handdator

Visa fullständig version : Skall killen ha rakad kropp eller inte rakad kropp?

Rahf
2007-03-12, 00:05
Som titeln antyder. Eftersom det diskuteras i en annan tråd så tyckte jag det skulle vara bra med lite statistik. Fast det kanske har tagits upp förut.

krilleh
2007-03-12, 00:05
en poll skulle ju sitta fint!

Sebbe_H
2007-03-12, 00:07
Trimmad ska den vara, min iaf.

Baan
2007-03-12, 00:09
Vet ej.

Shakemynuts
2007-03-12, 00:14
Beror väl på.. Vissa passar bra med en riktigt hårig tuff bringa och en mustasch och lite fluffigt hår. :D
Fernando t ex. (alla som heter Fernando och pratar spanska)
En guldkedja på det så.

Liten Men Fet
2007-03-12, 00:18
Jag kommer aldrig raka benen å sånt men det betyder ju inte att jag inte trimma annat hår. Men frågan är lite konstig, "rakad kropp"? Jo hyvla allt, hår på huvudet, benen, intimbehåringen och ögonbrynen?

Rahf
2007-03-12, 00:22
Jag kommer aldrig raka benen å sånt men det betyder ju inte att jag inte trimma annat hår. Men frågan är lite konstig, "rakad kropp"? Jo hyvla allt, hår på huvudet, benen, intimbehåringen och ögonbrynen?

Klart att det är en tolkningsfråga men jag tror nog de flesta tolkar det som jag. Alltså brösthår, rygg och ben. De delar som kroppsbyggare håller trimmade.

L-Sami
2007-03-12, 00:29
Jag kommer aldrig komma så nära en manskropp så för mig spelar det noll roll. Jag har själv lite kroppshår och trivs bra med det.

Mantus
2007-03-12, 00:31
Har väldigt lite behåring så för mig är det inte riktigt ett problem.

mela
2007-03-12, 00:40
Killar ska ha håriga ben! Det är viktigt :P
Sedan trimma under armarna, inte ta bort allt. Är ryggen hårig skall den vaxas. Bröstet.. eh ja.. där är ok, håriga magar är *spy*

Rahf
2007-03-12, 00:47
Sedan trimma under armarna, inte ta bort allt. Är ryggen hårig skall den vaxas. Bröstet.. eh ja.. där är ok, håriga magar är *spy*

Raggarsträngen då?

Mantus
2007-03-12, 00:49

Vem fasen trimmar under armarna? Man tar ju självklart bort allt på en gång så slipper man besväret med trimning.

mela
2007-03-12, 00:51
Raggarsträngen då?
Den är ok, hårig mage ala Hasslehoff är aständande som t˙˙san.

Vem fasen trimmar under armarna? Man tar ju självklart bort allt på en gång så slipper man besväret med trimning.
Jag vet killar som gör det, ser sjukt mkt bättre ut :P

Fartman
2007-03-12, 00:59

Men om man istället för att trimma rakar allt kan man chilla betydligt längre med att öht behöva göra något åt behåringen under armarna innan det blir för långt ;)

Sebbe_H
2007-03-12, 01:03
Men om man istället för att trimma rakar allt kan man chilla betydligt längre med att öht behöva göra något åt behåringen under armarna innan det blir för långt ;)

Trimma är goare, håret under armarna växer inte så snabbt. Och raka helt känns för omanligt. *whistle*

Fartman
2007-03-12, 01:06
Trimma är goare, håret under armarna växer inte så snabbt. Och raka helt känns för omanligt. *whistle*
Hallå, du håller redan på med att ta bort kroppsbehåring av främst estetiska skäl. Manlighetståget har alltså redan gått för länge sedan.

Jag brukade förövrigt trimma förr, men nu har jag ingen trimmer så jag har liksom inget val.

Mantus
2007-03-12, 01:07

Mmm, hår och svett luktar så gott.Och klibbar och sticker så skönt.*spy*
Det kanske ser manligt ut(inte på mig, har så lite att det är skrattretande) men det luktar väl inte alltför gott.

Sebbe_H
2007-03-12, 01:09
Hallå, du håller redan på med att ta bort kroppsbehåring av främst estetiska skäl. Manlighetståget har alltså redan gått för länge sedan.

