handdator

Visa fullständig version : Trainers academy

liQ
2007-03-11, 23:38
Var inne på trainers academy hemsida, såg att de hade ett erbjudande för 960 kr. Där man pluggar via internet och kan bli utbildad personlig tränare.
Jag blev lite chockad för jag har kollat på andra utbildnar där kursen har kostat 14000kr +.
Nån som har studerat via de? kanske nån som vet om det är skit eller bra? =)

liQ
2007-03-12, 00:31
sidan är förresten http://www.trainersacademy.se/
för de som inte visste :P

Whistler
2007-03-12, 01:15
Tycker det känns lite oseriöst att skriva ett prov över nätet. Man skulle ju kunna ha hela släkten bakom nacken som hjälper en på frågorna.

jontahontas
2007-03-12, 02:43
Tycker det känns lite oseriöst att skriva ett prov över nätet. Man skulle ju kunna ha hela släkten bakom nacken som hjälper en på frågorna.

Man kan skriva universitetstentor via dator också. Inga som helst problem.

Whistler
2007-03-12, 04:01
Man kan skriva universitetstentor via dator också. Inga som helst problem.

Förklara gärna för mig som inte är insatt hur de kan kontrollera att man inte sitter med alla böcker framför sig, eller har hjälp från kamrater.

Mr. Moose
2007-03-12, 05:22
Var inne på trainers academy hemsida, såg att de hade ett erbjudande för 960 kr. Där man pluggar via internet och kan bli utbildad personlig tränare.
Jag blev lite chockad för jag har kollat på andra utbildnar där kursen har kostat 14000kr +.
Nån som har studerat via de? kanske nån som vet om det är skit eller bra? =)

Kan fungera med den akademinska biten. Men vad gäller ang. det rent praktiska? Att kunna demonstrera övningar? Rätta fel i utförandet av övningar? Skriva program utifrån personens förutsättningar?

Listan kan göras lång.

Finns det ingen "hands on practice" är kursen inget att ha. Kontakta Arne istället!

Mr. Moose
2007-03-12, 05:34
Den första delen för 960 är just det, den första delen. Fler kurser ingår och dom kostar lite mer!

http://www.trainersacademy.se/lc_alla_kurser.asp

Handcuff
2007-03-12, 08:58
Förklara gärna för mig som inte är insatt hur de kan kontrollera att man inte sitter med alla böcker framför sig, eller har hjälp från kamrater.

DU kan givetvis använda hjälpmedel. Jag har läst en universitetskurs på distans via nätet. Frekvensen tentor var horribel 3st / 5 poäng!!!! Och med en tidsbegränsning som gjorde att det var helt omöjligt att klara utan att ha läst litteraturen.

Thimmy
2007-03-12, 09:18
Vad ar syftet med att ga kursen?

Jag ar certifierad personlig tranare vid American College of Sports Medicine. Det kostar runt 5000kr inklusive kurslitteratur. Det ar helt pa distans och testet kan goras i Sverige hos ett foretag som kontrollerar att du inte fuskar. Det anses vara en mycket bra utbildning. Jag larde mig mycket men det har inte gett mig nagot jobb.

Om du vill ha jobb som personlig tranare i Skandinavien rekommenderar jag SAFE. Jag sager inte att det ar den utbildningen som ar bast men det ar den utbildningen SATS fragar efter nar dom anstaller. Du behover praktik eller erfarenhet for att fa jobb. Arnes kurser ar sakert bra men man far val inget certifikat? Aven om ni tycker det ar irrelevant sa tycker inte majoriteten av arbetsgivare det.

Du kan ocksa ta ett latt prov och fa ett papper pa att du kan dina grejer och frilansa som PT.

Angaende universitetstentor:
Jag pluggar kinesiska pa distans (Lunds Universitet) och det skulle vara latt att fuska pa en tenta om man tycker att det ar en smart sak att gora,

teal
2007-03-12, 09:52
fusk hit och fusk dit..känns så pinsamt. Varför känns folk så lata att dom fuskar istället för att lära sig det som de pluggar till/gör?

Ser inte vitsen med att låtsas ha kunskap för att sen bli utskrattad när folk inser att man inte har det.

liQ
2007-03-13, 16:20
Anledningen jag frågade var eftersom jag kände mig lite osäker om det var en seriös företag och om utbildningen var nån vidare som t.ex SAFEs.
Man vill inte välja nåt som inte leder till nåt jobb.
En fråga till Thimmy jag blev lite nyfiken att efter du hade pluggat American .. och det har inte lett till nåt jobb.
Är det enbart SATS som föredrar folk med SAFE utbildningen elle princip alla Gym?

smürfpücko
2007-05-22, 20:28
Jag skulle också vilja veta. Funderat på Trainers academy, world class styrkeinstruktörs-utb, SAFE, The academy, samt också idrottsfolkhögskolan på Värmdö. Väger in både priset och kvalitén och alla åsikter/erfarenheter om utbildningarna är intressanta.

(Målet för min del är att jobba inom fitness/idrott/träning/friskvård i någon form, exempelvis styrkeinstruktör. Men intresseområdet är ganska brett, bara jag får jobba i den branschen).

L-Sami
2007-05-22, 20:32
Jag skulle också vilja veta. Funderat på Trainers academy, world class styrkeinstruktörs-utb, SAFE, The academy, samt också idrottsfolkhögskolan på Värmdö. Väger in både priset och kvalitén och alla åsikter/erfarenheter om utbildningarna är intressanta.

(Målet för min del är att jobba inom fitness/idrott/träning/friskvård i någon form, exempelvis styrkeinstruktör. Men intresseområdet är ganska brett, bara jag får jobba i den branschen).

Arne Perssons utbildningar är billiga och säkert jättebra också.

smürfpücko
2007-05-22, 20:49
Arne Perssons utbildningar är billiga och säkert jättebra också.

Jepp det tror jag säkert.:).
Men får man diplom och hur står den kursen när det gäller jobbsökande? Jag skulle annars gärna gå en Arnekurs för egen skull, för det har jag inte gjort (än).