handdator

Visa fullständig version : Ny mp3 spelare

mvda
2007-03-10, 17:11
Tänkte köpa ny mp3 spelare eftersom min ipod mini börjar fungerar sämre och sämre. Är ganska dåligt insatt men tycker mini har funkat bra så jag är lite inne på att köpa ipod nano istället, bra val? Blev rekommenderat koss hörlurar och funderar mest på the plug eller spark plug, vad är egentligen skillnaden?

flenders
2007-03-10, 17:30
Skall man köpa ipod nano så kan man lika gärna köpa ipod 30gb. Du får 8gb i nano-förpackning för samma pris som du får en ipod 30gb. Den klarar ändå spela upp film, serier, ha spel på den och har en hdd som är över 3 gånger så stor.

mvda
2007-03-10, 17:46
men är det inte en relativt stor skillnad i storlek? tycker min ipod mini är lite stor att ha i fickan när jag tränar.

Rahf
2007-03-10, 17:49
Om fickorna på ens träningsbyxor inte rymmer en ipod så har man modeproblem. Alltså att man har för tajta saker på sig. Rejäla mjukisbraxer ska det vara!

mvda
2007-03-10, 17:53
Om fickorna på ens träningsbyxor inte rymmer en ipod så har man modeproblem. Alltså att man har för tajta saker på sig. Rejäla mjukisbraxer ska det vara!

Haha, nja skulle nog kunna trycka ner 5 ipods i fickan om jag ville men det handlar väl mer om hur det känns.

flenders
2007-03-10, 20:29
iPod video är större än nano. Det kan bli ett störningsmoment när man tränar fast efter några pass borde det inte bli några problem. Jag ser många som använder sina mobiltelefoner som mp3-spelare och iPoden är mindre djup än en telefon. Skall du ha en liten mp3-spelare så satsa på iPod shuffle eller dylikt.

mvda
2007-03-10, 21:01
iPod video är större än nano. Det kan bli ett störningsmoment när man tränar fast efter några pass borde det inte bli några problem. Jag ser många som använder sina mobiltelefoner som mp3-spelare och iPoden är mindre djup än en telefon. Skall du ha en liten mp3-spelare så satsa på iPod shuffle eller dylikt.

ok, tack för tipset. får kolla i nån affär hur stor skillnaden är. Vet inte om dom har den där jag tänkte skaffa den, men å andra sidan är det 3 veckors leveranstid så kanske bättre att köpa den här i sverige ändå.

Purren
2007-03-10, 22:19
Skall man köpa ipod nano så kan man lika gärna köpa ipod 30gb. Du får 8gb i nano-förpackning för samma pris som du får en ipod 30gb. Den klarar ändå spela upp film, serier, ha spel på den och har en hdd som är över 3 gånger så stor.

En hårddisk är betydligt känsligare än flashminne. Det spelar stor roll för mig iallafall, speciellt om man som jag använder mp3 spelaren främst vid träning.

Purren
2007-03-10, 22:20
Om du absolut ska ha en ipod, ipod nano. Annars finns det flera andra bra mp3 spelare. Typ iriver t10. Tjock, ful, men grymt najs.

Ganymedes
2007-03-10, 22:25
Nanon är kalas, tycker jag! Om du är ute efter nått slit-och-släng kan du ju alltid köpa någon no-name thingy som du inte behöver vara rädd om. Själv tycker jag att design och användarvänlighet är värt några extra kronor. Och Nanon är ta mig tusan inte dyr trots det! Se till att prova den.

Srednq
2007-03-11, 21:15
koss spark plug har jag: http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genre=13280

riktigt bra ljud å bas. enda nackdelen är att ena hörluren slutat fungera 2 ggr. men det har varit inom garantitiden så jag har fått nya gratis

Dreas
2007-03-11, 22:51
Köp ett par hörlurar med mindre snäcka säger jag! Har sj ett par Koss men orkade inte ha dom då dom stack ut för mkt ur öronen! Har nu ett par SonyEricsson-hörlurar som är riktigt sköna! Creative Zen är en riktigt nice Mp3! Tradera kan du även finna bra spelare till rimliga priser!

Andreas

kspr
2007-03-12, 02:24
Håller med om att man bör välja en med flashminne framför hårddisk. Flashspelarna ligger ju på ett par gig nu och rymmer en hel del mp3or dom med.

Har en iriver u10, och den är väl söt men 2gb minne känns lite lite nu när ipod nano har 8 *drool*

...så köp du dig en nano :thumbup: