvs har noll känslor kvar. Men det kanske är lite egoistiskt med tanke på hur ens egen nya partner kanske ser på saken?(även om vederbörande säger att det är 'ok' för att inte verka barnslig och lite svartsjuk).
Sen kanske vissa, som du var inne på tidigare, håller kontakt för att de har känslor kvar och hoppas på något i framtiden. Då har man ju definitivt inget att vinna. Men har det gått ÅR sedan breakupen så är det förvånandsvärt om man inte har kommit över någon imo.
Näh, visst kommer man ju över killen/tjejen tillslut. Vore konstigt annars. Frågan när jag skapade tråden väcktes då mitt ex kontakta mig i förrgår. Han hade samma filosofi som mig när vi var tillsammans att man inte kan ha kontakt med sina ex. Så när han kontaktade mig blev jag mest fundersam över vad han vill. Han undrade mest hur det var med mig nuförtiden, tyckte det var lite skumt dock eftersom vi inte hörts sedan vi gick våra seperata vägar. För mig har jag liksom alltid tänkt att anledningen till att man fortsätter ha kontakt är på grund av att antingen den ena eller den andra vill ha den andra tillbaka. Men efter att läst en del av inläggen, så behöver det nog inte vara så. Skulle vara lite jobbigt om han helt plötsligt skulle vilja ha tillbaka en... :Virro Han är ju nedlagd sen länge, och känner inte något behov av att ha kontakt med honom.
Känner du inte ett behov att ha kontakt med honom så finns det ingen anledning för dig att ha det heller.
Mitt senaste ex är numer en väldigt bra vän till mig. Någon som jag inte skulle vilja vara utan. Jag kan inte förstå varför jag skulle välja bort henne ur mitt liv bara för att vi inte är tillsammans längre.
Ryska_raketen
2007-03-18, 15:23
dito!
Näh, visst kommer man ju över killen/tjejen tillslut. Vore konstigt annars. Frågan när jag skapade tråden väcktes då mitt ex kontakta mig i förrgår. Han hade samma filosofi som mig när vi var tillsammans att man inte kan ha kontakt med sina ex. Så när han kontaktade mig blev jag mest fundersam över vad han vill. Han undrade mest hur det var med mig nuförtiden, tyckte det var lite skumt dock eftersom vi inte hörts sedan vi gick våra seperata vägar. För mig har jag liksom alltid tänkt att anledningen till att man fortsätter ha kontakt är på grund av att antingen den ena eller den andra vill ha den andra tillbaka. Men efter att läst en del av inläggen, så behöver det nog inte vara så. Skulle vara lite jobbigt om han helt plötsligt skulle vilja ha tillbaka en... :Virro Han är ju nedlagd sen länge, och känner inte något behov av att ha kontakt med honom.
I see, he he...
Ja tror definitivt inte du behöver oroa dej för det... ;) iallafall inte om det var över ett år sedan ni gjorde slut iallafall. Tror de flesta har en väldigt strikt princip att aldrig gå tillbaka och försöka på sina ex. Alla jag känner lever efter det och det lär vara vanligt, han ville nog bara höra hur det var med dej.
Mitt senaste ex är numer en väldigt bra vän till mig. Någon som jag inte skulle vilja vara utan. Jag kan inte förstå varför jag skulle välja bort henne ur mitt liv bara för att vi inte är tillsammans längre.
Det är underbart när man kan fortsätta så. Tror nog att det är få förunnat. :)
förhållande... att förhålla sig till någon. Handlar nog mkt om att man får finna nya sätt att förhålla sig till någon helt enkelt.
I see, he he...
Ja tror definitivt inte du behöver oroa dej för det... ;) iallafall inte om det var över ett år sedan ni gjorde slut iallafall. Tror de flesta har en väldigt strikt princip att aldrig gå tillbaka och försöka på sina ex. Alla jag känner lever efter det och det lär vara vanligt, han ville nog bara höra hur det var med dej.
Jag hoppas det! Det har nog gått över ett och ett halvt år nu sedan det tog slut. :)
förhållande... att förhålla sig till någon. Handlar nog mkt om att man får finna nya sätt att förhålla sig till någon helt enkelt.
Well spoken :thumbup: :D
Ett och ett halvt år är lååång tid i mitt tycke iallafall.
dito!
