handdator

Visa fullständig version : Vänja av ett lite märkligt betende.

stora_starka_jätten
2007-03-13, 22:06
Hej!

jag har ett litet problem som jag jobbar med och försöker att åtgärda.

Jag är ibland i min egen värld när jag är ute.
Det innebär att jag tänker en del och ibland pratar lite med mig själv och eventuellt gör någon något udda rörelse eller så.

Hur gör man för att få bukt på prbolemet?
finns det något man kan göra för att vänja av sig det beteende mer än att försöka tänka sig för varje gång man är ute???

MVH / jätten

Jompan
2007-03-13, 22:08
Varför vill du bli av med beteendet?

stora_starka_jätten
2007-03-13, 22:09
Varför vill du bli av med beteendet?

för att vissa kollar lite frågande på en ibland och tycker man är underlig.

olwe
2007-03-13, 22:11
Jag förstår inte heller varför du vill bli av med beteendet. Jag gör lite likadant jag med. Går ofta och garvar för mig själv eller rycker till lite ibland när jag tänker på olika saker, men det är bara charmigt.

Om du vill bli av med beteendet så är det lättaste förmdligen att byta ut det mot ett annat beteende. Du kan ju börja räkna lyktstolpar eller liknande? (men det är ju mycket mer vrickat enligt mig)

Jompan
2007-03-13, 22:12

Hur känner du för det då? Gör det något?:)

stora_starka_jätten
2007-03-13, 22:14
Hur känner du för det då? Gör det något?:)

Finns väl vissa som jag upplever tar lite avstånd till mig.. Spekulerar i att detta kanske är orsaken till det!

Lellan
2007-03-13, 22:14
Hm, kan vara svårt.. var ute i sällskap med kompis som kan säga till dig kanske? Fast när du har sällskap kanske du inte gör det. Hm. Beror väl på hur djupt det sitter, om du alltid gjort det osv. Men vill du verkligen sluta och upplever att du kan ha kontroll över det annars kan det ju lyckas. Eller känns det som okontrollerbara tics?

Själv tar jag mig på tuttarna när jag är själv. Det är väl gosigt. Men inte bland folk el någon annanstans än hemma.. Har glömt av mig när jag varit riktigt trött på jobbet å stått med tutte i näven. Gosigt men onödigt.

Har inget bättre råd ikväll. (Jag är trött å håller i min tutte)

(typ)

Kwon
2007-03-13, 22:16
Haha Lellan som håller i sina tuttar oavsett var hon är (på Nobelfest tex) och vilka hon umgås med :)

Dock ett beteende som ej behöver avvänjas imho

It's healthy

Tigerkotten
2007-03-13, 22:16
prata med sig själv e ju bara kul! :D Någon som lyssnar på en iaf.... :D

Som när jag handlade chips, typ nääää ska jag ta cheeseballs hmm näeee tortillas perhaps osv.

Sen kom en runt från andra sidan o tittade lite underligt på mig, men so what :D Skoj bara :D

stora_starka_jätten
2007-03-13, 22:18
Kan tilläggas att när jag var yngre gjorde jag ibland målgester eftersom jag fantiserade att jag spelade i Landslaget .typ

Fettecke
2007-03-13, 22:19
Hm, kan vara svårt.. var ute i sällskap med kompis som kan säga till dig kanske? Fast när du har sällskap kanske du inte gör det. Hm. Beror väl på hur djupt det sitter, om du alltid gjort det osv. Men vill du verkligen sluta och upplever att du kan ha kontroll över det annars kan det ju lyckas. Eller känns det som okontrollerbara tics?

Själv tar jag mig på tuttarna när jag är själv. Det är väl gosigt. Men inte bland folk el någon annanstans än hemma.. Har glömt av mig när jag varit riktigt trött på jobbet å stått med tutte i näven. Gosigt men onödigt.

