Visa fullständig version : Ett bra kvällsmål?
Hejsan.
Käkar en redig kvällsmiddag runt kl 6 varje dag. och blir hemskt hungrig/sugen på något runt 21.00. Ofta av smidighets skäl blir det att man gör 4-5 ost mackor för att tillfredställa hungern. Är det helt ok att göra så eller har ni något bra förslag?
Kan tillägga att brödet jag käkar innehåller 11g protein och 41kolhydrater per 100g.
King Grub
2007-03-08, 21:54
Räkna in måltidens energi i dagsintaget (om du räknar på det), så kan du äta vilken sorts måltid du vill.
En tid i ett dygn avgör inte vad som är bra eller dåligt att äta.
sailaways
2007-03-08, 22:24
tarmen, levern; matsmältningssystemet vill gärna ha någonting lätt. du bör varva ner digsjälv psykiskt och kroppen likväl.... då sover du iaf bäst.
Eddie Vedder
2007-03-08, 22:27
tarmen, levern; matsmältningssystemet vill gärna ha någonting lätt. du bör varva ner digsjälv psykiskt och kroppen likväl.... då sover du iaf bäst.
Så du vet alltså vad en helt annan person bör göra och hur dennes kropp fungerar bäst?
blekfet2
2007-03-08, 22:28
Säljer du svamp?
sailaways
2007-03-08, 22:29
nej, men jag gillar champinjoner ganska starkt.
sailaways
2007-03-08, 22:31
Så du vet alltså vad en helt annan person bör göra och hur dennes kropp fungerar bäst?
För mig fungerar det iaf bäst så, därför ger jag råd utifrån migsjälv. Det gör väl alla. Ursäkta.
För mig fungerar det iaf bäst så, därför ger jag råd utifrån migsjälv. Det gör väl alla. Ursäkta.
Tja det varierar om jag personligen ger råd som utgår från mig själv. Antingen kikar folk på studier eller så ger dom bara generella tips utifrån någon slags mall för hur livet skall gå *bs*
Man kan lägga upp det på ett annat sätt så att man t.ex tillägger att "testa, det funkade för mig." Istället för att inte skriva nåt vilket kan tolkas som att det absolut ska funka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.