handdator

Visa fullständig version : Musiktips?!

FreCKo
2007-03-09, 10:56
Har dundrat så mycket metal det senaste året att jag håller på att kräkas på allt som är nerstämt och growlas. Nu vill jag ha lite "lättare" hårdrock... Har fått upp ögonen för Danko Jones, Clutch, Down (okej, ganska mycket metal men ändå), lite Foo Fighters, U2, NoFX...

Så, är det någon som har några sjyssta musiktips som inte är allt för långt ifrån det här som jag skrev? Ganska spritt inom stilarna, det vet jag, men jag är väl egentligen öppen för allt som inte är emo, growlas, är nerstämt och/eller deprimerande :D

Pudzianovski
2007-03-09, 11:00
White Willow (Joyride bra låt), Crashdiet är bra, Nightingale "Nightfall Overture" testa skivan), Ayreon "The human Equation".......

Några tips på mjukisrock

Snake
2007-03-09, 11:02
Mustasch?

Fultjack
2007-03-09, 11:03
Alter Bridge är rätt sköna, samma sångare som i nickleback fast lite rockigare

yllah
2007-03-09, 11:04
Incubus, Coheed & Cambria, Funeral for a friend, Deftones... och hela radiokanalen www.bandit1063.com :) :D

Snake
2007-03-09, 11:05

Samma sångare? Du menar att dom låter lika kanske...? Det är 3st. från Creed + nån annan jeppe som spelar i det bandet.

Tror inte det är riktigt den genren han är ute efter dock.

FreCKo
2007-03-09, 11:08
White Willow (Joyride bra låt), Crashdiet är bra, Nightingale "Nightfall Overture" testa skivan), Ayreon "The human Equation".......

Några tips på mjukisrock

Mjukisrock och mjukisrock... Var väl inte det jag var ute efter, men rätt sjysst musik none the less! :thumbup:

Inte samma sångare, samma band som Creed fast med NY sångare däremot ;)

Incubus, Coheed & Cambria, Funeral for a friend, Deftones... och hela radiokanalen www.bandit1063.com :) :D

Incubus har jag aldrig riktigt gillat.. Coheed och FFAF har jag sett live men jag har inte riktigt fastnat för dom :confused:

Fultjack
2007-03-09, 11:10
Samma sångare? Du menar att dom låter lika kanske...? Det är 3st. från Creed + nån annan jeppe som spelar i det bandet.

Tror inte det är riktigt den genren han är ute efter dock.

mjaha, polaren som upplyste mig om bandet sa det iaf ;)
då har jag blivit lurad

Skywalker
2007-03-09, 11:14
System of a down är bra för själen. :hbang:

Snake
2007-03-09, 11:15
http://www.pandora.com/

Spana in den FreCKo. Där borde du kunna få lite framgenererade tips.

L-Sami
2007-03-09, 11:16
W.A.S.P, Mötley Crue, Guns N Roses, Skid Row, Hanoi Rocks, Alice Cooper ... det är glad hårdrock :)

FreCKo
2007-03-09, 11:17
http://www.pandora.com/

Spana in den FreCKo. Där borde du kunna få lite framgenererade tips.

...

Vafan! Varför tänkte jag inte på Pandora för? *cry*

Snake
2007-03-09, 11:22
...

Vafan! Varför tänkte jag inte på Pandora för? *cry*

http://www.orlyowl.com/upload/files/owlnewb.jpg

:>

FreCKo
2007-03-09, 11:26
http://www.pmwiki.org/pmwiki/uploads/Main/orly.jpg

HerrArne
2007-03-09, 11:31
Vad sägs om Saga, Tobias Sammet ( a la Avantasia ), AC/DC, Judas Priest etc... ?

eandersson
2007-03-09, 11:45
Gazette

- Cassis ("mjuk")
XzbYOWSZ5P8

- Filth in the Beauty ("hård")
ONQm77waLV4

Inget band som stänger in sig på en genre.

Ungefär som Dir en Grey

- Kodou (underbar)
H0Q6ZVQGs58

Snake
2007-03-09, 11:54
Gazette

- Cassis ("mjuk")
[y]XzbYOWSZ5P8[/yt]

- Filth in the Beauty ("hård")

Inget band som stänger in sig på en genre.

Ungefär som Dir en Grey

- Kodou (underbar)
[y]H0Q6ZVQGs58

Förstår inte hur man kan lyssna på sånt där. Ungefär som att sitta och onanera med en sax och titta på "språka på serbokroatiska" på UR.

FreCKo
2007-03-09, 12:01
Förstår inte hur man kan lyssna på sånt där. Ungefär som att sitta och onanera med en sax och titta på "språka på serbokroatiska" på UR.

Underskatta inte "Språka på serbokratiska", jag har fan vart med i det!

Officer
2007-03-09, 12:03
W.A.S.P, Mötley Crue, Guns N Roses, Skid Row, Hanoi Rocks, Alice Cooper ... det är glad hårdrock :)

Awwww yes!
Hörde att du och Governator kommer hålla mig och Sonny och Dacvi sällskap till HBJ imorgon kväll :hbang:

FreCKo
2007-03-09, 12:04
Awwww yes!
Hörde att du och Governator kommer hålla mig och Sonny och Dacvi sällskap till HBJ imorgon kväll :hbang:

Harry B James? Jag hoppas fan att det är bättre på lördagar än på fredagar, på fredagar var det bara massa killar i för tajta kläder, för stort hår och som är rädda för styrketräning *spy*

Officer
2007-03-09, 12:07
Harry B James? Jag hoppas fan att det är bättre på lördagar än på fredagar, på fredagar var det bara massa killar i för tajta kläder, för stort hår och som är rädda för styrketräning *spy*

Hahhahaha lördagar brukar va lite tyngre musik.. Fredagar är GLAMkväll. Thats what I love :em: Så skönt o gå runt där 30 kilo biffigare än alla andra och enda blatten :D

FreCKo
2007-03-09, 12:08
Hahhahaha lördagar brukar va lite tyngre musik.. Fredagar är GLAMkväll. Thats what I love :em: Så skönt o gå runt där 30 kilo biffigare än alla andra och enda blatten :D

Tänkte väl *whistle* Höll på att kräkas när jag var där, sen all musik lät likadant... Okej, jag kände igen typ Mötley Crüe, GnR och alla dom där men resten av musiken var rätt förutsägbar *popcorn* Ska det vara förutsägbart ska det vara tvåtaktspunk!

L-Sami
2007-03-09, 12:16
Awwww yes!

Aww yes, hehe.. HBJ är najs :hbang:

eandersson
2007-03-09, 13:42

Hahaha. Intressant liknelse. Vackert språk, vackert folk. Angående Dir en Grey så är det mycket känsla i sångarens röst. Ååh jag upptäcker mer och mer att jag är EMO. Måste ta mig upp till gymmet och lyfta lite skrot och lyssna på riktig musik!