handdator

Visa fullständig version : Internationella kvinnodagen idag!

Jompan
2007-03-08, 09:02
Jahapp, det var idag det!

Gör ni något speciellt för er/era kvinna/kvinnor denna dag?

Till er kvinnor tänker ni göra något för er själva?

Fettecke
2007-03-08, 09:05
det är diskriminerande att kvinnorna får en egen dag! dom ska hålla käften och städa samt ge mig öl när jag ligger i soffan och kollar fotboll.

onT. nej, jag kommer nog inte göra något sånt... är inte nått fan av högtider förutom födelsedag och julafton. Jag kan skänka nått rent spontant om jag känner för det, men i övrigt... nej.

Jompan
2007-03-08, 09:07
det är diskriminerande att kvinnorna får en egen dag! dom ska hålla käften och städa samt ge mig öl när jag ligger i soffan och kollar fotboll.

onT. nej, jag kommer nog inte göra något sånt... är inte nått fan av högtider förutom födelsedag och julafton. Jag kan skänka nått rent spontant om jag känner för det, men i övrigt... nej.

Förstår inte heller vad denna dag startade med! Varför har vi fått en egen dag! Någon som vet? Varför har inte män en egen dag?

Fettecke
2007-03-08, 09:08
Förstår inte heller vad denna dag startade med! Varför har vi fått en egen dag! Någon som vet? Varför har inte män en egen dag?

alltså, det jag skrev var inte riktigt seriöst ang. den punkten :D

Jompan
2007-03-08, 09:20
alltså, det jag skrev var inte riktigt seriöst ang. den punkten :D

Förstod det, men undrar fortfarande varför vi har en kvinnodag? Jag som kvinna känner att jag borde veta...:em:

JJ
2007-03-08, 09:20

Alla andra dagar är våra. Den startades för att ni skulle få semester från att sköta hushållet, så idag slipper du diska etc. Men det blir ju mer att göra imorgon då förstås.

Jompan
2007-03-08, 09:23
Alla andra dagar är våra. Den startades för att ni skulle få semester från att sköta hushållet, så idag slipper du diska etc. Men det blir ju mer att göra imorgon då förstås.

Buhuhuhuhuhhu!!!*cry* Om man är singel då? Jag lovar att disken förblir min att ta hand om! Om jag inte lämnar den till imorgon förstås... så där har du en poäng...!:D

Empe
2007-03-08, 09:34
Buhuhuhuhuhhu!!!*cry* Om man är singel då? Jag lovar att disken förblir min att ta hand om! Om jag inte lämnar den till imorgon förstås... så där har du en poäng...!:D

Det var just det han menade. Att ni slipper diska, städa etc idag men får göra det imorn istället då INGEN gör det idag :D

mini
2007-03-08, 09:40

Alla länder ser inte ut som Sverige.

Kwon
2007-03-08, 09:41
Diskriminering!

Borde finnas en internationella Kwon-dagen åsse! :D

machine gun
2007-03-08, 09:50
Min sambo fyller år idag, så jag tänker inte kräva att han ska sköta disken. Det gör han så bra alla andra dagar på året ;)

Jompan
2007-03-08, 10:10
Diskriminering!

Borde finnas en internationella Kwon-dagen åsse! :D

När ska internationella Kwon-dagen Gå av stapeln då?
Hur ska den bäst firas? :naughty:

Fed up
2007-03-08, 10:15
Här står det lite om bakgrunden till int. kvinnodagen:

http://sydsvenskan.se/varlden/article222727.ece

Jompan
2007-03-08, 10:18

Tack Fed up! Intressant läsning!

skaparn
2007-03-08, 10:28
Veckans Affärer listade med anledning av denna dag Sveriges mäktigaste kvinna, och här är tio-i-topp:

