Visa fullständig version : Bil: M3 Concept - En ny ikon?
Arnesson
2007-03-07, 14:12
Bilder i denna tråd: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=292009
M3 E46 är ju en levande legend enligt många....
Vad tycker ni om den nya?
Dear GOD va snygg den där var *drool* Jag ÄLSKAR såna där riktigt maffiga sportbilar, okej att man kan köpa en sån där liten gocart som alla över 50 verkar köpa för att verka ungdomliga, men riktiga män/kvinnor/inte slarti kör fan något i den där stilen *cupid*
Gillade inte fronten alltför mycket (jag tycker det är för mjuka linjer), annars var den riktigt snygg. V8 är inte fel heller :)
Det måste vara nära nog den perfekta bruksbilen. M5;an är för stor men M3;an är alldeles lagom. Hoppas de lyckats hålla nere vikten bara.
Arnesson
2007-03-07, 14:42
Det måste vara nära nog den perfekta bruksbilen. M5;an är för stor men M3;an är alldeles lagom. Hoppas de lyckats hålla nere vikten bara.
Nej, det är ju M5 Kombi!
Det är ju kolfibertak på M3 Concept, vilket torde hålla nere vikten lite iaf. Om det blir det på den vanliga m3an återstår väl att se. CSLen lär ju ha det iaf :)
Det skall sitta en Rak 6:a i en "riktig" BMW i mina ögon...
Visst var den snygg och jag skulle inte skämmas om jag hade den =)
Men speglarna är inte vackra, baken ser ganska lika ut som E60 och huven ser ut att vara snodd från en mitshu.EVO.
Nej, det är ju M5 Kombi!
Det är ju kolfibertak på M3 Concept, vilket torde hålla nere vikten lite iaf. Om det blir det på den vanliga m3an återstår väl att se. CSLen lär ju ha det iaf :)
M5 Kombi är möjligtvis den optimala kombi-bilen, men den går bort eftersom det inte finns någon som egentligen vill ha en kombi. ;)
Ett vanligt biltak kan ju inte vara särskilt tungt så jag tror inte de sparar jättemycket vikt där, fast det är såklart alltid bra att kapa vikt högt uppifrån.
Arnesson
2007-03-07, 14:52
M5 Kombi är möjligtvis den optimala kombi-bilen, men den går bort eftersom det inte finns någon som egentligen vill ha en kombi. ;)
Ett vanligt biltak kan ju inte vara särskilt tungt så jag tror inte de sparar jättemycket vikt där, fast det är såklart alltid bra att kapa vikt högt uppifrån.
Är vikten ett problem får man ju köpa en CSL annars, men då mistar man ju mycket trevlig komfort/lyx :)
Jo, jag.
E46 M3 var den råaste looken dom fått till imo.
E30 och E46 M3 är fortfarande dom som ligger mig närmast om hjärtat iaf.
Denna såg ok ut men inte mer. Hatar det Bangles gjort med BMW.
Är vikten ett problem får man ju köpa en CSL annars, men då mistar man ju mycket trevlig komfort/lyx :)
Ja, jo, fast CSL;en var väl egentligen så mycket lättare heller? Eller minns jag fel på siffrorna?
Hursomhelst, det egentligen efterlyser är att vikten på nya bilar får en positiv trend nedåt - inte uppåt som det går nu.
Jag får helt enkelt göra en specialbeställning när jag skaffar M3. Specialstolar med kolfiberstomme, ingen dator i bilen(iDrive eller vad det nu heter), mindre hjul, inget antisladd och ABS, effektivare ljuddämpning... :D
Jo, jag.
Nej, det är bara som du blivit lurad av samhället att tro.
*drool* *drool*
BMW's nya modeller är sjukt snygga nästan varenda en.
Riktigt snygg bil! Mer biltrådar åt folket :hbang:
E46 M3 var den råaste looken dom fått till imo.
E30 och E46 M3 är fortfarande dom som ligger mig närmast om hjärtat iaf.
Jag gillar tvärtom Bangles design. Framförallt gillar jag att bilarna verkar ritade utifrån hur man faktiskt ser dem, på riktigt. Foton gör dem inte riktigt rättvisa, när man ser bilarna ute på vägarna ger de ett helt annat intryck. Många bilar är tvärtom där bilderna kan få en att dregla men ute på vägen en gråmulen dag vänder man knappt på huvudet.
Jag gillar tvärtom Bangles design. Framförallt gillar jag att bilarna verkar ritade utifrån hur man faktiskt ser dem, på riktigt. Foton gör dem inte riktigt rättvisa, när man ser bilarna ute på vägarna ger de ett helt annat intryck. Många bilar är tvärtom där bilderna kan få en att dregla men ute på vägen en gråmulen dag vänder man knappt på huvudet.
