Visa fullständig version : Hur länge kan man vänta med proteinet
Johannes
2007-03-07, 17:18
Hur länge kan man vänta att inta protein efter träning? Måste man få i sig det lika snabbt som kolhydrater?
Finns minst tusen topics om detta. Dessutom, så är detta fel sektion.
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php
3 minuter är bättre än 14 minuter. 14 minuter är bättre än 26½ minut. 26½ minut är bättre än 59 minuter. 59 minuter är definitivt bättre än 2½ timme
Med andra ord är det ju tidigare desto bättre.
Johannes
2007-03-07, 17:45
ja men jag tänkte mer på eaa. man skulle vänta en timme efter träning efter det första intaget före träningen. så jag undrar ifall det är bra? bör man inte få i sig protein så snabbt som möjligt eller är det ok att vänta en timme och sedan ta eaa?
ja men jag tänkte mer på eaa. man skulle vänta en timme efter träning efter det första intaget före träningen. så jag undrar ifall det är bra? bör man inte få i sig protein så snabbt som möjligt eller är det ok att vänta en timme och sedan ta eaa?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=90434
beror på...
läs
|
|
V
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=90434
Johannes
2007-03-15, 13:07
Ja men om man t.e.x tar eaa innan träning sen efter träning dricker bara snabba kolhydrater för att sedan äta protein från mat en timme efter träning är det bra?
Eddie Vedder
2007-03-15, 13:14
Ja men om man t.e.x tar eaa innan träning sen efter träning dricker bara snabba kolhydrater för att sedan äta protein från mat en timme efter träning är det bra?
Nej då kommer du förlora 25kg muskelmassa i minuten.
Seriöst Johannes, du hänger upp dej på så grymt mycket små detaljer som inte spelar nån avgörande roll ändå. Självklart är det bra med snabba kolhydrater efter träningen, det lär du ska ha läst i varenda tråd om kostén i samband med träning. Det där upplägget "funkar", nåt annat upplägg skulle oxå "funka", och vem vet kanske finns det ett tredje alternativ som skulle "funka"!?
Känns som du grubblar och stresar så mycket över att vara optimal att det bara kommer blir kontraproduktivt i slutändan så slappna av lite.:)
Johannes
2007-03-15, 13:21
Seriöst Johannes, du hänger upp dej på så grymt mycket små detaljer som inte spelar nån avgörande roll ändå. Självklart är det bra med snabba kolhydrater efter träningen, det lär du ska ha läst i varenda tråd om kostén i samband med träning. Det där upplägget "funkar", nåt annat upplägg skulle oxå "funka", och vem vet kanske finns det ett tredje alternativ som skulle "funka"!?
Känns som du grubblar och stresar så mycket över att vara optimal att det bara kommer blir kontraproduktivt i slutändan så slappna av lite.:)
vad är det avgörande saken då? det dagliga proteinintaget alltså?
Handcuff
2007-03-15, 13:24
Att du faktiskt äter mat och gör det du ska på gymmet...regelbundet.
det avgörande: att du går upp i vikt och ökar i styrka.. då gör du nått rätt ialla fall
träna hårt och ät mycket mat så kommer resultaten utan att du behöver pilla med pulver och tajming av dessa.
EAA innan och gainer efter funkar annars kanonbra
Sånt wörd
Eddie Vedder
2007-03-15, 14:13
Ja till absolut största delen är det vad som är avgörande. Att få i sej otillräckligt med protein och ligga på underskott går inte att väga upp med all världens (lagliga)tillskott och olika varianter av näringstajming efter träning.
Äter du tillräckligt (vilket ur ett muskelbyggaroerspektiv innebär mer än du behöver) och därtill får i dej tillräckligt med protein så har du alla förutsättningar.
Jag kör själv inte med tillskott så jag kan inte uttala mej för mycket men jag är ändå ganska intresserad och skulle tro att EAA direkt före träning samt en gainer alternativt enbart snabba kolhydrater efter är kanonbra, förutsatt att du sen kommer hem från gymmet i någorlunda tid å stoppar i dej en rejäl måltid!:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.