Åhhh msn förhållanden ååååå
mangemani
2007-03-18, 16:14
håller bara kontakten med dom som förtjänar det och som är vettiga.
har kontakten med 2 st.
Ryska_raketen
2007-03-18, 16:35
Älskar du det?*cupid*
Älskar du det?*cupid*
DVD
Det VET DU *cupid*
D
Ack så trevliga :Virro
Ack så trevliga :Virro
Höhö :D :Virro :Virro :Virro
Har ingen kontakt med några ex. Inte för att de är ex utan för att jag har ingenting gemensamt med dem. Jag var inte så gammal heller när jag var ihop med dem så man har väl ändrat sig rätt mkt sen dess
Ena exet försöker dock hålla kontakt med mig ibland. Klockan 3:00-4:00 nån lördagsnatt då och då...
Ironbabe
2007-03-18, 17:21
Ja det har jag. Bla för att vi har barn ihop :)
Finns en del ex som hör av sig emellanåt och som jag även fikat med när jag haft lust. Om de är ute efter något mer än en trevlig fikastund och prat om ditten o datten tror jag inte! Men ska man tro på vad killar säger om att ha tjejkompisar/ex så vill de väl bara ligga med mig *gah!* så jäkla jobbigt att vara populär även efter att ett förhållande tagit slut..*gah!* :D
Jag tycker bara att det tyder på att jag och det specifika exet haft en sund och bra relation som gör att vi kan vara "vänner" även efter breaket.
shadowfire
2007-03-18, 17:41
Ja det har jag. Bla för att vi har barn ihop :)
Finns en del ex som hör av sig emellanåt och som jag även fikat med när jag haft lust. Om de är ute efter något mer än en trevlig fikastund och prat om ditten o datten tror jag inte! Men ska man tro på vad killar säger om att ha tjejkompisar/ex så vill de väl bara ligga med mig så jäkla jobbigt att vara populär även efter att ett förhållande tagit slut..*gah!* :D
Jag tycker bara att det tyder på att jag och det specifika exet haft en sund och bra relation som gör att vi kan vara "vänner" även efter breaket.
Vem vill inte ligga med dig? :kinky: *cupid*
Klart grabbarna aldrig slutar tråna efter ironboobie.
Tror det är lättare för en tjej att vara vän med sitt ex utan baktankar än för en kille, rent generellt.
Fatalist
2007-03-18, 18:05
Absolut inte.
Hahaha :D :D :D
Varför inte det??
Hahaha :D :D :D
Varför inte det??
Jag ställer samma fråga till dig. :D
Japp. Önskar att den vore bättre också.
Karl_alfred
2007-03-18, 18:48
Höhö :D :Virro :Virro :Virro
NI VAR IHOP!
Älskar du det?*cupid*
NI VAR IHOP!
Vet, men han började ta med sina matlådor på dejterna sen
Vet, men han började ta med sina matlådor på dejterna sen
Jaha ja - så det var alltså den där förbannade matlådan som kom emellan. Det är märkligt det där - men en liten matlåda kan verkligen ta stor plats.
Jag har gärna kontakt med mina ex i den mån att det känns bra för båda.
God works in mysterious ways :/
Även om vi skojar nu - så är det ju för tragiskt när en liten maltåda upp tar en en hel diskussion, eller att maten blir så viktig att den blir ett problem. Det bästa och mysigaste - i ren Lady & Lufsen anda, är att äta med samma bestick ur samma låda.
Ironbabe
2007-03-18, 20:39
Även om vi skojar nu - så är det ju för tragiskt när en liten maltåda upp tar en en hel diskussion, eller att maten blir så viktig att den blir ett problem. Det bästa och mysigaste - i ren Lady & Lufsen anda, är att äta med samma bestick ur samma låda.
nooooooo, jag säger som Joey "Tina dont share food" *gah!*
Ironbabe
2007-03-18, 20:40
Ja...
Vem, vem, vem då??? *nyfiken* *popcorn*
Usch vad glupskt. Tur att man slipper dela med såna. Delad matlåda är dubbel matlåda.
