Visa fullständig version : Gym i Vemdalen?
Hej gott kolo folk :)
Vi åker till vemdalen den 6 april och jag undrar om någon av er vet om det finns något bra gym där eller i närheten?
Krav: Man ska kunna träna marklyft (helst med magnesium) knäböj och bänkpress.
Fettecke
2007-03-06, 23:01
Ehh, tror du det själv :D
kanske finns på nått hotell eller liknande...
vad jag vet om så är närmsta gym är mitt gamla gym i svenstavik, 6 mil bort...
Fettecke
2007-03-06, 23:06
Om du vill ta ett pass under helgen i svenstavik så kommer jag gärna dit och tränar med dig :D
Liten Men Fet
2007-03-06, 23:41
Du borde inte behöva träna ben efter en dag i backen iallafall..
Ta det lugnt 1 vecka eller hur länge du ska va borta,,skid/bräd åkningen gör sitt,,vilovecka ffs...
Fettecke
2007-03-07, 08:56
Svenstavik lol :D
va e de som e så jävla roligt med svenstavik :D
Tack för era svar. Det visade sig att det inte behövdes något gym längre. Det var till för min lillebror för att han skulle förbereda sig för en eventuell tävling men nu blev det inte så. Vi kommer att åka skidor och ta det lugnt den helgen.
Du borde inte behöva träna ben efter en dag i backen iallafall..
hehe, som om skidåkning byggde grova ben och maxstyrka. Tror inte det :)
Visserligen har en del slalomåkare ganska grovaben (anja pärson) men det beror på att de styrketränar benen.
Visserligen har en del slalomåkare ganska grovaben (anja pärson) men det beror på att de styrketränar benen.
..
Nej. Det beror på att de dopar sig.
..
Anaja Pärson dopar sig *rolleyes*
Liten Men Fet
2007-03-07, 11:30
hehe, som om skidåkning byggde grova ben och maxstyrka. Tror inte det :)
Nä det kanske inte bygger världens grövsta ben men jag vet att jag inte pallar med ett benpass när jag åker skidor. Elak träningsvärk och så slut i benen att ett benpass inte skulle göra något vettigt förutom att slita på musklerna, man har ju inte mycket tid till vila när man åker en vecka.
Nitrometan
2007-03-07, 11:44
Skaparn: Jag tror t.o.m. att det var Anja han syftade på... Det var ju efter hon hade plockat hem ett par guld på VM. Och han sa nåt om att det syns på "vissa kvinnliga utförsåkare" och "deras grova ben" att de "använder otillåtna medel och metoder".
Har han några bevis?
Nä det kanske inte bygger världens grövsta ben men jag vet att jag inte pallar med ett benpass när jag åker skidor. Elak träningsvärk och så slut i benen att ett benpass inte skulle göra något vettigt förutom att slita på musklerna, man har ju inte mycket tid till vila när man åker en vecka.
Man blir trött i låren av pump och att vara ute och jogga med men det är för att typ I fiberna blir använda. Typ I = svaga och uthålliga fibrer som inte växer särkskilt mycket i storlek.
Men jag ska åka på skidsemester för att ta det lugnt och ha roligt.
Skaparn: Jag tror t.o.m. att det var Anja han syftade på... Det var ju efter hon hade plockat hem ett par guld på VM. Och han sa nåt om att det syns på "vissa kvinnliga utförsåkare" och "deras grova ben" att de "använder otillåtna medel och metoder".
Har han några bevis?
Det har han definitivt inte. Jag tror och hoppas att Anja är ren :)
Har han några bevis?
Nej, han är en pajas. Han anförde de grova benen som "bevis". Kanske snarare indicier, men som sagt, vad bryr han sig, han är en pajas.
Det var ganska roligt när Byggmark drev lite med detta genom att i en intervju svara på hur han blev kvitt förkylningen med "jag har ju dopat mig en hel del".
va e de som e så jävla roligt med svenstavik :D
Tänkte på din gamla avatartext bara.
Bump! Det blev aktuellt i alla fall. Sådan träningsnarkoman som jag är så vore det lysande om jag kunde komma ifrån och träna två dager under den helgen. Så gym i vemdalen efterlyses fortfarande :)
Fettecke
2007-03-12, 22:12
Bump! Det blev aktuellt i alla fall. Sådan träningsnarkoman som jag är så vore det lysande om jag kunde komma ifrån och träna två dager under den helgen. Så gym i vemdalen efterlyses fortfarande :)
kom till svenstavik så ska jag visa hur en äkta norrlänning ser ut på ett gym.
only 6 mil away från wemdaelen...
du har iaf ett tips :D
ang gym så slår jag fortfarande ett slag för att nått hotell har, tror inte att det finns nått annat där...
kom till svenstavik så ska jag visa hur en äkta norrlänning ser ut på ett gym.
only 6 mil away från wemdaelen...
du har iaf ett tips :D
ang gym så slår jag fortfarande ett slag för att nått hotell har, tror inte att det finns nått annat där...
6mil är en bit att åka och tyvärr så komemr vi inte ha någon bil där eftersom vi åker buss med ett samlat gäng. Då är det bara hotell gym som gäller då :(
Det hade varit hur roligt som helst att ta ett pass i svenstavik men det är näst intill en omöjligthet. Tack för att du välkomnade mig iaf!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.