Visa fullständig version : Ufc 68: The Uprising
Dags att börja snacka UFC 68.
Fightcard
Jason Gilliam Vs. Jamie Varner
Gleison Tibau Vs. Jason Dent
Jon Fitch Vs. Luigi Fioravanti
Rex Holman Vs. Matt Hamill
Jason Lambert Vs. Renato Sobral
Rich Franklin Vs. Jason MacDonald
Drew McFedries Vs. Martin Kampmann
Chris Lytle Vs. Matt Hughes
Tim Sylvia Vs. Randy Couture
Vad tror ni?
Tigerkotten
2007-02-28, 23:02
Rex Holman Vs. Matt Hamill (rätt trött på Hamill dock)
Ser inte fram emot någon match speciellt faktiskt.
Är väl isåfall främst Franklin, Babalu, HW title fighten om några.
henke1001
2007-02-28, 23:45
Blir lite halvt trött bara av att se alla matcher... Tråkig gala. Franklin ska väl bli lite kul att se, hoppas han vinner på KO.
Ufc 68 är inget jag skall titta på, UFC 70 däremot
Tigerkotten
2007-03-01, 00:08
Nu vet jag inte alla UFC 69 matcher, men GSP gillar jag mycket. Serra har nog dock inte så stor chans.
Men däremot Diego vs Koschek kan bli en skoj fight. Men skulle vara skoj att se Diego mot penn eller Hughes.
Jag vill se penn!!! Hur går det för honom egentligen, han skadade ju sig mot Hughes så.
Det enda jag vill se just nu är Crocop Vs Gonzaga, nu, idag, denna vecka, så fort som möjligt.
Just can't wait!
Tigerkotten
2007-03-01, 00:47
Det enda jag vill se just nu är Crocop Vs Gonzaga, nu, idag, denna vecka, så fort som möjligt.
Just can't wait!
Werdum vs Arlowski då? :D
Werdum vs Arlowski då? :D
Jo, det e sant.
Men min högsta dröm/önskan är att se Crocop ta titeln från Tim "Ogre" Sylvia med en LHK KO!
Sen hade jag spammat den animerade kick-giffen överallt och tittat på just den sekvensen nonstop
Cherish the moment forever
Tigerkotten
2007-03-01, 00:55
haha, men tänk om Crocop åker på stryk då? Hur kommer du må då? :)
haha, men tänk om Crocop åker på stryk då? Hur kommer du må då? :)
Gråta i en månad, äta upp min Sheo-hatt,aldrig mer besöka Kolo samt spamma Sherdog i två veckor.
"It was a work!"
Tigerkotten
2007-03-03, 19:11
hoppas att några stannar uppe med mig inatt o ser det live via streams!
Karelin78
2007-03-03, 19:31
Crocop åker inte på stryk av sylvia, det finns inte i min värld att crocop förlorar....vilket han aldrig har gjort heller*whistle*
Tycker att Fedor skulle kunna få en match mot nån ufc snubbe också även om de inte har en chans så är det roligt att se Fedor kicka ass:D
Hoppas Sylvia vevar på och inte fegar(jabbar) sig en till decision. Då kan det bli skoj.
Får se om Hamill har förbättrat sin standup.
fintelligens
2007-03-03, 20:12
Tycker att Fedor skulle kunna få en match mot nån ufc snubbe också även om de inte har en chans så är det roligt att se Fedor kicka ass:D
Kommer ju typ bli det 14 april när han möter Matt Lindland :)
Tigerkotten
2007-03-03, 20:16
Kommer ju typ bli det 14 april när han möter Matt Lindland :)
Fedor har ju blivit nertagen förutom av bra wrestlers (coleman,randleman). Men nu väger ju dock inte Matt Lindland så mycket.. :)
SÅ INGEN SOM SKA SITTA UPPE O SE DET LIVE? Ni vet att det går va?! :D
Karelin78
2007-03-03, 20:22
Tycker redan synd om Matt, han lär inte få det lätt. Jo Fedor har blivit nertagen av grapplers men väl nere på marken så tycks det inte vara mycket som biter på honom och får fedor sin motståndare på ryggen så krossar han dom.....har aldrig sett någon som är så grym som Fedor när det gäller G n P.