Jag brukade förövrigt trimma förr, men nu har jag ingen trimmer så jag har liksom inget val.

Man är väl lite metro om man trimmar, men att raka tycker jag känns för kvinnligt. Smaken är som röven, klöven. Jag gillar det som jag har det :)

Whistler
2007-03-12, 01:12
Men bort med skiten!

(Hur ofta ska jag behöva skriva det?)

Noodles
2007-03-12, 08:13
Det är väl upp till var och en. Personligen tycker jag det känns fräschare att trimma under armarna. På bröst och mage har jag inte speciellt mycket hår och då är det lika bra att ta bort det. Benen är fortfarande håriga men nu funderar jag på att raka dem om det kan reta någon.

Cilia
2007-03-12, 08:20
Det kanske ser manligt ut(inte på mig, har så lite att det är skrattretande) men det luktar väl inte alltför gott.
om du duschar regelbundet så luktar du inte även om du har lite hår

Men bort med skiten!

(Hur ofta ska jag behöva skriva det?)
det kanske kan bero på att ingen bryr sig om vad du säger

Nitrometan
2007-03-12, 08:36
Den är ok, hårig mage ala Hasslehoff är aständande som t˙˙san.
Don't hassle the Hoff!
:D

Dnepr
2007-03-12, 08:43
Är man manlig så kan kroppshår passa in i den helheten, men på en 'pojke' kan det se komiskt ut.

Coldsmith
2007-03-12, 08:43
Rakat absolut. Dejtade en som rakade allt, även ben. Det var nice =)

Diana
2007-03-12, 08:56
Bröstet MÅSTE iallafall vara helrakat *tänker kysskänsla på lurvig bringa...* *spy* :D

Armhålor och dyl = ansade

Ben och armar - definitivt orörda! mänly *popcorn*

bubbe
2007-03-12, 09:04
Väldigt mystiskt hela denna modegrej kring kroppshår.

Skulle vara grymt kul och få veta i vilket syfte håret finns, nåja fanns....kring olika delar på kroppen. Varför utvecklas hår under armarna/kön och mustasch vid puberteten medans hår på huvudet brukar finnas rikligt på barn? Varför tappar män huvudhåret på äldre dar, i vilket syfte behövdes hår på huvudet men inte senare?

Hårets primära uppgift känns ju som att det skulle vara ett skydd mot smuts etc, kanske hjälpa till att forsla bort bakterier och svett från huden? Fyller håret fortfarande samma funktion? är det meningen att flintskalliga män inte ska svettas?

Dnepr
2007-03-12, 09:05
Om bröstet är vältränat är det oftast snyggast med så lite hår som möjligt. Men ett otränat dito blir ju lite maskerat med en djungel. Ryggen måste ju vara hårig och helt väldigt hårig /not\

Hår har i regel en sexuell känsla över sig.

Cilia
2007-03-12, 09:09
Jag tycker inte det stör med hår även om man får lite i munnen.
Men min gräns går vid hårig rygg. Det är inte kul.

LadyG
2007-03-12, 09:09
Hår har i regel en sexuell känsla över sig.
*spy*

Nej.

Dnepr
2007-03-12, 09:11
*spy*

Nej.

Jo många kvinnor tycker faktiskt det. Sean Connery och grabbarna hade inte gett ett lika manligt intryck med renrakad kropp.

LadyG
2007-03-12, 09:13
Jo många kvinnor tycker faktiskt det. Sean Connery och grabbarna hade inte gett ett lika manligt intryck med renrakad kropp.

Hans manlighet sitter inte i håret :laugh:

För det mesta ser du inte speciellt mycket av Connery under kostymen, och de badbilder som förekom t ex i Bond kunde man vända bort blicken från. Mycket hår är äckligt, helt enkelt.

Dnepr
2007-03-12, 09:18
Hans manlighet sitter inte i håret :laugh:

För det mesta ser du inte speciellt mycket av Connery under kostymen, och de badbilder som förekom t ex i Bond kunde man vända bort blicken från. Mycket hår är äckligt, helt enkelt.

Bara för att du ville vända bort blicken när han badade så betyder inte det att det beteendet är representativt för majoriteten av kvinnorna.

