Visa fullständig version : Frets on Fire
Hittade ingen tråd om detta och tyckte det var dags för kolo att ta del av det här übergrymma gitarrspelet till PC.
http://louhi.kempele.fi/~skyostil/uv/fretsonfire/
http://louhi.kempele.fi/~skyostil/uv/fretsonfire/pose.png
var hittar man fungerande låtar till? jag vill ju lira stairway to heaven *mini*
Brandten
2007-03-13, 00:04
var hittar man fungerande låtar till? jag vill ju lira stairway to heaven *mini*
Finns "packs" att tanka hem på diverse torrent sidor.
Ett mycket trevligt spel, förutom att man tappar bort tangenterna när det går som snabbast.
gah. vid 12-tiden skulle jag gå och lägga mig, men råkade se denna tråden och ladda hem programmet. det går ju inte att sluta!
det värsta av allt är kanske ändå att jag först nu när jag gick in i denna tråden igen och såg bilden i första posten insåg att man ju kunde ta upp tangentbordet från skrivbordet och hålla det som en gitarr. blev ju bara 300 gånger lättare då. man är inte alltid smart.
ja det är megagrymt
skrev det i guitarherotråden :/
Fuckat hooked jag är alltså.
Har bara ett problem: När jag håller nere f4+f5 så funkar inte min enter-tangent /= Tips?
Vilka är era favoritlåtar att spela, och vad får ni för några poäng?
Den jag tycker är roligast är The Donnas - Take it off. Sjukt bra gjord. Tyvärr kan jag bara köra den på easy, för sen så är det massa f4+f5-kombinationer, och det funkar ju inte.
Whiskey in the Jar och Back in Black är favoriter just nu!
Vet dock inte hur du kan lösa ditt F4/F5-problem
E1M1 från doom av Sonic Clang och Megaman - Elecman är roliga
men bäst är nog Robotnik Theme - Sonic 2 <3<3
Hade inte Castlevania - First level varit så jävla svår så hade jag tyckt den va skön också :<
Vilken svårighetsgrad kör ni på låtarna ni nämner, och vad får ni för poäng?
*vill tävla* :D
zeusden1
2007-06-22, 11:41
Vilken svårighetsgrad kör ni på låtarna ni nämner, och vad får ni för poäng?
*vill tävla* :D
Jag kör på easy! :) PÅ "Ziggy Stardust" har jag typ 100 000 :)
det suger rätt hårt, finns ju ingen sync i låtarna. har man spelat GH2 kan man omöjligt tycka att det här är bra. Och då använder jag ändå gh2gitarren.
Strandbyggarn
2007-06-22, 12:38
nån som vet hur man ska klara av att trycka ner f3+f4+f5 samtidigt ? mitt t-board reagerar inte då . :S ..
spelar på supaeasy/easy för tillfället. spelat typ 3 gånger lol :D .. men orka att alla system of a down låtar är på amazing , omöjliga ju . Laddade ner Radio/video
men satte knappt nåt accord rätt . det introt är så jävla gött ju :D
nån som vet hur man ska klara av att trycka ner f3+f4+f5 samtidigt ? mitt t-board reagerar inte då . :S ..
Funkar inte alls med mitt tangentbord när det är 3 knappar samtidigt som gäller, inte heller vid F3+F5.
Annars så tycker jag att whiskey in the jar på medium är grym, rekordet ligger på 215112 *flex*
Om ni har problem med att knappar inte funkar samtidigt, så testa att använda någon annan knapp än enter. Shift t.ex. Det löste det för mig.
Goddaniel
2007-06-23, 19:00
Är det bara för mig som det hackar extremt mycket? Går ju fan inte att spela =/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.