Har inget bättre råd ikväll. (Jag är trött å håller i min tutte)
(typ)

har du mkt att fylla händerna med ? :D

men seriöst så tror jag inte att det är ett konstigt beteende, jag kan tänka på helt konstiga saker ibland när jag är ute och går, halvsjunga med i låtar från mp3n, eller vad som helst... och jag Vet att du och jag inte är ensammen om detta... kanske inte så många brukar prata om det öppet ;D

för övrigt har Lellan en poäng där.

Jompan
2007-03-13, 22:22
Finns väl vissa som jag upplever tar lite avstånd till mig.. Spekulerar i att detta kanske är orsaken till det!

Dessa vissa! Är det några du känner att du skulle vilja ha närmare bekanskap med?

Kwon
2007-03-13, 22:25
Om du verkligen vill vänja bort att ta på tutten i tid och otid...

Lellan, vad tror du om att skaffa såna där och hålla i när det e dags istället?

http://www.themodernreligion.com/health/chi_balls.jpg

What are the benefits?

According to the traditional Chinese theory of "jungluo", there are various acupuncture points in the palm of one's hand. When exercising with the balls, the acupuncture points are stimulated. This promotes greater health.

* stimulates blood circulation
* improves memory
* relaxes muscles and joints
* relieving joint stiffness and soreness
* relieving stress
* promoting sleep

stora_starka_jätten
2007-03-13, 22:25
Dessa vissa! Är det några du känner att du skulle vilja ha närmare bekanskap med?

hmmm vet inte riktigt. men gör man tidigare nämnda saker så kan det ju vara en klar nackdel när man vill lära känna nån ... första intrycket är ju viktigt.

men dessa vissa som jag närmast tänker på.. generellt NEj

Sofia4_4
2007-03-13, 22:28

men då är du inte helt inne i din egen värld utan har lite koll på vad andra tycker.
Ett steg på vägen till tillfrisknande. ;)

Lellan
2007-03-13, 22:31
Om du verkligen vill vänja bort att ta på tutten i tid och otid...

Lellan, vad tror du om att skaffa såna där och hålla i när det e dags istället?

http://www.themodernreligion.com/health/chi_balls.jpg

What are the benefits?

According to the traditional Chinese theory of "jungluo", there are various acupuncture points in the palm of one's hand. When exercising with the balls, the acupuncture points are stimulated. This promotes greater health.

* stimulates blood circulation
* improves memory
* relaxes muscles and joints
* relieving joint stiffness and soreness
* relieving stress
* promoting sleep

Men om det nu är så nyttigt kanske det inte är något att arbeta bort? Förvisso är mina små men köttigare, å andra sidan har jag dem alltid med mig.. *cupid*

Du stor å stark, det kanske inte är så farligt ändå? Tycker ofta man ser folk gå omkring å vita å prata lite. :)

Jompan
2007-03-13, 22:37
hmmm vet inte riktigt. men gör man tidigare nämnda saker så kan det ju vara en klar nackdel när man vill lära känna nån ... första intrycket är ju viktigt.

men dessa vissa som jag närmast tänker på.. generellt NEj

Tror du inte ditt såkallade "märkliga beteende" kan göra att de som du eventuellt skulle vilja lära känna faktiskt upptäcker dig? Det är ju inte ofta man kanske lägger märke till en helt vanlig person just doing the usual stuff!!!

:)

stora_starka_jätten
2007-05-10, 21:57
Tror du inte ditt såkallade "märkliga beteende" kan göra att de som du eventuellt skulle vilja lära känna faktiskt upptäcker dig? Det är ju inte ofta man kanske lägger märke till en helt vanlig person just doing the usual stuff!!!

:)

jag jobbar hårt med lite olika egenkomponerade metoder för att råda bot på detta.

Jag skäms lite över tidigare misstag!

Liten Men Fet
2007-05-10, 23:08
Jag kom på mig själv idag när jag gick till affären, gick å dagdrömde om den där snoriga skitungen som var så uppkäftig. Fantiserade om att jag skulle vrida nacken av honom å kasta honom i backen, kom på mig med att göra små illustrerande rörelser å se förbannad ut och muttra. Inte bra..

Det bästa är nog att försöka att inte dagdrömma bland folk, gå å spana efter brudar på helspänn istället.