Logga in

Visa fullständig version : Var fan är fotbollen på väg?

nr16
2007-03-06, 23:31
Slagsmål hit och slagsmål dit. När ska detta ta slut? Suportrarna slåss, fotbollssopelarna vädjar till dom att inte göra det mer, vad gör då spelarna. Jo börjar slåss med varandra. Om inte spelarna kan sköta sig, hur fan kan dom då ens tänka tanken att be suportrarna göra det?

Ni som såg Valencia - Inter förstår vad jag menar. Själva matchen är hård och så. Inga fula närkamper men ändå hård. I slutet så pressar Inter på för ett lednigsmål o dom slår en hög boll på Marco Matterazzi (den spelaren Zidane skallade i VM-finalen) och han går in tufft i en närkamp med en Valenciaspelare och båda två ramlar och ligger kvar. Dommaren blåser av matchen och en idiot i Inter börjar sparka på en Valenciaspelare, det blir kallabalik, alla spelare försöker lungna ner varadra. Då helt plötsligt kommer en idiot från Valencia bänken. Springer fram till han Intersplaren som sparkade på Valenciaspelaren och ger han en rikigt knytnäve rakt i huvet. Sen kommer fyra (!) Interspelare o ska fälla tomten men han lyckas hinna undan o springa till vakterna. IDIOTI! Och det har hännt för på inte så lång tid....

Vad ger det för singnaler till suportrarna "Om dom får slåss så får vi med det"....

Nej, var fan är fotbollen på väg?

Fjod0r
2007-03-06, 23:37
Det beror ju helt på vilken liga, vilket lag, vilken match och vilken exakt situation det gäller. Svårt att svara på.

nr16
2007-03-06, 23:46
Det beror ju helt på vilken liga, vilket lag, vilken match och vilken exakt situation det gäller. Svårt att svara på.

Nej, fotbollen är lika dan i dom tre stora ligorna nu.

Matchen mellan Zaragoza o Sevilla för ngn månad sedan slutade med att Louis Fabino o en från Zaragoza började slåss. Matchen mellan Arsenal och Chelsea slutade med att alla spelare börade slåss. I Inter var det ju bråk på sicilien där en polisman dödades. I Argentina o Brasilien är det bråk efter i stortsätt varje match nu... pistoler tas in på arenan, bengaler osv.

I sverige så är det ju Stockholmsklubbarna som är i närheten av det Internationella nu....

Något drastiskt måste hända med fotbollen....inom en snar framtid!

Tigerkotten
2007-03-06, 23:51
Alla spelare mellan Arsenal och Chelsea slogs? Sluta läs löpsedlarna.

Det var inte 1 riktig smäll som gav ut alls, Eboue gjorde en liten sak i bakhuvudet på en nisse som kastade bort bollen från honom.

Kwon
2007-03-06, 23:54
Tacka vet jag knattefotboll

Baan
2007-03-06, 23:55
Det är gött med lite känslor. Som ett klassiskt möte i Bosniens förstaliga så var alla med och slogs (MMA-style) inkl tränare, domare, polis och målvaktens mamma.

nr16
2007-03-06, 23:56
Alla spelare mellan Arsenal och Chelsea slogs? Sluta läs löpsedlarna.

Det var inte 1 riktig smäll som gav ut alls, Eboue gjorde en liten sak i bakhuvudet på en nisse som kastade bort bollen från honom.

Det kvittar hur hårt dom slåss. Bara de att dom slåss gör mig så jävla förbannad. Jag håller på arsenal och älskar dom :) men ändå tycker jag att de var jävligt fel gjort av dom inblandade (nästan alla)

Jag såg matchen!

nr16
2007-03-06, 23:57
Det är gött med lite känslor. Som ett klassiskt möte i Bosniens förstaliga så var alla med och slogs (MMA-style) inkl tränare, domare, polis och målvaktens mamma.

De e Albaner, dom räknar vi inte in i detta!

Baan
2007-03-06, 23:59
Det är albaner, dem räknar vi inte in i detta!

(fixade dina stavfel)

Nej, bosnier sen några utländska spelare, en från Afrika, en amerikan..

Fjod0r
2007-03-07, 00:04
Nej, fotbollen är lika dan i dom tre stora ligorna nu.

Matchen mellan Zaragoza o Sevilla för ngn månad sedan slutade med att Louis Fabino o en från Zaragoza började slåss. Matchen mellan Arsenal och Chelsea slutade med att alla spelare börade slåss. I Inter var det ju bråk på sicilien där en polisman dödades. I Argentina o Brasilien är det bråk efter i stortsätt varje match nu... pistoler tas in på arenan, bengaler osv.