Var kommer dom visa denna galan??
JAG SKA Titokottzenn *cupid*
fintelligens
2007-03-03, 20:38
Fedor har ju blivit nertagen förutom av bra wrestlers (coleman,randleman). Men nu väger ju dock inte Matt Lindland så mycket.. :)
SÅ INGEN SOM SKA SITTA UPPE O SE DET LIVE? Ni vet att det går va?! :D
VAR KAN MAN SE DEN!? :)
Tigerkotten
2007-03-03, 20:39
JAG SKA Titokottzenn *cupid*
*cupid*
Jola Bero
2007-03-03, 21:09
Tycker redan synd om Matt, han lär inte få det lätt. Jo Fedor har blivit nertagen av grapplers men väl nere på marken så tycks det inte vara mycket som biter på honom och får fedor sin motståndare på ryggen så krossar han dom.....har aldrig sett någon som är så grym som Fedor när det gäller G n P.
Var kommer dom visa denna galan??
Precis, va bara Mark Hunt med sin mage som kunde kontrollera fedor på marken, dock verkade fedor vara helt off i den matchen...
Tigerkotten
2007-03-03, 21:28
VAR KAN MAN SE DEN!? :)
http://www.mma-tv.net/index.php
kommer info mera senare där
Trisst card, den enda jag ser riktigt fram emot är Kampmann
War Danmark :D
Randy vinner i en match där båda försöker tråka ut publiken så mycket som möjligt.
Hade det varit UFC 70 hade jag tittat med dig Kotte
Tigerkotten
2007-03-04, 00:13
Hade det varit UFC 70 hade jag tittat med dig Kotte
Du e tönt! Du såg väl inte ens senaste Pride live :( :smash:
Knappast värdig min syster iaf! :D
Du e tönt! Du såg väl inte ens senaste Pride live :( :smash:
Knappast värdig min syster iaf! :D
Ouch! You know how to hurt me! ;)
ser ut att vara fullt på mma tv?
Tigerkotten
2007-03-04, 00:38
ser ut att vara fullt på mma tv?
Jag kan länka senare hur som helst, om det nu säger att det är fullt :/
Kwon: Om du är duktig på kemi samt hjälpsam, så kanske vi kan lösa det iaf! :D
Tigerkotten
2007-03-04, 02:49
Dags att börja snacka UFC 68.
Fightcard
Rex Holman Vs. Matt Hamill
Vad tror ni?
tippa!
Tigerkotten
2007-03-04, 03:17
Lite tidigare matcher osv just nu
ctrl-l i winamp
http://joachim.dnsdojo.com:6868/listen.pls
http://mma.kicks-ass.org:4545/listen.pls
Hoppas på Hughes,Franklin,Hammill
Helst av allt vill jag se Sylvia bajsa på sig (han har gjort det förut under fight).
Vinner Randy över Sylvia är det gött mos dock
jag vill dock inte se Randy bli mörsad av Crocop, helst av allt vill jag se Crocop krossa Sylvia med en LHK, så jag får nog säga (trots allt) att Sylvia skall vinna inatt.
Tigerkotten
2007-03-04, 03:38
Tror Randy förlorar på KO redan rond 1 :/
Tror Randy förlorar på KO redan rond 1 :/
Förmodligen, but it's all good.
Jag ser hellre Crocop LHK VS Sylvia än Crocop LHK VS Randy.
Randy gillar jag men Ogre ogillar jag enormt, hela hans uppenbarelse, fightstil och person.
Tigerkotten
2007-03-04, 03:47
http://hendo.dnsdojo.org:6969/listen.pls folk som donerat som får den streamen egentligen, så se till att donera 5$ nästa gång ;)
Jag skall donera 5$ till kottens syrra
Tigerkotten
2007-03-04, 03:53
Jag skall donera 5$ till kottens syrra
JAHA DU TROR HON ÄR BILLIG NU OCKSÅ VA?! :D
Fixa 36+tum hdready tv åt mig så får du nret! :D
JAHA DU TROR HON ÄR BILLIG NU OCKSÅ VA?! :D
Fixa 36+tum hdready tv åt mig så får du nret! :D
OJ, var inte så jag menade Kotten! Inte att hon var billig! Du tolkar fel!
