handdator

Visa fullständig version : Deff för mig!

Henkan
2007-03-07, 13:07
Ska köra en 2mån diet mest för skojs skull. Se hur det kan se ut så man slipper skämmas när man går i linne på stranden.

Har läst grubs deffguide och massa annat. Tycker det låter väldigt vettigt.
Daglig stats är: 200cm och 112kg....runt 18% kroppsfett....=(

Tänkte kanske komma neråt 10%.....
Jag räknar inte kalorier idag....äter 6-7mål om dagen...runt 250gram protein får jag i mig. Kolhydrater räknar jag inte. Fett får jag från köttet och mjölkprodukter. Brukar undvika feta såser, kakor och sånt....kanske unnar mig en pizza i veckan eller så.

Jag tänkte köra på dne linjen att inte räkna kalorier utan bara äta bra och enkel mat. Tänkte köra på ägg, nötfärsbiff (polare fixar kött svinvilligt), tonfisk och kyckling.

Jag tänkte ha en ätardag i veckan. Dock inte de 2 första veckorna.
Har c. 12kg whey 100 proteintillskott som bara ligger o väntar hemma. Även Ala, kreatin, fiskolja osv.

Tänkte och äta var 2 timme och mkt proteintillskott.

Frukost 07.00: 45gram whey protein + 3 dl havregryn. fiskolja + vitaminer.

09.00: Proteinpulver + fiskolja

11,30 Lunch: ris och en nötfärsbiff och lite grönsaker som broccoli.

14.00 En burk kesella lätt.

16.30. Före träning 30gram whey protein + 50 gram kolisar.

Efter träning 50gram protein + 80 gram snabba kolisar

Middag: Ris/fullkornspasta med antingen 2 brukar tonfisk eller kött. + grönsaker.

22.00 EN burk kesella lätt.

Blir 8 mindre mål om dagen...vad tror ni om det?

Kan ni rekommendera hur många gram ris eller pasta som är lagom till huvudmålen? Väger idag 112kg.,..vill ner minst 5-6-7kg Har inga problem med att äta samma sak dag ut och dag innan.

Vad tror ni om detta? Bör ja lägga in ett extra mål vanlig mat istället för bara en proteinshake eller kesella?

FreCKo
2007-03-07, 13:48
Jag skulle ta en ätarmåltid i veckan, det kommer förstöra mindre...

NisseEriksson
2007-03-07, 15:12
Det ser bra ut, ät MYCKET grönsaker, detta mättar.
200 cm är inte lite, du kan inte direkt vara smällfet, är du muskulös "under"?

Raggis
2007-03-07, 15:21

:laugh: :laugh:

Sorry, dålig humor :P

Henkan
2007-03-07, 16:38
Det ser bra ut, ät MYCKET grönsaker, detta mättar.

Jo men det är jag....enligt dem som kan och vet så har jag iaf fått bra resultat, har alltid kört rent dessutom. Där finns muskler..absolut.

Lite stats: bicepscurl...gjort en 8 med 35kg hantlarna ganska strikt...
Bänkpress en 10:a på 120kg....
m.m.m

Är ju hyfsat stark. Bryr sig inte så mkt om att ta mer i bänkpress eller så utan är ute efter en bra fysik. Sen som ja tar 130kg i bänkpress eller 150 kvittar för mig.

Men annars anser ni att upplägget ser bra ut?

nutz
2007-03-07, 17:43
Varför äta så lite och så ofta? Jobbigt.

Lär ju bli rätt skitnödig av allt vasslepulver också speciellt i kombination med fiberbomben kesella två gånger om dagen på det.

Raggis
2007-03-07, 18:00

Lär ju bli rätt skitnödig av allt vasslepulver också speciellt i kombination med fiberbomben kesella två gånger om dagen på det.

Håller med. Du behöver inte allt protein som du får i dig. Kommer troligast att lagras som fett in the long run.

Eddie Vedder
2007-03-07, 18:04
Ersätt minst en proteindrink och lägg till nån frukt å nån matsked olivolja under dagen.

Inget måste men jag tycker att din kost skulle bli lite mer välsammansatt då.

Henkan
2007-03-07, 18:33
Ska testa o lägga upp lite bilder så ni får se på eländet.
Någon som vet hur man gör?

Raggis
2007-03-07, 18:34
Ska testa o lägga upp lite bilder så ni får se på eländet.
Någon som vet hur man gör?

www.imageshack.us

Henkan
2007-03-07, 19:07
Om man drar ner det till 6 mål om dagen...
Ge mig ett bra upplägg. Som sagt, har mkt vassleprotein som bara ligger härhemma som ja gärna förbrukar.

Viktor_Balck
2007-03-07, 19:36

För att förbränningen blir bättre om man äter många gånger men lite åt gången? Jag tycker 8 ggr om dan låter bra, kostupplägget ser bra ut också.

Håller med. Du behöver inte allt protein som du får i dig. Kommer troligast att lagras som fett in the long run.

Det lagras knappast som fett om han ligger på kaloriunderskott som jag antar att han gör då han ska dieta.

Raggis
2007-03-07, 20:31
För att förbränningen blir bättre om man äter många gånger men lite åt gången? Jag tycker 8 ggr om dan låter bra, kostupplägget ser bra ut också.

Det lagras knappast som fett om han ligger på kaloriunderskott som jag antar att han gör då han ska dieta.

Jo, sant. Tänkte mer på kolhydrater.

krilleh
2007-03-07, 21:35

hur då om han ligger på kaloriunderskott?

däremot lär ju mycket bli till glukos

krilleh
2007-03-07, 21:36

källa på de?

Raggis
2007-03-07, 21:48
hur då om han ligger på kaloriunderskott?

däremot lär ju mycket bli till glukos

Kan väl fortfarande lagras som fett? Fast, iochmed att du ligger på ett underskott, så förbränns det?

Viktor_Balck
2007-03-07, 23:13
källa på de?

jag vet sånt, jag är mr olympia.

krilleh
2007-03-08, 07:21
Kan väl fortfarande lagras som fett? Fast, iochmed att du ligger på ett underskott, så förbränns det?

varför skulle det lagras som fett?

Henkan
2007-03-09, 17:12
Vad kan vara ett lagom riktmärke i kcal om jag väger 112kg idag och ska ner 5-6kg? Alltså en vanlig dag med jobb + styrketräning. Kommer börja med promenader ifall det inte händer så mkt med viktnedgång.

Fredrik_S
2007-03-09, 17:22

Ledsen å säga det, men återigen ett urgammal myt som har motbevisats om och om igen på senare år. sök på måltidsfrekvens så hittar du mer fakta på området.
Det spelar inte någon som helst roll för förbränningen om du äter 3 eller 8 mål per dagen.
Ledsamt att såna här myter ska vara så utbredda att folk tar dom för absoluta självklara sanningar.