handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Youtube är tyst!

Eva_E
2007-03-12, 10:11
Snälla, kan ni hjälpa mig att komma på vad jag har ställt till med på min dator???

Symptom: loggar man in som någon annan användare fungerar allt perfekt.
Men loggar man in med min användare är det helskumt:
För det första har alla "systemljud" försvunnit (plingelinget när man loggar in och ut, "pruttet" när Adaware hittar spyware etc.). För det andra blir det inga ljud när jag öppnar klipp i Youtube.
Men det är ingen generell avstängning av ljudet - jag kan spela upp musikfiler, och jag kan lyssna på radiostationer på nätet.

Det verkar som om jag ändrat någon inställning utan att veta om det, frågan är bara vilken... Kan ni hjälpa mig att få ordning på det här vore jag jättetacksam!

Tackar på förhand,

Eva

Achryl
2007-03-12, 10:33
dubbelklicka på högtalarikonen nere till höger. Om du inte har någon så välj
start -> alla program -> tillbehör -> underhållning -> volymkontrollen. Se om någon kanal är avstängd eller har ett reglage som är långt nerdraget.
Tror det är det som är felet =)

Granatgiraffen
2007-03-12, 11:57
Sök på han marklyfts-ostkrokens(han läkaren som ändrade till sjukgymnast eller vad det blev. Minns inte vad han har för nick) inlägg, han hade väl samma problem för ett tag sedan.

Eva_E
2007-03-12, 12:11
Achryl hade nästan rätt. Tack vare honom (?) började jag leta på rätt ställe, alltid en god början. Det visade sig att det inte fanns någon specificerad högtalarenhet i "ljudschemat" på ett av ställena. När jag ändrade det så löste sig alla mina problem... åtminstone alla som hade med datorljudet att göra...

Tack snälla ni!

Eva