Mjo du har ju rätt till viss del men just i det här fallet så enligt min smak så har du fel. E46 M3 är bland dom snyggaste bilarna på bild och i verkligheten. Medans nya M5an t.ex. ser ut som skit på bild men visst den är rätt fet på riktigt men inte snygg.
Men allt är ju en fråga om smak som sagt.
tycker det var rätt fult med ipreza bullen på huven. Annars såg det bra ut, som vanligt när det gäller nya BMW. Nya 335 cupé *drool*
hade skitit på mig om jag såg den på stan, så grymt nice
Mjo du har ju rätt till viss del men just i det här fallet så enligt min smak så har du fel. E46 M3 är bland dom snyggaste bilarna på bild och i verkligheten. Medans nya M5an t.ex. ser ut som skit på bild men visst den är rätt fet på riktigt men inte snygg.
Men allt är ju en fråga om smak som sagt.
Jag förstår inte vad detta mostånd för BMW;s nya design kommer ifrån. Jag tycker det är samma grund som lyfts fram bättre och förnyats. E46;an tycker jag är snygg men ser lite slätstruken ut.
blir väl mer intressant när det kommer en färdig produkt (som kanske tappar lite och blir mer slätstruken) istället för en konceptbil
Nitrometan
2007-03-07, 17:52
The Bangles?
http://www.hhrf.org/ifi/200110/bangles.jpg
duktiga designers, som alltid!
Jag förstår inte vad detta mostånd för BMW;s nya design kommer ifrån. Jag tycker det är samma grund som lyfts fram bättre och förnyats. E46;an tycker jag är snygg men ser lite slätstruken ut.
Jag tycker inte om dessa alla nya runda former som kommer med överallt i alla linjer på bilen till en överdrift. 1-serien är ett lysande exempel på det.
Lysena är det jag stör mig mest på.
Snygg, liksom 335:an i coupé. Eventuellt blir det en 335 vid nästa bilinköp. Skulle jag ha råd med en M3 så skulle jag köpa en Porsche 997 istället.
MasterChief
2007-03-07, 18:21
Bangle är Gud och M3:an är nästan lika åtråvärd som M5:an.
Denna M3 blir mer attraktiv än M5. Tveklöst.
Du menade M6:an va?
Killarna borta i Bayern verkar fortfarande kunna sina saker. :thumbup:
shadowfire
2007-03-07, 18:53
kikade precis på o köpa en E46'as M3a då jag ägt en innan, men asså, 19,000:-/året i helförsäkring.. *gah!*
Strandbyggarn
2007-03-07, 18:53
OMG SÅ JÄVLA SNYGG:hbang: .. Blir att köpa lottor och hoppas på det bästa . Hade vatt nice och glida runt i en sån som 18 åring ,, tyvärr hade den nog förkortat mitt liv drastiskt
MasterChief
2007-03-07, 19:17
Du menade M6:an va?
Nix
http://www.gothamdreamcars.com/images/m5/BMW-M5-1.jpg
farsan har haft bmw m3 e46 och e30, o jag har haft bmw m3 e36 93-95... helt underbara bilar.. o nya m3an lär inte göra någon M- fantast besviken.. nu känner man sej lite löjlig som glider cossie, men biccarna är nice iallafall efter dagens pass :thumbup: *flex*
Brooklyn
2007-03-07, 19:31
tyska bilar *drool*
Nix
Nej, du MENADE M6:an. Tyst,
Hoppas vi får se en ny, lika sjuktbra, CSL av e90n! :thumbup:
MasterChief
2007-03-07, 20:40
Nej, du MENADE M6:an. Tyst,
Närå...M6:an ser ut som en padda faktiskt. Bangle måste ha rökt något jävligt starkt innan han designade arslet på M6.
Snygg, liksom 335:an i coupé. Eventuellt blir det en 335 vid nästa bilinköp. Skulle jag ha råd med en M3 så skulle jag köpa en Porsche 997 istället.
Vad gör du i en tråd som denna :confused:
Du som inte kan ens förstå fartens tjusning *screwy*
MasterChief
2007-03-07, 20:49
Så, vilken är snyggast?
M3:
http://www.automanias.nl/photos/wallpapers/BMW%20M3-1.jpg
Eller S5 (kommer väl snart en RS5 också som konkurrent till M3):
http://www.audiusa.com/etc/medialib/cms4imp/audi2/aoa/product/s5my08/crops/exterior.Par.0177.Image.jpg
Nog för att jag gillar audi, men S5:an ser för taskig ut :/
MasterChief
2007-03-07, 21:05
Nog för att jag gillar audi, men S5:an ser för taskig ut :/
Måste nog instämma. Men jag kan inte vara säker förrän jag ser en i verkligheten. Bilder kan ljuga. Det jag vet är att BMW 335i Coupe är sjukt snygg så M3:an lär ju inte vara sämre. A5:an väcker inga känslor på bild men kanske det ändras när man pillar på en.