Cilia
2007-03-12, 09:20
så betyder inte det att det beteendet är representativt för majoriteten av kvinnorna.
nej, för när det gäller vad vi kvinnor gillar så har Dnepr stenkoll på det oavsett vad det gäller.

även om jag håller med honom avseende hårbeklädnaden här

Dnepr
2007-03-12, 09:21
nej, för när det gäller vad vi kvinnor gillar så har Dnepr stenkoll på det oavsett vad det gäller.

även om jag håller med honom avseende hårbeklädnaden här

Bra att du håller med mig. Och jag har faktiskt grymmekoll på den biten - för det finns inget viktigare att ha koll på.

Diana
2007-03-12, 09:22
Jag tycker inte det stör med hår även om man får lite i munnen.
Men min gräns går vid hårig rygg. Det är inte kul.

Nej du har iofs rätt... jag har ju inget emot att kyssa en kille med skäggstubb tex(hur fn kysser hon om hon lyckas får hår i munnen DÅ??? :D ) så fenomenet -hår mot läpparna- är nog inte vad det handlar om för mej heller nu när jag tänker efter... det är nog mer så att jag tycker rakade bröst är sexigare att pussa på helt enkelt.

Cilia
2007-03-12, 09:25
Nej du har iofs rätt... jag har ju inget emot att kyssa en kille med skäggstubb tex(hur fn kysser hon om hon lyckas får hår i munnen DÅ??? :D ) så fenomenet -hår mot läpparna- är nog inte vad det handlar om för mej heller nu när jag tänker efter... det är nog mer så att jag tycker rakade bröst är sexigare att pussa på helt enkelt.
nu vet jag inte vilka vanor du har men ibland "pussar" man på andra delar av kroppen än just munnen

Dnepr
2007-03-12, 09:26
Många tjejer tycker det är lite manligare och sexigare med lite skäggstubb - och jag kan hålla med om det. Men efter att gosat med dom några gånger och rivit deras fina lena hud - så brukar det vara uppskattat om man rakar sig så att det inte sticker och river lika mycket.

LadyG
2007-03-12, 09:33
Stubb är snyggt att titta på men pest att pussa. Ludna magar och ryggar är det mest avtändande jag vet, benen spelar kvitta däremot.

Ska man kunna sova på hans axel är det bäst att bringan också är befriad från förpestande ludenhet och ska det gosas är frihet från päls ett krav imho

Diana
2007-03-12, 09:35
nu vet jag inte vilka vanor du har men ibland "pussar" man på andra delar av kroppen än just munnen
Jao, men jag har nåt speciellt emot just lurviga bröst... :D

Många tjejer tycker det är lite manligare och sexigare med lite skäggstubb - och jag kan hålla med om det. Men efter att gosat med dom några gånger och rivit deras fina lena hud - så brukar det vara uppskattat om man rakar sig så att det inte sticker och river lika mycket.

Eller hur
fan att man inte kan ha kakan och äta den med !

Dnepr
2007-03-12, 09:37
Eller hur
fan att man inte kan ha kakan och äta den med !

Det där går att lösa. Man får helt enkelt gosa ett tag och sluta precis innan det rivit och skavt för mycket - sen springa snabbt och raka sig. Sen gosar man i 3 dagar så har det växt ut igen. Allt går att lösa.

Mantus
2007-03-12, 09:42
om du duschar regelbundet så luktar du inte även om du har lite hår

Problemet är folk som har mycket hår och inte duschar ofta. Finns alltför många.

teal
2007-03-12, 09:47
Jag har den perfekta hårväxten enligt många. 0 hår alls på ryggen, inte en tillstymmelse. Lagom håriga ben, inget på baken och oerhört lite på bröstet. Har mellan brösten, i skåran om man säger så och det håret är väldigt mjukt. Samt att jag har lite på brösten men det är så tunt och lite så det märks inte..syns bara. Lite under armarna, folk tror att jag ansar..samt att jag inte har buskiga ögonbryn och jag har jämn skäggväxt.

Jag ville gärna skryta med detta.

Och jag själv ansar inget förutom nedre regioner men om jag gillar inte helrakat och jag gillar inte helt hårigt..