1 Mia Brunell Vd Kinnevik
2 Annika Falkengren Vd och koncernchef SEB
3 Katarina Mellström Vd Mandator
4 Gunilla Nordström Regionchef Sony Ericsson Kina
5 Louise Julian Koncernchef EF
6 Cristina Stenbeck Ordförande Emesco
7 Eva Cederbalk Vd SBAB
8 Annika Wijkström Vice vd Swedbank
9 Elisabet Salander-Björklund Divisionchef Stora Enso
10 Sanna Lindberg Landschef H & M USA

Såg i morse Sveriges mäktigaste kvinna, Mia Brunell, bli intervjuad. Precis lika trist som alla andra VD. Jag ville nästan hoppa in i TV-studion och skrika åt henne att sluta svara så förbaskat klyschigt och undvikande. Jag saknar de kvinnor som har makt annat än genom att vara chef över en ziljon proletärer och när de framträder i media lyckas svara med en managementfloskel på precis varenda fråga; Lotta Gröning, Hanne Kjöller, Barbro Hedvall med flera.

Vad är egentligen makt undrar jag. Och funderar samtidigt på om det verkligen är ojämn fördelning i styrelser som är det akuta problemet eller om det är sådana saker som att vi föreslår subventionerad hemhjälp som lösning på att kvinnor inte kan göra karriär.

Kwon
2007-03-08, 10:31
När ska internationella Kwon-dagen Gå av stapeln då?
Hur ska den bäst firas? :naughty:

Närhelst du vill :naughty:

Any day is a good day for celebration! :thumbup:

Lexidos
2007-03-08, 11:18
Har inget emot att det finns en internationell kvinnodag på något sett. Men om det nu ska vara jämställt, varför finns det ingen internationell mansdag?

skaparn
2007-03-08, 11:26
Har inget emot att det finns en internationell kvinnodag på något sett. Men om det nu ska vara jämställt, varför finns det ingen internationell mansdag?

Är det där ett försök att skämta eller undrar du verkligen varför kalendern ser ut som den gör?

Snake
2007-03-08, 11:28
Ska se på extra mycket kvinnoförnedrande porr idag.

mela
2007-03-08, 11:29
Jag ska inte hylla dagen på något speciellt sett. Jag gillar inte allt det här med att man fortsätter att se skillnader mellan kvinnor och män. Visst är kvinnor förtryckta i andra länder och kulturer (till viss del även i Sverige). Men jag ser hellre alla som individer än som kvinnor/män/bögar/svarta/kwonisar

Kwon
2007-03-08, 11:30
Men jag ser hellre alla som individer än som kvinnor/män/bögar/svarta/kwonisar

Thanks Ish! :D

heltzonicka
2007-03-08, 11:33

"We dont get any respect, they treat us like shit..bla bla bla" Sen en fet falukorv i käften.....HAHHA det klippet rular, speciellt en dag som denna..

mela
2007-03-08, 11:34
"We dont get any respect, they treat us like shit..bla bla bla" Sen en fet falukorv i käften.....HAHHA det klippet rular, speciellt en dag som denna..

Det var väl tur att det var en falukorv och inte ett manskön *rolleyes*

Dnepr
2007-03-08, 11:35

Nähäää! Idag blir en dag med porr där kvinnan har övertaget, där hon bestämmer, och där hon utnyttjar oss. Omväxling förnöjer :)

heltzonicka
2007-03-08, 11:38
Det var väl tur att det var en falukorv och inte ett manskön *rolleyes*

*whistle*

Whistler
2007-03-08, 11:38

Jag satt och gjorde photoshop-cumshots på diverse söta flickor man aldrig skulle få se i sådana situationer när en polare lade in förslaget att vi skulle ta några bilder på gemensamma manliga bekanta och photoshoppa dem dagen till ära. De är numera mobilbakgrunder hos dessa personer. Jämställdhet ftw (fast bara idag). :D

LadyG
2007-03-08, 11:42

:smash:

http://www.kkuriren.se/kkuriren/standard_artikel.php?id=77787&avdelning_1=106&avdelning_2=165

Fatalist
2007-03-08, 11:43
Alla länder ser inte ut som Sverige.

