handdator

Visa fullständig version : Mat för hårdare mage?

apa_ola
2007-03-15, 12:48
Ja?
Finns det mat som har den egenskapen?

Är magsjuk. Kan numer behålla maten jag stoppar i mig. Men det kommer ut i fel konsistens i den vanliga änden;)

Fiber i sig lär nog inte funka, eftersom jag dricker mycket vatten.

Blåbär åt jag när jag var mindre och magsjuk, och det hjälpte. Var det på riktigt eller placebo?

King Grub
2007-03-15, 12:55
Är det virus magsjukan beror på finns det ingen speciell behandling, utan det är bara att vänta ut saken som gäller. Dricka mycket.

Blåbär och blåbärssoppa agerar stoppande, men bara hos 3/4-delar av befolkningen. Resten blir faktiskt lösare i magen av blåbär, så är man inte säker, bör man kanske inte experimentera när man redan har diarré. :D

Annars är det vanlig mat som gäller. Inget speciellt. Undvik en massa fiber och kryddstark mat. Mjölkprodukter brukar rekommenderas att man tar det varligt med.

apa_ola
2007-03-15, 13:02
Är det virus magsjukan beror på finns det ingen speciell behandling, utan det är bara att vänta ut saken som gäller. Dricka mycket.

Blåbär och blåbärssoppa agerar stoppande, men bara hos 3/4-delar av befolkningen. Resten blir faktiskt lösare i magen av blåbär, så är man inte säker, bör man kanske inte experimentera när man redan har diarré. :D

Annars är det vanlig mat som gäller. Inget speciellt. Undvik en massa fiber och kryddstark mat. Mjölkprodukter brukar rekommenderas att man tar det varligt med.

ok, tack för det.

Ska nog gå till Ica för ett paket blåbär. Nu får det bära eller brista :D