Visa fullständig version : Quickfix Beach 2007?
Tjena,
Jag har på senare tid lagt på mig en del vikt och då till större del på magen, har funderingar på att komma iform till sommaren. Har tappat ca 3 kilo på senare tid mestadels beroende på ändrat kostupplägg och lite löpning. Tanken har varit att först gå ner för att bli av med fettet för att sedan köra med kreatin och på så sätt gå upp till tidigare vikt fast med ett mer deffat tillstånd. Vad jag har förstått så binder kreatin vatten i musklerna. Skulle detta fungera tror ni? Har tidigare kört med kreatin och gått upp ca 3-4 kilo i vatten.
Längd: 1.84 m
Nuvarande vikt: 78-79
Tack på förhand.
En vätskefylld muskel är större än en som inte är det. En del vätska kommer hamna under huden dock.
En vätskefylld muskel är större än en som inte är det. En del vätska kommer hamna under huden dock.
jaså? jag vill inte låta dryg men det har jag aldrig upplevt...
finns det några fysiologiska fakta om att så är fallet, eller är det empiriska studier?
jaså? jag vill inte låta dryg men det har jag aldrig upplevt...
finns det några fysiologiska fakta om att så är fallet, eller är det empiriska studier?
Jag har upplevt att ansiktet blir någorlunda mer uppsvälld vid kreatin monohydrat användning, har dock aldrig använt det under deffen.
Jag har upplevt att ansiktet blir någorlunda mer uppsvälld vid kreatin monohydrat användning, har dock aldrig använt det under deffen.
Jo många säger att de upplever att de är mer vattniga..
Varför skulle man lägga vätska under huden av kreatin? kandet vara för att man inte dricker tillräckligt med vatten? då kreatin drar vatten både till muskeln och för att spola ut nedbrytningsprodukterna så behövs det vatten..
det vekar allmänt vedertaget att man blir bloated men ingen vet varför??
Jo många säger att de upplever att de är mer vattniga..
Varför skulle man lägga vätska under huden av kreatin? kandet vara för att man inte dricker tillräckligt med vatten? då kreatin drar vatten både till muskeln och för att spola ut nedbrytningsprodukterna så behövs det vatten..
det vekar allmänt vedertaget att man blir bloated men ingen vet varför??
Jag vet inte några svar på dina frågor, men varför skulle det vara omöjligt att lite vätska lagras under huden av kreatinet? En muskel är ju trots allt en muskel och kan väl inte lagra hur mycket vätska som helst. En del vätska försvinner genom urinen, men är det så omöjligt att vätska fastnar under huden?
Eddie Vedder
2007-03-08, 12:37
Jag vet inte några svar på dina frågor, men varför skulle det vara omöjligt att lite vätska lagras under huden av kreatinet? En muskel är ju trots allt en muskel och kan väl inte lagra hur mycket vätska som helst. En del vätska försvinner genom urinen, men är det så omöjligt att vätska fastnar under huden?
Jag tror det där kan ha mycke att göra med salt i maten oxå, jag upplever alltid att jag ser mycke mer "bloated" ut efter att ha käkat på exempelvis restaurang lr om jag blivit bortbjuden nånstans.
Detta oavsett om jag hamnat på överskott lr ej, känns mer troligt att natrium skulle kunna binda vatten i huden än glykogen. Detta är dock bara helt egna teorier som jag helt saknar vetenskapliga belägg för.
nej inte omöjligt. men jag undrar varför.. extrema mängder salt kan ju få en att lagra vätska under huden.. och vissa sjukdomar.. men annars?? pga slaggprodukter??
nej inte omöjligt. men jag undrar varför.. extrema mängder salt kan ju få en att lagra vätska under huden.. och vissa sjukdomar.. men annars?? pga slaggprodukter??
Min teori är att överskott av vätskan som kreatinet binder lagras under huden eller pissas bort, så länge det inte bevisas nåt annnat så måste jag tro på det.
Min teori är att överskott av vätskan som kreatinet binder lagras under huden eller pissas bort, så länge det inte bevisas nåt annnat så måste jag tro på det.
då menar du att man lagrar kreatin under huden? vad skulle annars hålla vattnet kvar under huden?
då menar du att man lagrar kreatin under huden? vad skulle annars hålla vattnet kvar under huden?
Inte kreatinet i sig själv, kanske nån slaggprodukt
märker också att mitt ansikte ser mer bloated ut med kreatin, ser fan 10kg fetare ut nu i ansiktet efter ett par-tre veckors användning fast jag konstant går ner i vikt.
har använt kreatin i perioder förut men har troligtvis underdoserat och därför aldrig märkt av det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.