Vad insinuerar du????!?

Angel
2007-03-08, 11:45
Jag skall jobba och tjäna pengar så att jag aldrig någonsin ska behöva bli försörjd av en man!

heltzonicka
2007-03-08, 11:48
Jag skall jobba och tjäna pengar så att jag aldrig någonsin ska behöva bli försörjd av en man!

Du kan få försörja mig om du vill, och du...när du ändå är i köket och fixar käk - ta med en bira från kylen så är du snäll matchen börjar snart.

regus
2007-03-08, 11:49

364 dagar om året.

Lexidos
2007-03-08, 11:52
:smash:

http://www.kkuriren.se/kkuriren/standard_artikel.php?id=77787&avdelning_1=106&avdelning_2=165

Ha det var ju nästan för bra för att vara sant. En hel artikel :)
Nä men seriöst, jag undrade fakiskt varför det finns en speciell dag.
Som nån tidigare sa, varför ska man ingetligen lägga så stor vikt på att dela in folk i olika kategorier? Givetvis är det svårt att unvika en sån uppenbar som hurvida man är man eller kvinna.

Men om jag tex skulle anställa nån då skiter jag vell funständigt i om det är en kille eller en tjej. Lika lön för lika arbete är ju en självklarhet.

Jompan
2007-03-08, 11:57
Närhelst du vill :naughty:

Any day is a good day for celebration! :thumbup:

Så, då tycker jag att imorgon, alltså 9/3 härmed är Kwon celebration day!

:booty:

Angel
2007-03-08, 11:58
Du kan få försörja mig om du vill, och du...när du ändå är i köket och fixar käk - ta med en bira från kylen så är du snäll matchen börjar snart.

Tänk vad rolig du va nu. Jag var faktiskt helt seriös.

LadyG
2007-03-08, 11:58
Ha det var ju nästan för bra för att vara sant. En hel artikel :)
Nä men seriöst, jag undrade fakiskt varför det finns en speciell dag.
Som nån tidigare sa, varför ska man ingetligen lägga så stor vikt på att dela in folk i olika kategorier? Givetvis är det svårt att unvika en sån uppenbar som hurvida man är man eller kvinna.

Men om jag tex skulle anställa nån då skiter jag vell funständigt i om det är en kille eller en tjej. Lika lön för lika arbete är ju en självklarhet.

Då läste du inte artikeln som Fed up länkade till?

Det är lätt att prata om jämställdhet men du behöver inte åka långt för att hitta kvinnor som misshandlas till döds i hemmet, våldtas, mördas, utnyttjas, köps och säljs som gods osv.

Om "lika lön för lika arbete" vore det största problemet skulle världen se mycket annorlunda ut.

Kwon
2007-03-08, 12:00
Så, då tycker jag att imorgon, alltså 9/3 härmed är Kwon celebration day!

:booty:

Works for me! :thumbup:

Lexidos
2007-03-08, 12:11
Då läste du inte artikeln som Fed up länkade till?

Det är lätt att prata om jämställdhet men du behöver inte åka långt för att hitta kvinnor som misshandlas till döds i hemmet, våldtas, mördas, utnyttjas, köps och säljs som gods osv.

Om "lika lön för lika arbete" vore det största problemet skulle världen se mycket annorlunda ut.

Har läst igenom hela artikel o den var väldigt intressant.
Givetvis ska man låta kvinnodagen vara kvar, säger inget annat.
Sen att det finns individer som tycker det är helt okej att slå sina fruar etc är ett stort problem som man ska satsa på att motarbeta.

MasterChief
2007-03-08, 12:28
Kvinnor har haft/har det jävligt världen runt. Så jag tycker det är toppen att vi avsätter en dag för att hylla alla underbara tjejer. Förhoppningsvis kommer vi att hylla tjejer varje dag framöver.

