Visa fullständig version : GLÄÄRGHH!!! Vilken låt!??1
Slartibartfast
2007-03-13, 21:43
Lyssna på de 15 första sekunderna av denhär styggelsen och säg sedan VILKEN JEVLA LÅT DE HA RIPPAT!!
kkY_gwORKms
Jag har funderat på det i veckor nu och jag kommer fan inte på det. Jag trodde det var Arthur's Theme, men det var det inte. Det är nån låt från mitten av 80- till tidigt 90-tal. Tror den är skriven av nån big dick som George Harrison eller Billy Joel.
*gah!* *gah!* JELP!
Slartibartfast
2007-03-13, 21:46
YEllow Brick Road FFS!!
Stod ju i kommentarerna! :smash:
Edit: Tråd låst.
Eller så kan vi diskutera hur jävla störande det är att de kapar delar av låtar nästan rakt av och blandar dem med andra låtar (A-ha, Take on me, i detta fall).
Wish i knew bro!
EDIT: Nice! :)
blekfet2
2007-03-13, 21:52
omg, so gay.
Slartibartfast
2007-03-13, 21:54
Herrejesus! Lyssna från 01:00 och jämför med första 15 sekunderna av Magnus bräkande.
egRVH5HcTo
Alltså har de ingen skam i kroppen?? Tror de inte folk ska märka det? *gah!*
Det är lite av det där som hela schlager och eurovisionslåtar går ut på, att kopiera så mycket som möjligt av andra hits men ej tillräckligt mycket för att åka fast. De rippar några takter av en hit och soundet av en annan så mycket som är tillåtet(enligt låtskrivandes regler). I detta fall är det helt klart för mycket av det ena och det andra. Skam i kroppen har de inte och säkert åker de inte fast heller. *grr27*
Det fanns ju ett bidrag i de finska uttagningarna också hade en melodi som var rippad. *gah!*
Dumleman
2007-03-14, 10:09
43Ho_6C_fM4
1:23 & 2:15 & 2:57
Nja så likt är det väl inte men det kan bero på Magnus inkompetens.
petersson
2007-03-14, 10:36
Härliga brillor på Elton
Magnus Carlsson är ju charmig asså *drool*
O4mfvSsY-WM
MhlviZUGypQ&mode=related&search=
3_2PAwX86m4
V1vgl4EuWkY
VZfCR0ccOmI&mode=related&search=
Magnus Carlsson är ju charmig asså *drool*
Vad har det med saken att göra? :confused:
Vad har det med saken att göra? :confused:
Jag vet inte :em:
*mera bevis i form av video*
Haha! :laugh: Inte visste jag att det fanns sådär många. Vem har skrivit dedär låtarna?
Då passar jag på att fråga, vilken känd låt är det the ark har rippat i introt?
Lyssna på första 20 sekunderna, låter precis som nån gammal credence låt, fast jag kan fan inte placera det.
http://www.youtube.com/watch?v=6oKXIAqwujo
länk till musikvideon
Fan har glömt bort hur man postar embedded :(
Fan har glömt bort hur man postar embedded :(
6oKXIAqwujo
Då passar jag på att fråga, vilken känd låt är det the ark har rippat i introt?
Lyssna på första 20 sekunderna, låter precis som nån gammal credence låt, fast jag kan fan inte placera det.
Blanda introt på denna här...
qm1kxdv-Xio
med lite melodi från denna här..
tr6H1a7YUac
så har du kanske något.
fan vilka bögar dom e som rippar andras melodier (nu är ju iofs alla i melodifestivalen bögar). hur fan kan dom vinna med en rippad melodi i melodifestivalen
Ah, där har vi det Edison Lighthouse!
O4mfvSsY-WM
MhlviZUGypQ&mode=related&search=
3_2PAwX86m4
Det där var det värsta jag hört! Vilket rip off rakt av! Gah den där Andreas och låtskrivaren har ju kopierat av hela skiten! Fy vad pinsamt *grr*
fan vilka bögar dom e som rippar andras melodier (nu är ju iofs alla i melodifestivalen bögar). hur fan kan dom vinna med en rippad melodi i melodifestivalen
Det kunde ju vara värre, de kunde ju vara korkade homofober.
6oKXIAqwujo
Även vissa likheter med:
Qns6Dt3McgQ
Dumleman
2007-03-14, 14:04
Här har vi en riktig schlager!
ylzX73rskiE
Även vissa likheter med:
Qns6Dt3McgQ
... där videon i sin tur är ett rip-off (lån) från Robert Palmer...:Virro
M3geoXOdnJQ
Slartibartfast
2007-03-14, 14:39
Haha! :laugh: Inte visste jag att det fanns sådär många. Vem har skrivit dedär låtarna?
+1
Jävla fars! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.