Du vet vad jag menar!
Hellre att HON får mina penkisar än mma-tv!
You know what i mean bro! :laugh:
Hade du snackat med mig i början av 90-talet hade jag kunnat fixa superbilligt pris på TV-apparater.
Tigerkotten
2007-03-04, 04:06
JAHA SÅ DU TROR HON ÄR BILLIG I DRIFT ISTÄLLET? Som 5$ skulle göra så mycket, jäkla tattare! :D
O gamla meriter kvittar! GRRRRRRRRRRRRRR! Jag har laddat upp med sourcream,pringles o cola! Ska "deffa" på måndag :D Ca 76kg nu men ska försöka hamna på iaf 65kg minst :)
Jag har ju INTE sagt att hon är billig!
Det är TANKEN som räknas, det är ju inte summan som räknas just nu, utan TANKEN/GESTEN! Det kunde ha varit 50.000$ men det är oväsentligt!
Gamla meriter? Jag säger bara att om du hade frågat mig runt 91-92 så hade du kunnat få en top o the line-TV för cheaper than cheap.
Du kommer bli RIPPED när du e klar Kotten! Ripped As Steel, Bob Paris/Steve Reeves-form etc
SÅ!
det funkar ju visst hade inte winamp bara
det funkar ju visst hade inte winamp bara
BABALOOOOOOOOOOOOOOOOooooooooooooooooo......
Det går med VLC åsse
Hehe det där trodde jag inte
BOOOM
Tigerkotten
2007-03-04, 04:36
attans att Babalu åkte på pisk där, fattar inte vad han försökte med sitt knä. Han blev straffad 2ggr pga det.
Trist att han körde sitt knä med armarna längsmed kroppen :)
Inget försvar whatsoever där, han var väl gassad, såg lite ut som ett desperationmove
Tigerkotten
2007-03-04, 04:41
Kwon en bonus för dig
http://img148.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-2652/loc585/82621_sm2x_123_585lo.jpg
http://img111.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-3969/loc444/82631_sm6x_123_444lo.jpg
haha Coco i en UFC-tråd! :D
Tigerkotten
2007-03-04, 05:08
Boring fight, kändes som Hughes försökte på sub för mycket men kom aldrig till ordentligt.
Boring fight, kändes som Hughes försökte på sub för mycket men kom aldrig till ordentligt.
Det var inte mer än så
Tigerkotten
2007-03-04, 05:17
Det som är bra med Pride om man jämför, är att det känns mycket mera intensivt när de pumpar massor av fighter. Istället för allt dösnack som UFC ger.
Men man får ju lite extra bra info om fighters osv då dock..
Macdonald har förlorat mot Kalib Starnes.
Jag tror dock på Franklin TKO
DAENSK!(Nästan en skåning! Århus reprazent)
Tigerkotten
2007-03-04, 06:03
O nu är det huvudfighten!
Kampmann blev rätt så ägd stående dock.
Tigerkotten
2007-03-04, 06:16
o fyfaen starten! Höll på knocka han ju!
David VS Goliath börjar PRA! :)
Maste Knula Snela!
Sylvia går på legkick -> slag hela tiden :)
Fifan vad jag håller tummarna nu! Matchen blev mkt mer spännande än väntat
Tigerkotten
2007-03-04, 06:30
o fyfaen va Couture imponerar. Men ser ut som han kanske håller på att gasa.
Jag har SJUK puls just nu.
Randy var så bra och Sylvia var så dålig så matchen känns workig! :D
Fan va bra, enorm spänning under rond 3
Men nu får vi se, nu bärjar Sylvia tänkte jag, men fin td av Randy
Tigerkotten
2007-03-04, 06:31
Takedown!!!!!!!!!!