Liten Men Fet
2007-03-08, 12:31

Men hallå det har vi ju!! Kom in i matchen, hoppas ni andra har koll på våran dag iallafall så ni inte missat att fira den i flera år.

14:e mars är det steak-and-blowjob-day

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Steak+and+Blowjob+Day

Flama inte mig nu för det här för det är inte jag som kommit på den, och jag "firar" både kvinnodagen och hoppas på att bli firad den 14:e mars. Dock har jag ingen kvinna att hylla idag men jag ska vara lite extra snäll och förmodligen äta ett extra wienerbröd idag.

Lexidos
2007-03-08, 12:33
Men hallå det har vi ju!! Kom in i matchen, hoppas ni andra har koll på våran dag iallafall så ni inte missat att fira den i flera år.

14:e mars är det steak-and-blowjob-day

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Steak+and+Blowjob+Day

Flama inte mig nu för det här för det är inte jag som kommit på den, och jag "firar" både kvinnodagen och hoppas på att bli firad den 14:e mars. Dock har jag ingen kvinna att hylla idag men jag ska vara lite extra snäll och förmodligen äta ett extra wienerbröd idag.

äta extra wienerbröd? Det var det fräckaste, du får faxa ett till mig istället :D

Angel
2007-03-08, 12:59
Måste bara berätta en sak ang jämställdhet som gjorde mig riktigt pissed.

Satt regler i gympahallen, fjärdeklassarna skulle ha bandytunering, tror jag det var. Reglerna va såsom inga höga klubbor, bakom mål är bollen död osv...och

"Tjejmål= 2 mål"

What´s up with that liksom? Fyfasiken

Solros
2007-03-08, 13:01
Måste bara berätta en sak ang jämställdhet som gjorde mig riktigt pissed.

Satt regler i gympahallen, fjärdeklassarna skulle ha bandytunering, tror jag det var. Reglerna va såsom inga höga klubbor, bakom mål är bollen död osv...och

"Tjejmål= 2 mål"

What´s up with that liksom? Fyfasiken

Få killarna att passa mera till tjejerna?

skaparn
2007-03-08, 13:06
Alltså, en kvinnodag tycker jag faktiskt spelat ut sin roll och verkar snarare kontraproduktivt för kvinnor i Sverige (även om det inte är bara er vi ska tänka på denna dag) så överträffas kvinnodagen vida i larvighet av alla de "jag ska minsann se falukorvsscenen i Fäbojäntan på wide screen och kasta en jättestor dildo å¨min högstadielärarinna och skrika kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk idag på SO'n"-inlägg jag gör misstaget att läsa.

blekfet2
2007-03-08, 13:10
Jahapp, det var idag det!

Gör ni något speciellt för er/era kvinna/kvinnor denna dag?

Till er kvinnor tänker ni göra något för er själva?

Nej varför skulle man göra något speciellt på deras dag.
Om hon känner för att inte diska/städa/laga mat idag, ja då kommer hon bara ha dubbelt arbete imorgon, bitch.

hihi :D

Nä kvinnodagen är ett skämt.

Jompan
2007-03-08, 13:28
Nej varför skulle man göra något speciellt på deras dag.
Om hon känner för att inte diska/städa/laga mat idag, ja då kommer hon bara ha dubbelt arbete imorgon, bitch.

hihi :D

Nä kvinnodagen är ett skämt.

Har du tjej?

Daniiiel
2007-03-08, 13:32
Får la spänna på tjejen lite extra ikväll så hon blir glad, å kanske laga mat.

Jompan
2007-03-08, 13:41

:thumbup:

Snake
2007-03-08, 13:44

Hon lagar maten va?

blekfet2
2007-03-08, 14:34
Har du tjej?

Nej jag är förlovad med min sambo, just därför fjäskar jag inte omkring och sprider fisar med doft av solmogen persika.