Tigerkotten är mitt ex. så fråga honom (han var endast reciever, inte jag)

Diana
2007-03-12, 09:57
Det där går att lösa. Man får helt enkelt gosa ett tag och sluta precis innan det rivit och skavt för mycket - sen springa snabbt och raka sig. Sen gosar man i 3 dagar så har det växt ut igen. Allt går att lösa.

Ja :D
ELLER raka ena sidan slät och ha det som gos-sida

mangs
2007-03-12, 10:28
Rakat absolut. Dejtade en som rakade allt, även ben. Det var nice =)

Coldsmith, är du helt säker på din sexualitet?;)

Bamse79
2007-03-12, 11:16

Provat att duscha nån gång??*screwy*

Coldsmith
2007-03-12, 11:38
Coldsmith, är du helt säker på din sexualitet?;)

Väldigt ;)

MasterChief
2007-03-12, 12:18

http://www.v7design.com/sean/sean-connery.jpg

Dreas
2007-03-12, 12:28
Asså man kan ju som kille inte raka benen? Det går inte, iaf inte i min värld! Bodybuilders är väl okej men att en vanlig svensson rakar benen finns inte!

Andreas

MasterChief
2007-03-12, 12:31
Asså man kan ju som kille inte raka benen? Det går inte, iaf inte i min värld! Bodybuilders är väl okej men att en vanlig svensson rakar benen finns inte!

Andreas

Jag måste tyvärr raka benen på sommaren. Som cyklist blir du hånad om du har lurviga ben och cykelbyxor. Faktum är att rakade ben passar otroligt mycket bättre än håriga ben med cykelbyxor.

Dnepr
2007-03-12, 12:46
Det bästa med detta är ju att man har bra hårväxt - så kan man själv välja hur man ska se ut efter tillfälle och efter vad tjejen har för smak.

Cilia
2007-03-12, 12:46
Problemet är folk som har mycket hår och inte duschar ofta. Finns alltför många.
frågan är då vari problemet ligger.
Är det för mycket hår eller att dom duschar för sällan?

Dnepr
2007-03-12, 12:51
Har väldigt lite behåring så för mig är det inte riktigt ett problem.

Det kan det ju vara om du träffar en tjej som älskar behåring. Hur löser du det då?

Det är inte ofta jag frågar efter källa - men nu är jag bra sugen på att göra det. Intressant koppling du gör där.

machine gun
2007-03-12, 16:07
Renrakat. Kroppsbehåring är avtändande om man frågar mig.

Mantus
2007-03-12, 16:19
Provat att duscha nån gång??*screwy*

Titta på mitt andra inlägg smartass.

Mantus
2007-03-12, 16:21
Det kan det ju vara om du träffar en tjej som älskar behåring. Hur löser du det då?

Det är inte ofta jag frågar efter källa - men nu är jag bra sugen på att göra det. Intressant koppling du gör där.

Som sagt det är inget problem eftersom det är svårare att frammana hår än att raka av det. Tjejer som älskar behåring kommer aldrig att ha mycket att hämta hos mig.

Jag kanske skall precisera mig, jag har träffat ett par sådana under mitt liv och DE är för många. Har även träffat ett par som jag endast vetat om att de inte duschat regelbundet och även de är på tok för många. Många är som du ser relativt till sin natur.

Mantus
2007-03-12, 16:26
frågan är då vari problemet ligger.
Är det för mycket hår eller att dom duschar för sällan?

Jag vet inte riktigt, hår kan förstärka lukten till viss del tycker jag, en rent subjektiv iakttagelse som inte behöver vara objektivt riktig.

Spiffy
2007-03-12, 16:31
Jag måste tyvärr raka benen på sommaren. Som cyklist blir du hånad om du har lurviga ben och cykelbyxor. Faktum är att rakade ben passar otroligt mycket bättre än håriga ben med cykelbyxor.

Har det någon funktion mer än rent estetiskt att cyklister rakar ben och armar?

hultman
2007-03-12, 16:46
Rakat i de privata delarna. På armarna, benen och delvis på bröstet är det dock tillåtet med behåring.

Nejv
2007-03-12, 17:06
Ansat under armarna förespråkar jag också, dvs trimmat...

Och svett under armarna? Wtf? Har ni inte upptäckt absolut torr?