Gassa Inte Nu FÖrihelvete!!!
Fan va fin han e Randy me td:s
Stabil 43-åring som sagt
Tigerkotten
2007-03-04, 06:37
seriöst om han förlorar gråter jag tror jag.
Att Sylvia inte prövat på kicks ännu är underligt.
GOGOG RANDY!!
Ogre vet ju att han ligger under på poäng
Hahahaha vicket troll han e Sylvia, så ful
Taken down by will
Randy pwnz0rz with his skillz0rz
Underbar match
Skicka Ogre te Wasteland och låt han aldrig komma tillbaka
Tigerkotten
2007-03-04, 06:41
Gogogogoogoggoog
Har vi sett Sylvia så handlingsförlamad tidigare? :)
FARLIGT DÄR!!!!!!!
Stanna där nu RANDY!!!! DU VINNERRRRRR
PAPPER VIKTERNA E PAPPERRRRR
HÅLL KVAR HAN i 30 SEKUNDER NU!!!!!
Tigerkotten
2007-03-04, 06:42
Underbart!!!!! Randyyyyyyyyyyyyyyyyyy
KÄmpa KÄmpa HÅll Ner Han
Han Vinnnerrrrrrrr
GRANNARNA LYSSNARRRRRR!!!!!!!! JA!!!
Tigerkotten
2007-03-04, 06:43
SJUKT hur Randy ägde Sylvia. Han ägde ju han stående verkligen med.
SJUKT hur Randy ägde Sylvia. Han ägde ju han stående verkligen med.
Som jag sa, Randy var så bra och Sylvia var så dålig och handlingsförlamad att det kändes workigt :)
Vilken domination! Vem kunde tro detta?
43 år, glider tebaks från retirement och dominerar Ogre sådär? :D
Det enda negativa mitt i allt det positiva, är att det blir Randy som får möta Crocop ist för Sylvia.
Längtade efter en devastating LHK KO på Sylvia
Tigerkotten
2007-03-04, 06:51
Som jag sa, Randy var så bra och Sylvia var så dålig och handlingsförlamad att det kändes workigt :)
Vilken domination! Vem kunde tro detta?
43 år, glider tebaks från retirement och dominerar Ogre sådär? :D
Men som sagt Sylvia gjorde nada med kicks, men var väl som sagt rädd för takedownen pga det. Man måste chansa ibland, undrar hur många varv Randy snurrade med huvvudet :D
Crocop VS Randy kommer jag dock inte se på med samma (skade)glädje som om det var Crocop VS Ogre
Hoppas ingen blir skadad i den matchen
Tigerkotten
2007-03-04, 06:58
Detta är resultatet på ALLA matcher, får hoppas prelims finns ute imorgon. Men hatar att inte veta hur det gick :D
Match Winner Loser Method Round Time
1 Jamie Varner Jason Gilliam Submission (Rear Naked Choke) 1 1:34
2 Gleison Tibau Jason Dent Decision (Unanimous) 3 5:00
3 Jon Fitch Luigi Fioravanti Submission (Rear Naked Choke) 2 3:05
4 Matt Hamill Rex Holman TKO (Strikes) 1 4:00
5 Jason Lambert Renato Sobral KO (Punch) 2 3:26
6 Matt Hughes Chris Lytle Decision (Unanimous) 3 5:00
7 Rich Franklin Jason MacDonald TKO (Corner Stoppage) 2 5:00
8 Martin Kampmann Andrew McFedries Submision (Arm-triangle choke) 1 4:06
Jag failade, gick och la mig vid 2 :(
Håller på att se Randy mot TIMMY nu :D
Fan så seg introduction det blev hos Randy...
Randy vinner i en match där båda försöker tråka ut publiken så mycket som möjligt.
Hade ju nästan rätt iaf även om matchen blev lite bättre än väntat =)
Vilken prestation av randy couture! Imponerad och inspirerad! GG
Riktigt skönt att han vann, hoppas han stannar kvar ett tag och spöar lite mer folk också.