Toxic
2007-03-08, 14:39
Bahh min flickvän idag ba det är kvinnodagenblablabla du ska ge mig nått idag,
Mitt svar: *host host* glöm o dröm :D

mela
2007-03-08, 14:47
Toxic;2145433']Bahh min flickvän idag ba det är kvinnodagenblablabla du ska ge mig nått idag,
Mitt svar: *host host* glöm o dröm :D

Tigger hon presenter är hon ju helt fel ute :D

Jompan
2007-03-08, 14:48
Nej jag är förlovad med min sambo, just därför fjäskar jag inte omkring och sprider fisar med doft av solmogen persika.

haha ok! :) Jag tycker inte kvinnodagen ska handla om att fjäska. Det handlar väl mer om att kanske göra något skoj för sin kvinna. För att man själv har något att vinna på det såklart. Varför har vi en dag för semlor. Jo, för att det är gott att äta. Varför har vi en alla hjärtans dag? Jo, för att vi inte ska glömma att köra cardio. Varför ska vi fortsätta ha en kvinnodag? För att vi inte ska glömma att uppskatta kvinnan vi alla har i oss... SO, feal the woman in ya! ;)

Jompan
2007-03-08, 14:49

+1

Toxic
2007-03-08, 14:50

Jupp, fan femenisternas egna dag o komma o gapa på mig ne fyfan...:D

mini
2007-03-08, 15:31
Innan ni grinar över att tjejerna minsann inte ska firas på internationella kvinnodagen tycker jag ni ska läsa lite om vad den handlar om. Det är INTE en dag då man köper en blomsterkvast till sin tjej (eller, somför de flesta här på Kollo, sin mamma) utan en dag där man uppmärksammar de orättvisor och övergrepp kvinnor runt om i världen utsätts för just för att de är kvinnor.

Jompan
2007-03-08, 15:35
Innan ni grinar över att tjejerna minsann inte ska firas på internationella kvinnodagen tycker jag ni ska läsa lite om vad den handlar om. Det är INTE en dag då man köper en blomsterkvast till sin tjej (eller, somför de flesta här på Kollo, sin mamma) utan en dag där man uppmärksammar de orättvisor och övergrepp kvinnor runt om i världen utsätts för just för att de är kvinnor.

Bra sagt!:thumbup:

Whistler
2007-03-08, 15:35
Jag tycker det här med Kwon-dag låter alldeles utmärkt. Det får bli officiell Kolo-högtid. :D

Yankeee
2007-03-08, 15:36

Vi som vill använda dagen för att ragga då? Är det ok?

mela
2007-03-08, 15:36
Toxic;2145453']Jupp, fan femenisternas egna dag o komma o gapa på mig ne fyfan...:D

Sa du till henne att "Du, gumman. Jag är MUFare. Det är ingen skillnad mellan dig och mig, vill du ha en present så får du köpa en till mig också."

mini: Visst är det viktigt att vi uppmärksammar kvinnors situation runtom i världen, men det vore väl vitkigare att vi gjorde det varje dag och arbetade för att ändra deras situation?

Wain
2007-03-08, 15:37

Ge oss ett par år så skall vi nog kunna göra ett kommersiellt jippo utav det hela istället...
:D

mela
2007-03-08, 15:38
Ge oss ett par år så skall vi nog kunna göra ett kommersiellt jippo utav det hela istället...
:D

Vi kanske kan sälja lite självbiografier som förtryckta kvinnor?

Jompan
2007-03-08, 15:39

Det är helt ok!!! :naughty:

Fast kanske bäst att fråga Kwonsi om reglerna för firandet! Finns det några Kwon?

Jompan
2007-03-08, 15:40
Det är helt ok!!! :naughty:

Fast kanske bäst att fråga Kwonsi om reglerna för firandet! Finns det några Kwon?