Vem, vem, vem då??? *nyfiken* *popcorn*
Hahahaha ja det kanske du får veta någon gång nyfiken-sis:naughty:
Ah, vänner. :)
Ironbabe
2007-03-18, 20:47
Usch vad glupskt. Tur att man slipper dela med såna. Delad matlåda är dubbel matlåda.
mm, jag är glupsk.. i dubbel bemärkelse *drool*
Vill du säga oss nåt med din smiley i signaturen?
Då är det noterat.
Till er andra säger jag; vårda relationen till era x om ni känner att det ger er nåt , klipp inte alla band bara för sakens skull.
Ironbabe
2007-03-18, 20:55
Vill du säga oss nåt med din smiley i signaturen?
Japp! Jag är stark :D
Javisst. Ganska många av dem.
Men nu är jag singel igen och min ex-fru hatar mig som fan redan :) Där lär det inte bli någon kontakt....
Men nu är jag singel igen och min ex-fru hatar mig som fan redan :) Där lär det inte bli någon kontakt....
Vänta ett år innan du säger det.
När det är färskt är det så mycket känslor i gungning just för att det finns känslor kvar.
Vänta ett år innan du säger det.
När det är färskt är det så mycket känslor i gungning just för att det finns känslor kvar.
Jag hatar ingen dock. Dumt, onödigt och energikrävande. Men tack för att du delar med dig av din livserfraenhet tant. ;)
Javisst. Ganska många av dem.
ofan.. är det okej att fråga när ni skiljde er?
edit: har inget ex ;)
ofan.. är det okej att fråga när ni skiljde er?
edit: har inget ex ;)
Innan..Förut..Ja, imperfekt eller egentligen preteritum.:/
jag har kontakt med mitt ex, jag vill det men ändå inte liksom. DILEMMA
AngelLove
2007-03-19, 12:02
Kontakt med två stycken, ena för att hon är mamma till mina barn och den andre för att hon är en underbar vän som är en av få som verkligen känner mig som person.
Själfvklart har du rätt. Är det äkta kärlek existerar en sån sak inte ens i närheten av nivån -problem-. Tror jag skulle se det på samma vis ....*får en komisk inre syn :D *
Fighterbabe
2007-03-21, 20:50
Nja,en del... En av dem ringde mig för någon månad sedan runt midnatt och var helt förtvivlad. "Du måste hjälpa mig, du tycker om katter va?!" Jag tycker om de flesta djur så... "Min nya tjej ska flytta till mig och hon har en katt som hon inte vill göra sig av med, kan den bo hos dig? Men du får absolut inte säga att vi har haft ett förhållande, för hon är så svartsjuk"
Å vad svarar man på det???*gah!* men jag sa att jag kunde ta hand o katten, tänkte bara på katten. Dagen efter ringde han igen och sa att det hade löst sig... Jaja *rolleyes*
Han som jag har nu, är nog snart mitt ex... Vi kommer nog inte kunna bryta kontakten helt iom att vi är med i samma förening... Men jag ska kanske leta efter en kille på gymmet istället som INTE är rädd för starka, grovfa tjejer...;)
Själfvklart har du rätt. Är det äkta kärlek existerar en sån sak inte ens i närheten av nivån -problem-. Tror jag skulle se det på samma vis ....*får en komisk inre syn :D *
Jag gillar när du säger att jag har rätt. Och jag håller med om att när kärleken spirar så skrattar man åt små töntiga bagateller. Jag vill veta mer om den inre synen.
Innan..Förut..Ja, imperfekt eller egentligen preteritum.:/
Jag menar att det kommer att lägga sig ifrån hennes sida.
Du sa ju att det var hon som kände hat just nu.
Har berott på praktiska omständigheter. Umgås man i ungefär samma kretsar är det klart man hejar å frågar läget, nåt man gör bara. Men på senare år har jag inte sett till dem. När jag fick barn fick jag några gratulationer iofs så de är bättre på att hålla koll än vad jag är.
Däremot har jag ett ex som sitter i fängelse och verkar ha tråkigt för han skickar hälsningar (julkort å sånt) och jag har väl sagt till att det är onödigt men hade nog behövt säga ifrån bättre. Antagligen tycker jag att det där med fängelse låter läbbigt så jag glömmer det hela mellan varven. *rolleyes*
Skulle däremot inte säga upp kontakten av princip, det faller sig nog naturligt hur det blir tror jag.:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.