Logga in

Visa fullständig version : Kreatin+ECA

bb1
2003-03-07, 10:19
Hur är det med kreatin kombinerat med en ECA kur.
Har hört att koffien hämmar upptaget av kreatin vet ej om det sämmer, någon som vet?
Är det likadant med effedrin?
Har även hört att det skall vara bull att köra glutamin vid samma tillfälle som man kör kreatin för de tas upp av samma receptorer, stämmer detta?

NutriVision R&D
2003-03-07, 12:56
Om du vill öka prestationsförmågan bör du inte ta koffein i samband med kreatinet.Även acetylsalicylsyra(t.ex. Treo) och vanadylsulfat bör undvikas eftersom de hämmar natriumkaliumpumpen och därmed transporten av kreatin.
Återigen- glöm glutamin där det inte finns några positiva studier på tränande personer.

cjs
2003-03-07, 13:50
Jag har testat ECA+kreatin och det funkar väl hyfsat bara du dricker som en arab. Dessutom om du tänkt gå på diet, lite kolhydrater etc, så kan du ju upprätthålla någon slags pump lite bättre med kreatinet.

Men jag tycker det är bättre du kör på ECA först, tills du ser ut som en undernärd livstidsfånge, rippad men totalt opumpad. Sen kör du en riktigt brutal chockkreatinkur på dubbla rekommenderade dosen med snabba kolhydrater i fem dygn eller så, så kommer definitionerna att lyftas fram och du blir sådär stenhårt pumpad.

Respekt :hbang:

dormin
2003-03-08, 17:06
ECA - ...vätskedrivande...
kreatin - ...lägger på sig vatten...

borde väll jobba lite mot varandra ? :MrT:

cjs
2003-03-09, 00:08
Visst är kombinationen lite knasig men dricker du massvis med vatten så får du ändå bra pump av kreatinet medan den fettförbrännande effekten av ECA är närvarande. Det är lite väl förenklat att säga "Nej, de motverkar varandra".

Men som sagt, kör hellre kreatin efter ECA. Själv ser jag alltid gravid ut när jag går på kreatin eller ECA, jag dricker onödigt mycket vatten och går nästan inte någonstans utan en flaska. :naughty:

Wilson
2003-03-10, 18:47
kan man få de styrkeökande effekterna utav kreatin, utan att dra på sig jättemycket vatten?

Petrus
2003-03-10, 19:07
Så länge du dricker tillräckligt med vatten är det inga problem att kombinera de 2 tillskotten!
(Och lyssna inte på NutriVision vad gäller glutaminet! :D )

Vänligen,,,
Petrus

dormin
2003-03-10, 19:25
cjs, precis håller med dig där :)