Äsch, Yankee... jag har quote fixering på dig... Var ju inte dig jag menade att citera... *cupid*

Yankeee
2007-03-08, 15:41
Äsch, Yankee... jag har quote fixering på dig... Var ju inte dig jag menade att citera... *cupid*

:em: http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif

Jompan
2007-03-08, 15:43

Så, nu! Det är ok att använda dagen till att ragga! Men bara om du raggar på mig! :em: *cupid*

blekfet2
2007-03-08, 15:54

som sagt tidigare, just därför firar man inte sin tjej på kvinnodagen.

Yankeee
2007-03-08, 15:54
Så, nu! Det är ok att använda dagen till att ragga! Men bara om du raggar på mig! :em: *cupid*

Åh, självklart *cupid* *drool*

Jompan
2007-03-08, 15:56

Min dag är gjord! *cupid*

Snake
2007-03-08, 16:00

Pinsam.

Bärs
2007-03-08, 16:01
Förstår mig inte riktigt på denna strävan efter att skapa förtryckta kollektiv och tilldela dem egna dagar. Det finns inget förtryckt kvinnokollektiv och har aldrig funnits heller.

machine gun
2007-03-08, 16:08
haha ok! :) Jag tycker inte kvinnodagen ska handla om att fjäska. Det handlar väl mer om att kanske göra något skoj för sin kvinna. För att man själv har något att vinna på det såklart. Varför har vi en dag för semlor. Jo, för att det är gott att äta. Varför har vi en alla hjärtans dag? Jo, för att vi inte ska glömma att köra cardio. Varför ska vi fortsätta ha en kvinnodag? För att vi inte ska glömma att uppskatta kvinnan vi alla har i oss... SO, feal the woman in ya! ;)

:laugh: :thumbup: :D

Kwon
2007-03-08, 16:24
Jag uppskattar kvinnan 365 ,behöver ingen specifik dag

1986
2007-03-08, 16:42

Kvinnan?

Rumpan!

Jompan
2007-03-08, 16:44
Kvinnan?

Rumpan!

:laugh: Behöver du fråga?

Deceiver85
2007-03-08, 16:44
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1017204,00.html

"Betala 20 000 - annars hänger vi ut dig på nätet"
Senast i morgon måste mannen betala 20 000 kronor.
Annars hotar yngre kvinnor att hänga ut honom sexuellt på nätet.
I går polisanmälde Växjöbon utpressningen.

Whistler
2007-03-08, 16:45

Amen.

Kvinnan?

Rumpan!

Hmm, kanske Kwon-dagen går åt att hylla kvinnorumpan i synnerhet då?

Jompan
2007-03-08, 16:45
fast en uppskattad rumpa sitter ofta på en uppskattad kvinna! Går de att skilja åt???

skyler
2007-03-08, 16:49
å herregud...
Hade nästan glömt varför jag slutat sitta med detta forum.
Gå och läs en bok eller ngt annat*gah!*

1986
2007-03-08, 16:50
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1017204,00.html

"Betala 20 000 - annars hänger vi ut dig på nätet"
Senast i morgon måste mannen betala 20 000 kronor.
Annars hotar yngre kvinnor att hänga ut honom sexuellt på nätet.
I går polisanmälde Växjöbon utpressningen.

Han tillhör patriarkatet och därmed förtjänar han det. Enkelt.

Kwon
2007-03-08, 16:58
fast en uppskattad rumpa sitter ofta på en uppskattad kvinna! Går de att skilja åt???

Utan kvinnan, ingen rumpa! etc osv

Dnepr
2007-03-08, 17:36

Och utan rumpa, ingen riktig kvinna osv et al.

Sundsarn
2007-03-08, 17:43
har inte läst alla inlägg och det här har säkert någon redan poängterat menmen.