Måste nog instämma. Men jag kan inte vara säker förrän jag ser en i verkligheten. Bilder kan ljuga. Det jag vet är att BMW 335i Coupe är sjukt snygg så M3:an lär ju inte vara sämre. A5:an väcker inga känslor på bild men kanske det ändras när man pillar på en.
Mjo, fast jag tycker att alla audis senare modellar har varit riktigt fina på bild också. Men utseendemässigt ligger tyvärr bmw (dyrare) före.
M3;an är klart snyggare. S5;an ser ut att ha ätit för mycket kakor, så stor och bullig som den där baken är.
MasterChief
2007-03-07, 21:37
BMW:n ser skarp och hård ut, som den vore skuren ur ett granitblock. Audin är plufsig och formerna gör en nästan sjösjuk.
Nu är vi för ovanlighetens skull helt överens. :D
Bäst att jag inte börjar yttra mig om vad jag tycker illa om bilen då :D
Kan lätt spåra ur i pajkastning *whistle*
MasterChief
2007-03-07, 21:43
Nu är vi för ovanlighetens skull helt överens. :D
Ojdå. Då måste jag be att få återkomma efter att jag kollat mina premisser.
*Någonstans har jag tänkt fel*
Ojdå. Då måste jag be att få återkomma efter att jag kollat mina premisser.
*Någonstans har jag tänkt fel*
Ja snälla gör det. Du verkar vara en erfaren och klok man, men när du är överens med Yes så blir jag uppriktigt sagt lite ledsen och orolig :-/
MasterChief
2007-03-07, 21:54
Ja snälla gör det. Du verkar vara en erfaren och klok man, men när du är överens med Yes så blir jag uppriktigt sagt lite ledsen och orolig :-/
Ja, Yes bilsmak ger jag inte mycket för. Alfor,Corvettes och andra bilar som antingen faller sönder eller ser ut som tvålkoppar. Att han gillar M3 är ett mysterium.
Ja, Yes bilsmak ger jag inte mycket för. Alfor,Corvettes och andra bilar som antingen faller sönder eller ser ut som tvålkoppar. Att han gillar M3 är ett mysterium.
Kan du med gott samvete anse att Alfa Romeo 166 inte är snygg? Isf ger jag inte många kronor för din smak.
http://www.sfondideldesktop.com/Images-Cars/Alfa-Romeo/166/Alfa-Romeo-166/Alfa-Romeo-166.jpg
MasterChief
2007-03-07, 22:08
Kan du med gott samvete anse att Alfa Romeo 166 inte är snygg? Isf ger jag inte många kronor för din smak.
Alfan refererade snarare till "antingen faller sönder" mer än tvålkopp. Men inte är den speciellt snygg. Med tanke på Alfas fantastiska och smått ofattbara säljframgångar kan jag ju dock ha fel. :)
ett LOL står till sin rätta här.
En bil för gamla pensionärer för bövelen.
FFS!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/Alfa_Romeo_1300_Junior_GTA.JPG/250px-Alfa_Romeo_1300_Junior_GTA.JPG
http://www.autoclub.com.au/uploaded_images/alfa-romeo-8c-competizione-2006-704109.jpg
http://www.autozine.org/gallery/alfa/Brera_up.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/1968-Alfa-Romeo-33-Stradale.jpg/400px-1968-Alfa-Romeo-33-Stradale.jpg
http://www.rsportscars.com/foto/2005geneva/alfa_159_01.JPG
FFS!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/Alfa_Romeo_1300_Junior_GTA.JPG/250px-Alfa_Romeo_1300_Junior_GTA.JPG
*cupid*
MasterChief
2007-03-07, 22:22
Nä, Alfor ger mig inga känslor; ungefär som blondiner.
En Alfa är ju som en het italienska, brunett! Precis lika krävande också, med sitt sydländska temperament. De kräver uppvaktning och arbete, men allt det får man tillbaks tiofalt. Det är så riktiga kvinn... eh, bilar ska vara!
s_himself
2007-03-08, 08:36
Mjo, fast jag tycker att alla audis senare modellar har varit riktigt fina på bild också. Men utseendemässigt ligger tyvärr bmw (dyrare) före.
tyst! Du är hänngiven audidyrkare som jag. ge dig aldrig tillkänna att något är bättre än audi! ;)
Nä men jag gillar faktiskt s5:an också. Vore kul att se fronten på den också. Därimot bmw's nya m3.. är det bara jag som reagerar på att bakljusen ser ut som nya a4:ans bakljus?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.