handdator

Visa fullständig version : tatuering+bygga=dålig idé?

ligne
2007-03-01, 12:08
hur är det nu?

många snackar om att tatueringar som man gjort när man var mindre (kroppsmässigt) förstörs när man blir stor (välbyggd).

stämmer det egentligen?

lika många menar på att det inte spelar någon roll, och om det skulle bli
någon liten skillnad så är det lätt att fylla i igen?

någon som har erfarenhet av detta?

funderar nämligen på en rad tatueringar som jag vill göra men det ska inte vara utslängda pengar bara för att jag bygger muskler ;)

Daniiiel
2007-03-01, 12:12
Från liten till superbiff så är det klart att tatueringen kan bli lite utsträckt men annars så följer tatueringar med väldigt bra så såvida du inte går från 35 cms armar till 50 på ett halvår så ska det nog inte vara någon större fara.

ligne
2007-03-01, 12:19
nej det blir inga enorma skillnader på kroppen. men en del :D

kanske bäst att fråga dom på studion också...

Lilla Brynolf
2007-03-01, 12:29
Som sagt, det är ingen fara om du inte är superspinkig och sedan går till att bli superbiff.
Frågade samma sak av min tatuerare och han menade att tatueringen är ens minsta problem om man blir så grov att den stretchas. :)

ligne
2007-03-01, 12:32
ok, då vet jag vad din tatuerare åsikt är. det låter lovande :)

dags att beställa tid kanske ;)

Empe
2007-03-01, 12:44
ok, då vet jag vad din tatuerare åsikt är. det låter lovande :)

dags att beställa tid kanske ;)

Får man fråga vad herrn tänkt göra för tatuering?

mACKANNN
2007-03-01, 13:54
jag ställde samma fråga till en snubbe jag känner som har massa tatueringar.
Han sa att han hade en kompis som gjorde en döskalle på överarmen när han va typ 16 bast o vägde ca 60 kilo. nu är han typ 30 och väger de dubbla, 120kilo.
Hans tatuering blev itne förstörd alls, med ett litet undantag. Munnen på döskallen satt precis på en av tricepshuvudena (va de nu heter) så munnen blev lite förvrängd, men i övrigt såg det inte alls konstigt ut.

Jag tror inte de är så farligt, men det beror ju på var du väljer att sätta den såklart.

Ganymedes
2007-03-01, 13:58
Inga problem! Jag har en del tatts och har därför gjort lite efterfrågningar. Dä ä bar å åk. Funderar dessutom på att bygga vidare på ryggtatueringen, det är ta mig tusan lite av ett gift att tatuera sig. :)

Empe
2007-03-01, 17:36
Jag känner en kille som jag tror hittills är det största jag sett. Alltså han är fet. Fet men han har rätt bra med muskler också. Nu är det så att han vill ha hjälp med att deffa, men han är rädd för att hans tatueringar han har nu ska krympa i takt med huden och bli skitsmå. Är det något han borde vara rädd för?

Langster
2007-03-01, 17:47
Rätt ballt att vissa vet redan innan att de kommer att bli så stora... :smash:

ligne
2007-03-02, 00:35
Får man fråga vad herrn tänkt göra för tatuering?

till att börja med ska jag tatuera in mina föräldrars efternamn, ett på varsin arm (triceps) detta som en "gåva" till dom och mig själv för att föreviga deras namn så länge jag lever iaf, och för att jag själv ska ha ett annat efternamn i framtiden.
så om/när jag blir senil så kan jag iaf läsa vad dom hette :D
sedan ska jag tatuera en egen design på bröstet, ryggen eller revbenen (inte bestämt än) det är en skorpion, mitt stjärntecken, och i klorna sitter ett "N" för mitt namn.
till slut ska jag göra tribals runt större delen av överkroppen som samtidigt ska "ringa in" dom övriga tatueringarna.

jag vet ju att jag kommer växa, frågan är ju bara hur mycket :hbang:

Trance
2007-03-02, 00:37

Ännu häftigare är att folk kan planera och sätta upp mål. Homo Sapiens är fantastisk.

Dnepr
2007-03-02, 00:46

Klart man vet det om man köpt en lastbil med GH och annat krafs.