I sverige så är det ju Stockholmsklubbarna som är i närheten av det Internationella nu....

Något drastiskt måste hända med fotbollen....inom en snar framtid!

jaha, nu fattar jag, jag tänkte mer på vart fotbollen var på väg.

:D

nr16
2007-03-07, 00:05
(fixade dina stavfel)

Nej, bosnier sen några utländska spelare, en från Afrika, en amerikan..

Men är det alltid krig i Italien? NEJ! Är det de i Bosnien? JA! Blanda inte in dom länderna....

Jag skiter faktist i hur jag stavar.

1. Jag är jävligt upprörd.
2. Jag har grov dyslkexi.

nr16
2007-03-07, 00:05
jaha, nu fattar jag, jag tänkte mer på vart fotbollen var på väg.

Baan
2007-03-07, 00:07
Men är det alltid krig i Italien? NEJ! Är det de i Bosnien? JA! Blanda inte in dom länderna....

Jag skiter faktist i hur jag stavar.

1. Jag är jävligt upprörd.
2. Jag har grov dyslkexi.

Du är väl bara dålig på att skriva?

Nej, det är inte alltid krig i Bosnien. Storbritannien som land har krigat mycket mer än Bosnien, även i modern tid. Är det alltid krig i Storbritannien?

Corpobal
2007-03-07, 00:09
På väg? Fotbollen har varit bra mycket våldsammare än den är idag, frågar man dom flesta som spela förr så säger dom att man knappt får röra varandra idag verkar det som. Däremot är det mer fula tricks och tjuvnyp.

Sen är ju den moderna fotbollen sprungen ur stora upplopp på gatorn som kretsade kring en boll, där var dödsfall och brutna ben inte alltför ovanligt. Ingen fick rött kort.

Tigerkotten
2007-03-07, 00:10
Det kvittar hur hårt dom slåss. Bara de att dom slåss gör mig så jävla förbannad. Jag håller på arsenal och älskar dom :) men ändå tycker jag att de var jävligt fel gjort av dom inblandade (nästan alla)

Jag såg matchen!

jag tycker inte lite känslor är fel, men det gick LITE till överdrift den matchen. Toure borde ej brusat upp sådär, Fabregas gjorde lite väl mycket med. Drogba borde åka dit på avstängning om nu Eboue + Adebayor har gjort det, men icke sa nicke.

Däremot Valencia - Inter tjaffset vart för mycket, var smällar som viftades, sparkar osv. Det är för mycket.

TCOG
2007-03-07, 13:41
haha jag gillar cruzio! han e rebe LL!

nr16
2007-03-07, 13:51
På väg? Fotbollen har varit bra mycket våldsammare än den är idag, frågar man dom flesta som spela förr så säger dom att man knappt får röra varandra idag verkar det som. Däremot är det mer fula tricks och tjuvnyp.

Sen är ju den moderna fotbollen sprungen ur stora upplopp på gatorn som kretsade kring en boll, där var dödsfall och brutna ben inte alltför ovanligt. Ingen fick rött kort.

När då? På 20 talet? Hur ofta knäckte man folks näsben med ett knytnäveslag efter slutsingnalen?

Baan// Jag är dålig på att skriva, ja. Men att jag är förbannad gör väll inte saken bättre?

nr16
2007-03-07, 14:02
Där ser man klart när han slår

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1015901,00.html

Och nu skäms han....ack ack ack

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1016530,00.html

nr16
2007-03-07, 14:16
För er som inte sett bråket.

http://youtube.com/watch?v=_FestVFfjVE

Kwon
2007-03-07, 14:26
var fan är fotbollen på väg?

Förhoppningsvis in i målet!

Trance
2007-03-07, 14:40

Nej?

mystic[-_-]
2007-03-07, 15:04
För er som inte sett bråket.

http://youtube.com/watch?v=_FestVFfjVE

haha han tönten som kom från ingenstans och slog ett slag sen sprang hahahahaha :laugh:

Corpobal
2007-03-07, 15:07
Nej?

Inte?

Från fifa.com

"The game that flourished in the British Isles from the 8th to the 19th centuries had a considerable variety of local and regional versions - which were subsequently smoothed down and smartened up to form the present day sports of association football and rugby football. - They were substantially different from all the previously known forms - more disorganised, more violent, more spontaneous and usually played by an indefinite number of players.

Frequently, the games took the form of a heated contest between whole village communities or townships - through streets, village squares, across fields, hedges, fences and streams. Kicking was allowed, as in fact was almost everything else. However, in some of these games kicking was out of the question due to the size and weight of the ball being used. In such cases, kicking was instead employed to fell opponents."