Är det inte på sätt och vis diskriminerande med kvinnodag? alltså inte mot oss killar utan ihuvudtaget. En speciell "kvinnodag" blir en pekpinne på könsskillnader och är enligt min mening inte alls bra i vissa länder. Självklart blir det en helt annan fråga i länder där könsrollerna inte är lika jämställda så som i Sverige, även om vi har en bit kvar. Jag som kille blir knappast "avundsjuk" eller så men jag tycker det är fel att försöka motarbeta jämnställdhet genom att peka ut könsroller.

Lite "kvinnodagsfilosofi" :D

Metal_boy_
2007-03-08, 17:45

Finns många som har det jävligt. Så sluta generalisera!

*popcorn*

TCOG
2007-03-08, 17:46
1 to the2 to the 3 to the4 then you got to ahhh breatheeeeeeee

mini
2007-03-08, 17:51
mini: Visst är det viktigt att vi uppmärksammar kvinnors situation runtom i världen, men det vore väl vitkigare att vi gjorde det varje dag och arbetade för att ändra deras situation?

Jo, det vore ju guld om det inte behövdes pekpinnar för att uppmärksamma det, men som det är nu kan det behövas.

Jag vill förtydliga för de som inte har tillräckligt förstånd eller läsförståelse: det heter alltså Internationella Kvinnodagen.

Har exempelvis Metal_ boy någon aning om kvinnornas situation i exempelvis Somalia?

mangemani
2007-03-08, 17:55
nej och kommer med största sanolikhet aldrig "fira" denna dagen för tjejen.
bara löjlerier.

Yankeee
2007-03-08, 17:57
nej och kommer med största sanolikhet aldrig "fira" denna dagen för tjejen.
bara löjlerier.

Du har en läsförståelse och kunskap i världsklass min herre.

mangemani
2007-03-08, 17:59

jajamänsan..

Metal_boy_
2007-03-08, 18:00
Jo, det vore ju guld om det inte behövdes pekpinnar för att uppmärksamma det, men som det är nu kan det behövas.

Jag vill förtydliga för de som inte har tillräckligt förstånd eller läsförståelse: det heter alltså Internationella Kvinnodagen.

Har exempelvis Metal_ boy någon aning om kvinnornas situation i exempelvis Somalia?

Ja, jag vet att dom behandlas som skit i vissa länder. Betraktas som ägodelar. Dom blir misshandlade, ihjälslagna, våldtagna och allmänt nertryckta. Männen har hur många fruar dom själva vill. Det är förjävligt.

Metal_boy_
2007-03-08, 18:02

Han har Dyslexi har han ju redan berättat.

Metal_boy_
2007-03-08, 18:03

Utan rumpa, inget pumpa.

TCOG
2007-03-08, 18:04
Utan rumpa, inget pumpa.

Utan rumpa, hoppa från balkongen? :sleep:

i got a licence to kill !!

Dnepr
2007-03-08, 18:05
Det känns som att jag dragit mitt strå till kvinnostacken. Tittat på mansförnedrande porr, tänkt på vilket helvete många utsatta kvinnor lever i och dessutom gett spontana komplimanger till många kvinnor jag mött.

Jag kommer somna gott i natt.

Metal_boy_
2007-03-08, 18:07
Det känns som att jag dragit mitt strå till kvinnostacken. Tittat på mansförnedrande porr, tänkt på vilket helvete många utsatta kvinnor lever i och dessutom gett spontana komplimanger till många kvinnor jag mött.

Jag kommer somna gott i natt.

Jag är en gentleman varje dag istället. Jävla hyckleri annars! :)

Dnepr
2007-03-08, 18:13
Jag är en gentleman varje dag istället. Jävla hyckleri annars! :)

Dagens handlingar har inget med gentlemannafasoner att göra.

Att ägna utsatta kvinnor en tanke är egentligen för lite - men det är mer än ingenting.
Komplimanger håller jag aldrig inne med - för inom mig gör dom ingen nytta.