Ganymedes
2007-03-02, 10:15

Det skadar ju inte att kolla upp hur det skulle bli OM hård träning, rätt kost och stark motivation håller i sig. Eller menar du att inte alla kan bli "så stora" hur de än försöker? :smash:

Kwon
2007-03-02, 10:56
Alltid bra att kunna planera i förväg om saker och ting skulle hända.

Langster
2007-03-02, 11:34
Det skadar ju inte att kolla upp hur det skulle bli OM hård träning, rätt kost och stark motivation håller i sig. Eller menar du att inte alla kan bli "så stora" hur de än försöker? :smash:

Jo då alla kan öka tillräckligt i storlek för att undra hur tatueringar reagerar på det. Men att innan tänka: "Hmmm, jag kommer ju att bli så jäkla grov nu när jag tränar, så pass att huden kommer att sträckas ut flera cm på ett litet område där tatueringen sitter" känns lite konstigt tycker jag.

Att bli så grov tar en jävla lång tid och mycket arbete, mer än vad man antagligen tror om man utgår från att man kommer att bli jävligt stor bara man tränar.

Jag tycker helt enkelt inte att man ska tänka i de banorna, att jag ska/kommer bli så jäkla grov osv och låta det begränsa ens liv i nuläget.

skaparn
2007-03-02, 11:36
Jag har redan nu börjat köpa t-tröjor i storlek medium.

Dnepr
2007-03-02, 11:40
Jo då alla kan öka tillräckligt i storlek för att undra hur tatueringar reagerar på det. Men att innan tänka: "Hmmm, jag kommer ju att bli så jäkla grov nu när jag tränar, så pass att huden kommer att sträckas ut flera cm på ett litet område där tatueringen sitter" känns lite konstigt tycker jag.

Att bli så grov tar en jävla lång tid och mycket arbete, mer än vad man antagligen tror om man utgår från att man kommer att bli jävligt stor bara man tränar.

Jag tycker helt enkelt inte att man ska tänka i de banorna, att jag ska/kommer bli så jäkla grov osv och låta det begränsa ens liv i nuläget.

Så det är inte bättre att förebygga än att vara efterklok?

ligne
2007-03-02, 11:40
Alltid bra att kunna planera i förväg om saker och ting skulle hända.

exakt, bättre att fråga nu som man inte står där sen med en ful tatuering :D

läs quoten ovanför!

man måste ju tänka så, för allt kan hända.
som sagt så vill man inte riskera att stå där i framtiden med en ful j*vla tatuering bara för att man inte kolla upp det tillräckligt innan man gjorde den.

Johan O
2007-03-02, 11:43
Jag känner en kille som jag tror hittills är det största jag sett. Alltså han är fet. Fet men han har rätt bra med muskler också. Nu är det så att han vill ha hjälp med att deffa, men han är rädd för att hans tatueringar han har nu ska krympa i takt med huden och bli skitsmå. Är det något han borde vara rädd för?

Tycker det här är ännu roligare...:Virro

Det är nog bäst han håller sig fet och dör tio år tidigare än nödvändigt så han inte sabbar gaddarna.

Empe
2007-03-02, 11:49
Tycker det här är ännu roligare...:Virro

Det är nog bäst han håller sig fet och dör tio år tidigare än nödvändigt så han inte sabbar gaddarna.

Precis så sa jag till honom. Jag citerar: "Är du dum i huvet eller? Du kan för fan inte oroa dig för tatueringarna när du är så jävla fet så du kommer dö i förtid. Skit i om dom blir lite mindre. Du får ju iallafall leva."

Dnepr
2007-03-02, 11:51
Du får ju iallafall leva."

Ja precis - det är ju bomsäkert att han kommer dö annars.

Johan O
2007-03-02, 11:57
Ja precis - det är ju bomsäkert att han kommer dö annars.

Är du fet?

Dnepr
2007-03-02, 12:07
Är du fet?

Måste man vara det för att kunna uttala sig?

Rahf
2007-03-02, 12:27
Huvudsaken man har roligt. Skulle tro att små motiv lider mer än de större.

Ta det säkra före det osäkra som de flesta verkar ha gjort. Dvs fråga hur det kommer utveckla sig.
Muprhys lag gäller i högsta grad.