Visa fullständig version : Ryggbiff?
Pretender
2003-03-05, 21:25
Jag har börjat bli less på kyckling i alla dess former och funderade på om ryggbiff kan vara ett alternativ? Det är väl relativt magert och proteinrikt...?
Nu talar jag givetvis inte om ngn deffkost här. Vet ni ngt om ryggbiff så skriv det :whipped: :whipped: :whipped: :)
Tacksam för svar!
snygg avatar du har pretender:)
Pretender
2003-03-05, 22:18
Tell me about it :D ...
Men ärligt, ingen som vet ett smack om ryggbiff?
//Pretender
Bra och gott, är den välputsad så borde fetthalten vara ganska låg också.
Edit: Vet iofs inte riktigt vilket styckningsdetalj som kallas för ryggbiff
Ett skäpp kommer latsat med ryggbiff :love:
Är det samma sak som skäggbiff?:em:
Niclaaas
2003-03-06, 00:45
ryggbiff med ben per 100gram
kolisar: 0g
protein: 20g
fett: 9g ungefär 50-50 delning på mättat/omättat
ryggbiff renskuren per 100gram
kolisar: 0g
protein: 22g
fett: 3,5g ungefär 50-50 delning på mättat/omättat
:eating:
Pretender
2003-03-06, 10:03
Tackar! Då är det ju bara att :eating: :thumbup:
//Pretender
Fler alternativ:
Fläskkotletter (ta bort fettet), kalkon, innanlår av nöt (finns i olika former; grytbitar, lövbiff, pepparbiff osv osv), renskav (alla skav - RIKTIGT gott, tillaga rätt bara så blir det kalas!), skinka, hamburgerkött, mager fisk (torsk osv, fet fisk är ju bra men tänkte om du vill ha kalorisnåla alternativ), kalvlägg och lever (jag är inte så förtjust i dem, men det kanske du råkar vara!), fransyska osv.
Inte ska du äta kyckling om du inte är sugen, finns ju massor med goda lik att välja bland! ;)
Pretender
2003-03-06, 13:59
Kanon Lellan :thumbup: bara å välja å vraka
Flyttade ju hemifrån för 2 månader sen...så kosten har varit enformig (kycklingfile och ryggbiff är i princip den enda jag käkat :D )
Morsans mat är kanske inte bättre (ur lägga-på-sig-massa-synpunkt) men den är bra mkt godare!
//Pretender
Som inflyttningspresent kan du ju önska dig en kokbok av mammsen? Ett tips är "Mat för idrott" väldigt basic och bra recept för det du är ute efter..
Närma dig köket med djärvhet! :devil: Så kommer du :kickass:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.