Metal_boy_
2007-03-08, 18:15
Dagens handlingar har inget med gentlemannafasoner att göra.

Att ägna utsatta kvinnor en tanke är egentligen för lite - men det är mer än ingenting.
Komplimanger håller jag aldrig inne med - för inom mig gör dom ingen nytta.

Alltså skiter nog de flesta i det. Visst, en tanke. Men vad hjälper det dom.

Dnepr
2007-03-08, 18:20
Alltså skiter nog de flesta i det. Visst, en tanke. Men vad hjälper det dom.

Med dina enligt dig själv dagliga gentlemannafasoner så gör du inte mer. En del säger att det är tanken som räknas. Osv. En del tänker bara på sig själva. Det gör jag också men idag har jag tänkt extra mycket på dom som lider. Du har säkert också dragit ditt samvetsstrå till stacken.

Metal_boy_
2007-03-08, 18:22
Med dina enligt dig själv dagliga gentlemannafasoner så gör du inte mer. En del säger att det är tanken som räknas. Osv. En del tänker bara på sig själva. Det gör jag också men idag har jag tänkt extra mycket på dom som lider. Du har säkert också dragit ditt samvetsstrå till stacken.

Jag gör lika mycket som du alltså.

mini
2007-03-08, 18:22

Ska man vara krass så nej.

Dnepr
2007-03-08, 18:26
Ska man vara krass så nej.

Tur att du inte är nån domare som avgör det. I många fall så brukar man säga att jag ägnar dina anhöriga etc en tanke om nåt har hänt osv. Det brukar kännas bra för en del när andra tänker på dom. Det kommer du aldrig kunna komma ifrån - även om du för dagen har tagit på dig domarkåpan.

Det handlar om att den enskilde individen mår bättre av att veta att det finns andra som tänker och bryr sig.

Dnepr
2007-03-08, 18:28
Jag gör lika mycket som du alltså.

Kanske det. Men det lät inte så innan när jag sa att jag varit på ett sätt idag, men du sa att du var sån varje dag. Begreppen blandades ihop.

mini
2007-03-08, 18:33
Tur att du inte är nån domare som avgör det. I många fall så brukar man säga att jag ägnar dina anhöriga etc en tanke om nåt har hänt osv. Det brukar kännas bra för en del när andra tänker på dom. Det kommer du aldrig kunna komma ifrån - även om du för dagen har tagit på dig domarkåpan.

Det handlar om att den enskilde individen mår bättre av att veta att det finns andra som tänker och bryr sig.
Det handlar inte om det. Hur ska omskurna Samira må bättre av att du säger att din kollega har snygg tröja? Hur ska Sawistri undgå att bli såld till bordell när hon är 12 för att du tänkte på världens ordning idag? Den enda som mår bättre av din snällhet är du.

Dnepr
2007-03-08, 18:39
Det handlar inte om det. Hur ska omskurna Samira må bättre av att du säger att din kollega har snygg tröja? Hur ska Sawistri undgå att bli såld till bordell när hon är 12 för att du tänkte på världens ordning idag? Den enda som mår bättre av din snällhet är du.

Ännu en som inte fattar. Komplimanger hör till min vardag och det har inget med denna dagen att göra. Men - jag ville ändå nämna det iom att det är kvinnan det handlar om.

Att jag sen stannar och pratar med Mirisho och hennes syster och säger där uppriktigt att jag tycker det är förjävligt det som händer därnere - så har dom fått ta del av mina tankar. Om dom sen väljer att föra vidare min tanke - till en gråtande släkting - att hon i sorgens stund ska veta att omvärlden bryr sig och inte blundar - så kanske det känns bättre. En varm tanke är jävligt mycket mer än en stund av likgiltighet.

Då kanske det var min tanke som torkade några av hennes tårar.

Angel
2007-03-08, 19:14
Kvinnlig könsstympning och traffickin är två viktiga kvinnorelaterade problem som borde uppmärksammas mera,