Visa fullständig version : Lös i hullet under deff!
Thorwaldsson
2007-03-10, 21:38
Som topicen lyder: Hur kommer det sig att man blir "lös" i hullet när man ligger på underskott?
Som topicen lyder: Hur kommer det sig att man blir "lös" i hullet när man ligger på underskott?
Man tappar vätska/glykogen skulle jag gissa på.
Vad jag har hört så beror det på att fettet håller på att släppa.
bongoberra
2007-03-12, 14:43
Det där har jag också undrat över. När man deffat ett tag så känns t.ex fettet runt magen slappare. Nästan så att man ser fetare ut ett tag.
Är det så fettcellerna minskar med fett men inte i volym på samma gång?
Nån som kanske vet
Skulle tro att det är för att man tappar vätska och för att man äter för lite.
Eddie Vedder
2007-03-12, 14:51
Jag vet inte om ni pratar om ständigt under deffen men jag känner rent allmänt när jag ätit för lite att magen blir "slappare" helt enkelt för att den innehåller mindre mat. Äter man mindre måltider och mindre mellanmål är det ju ganska logiskt att det ligger mindre mat i magsäcken.
Jag menar aldrig är man ju så hård som när man ätit en redig portion mat.
Kan ju även vara huden som inte hinner dra ihop sig lika snabbt som du går ner.
Jag vet inte om ni pratar om ständigt under deffen men jag känner rent allmänt när jag ätit för lite att magen blir "slappare" helt enkelt för att den innehåller mindre mat. Äter man mindre måltider och mindre mellanmål är det ju ganska logiskt att det ligger mindre mat i magsäcken.
Jag menar aldrig är man ju så hård som när man ätit en redig portion mat.
Handlar ju inte om magsäcken handlar ju om späcket som hänger utanpå :p, upplever själv detta och fick höra, när jag gjorde min kaliper, precis som ovanstående att det är vätske tillsammans med glykogen förlusten som gör att kroppen inte binder upp det lika bra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.