Logga in

Visa fullständig version : Kristalliserad protein

XoRRo
2003-03-08, 21:52
Råkade nyss snubbla över det här och undrar om det är någon som vet nånting om kristalliserat protein? Kanske Eiselt, Fairing ?

http://www.protein-crystals.com/

Patte
2003-03-08, 22:38
Låter som en total bluff

Instant oral absorption means less amino acid catabolism (waste) because less protein passes through your gut and digestive tract

Proteiner och aminosyror kan inte absorberas i munnen eller halsen som det låter som. Jag hade gärna fått mer information om hur dessa proteinet är uppbyggda :devil:

EiseltUK
2003-03-09, 01:56
Orkade inte läsa allt, men det har väl kokat proteinet i sockerlag så det blivit kanderat protein. :D

/ Henrik

AciDBL00D
2003-03-09, 01:58
Originally posted by EiseltUK
Orkade inte läsa allt, men det har väl kokat proteinet i sockerlag så det blivit kanderat protein. :D

/ Henrik
Som vanligt när du säger något så är det ingen som förstår...

Patte
2003-03-09, 11:47
Originally posted by AciDBL00D

Som vanligt när du säger något så är det ingen som förstår...

:laugh: En sammanfattning av det han sa var väl: skräpprodukt :)

AciDBL00D
2003-03-09, 11:53
Ahhh kandera det är sånt man kan göra med äpple. Tror jag förstår nu

EiseltUK
2003-03-09, 16:34
Originally posted by AciDBL00D
Ahhh kandera det är sånt man kan göra med äpple. Tror jag förstår nu

Ja, om du värmer socker och vatten och sedan häller i protein och sedan smetar ut det på en bakplåt och låter det svalna så kommer det att bli en hård sockerplatta som du kan krossa och då får du kristaller. Vet inte om det är så de har gjort, men jag fick den känslan. :)

/ Henrik

Tomten
2003-03-09, 18:10
Låter ju onekligen för bra för att vara sant, och det är det säkert med :D

2hardcore4u
2003-03-09, 18:17
Hehe har prövat när jag va i USA ingen toppensmak direkt och dyrt som satan över 3USD per 20 gramsservering av protein. Tänk oxå på att det överlag ärt billigare med prottepulver i staterna än i sverige.

/2hardocre4u

AciDBL00D
2003-03-09, 19:32
Originally posted by EiseltUK

Ja, om du värmer socker och vatten och sedan häller i protein och sedan smetar ut det på en bakplåt och låter det svalna så kommer det att bli en hård sockerplatta som du kan krossa och då får du kristaller. Vet inte om det är så de har gjort, men jag fick den känslan. :)

/ Henrik

Det där lät ju gott. Blir ju lite gainer över det. Kan man inte göra det själv? Man sabbar väl inte prottet när man värmer det?

EiseltUK
2003-03-09, 22:10
Proteinet förstörs troligen inte av värmen. I så fall vore ju allt köttprotein värdelöst. Men man bör tänka på att aspartam inte är stabilt i värme så man måste använda ett aspartamfritt pulver. Man kan ju ta ett neutral protein (t ex Protec Neutral) och smaksätta sockerblandningen med kakao.

/ Henrik

2hardcore4u
2003-03-09, 22:23
Proteinet är söttat med suckralose eller vad det nu heter, ett "nytt" socker som kroppen ej kan ta upp ellernågot liknande. Väldigt vanligt i USA just nu eftersom man slipper aspartam. Tycker det verkar som olestra som såldes som fett som kroppen ej tog upp - men smakade fett. Olestra försvann ganska fort har jag för mig, någon som vet vad somhände? Det smakade jävligt bra iaf, prövade chips med olestra och de smakade som vanliga.

/2hardcore4u

Sverker
2003-03-10, 07:10
olestra.

Passerar genom hela kroppen utan att absorberas vilket i klartext betyder att det är lite laxerande... därför rekomendationer om max. intag

EiseltUK
2003-03-10, 11:22
Originally posted by 2hardcore4u
Proteinet är söttat med suckralose eller vad det nu heter, ett "nytt" socker som kroppen ej kan ta upp ellernågot liknande. Väldigt vanligt i USA just nu eftersom man slipper aspartam. Tycker det verkar som olestra som såldes som fett som kroppen ej tog upp - men smakade fett. Olestra försvann ganska fort har jag för mig, någon som vet vad somhände? Det smakade jävligt bra iaf, prövade chips med olestra och de smakade som vanliga.

/2hardcore4u

Sucralose (även känt som Splenda) är ett nytt kalorifritt sätningsmedel som ännu inte är godkänt i EU. Det testas förnärvarande på några marknader, bl a i England. Troligen blir det godkänt inom ett år.

/ Henrik