Visa fullständig version : WPI vs. Vasslet i CP3 -FAIRING-
Det är nog bara Fairing som kan svara på det här tror jag men frågan är vad det är för skillnad på vasslet i WPI och vasslet i Complete Protein 3 och varför ni inte använder samma vassle?
Lindstein
2007-03-16, 09:27
Det är nog bara Fairing som kan svara på det här tror jag men frågan är vad det är för skillnad på vasslet i WPI och vasslet i Complete Protein 3 och varför ni inte använder samma vassle?
WPI är tillverkat av en process som kallas Cross-Flow Microfiltration som är väldigt skonsam för proteinet och det behåller även "ömtåliga" proteiner.
Vasslet i Complete är tillverkat genom Ion Exchange, som ger en mycket hög protein halt, men är inte lika skonsam för proteinet.
Under WPI på fairings egen sida kan du läsa mer exakt om de två olika tillverkningsmetoderna metoderna.
(Frågan på varför dom har valt att använda olika i produkterna överlåter jag till Fairing)
Om du undrar pga vilket du skall köra så tycker jag complete. Helt klart bättre med vassle/kasain alt vassle/kasain/egg alabum än vassle endast.
Jag har läst på Fairings hemsida men i mina ögon verkar CP3s vassle bättre pga lactoferrinet, så varför gör dom ingen 100% vassleprodukt av det?
Lindstein
2007-03-17, 10:41
Jag har läst på Fairings hemsida men i mina ögon verkar CP3s vassle bättre pga lactoferrinet, så varför gör dom ingen 100% vassleprodukt av det?
Tillverkningen av vasslet i WPI görs på ett skonsammare sätt och proteinet behåller alla naturliga delar. (detta är alltså bättre)
Tillverkningsprocessen av vasslet i Complete är inte lika skonsam för proteinet som WPI, bla lactoferrinet försvinner i stort sett i denna process, troligtvis därför extra av detta är tillsatt.
Häng inte upp dig på dessa små detaljer, i verkligheten lär du inte märka någon skillnad ändå...
Jag tror mer att laktoferrinet är tillsatt för att ge ett mervärde.
Du får ett tillskott av ett protein som håller tillbaka olika matförgiftande bakterier. Ett mervärde eftersom immunförsvaret i tarmarna får det lite lugnare.
Så man skulle kunna göra ett bättre CP3 själv genom att blanda 50/50 WPI och Sloow?
WPI+Sloow = Optimalt :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.