Är det inte dags för Tim Sylvia att lägga handskarna på hyllan nu? ;)
Randy hade ingenting att förlora, såg ut som att Tim blev mer och mer desperat å Randy bara mata på me energi från publiken \o/
Riktigt skönt att han vann, hoppas han stannar kvar ett tag och spöar lite mer folk också.
Är det inte dags för Tim Sylvia att lägga handskarna på hyllan nu? ;)
Nej det är dags att Sylvia gör sig redo för att möta crocop. :D
Nej det är dags att Sylvia gör sig redo för att möta crocop. :D
Oh yes! Först äter Crocop upp Sylvia och sen tar han hand om Couture på ett lite snällare sätt, kanske bara med en RHK istället för LHK!
:hbang:
Tigerkotten
2007-03-05, 18:10
Nej Sylvia ska ej möta Crocop nästa fight, för OM han vinner så får han chansen på titeln igen. Det vill ni väl inte se eller hur? :)
Andreis Arlowskis brud, http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=79516247
HON ÄR JU INTE LIIIIIIIIITE HET?
Nej Sylvia ska ej möta Crocop nästa fight, för OM han vinner så får han chansen på titeln igen. Det vill ni väl inte se eller hur? :)
Andreis Arlowskis brud, http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=79516247
Men please, Sylvia har givetvis inte en chans mot Crocop. Vad ska han göra? Jabba ihjäl honom?
Crocop kommer att dra in en rak höger följt av en LHK och sen är det bye bye för Sylvia.
Ja, HET! :hbang:
Fin träff från första sekund av Randy, Tim hade ingen chans. Fan vad glad jag blev när Tim fick stryk. *slap*
Jo vinner Timmy över Crocop då vill jag se honom i en titelmatch igen för då är han fan skiten!
Klar Rocky-känsla över den matchen. :hbang:
jontahontas
2007-03-06, 09:15
Randy e fan the man, sjukt imponerad är jag. Men i ärlighetens namn, jag ser inte hur kan kan överleva mot crocop.
Jacksatan
2007-03-06, 10:40
jag trodde faktiskt inte Tim var så fruktansvärt dålig. Har man 20cm till godo måste man kunna jabba ut en motståndare som inte ens är bra på boxning. Jag vill inte veta vad en BRA boxare hade gjort med Sylvia. Skulle varit roligt att se t ex Lennox Lewis boxas med MMA handskar mot Sylvia, då skulle man få ännu mer svart på vitt hur talanglös han är. Crocop skulle mörda Sylvia, så enkelt är det.
Saken är ju den att Tim (faktiskt) har sett bättre ut i sina tidigare matcher.
Jag (och många andra) blev alldeles häpna och förvånade över hur Randy "manhandled" the Ogre.
Dominering.
eller så skulle Sylvia ta ner Lewis på maken :)
Jag har ju väldigt svårt och tro att Sylvia skulle stå och trada med Lewis.
Sylvia skulle nog dra in en gogoplata eller liknande på Lewis :)
Sylvia har ju vunnit en del matcher men med den reach advantage och den vikt han bär på så är det inte så konstigt heller. Är man så pass stor och tung så är det ganska naturligt att man är stark därefter också. Tror dock inte Sylvia orkar träna och köra på så mycket efter den här förlusten, så med lite tur slipper vi se honom framöver.
Jag håller tummarna för det, att vi slipper se Timmy Ogre hädanefter.
Nej, en sista match med Timmy vill jag dock se, när han försöker ta tillbaka bältet från Crocop och får en LHK som svar ;)
Sedan efter detta så ser jag gärna att han pensionerar sig från fighting alt blir coach i TUF.
En vinnande segerdans
http://i172.photobucket.com/albums/w5/a99223/Ivesound_Varner.gif
Jag håller tummarna för det, att vi slipper se Timmy Ogre hädanefter.
Nej, en sista match med Timmy vill jag dock se, när han försöker ta tillbaka bältet från Crocop och får en LHK som svar ;)
Sedan efter detta så ser jag gärna att han pensionerar sig från fighting alt blir coach i TUF.
