handdator

Visa fullständig version : nya tag...

Pretender
2002-06-24, 10:47
Då jag har fått en del råd att inte "deffa" när jag väger 75kg på 190cm...så tänkte jag att jag kanske skulle försöka öka i vikt istället...

Ett kanske inte helt orimligt mål borde vara 90 pannor till hösten/vintern för att sedan skala av det överflödiga till nästa sommar :)

Vad bör jag tänka på? Äta allt jag kommer över? Är 90kg ett rimligt mål, eller är jag ute och cyklar?

Tacksam för svar,

//Pretender

JJ
2002-06-24, 11:40
Själv kommer jag till hösten lägga mig på ca 500 kcal + och försöka äta så bra mat som möjligt. Finns ingen anledning att lägga på sig mer fett än man behöver, det är så jävla trist att ta bort det sen.

big
2002-06-24, 11:45
Ja 90 kan väl sägas va orimligt. Det beror iof på hur länge du har tränat, men oavsätt det så¨kommer en allt för stor del av det vara fett/vatten.

Ät allt du kommer över. Försök få i dig mycket proteiner men att räkna ut makron(protein/kolhydrater/fett/kalorier) är enligt mitt tycke onödigt när du bulkar.

Hard Gainer
2002-06-24, 12:16
Klart att du skall tänka på vad du stoppar i dig, ät bra mat fast lite mer. Givetvis kan du fuska mer och slippa räkna & väga allt, men gör en uträkning på vad du "behöver" få i dig för att få en referens.

Sve
2002-06-24, 15:11
jag ökade från 80 till 100kg på det första halvåret jag tränade. åt massor

z_bumbi
2002-06-24, 17:56
Pretender: 15 kg på 12 månadet går att uppnå men håll koll så att det inte blir för mycket fett du lägger på dig.
Har för mig att du bara tränat en kortare tid (?) så lär dig några basövningar och håll dig till dem i ett år så får du se hur långt det räcker, räkna inte med att hinna med att deffa tills nästa sommar om du måste uppnå just 90 kg men det kanske du tycker det är värt.