Gpajpen
2007-03-07, 15:19
de e roligt å kolla på fajter !

mystic[-_-]
2007-03-07, 15:24
de e roligt å kolla på fajter !

Fight? De stod i en cirkel och kramades och skrek din mamma, fuck you osv. Sen kom en fegis och slog till en av killarna som någon höll fast och sprang sedan iväg.

Det var bara en attack på försvarslös ingen fight

Gpajpen
2007-03-07, 15:29
;2143364']Fight? De stod i en cirkel och kramades och skrek din mamma, fuck you osv.
:laugh:
var tvungen.. :P
ja ne sport ska ju vara sport, var inte speciellt seriös i mitt inlägg.

Snake
2007-03-07, 15:39
Kul med slagsmål. Det hör ju till!

Kwon
2007-03-07, 15:41
Soft om de hade fällt "the runner".

Gpajpen
2007-03-07, 15:45
Soft om de hade fällt "the runner".
hahah ja reagerade också på det där. 2 pers försöker fälla han och den 3e hoppa in i han.. :D han sprang som en stucken gris hahha

Metal_boy_
2007-03-07, 16:13
;2143321']haha han tönten som kom från ingenstans och slog ett slag sen sprang hahahahaha :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Trance
2007-03-07, 16:34
Inte?

Från fifa.com

"The game that flourished in the British Isles from the 8th to the 19th centuries had a considerable variety of local and regional versions - which were subsequently smoothed down and smartened up to form the present day sports of association football and rugby football. - They were substantially different from all the previously known forms - more disorganised, more violent, more spontaneous and usually played by an indefinite number of players.

Frequently, the games took the form of a heated contest between whole village communities or townships - through streets, village squares, across fields, hedges, fences and streams. Kicking was allowed, as in fact was almost everything else. However, in some of these games kicking was out of the question due to the size and weight of the ball being used. In such cases, kicking was instead employed to fell opponents."

Exakt. Nej. Om man läser sidan så är den ju knappast definitiv att det är ursprunget inte heller är det lätt att definiera exakt vad fotbollen är. Du har väl förmodligen sett samma dokumentär som jag och då var de inte heller så definitiva med ursprung och vad man kan kalla exakt förfader.

Själv anser jag att man kan inte kalla det fotboll innan man har vissa regler som att inte ta upp bollen med händerna och springa etc.

Corpobal
2007-03-07, 16:37
Exakt. Nej. Om man läser sidan så är den ju knappast definitiv att det är ursprunget inte heller är det lätt att definiera exakt vad fotbollen är. Du har väl förmodligen sett samma dokumentär som jag och då var de inte heller så definitiva med ursprung och vad man kan kalla exakt förfader.

Själv anser jag att man kan inte kalla det fotboll innan man har vissa regler som att inte ta upp bollen med händerna och springa etc.

Jag syftar på Association Football, vilket jag anser är direkt sprunget ur dom här varierande spelen som fanns på dom brittiska öarna. Sen att varenda antikt folk haft nån variant av sparkande på boll är en annan sak.

nr16
2007-03-08, 21:38
Ni som tycker att det var "roligt" med David Navarro (Tönten som kom från Valencias bänk). Ni tycker inte om fotboll väll?

Visst, jag asflabbade med när jag såg det live men när man tänker efter är det beklagligt som VUXNA män som tjänar lika mycket i veckan som en annan medelsvennson gör på ett år håller på med!

skaparn
2007-03-08, 23:05
Jag tycker det är fånigt att så många ur DFG var med och stökade efter matchen mot Linköping. Firmorna ska hålla sig till koden, annars är de inte annat än drängar i fyllerallarslagsmål.

Tigerkotten
2007-03-08, 23:31
Är du säker på att det var DFG personer som rusade över osv då? Eller är det bara saker du tror?

Men annars så håller jag med dig, firmorna om de ska hålla på. Ska hålla det borta från alla "Julgranar". Men ibland så förstår de för vanliga supporters.

Som KGB för Hammarby på Söderstadion mot DIF.

skaparn
2007-03-09, 07:43
Är du säker på att det var DFG personer som rusade över osv då? Eller är det bara saker du tror?

Men annars så håller jag med dig, firmorna om de ska hålla på. Ska hålla det borta från alla "Julgranar". Men ibland så förstår de för vanliga supporters.

Som KGB för Hammarby på Söderstadion mot DIF.

Jag har väldigt bra källor på detta, ja. Och jag angriper inte DFG speciellt, det finns rötägg inom alla firmor.