Langster
2007-03-12, 17:10
Lustigt... Jag har bara träffat tjejer som gillar hår. Vilka är alla dessa som inte gillar hår? Gissar på att de är under 20.

babbett
2007-03-12, 17:22
Rakad eller inte beror på vad han ska användas till!

Ska han pryda väggen på gymet så är ju rakad bäst...
Ska han vara sängvärmare så är hårig absolut mysigast!

Yes
2007-03-12, 17:23
Har det någon funktion mer än rent estetiskt att cyklister rakar ben och armar?
Lägre luftmostånd såklart. :D

(Annars lär det väl vara rätt oskönt om håret fastnar när man cyklar?)

Baan
2007-03-12, 17:24

Hur hårig är du egentligen?

Dnepr
2007-03-12, 17:25
Sean Connery

Här får du.
http://img261.imageshack.us/img261/952/connpc1po4.jpg

Man ser inte mycket - men man ser att han är hårig i a f.

Yes
2007-03-12, 17:33
Hur hårig är du egentligen?
Tillräckligt hårig för att få frågan; "vadf-n, har du rakat benen!?" när jag går i shorts. ;)

Men det är ju givet att ju slätare ben man har, desto lägre luftmostånd. Sen kan väl den praktiska skillnaden diskuteras. Varför är det ingen som kör med gurney-flaps på axlarna och hjälmen? :D

Dnepr
2007-03-12, 17:34
Rakad eller inte beror på vad han ska användas till!

Ska han pryda väggen på gymet så är ju rakad bäst...
Ska han vara sängvärmare så är hårig absolut mysigast!

Killarna eller männen bör ju göra som du vill - med tanke på hur inspirerande du ser ut på din avatar.

Spiffy
2007-03-12, 17:36
Ja det är ju den praktiska betydelsen jag tvivlar på. de cyklar ju runt med öppna tröjor och halsband rätt ofta, det borde inte lite mindre hår väga upp.

Nitrometan
2007-03-12, 17:43

Jag trodde det var för att det skulle vara lättare att ta hand om skrapsåren?

Yes
2007-03-12, 17:55
Men det går väl inte fortare om man ramlar och slår sig? :smash:

Ps. Bortsett från MasterChief då, när han ramlar slår sig marken.

Dnepr
2007-03-12, 17:58
Men det går väl inte fortare om man ramlar och slår sig? :smash:

Ofta brukar man ju ramla just för att det går så fort.

Allan
2007-03-12, 18:11
Tack, jag har sett ut som elva. När jag var elva.

Jompan
2007-03-12, 18:15
Spelar mig ingen roll alls! Han får se ut precis som han vill. Har jag fallit för snubben så har jag, hårig eller inte.

MasterChief
2007-03-12, 19:40
Jag trodde det var för att det skulle vara lättare att ta hand om skrapsåren?

Ja, det är nog den främsta orsaken. Men ingen kan sticka under stolen att det mest handlar om stil (ungefär av samma dignitet som att man inte ska använda sig av vita tubsockor till finskorna).

När kanonerna kör sina tempo så kan det givetvis finnas någon tiondel att vinna i luftmotstånd. :-/

Bortsett från MasterChief då, när han ramlar slår sig marken.

Börjar jag bli så tjock? :(

blekfet2
2007-03-12, 19:58
Hår såklart, varför se ut som en liten 10åring när man kan se ut som Tom Sellecks mustasch.

Ryska_raketen
2007-03-12, 20:00
Skulle min pojkvän vara orakad så skulle ja inte snaska kotte varjefall.

bubbe
2007-03-12, 20:05
Skulle min pojkvän vara orakad så skulle ja inte snaska kotte varjefall.

Vilken jädra tur att alla dina killar hittills har varit rakade! *kissass*

Ryska_raketen
2007-03-12, 20:09
Vilken jädra tur att alla dina killar hittills har varit rakade! *kissass*

JA! har dom även rakade huvuden så är det ett + *cupid*

Thom-
2007-03-12, 20:22
Personligen kan jag inte tänka mig att raka/vaxa mycket, skulle isåfall vara tvungen att köra hela skiten, har ganska bra hårväxt över hela kroppen(förutom ryggen). Om jag skulle vaxa bröstet och ha kvar mina håriga ben så vette fan hur det skulle se ut? Förmodligen väldigt osymetriskt och konstigt... Hoppar det dära.

