Visa fullständig version : barnmat
tequilla
2003-03-07, 18:29
Tänkte lite på mellanmål, billiga o bra o så kom barnmat upp. De e nyttigt, inga färgämne mm utan helt ren utan konstiga tillsatser o så e de billigt.
Innehåller ca 2%fett, 5-15%kolisar o 3-5% protein. ca 250 g i en burk. om man tar de me en proteidrink så borde de funka väldigt bra, eller?
man blir iaf mätt efter en sånn...
Hörde om nån som käka barnmat precis före tävling....enbart snabba kolisar i en sån burk....
tequilla
2003-03-07, 18:46
beror på vad du tar för någe.. finns allt från kalkongryta, pasta till efterrätter..
Det är bra råvaror i barnmat. Kanske så bra att det inte är lönsamt att äta.
I många fall så har man ökat fetthalten något i burkarna med någon % olja också, små barn behöver mycket fett.
Du kommer bli något förvånad när du äter eftersom man inte behöver tuggas alls. Bara att sleva in och svälja så därför kanske inte så mättande för oss stora med tänder.
Sammanfattning: Lite dyrt men mycket nyttigt.
Oj ! när jag läser igen upptäcker jag att jag tycker precis tvärt om som kaktusbrännvinet:D ... men det är mina erfarenheter efter ätit upp resterna efter mina barn:D
tequilla
2003-03-07, 18:56
Originally posted by Sverker
Det är bra råvaror i barnmat. Kanske så bra att det inte är lönsamt att äta.
I många fall så har man ökat fetthalten något i burkarna med någon % olja också, små barn behöver mycket fett.
Du kommer bli något förvånad när du äter eftersom man inte behöver tuggas alls. Bara att sleva in och svälja så därför kanske inte så mättande för oss stora med tänder.
Sammanfattning: Lite dyrt men mycket nyttigt.
Hm.. 2-3% fett låter inte mycket för mig o man blir faktiskt mätt. Testade de presis o de var bra mellanmål tyckte jag. O priset 10 kr e inte dyrt..
Nä.. det är bra mat men du betalar för kokt potatis, morötter, matolja och lite kött / kyckling / fisk.
champion
2007-02-26, 11:53
Om man är lite lat vissa dagar och vill gå ner i vikt kan man då köpa några burkar barnmat och gå ner i vikt eller kommer man gå upp i stället??
Ibland orkar man inte laga mat då kanske man kan slänga i sig lite baby food *cupid*
Nån som har testat??
King Grub
2007-02-26, 11:55
Om man är lite lat vissa dagar och vill gå ner i vikt kan man då köpa några burkar barnmat och gå ner i vikt eller kommer man gå upp i stället??
Om du går upp eller ned beror på energiintaget i förhållande till energiförbrukningen, inte på vad du äter.
Även vuxna kan tillgodogöra sig näringen i "barn"mat.
Om du går upp eller ned beror på energiintaget i förhållande till energiförbrukningen, inte på vad du äter.
Erkänn att du har den meningen kopplad till en knapp i Firefox så att du med ett enda klick kan posta den. Om inte kan det vara ett tips, då den aldrig verkar sluta behövas.
Ola Wallengren
2007-02-26, 13:10
Ibland orkar man inte laga mat då kanske man kan slänga i sig lite baby food *cupid*
Nån som har testat??
Barnmat är oftast proteinlåg och ganska fettrik, lättäten, och lätt smält. Ett bra upplägg för att inte bli så värst mätt. Ingen speciellt bra deff mat tycker jag i alla fall.
champion
2007-02-26, 13:23
Kanske inte den bästa deffmaten men bra nog att äta på bussen på väg hem. Bättre nog än att äta mackor eller annat skit från 7-eleven. Så kan man gå in på ICA å köpa en burk baby food och känna sig nyttig *rolleyes*
King Grub
2007-02-26, 13:26
Jag brukar rätt ofta äta kalvfrikadellerna från Semper. :em:
http://www.semper.se/images/imagecache/4476x.j100x130_80_-1_upload_Semper_Barn_Produkter_BiG.jpg
Jag brukar rätt ofta äta kalvfrikadellerna från Semper. :em:
http://www.semper.se/images/imagecache/4476x.j100x130_80_-1_upload_Semper_Barn_Produkter_BiG.jpg
sött*cupid*
Om det bara är för att du inte orkar laga maten är ju enportionsförpackningar ett billigare alternativ eller typ ärtsoppa på tub, färdig risgrynsgröt osv.
Shakemynuts
2007-02-27, 02:46
Mixa eget käk och frys in! :thumbup:
Nilsjohan
2007-02-27, 04:01
Jag brukar rätt ofta äta kalvfrikadellerna från Semper. :em: De är faktiskt goda, det var ett tag sedan man käkade frikadeller
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.