HAHAHAH :laugh:
jag trodde faktiskt inte Tim var så fruktansvärt dålig.
Han haltar ju fram styltigt som ringaren i Notre Dame. Han är en jävla sopa, helt klart.
Jacksatan
2007-03-06, 12:21
eller så skulle Sylvia ta ner Lewis på maken :)
Jag har ju väldigt svårt och tro att Sylvia skulle stå och trada med Lewis.
Nej, givetvis skulle han dyka. MEN Tim slåss mest stående, och det skulle vara kul om de bara fick stå så han att hans stående skills fick bekänna färg ordentligt.
Nitrometan
2007-03-06, 12:43
En vinnande segerdans
Hahahaha!!! Segerdansen! :thumbup:
Nej, givetvis skulle han dyka. MEN Tim slåss mest stående, och det skulle vara kul om de bara fick stå så han att hans stående skills fick bekänna färg ordentligt.
mm men då blir det en boxningsmatch och inte en MMA match. Jag gillar bara inte att se det så. Jag förstår va du menar men jag gillar som sagt inte att tänka så, det skulle säkert gå att få Matt Hughes att framstå som en kass brottare om du ger han en match mot en av världens bästa brottare.
Jag kan bara inte släppa hur enorm Tim sylvia var mot Randy, seriös dwarfning. Sen att han skämde ut sig själv är en annan historia.. men så enorm!
Jacksatan
2007-03-06, 16:28
mm men då blir det en boxningsmatch och inte en MMA match. Jag gillar bara inte att se det så. Jag förstår va du menar men jag gillar som sagt inte att tänka så, det skulle säkert gå att få Matt Hughes att framstå som en kass brottare om du ger han en match mot en av världens bästa brottare.
Nej, Matt Hughes skulle inte få stryk liggandes mot nästan någon. Jag vill inte ha nån boxningsmatch utan helt enkelt bara stående.
George St.Pierre skulle säkert kunna hålla de flesta stången ståendes(sparkar, slag). Anderson Silva gillar stående och blir inte ägd av någon stående. Förstår du vart jag vill komma? En kille som bara slåss stående i UFC eller PRIDE ska hålla en vettig standard även när man möter folk som är bäst i världen stående. Alla som är grymma på backen i UFC har ju varit elit inom bjj eller brottning i princip. Många som är grymma stående har varit otäckt bra i thai, kick eller boxning. Bara Sylvia som är en sopa.
Håller med ovanstående :)
Tim Sylvia är kass och tråkig :P
Haha Timmy "Ogre" Sylvia har de fulaste tekniker och den sämsta motoriken av alla fighters jag någonsin sett (förutom Giant Silva men han räknar jag inte med).
http://img101.imageshack.us/img101/7239/sylviavscrocop2pt6.png
Tigerkotten
2007-03-06, 16:42
Nej, Matt Hughes skulle inte få stryk liggandes mot nästan någon. Jag vill inte ha nån boxningsmatch utan helt enkelt bara stående.
George St.Pierre skulle säkert kunna hålla de flesta stången ståendes(sparkar, slag). Anderson Silva gillar stående och blir inte ägd av någon stående. Förstår du vart jag vill komma? En kille som bara slåss stående i UFC eller PRIDE ska hålla en vettig standard även när man möter folk som är bäst i världen stående. Alla som är grymma på backen i UFC har ju varit elit inom bjj eller brottning i princip. Många som är grymma stående har varit otäckt bra i thai, kick eller boxning. Bara Sylvia som är en sopa.
True that, men man borde tänka på att Arlowski var jäkligt hypad. O Sylvia vann en 5 ronds match mot honom på decission. Men jag spanade ej ens alla ronder för den var så jäkla seg. Men man tyckte att Arlowski som har rätt okej lowkicks borde kört på det mera, men fick något skada eller så var det snack om.
GSP ÄR GRYYYYYYM, var så jäkla impad av hans standup mot Hughes hur han timade saker och ting.
Ni borde spana på UFC 48 Georges St Pierre vs Jay Hieron.mpg som var en unaired prelim match, det var hans debut i UFC.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.