Lexidos
2007-03-12, 21:22
Rakade ben på killar tycker jag själv ser lite konstigt ut.
Men man får göra precis hur man själv vill, bara man trivs med det.

Lizard
2007-03-12, 23:00
Väldigt mystiskt hela denna modegrej kring kroppshår.

Skulle vara grymt kul och få veta i vilket syfte håret finns, nåja fanns....kring olika delar på kroppen. Varför utvecklas hår under armarna/kön och mustasch vid puberteten medans hår på huvudet brukar finnas rikligt på barn? Varför tappar män huvudhåret på äldre dar, i vilket syfte behövdes hår på huvudet men inte senare?

Hårets primära uppgift känns ju som att det skulle vara ett skydd mot smuts etc, kanske hjälpa till att forsla bort bakterier och svett från huden? Fyller håret fortfarande samma funktion? är det meningen att flintskalliga män inte ska svettas?
Ja du bubbe, det kryllar av teorier och hypoteser runt det där.

Kort kan man säga att den kanske mest dominerade är att det är rester kring vårt tidigare mer ludna liv. Detta startade med uppkomsten av apor för sisådär 40 miljoner år sedan och vi tycks ha behållit håret fram genom utvecklingen från uppkomsten av människoapor för 20 miljoner år sedan genom Australopithecus (fru Lucy bl andra) för 3 miljoner år sedan, Homo Habilis 2 miljoner år sedan, Homo Erectus 1 miljoner år sedan till våra dagars Homo Sapiens som bara har 200 tusen år på nacken. HS knatade ut i världen och nådde, från Afrika såklart, Asien för 90 000 år sedan för att promenera vidare till Europa 50 000 år efter det. Någon gång under den här delen av historien började vi radikalt tappa hår och nu kommer den andra, och mycket mer omtvistade delen i förklaringen:

I och med att de delar av Afrika där de första fynden uppkommer tycks ha varit satta under vatten, som träsk (mfr Noa och hans ark), en stor del av människans uppkomst har vi bytt levndadsmönster. Den tidigare dieten som mest bestod av kryp och insekter blandad med frukt och rötter blev nu ändrad till en skaldjursbuffé. Vadandes i vatten fick vi en upprätt gång (näsan utvecklades mot en snorkelmodell till skillnad från många apor som drunknar pga att vatten läcker rakt in i huvudet (jmfr toalettens vattenlås) och den klena ryggen vi gnäller över är aldrig tänkt att fungera utan vattenstöd (jmfr vattengympa som rehab).
Tror man på det här är det lätt att föreställa sig att kroppsbehåring minskar i betydelse och funktionens som isolering avtar. Runt de känsligaste områdena kvarstår den dock som stötdämpare.

De äldre hannarna tappade hår (det gör de bland människoapor också) och om detta vet vi föga. Här blir spekulationerna vildsinta från att vara en sexsymbol och statusmarkör ("han måste vara en sjutusan till karl - han som lyckats överleva så länge av hannarna...") eller en "do not disturb"-skylt där en mogen/uttjänt hanne markerade sin mognad och ålder med sitt kala huvud. Klart är i alla fall att de flesta av oss män tappar mer och mer hår med stigande ålder, så detta torde varit ett favoriserat drag på något vis.

Ovanpå det tycks det historiskt också ha varit sexigare att vara hårig bland män på resten av kroppen. Ju äldre man blir desto mindre hår växer där man önskar och desto mer där man inte önskar. Men den sista meningen är ingen hypotes utan dagens sanning, något alla män kan intyga.

Lizard

Yes
2007-03-12, 23:07
Börjar jag bli så tjock? :(
För tusan Chiefen, nu tolkar du kommentaren som en kvinna skulle ha gjort. :D

Det var ju tänkt som "MasterChief = Chuck Norris på cykel". ;)

Tuniz
2007-03-12, 23:55
jag rakar / använder Veet på bröstet och ansar både armhålorna och... tja, ni vet ;)...

Ser inget fel i det om man inte gillar värsta bryngan men inget fel med lite brösthår heller :P