handdator

Visa fullständig version : Förlorat 5kg på 1 vecka:(

kaos__
2007-03-02, 13:29
Har varit hemma en vecka från jobbet pga stress och ångest.
Vägde mig idag första gången och såg att jag hade gått ner 5kg, vet att jag har ätit dåligt och lite men trodde alldrig det skulle vara så mycket.

Idag mår jag bättre och för första gången var jag tom nere på gymmet för att komma igång lite och tänka på annant. Tror ni jag kommer få tillbaks vikten eller musklerna jag ev tappat?

Rahf
2007-03-02, 13:31
Ja men det kommer ta längre tid än en vecka.

Hoppas du mår bättre och misströsta inte, vi har alla perioder när vi känner oss nere. Lycka till med återuppbyggandet!

Endura
2007-03-02, 13:44
Du kan nog också trösta dig med att en del av vikten du tappat är vatten, pga mindre glykogen i kroppen och den biten är snabbt "uppjobbad" igen så snart du börjar äta och träna. Men att du skulle tappat så mycke muskler på bara en vecka låter inte logiskt. Ny tag, med ny motivation, så ska du nog se att du strax är fit-for-fight igen ;)

CoolHandLuke
2007-03-03, 14:55
Suger. Jag har också varit med om ångestfylld viktförlust. Ortorexi i kombination med ångest gör att aptiten för mat försvinner som fan. Man orkar inte äta 'vettigt' och man vill får ännu mer ångest av att äta 'onyttigt'. Istället blir det ingenting. Ah fan.. man får äta mat som det vore medicin. Min aptit brukar komma när jag väl påbörjat måltiden.