Logga in

Visa fullständig version : Kläder för stora killar (GBG)

rostbiff
2007-02-28, 15:09
Nån som vet nån bra affär med större storlekar i GBG? Så jävla svårt att hitta kläder som passar, oftast är xxl för långa...

Timme
2007-02-28, 15:11
Nån som vet nån bra affär med större storlekar i GBG? Så jävla svårt att hitta kläder som passar, oftast är xxl för långa...

Bildebevis? :D

edit: Skoja givetvis bara. Imponerande resultat du har gjort där! Mycket jämnstark i de tre. Tyvärr så har jag inget svar på din fråga :(

rostbiff
2007-02-28, 15:20
Bildebevis? :D

edit: Skoja givetvis bara. Imponerande resultat du har gjort där! Mycket jämnstark i de tre. Tyvärr så har jag inget svar på din fråga :(

Haha a ska köpa digkamera snart så :naughty: Ja det känns rätt bra, har stått still ett bra tag i bänken bara :( Men för att väga runt 115 e det väl inte så jäkla bra haha.
Du är iaf snuskigt stark för att vara 89:a *flex*

Timme
2007-02-28, 15:28
Haha a ska köpa digkamera snart så :naughty: Ja det känns rätt bra, har stått still ett bra tag i bänken bara Men för att väga runt 115 e det väl inte så jäkla bra haha.
Du är iaf snuskigt stark för att vara 89:a *flex*

Jag tycker ändå att din bänk är imponerande :)

Tack så mycket :em: Mer styrka jag vill ha :D

Timme
2007-02-28, 15:33
Rostbiff, digitalkamera är inte fel :) Ta många bilder!

J.Saarela
2007-02-28, 15:34
Jag tycker ändå att din bänk är imponerande :)

Tack så mycket :em: Mer styrka jag vill ha :D

Sluta ragga,in på spraydate med dig.

Hur stor är du rostbiff?

Dnepr
2007-02-28, 15:40
Rostbiff är som en rostbiff ungefär - alltså inte lika stor som jag. Men en biff med rost på är stor nog att söka efter lite större kläder.

rostbiff
2007-02-28, 15:44

Hur stor är du rostbiff?

hahaha dating e bättre på kolo fan *drool* . Nä e inte så jäkla stor, bara att alla xl, xxl osv e gjorda enbart för långskonkar. Och l, xl är oftast för litet. Väger 115 som sagt med kanske 20 % kroppsfett, inget märkvärdigt men behöver fortfarande tips på affärer! *popcorn*

rostbiff
2007-02-28, 15:45
Rostbiff är som en rostbiff ungefär - alltså inte lika stor som jag. Men en biff med rost på är stor nog att söka efter lite större kläder.

haha japp!

J.Saarela
2007-02-28, 15:50
hahaha dating e bättre på kolo fan *drool* . Nä e inte så jäkla stor, bara att alla xl, xxl osv e gjorda enbart för långskonkar. Och l, xl är oftast för litet. Väger 115 som sagt med kanske 20 % kroppsfett, inget märkvärdigt men behöver fortfarande tips på affärer! *popcorn*

men hur lång du 110cm?

rostbiff
2007-02-28, 15:52
men hur lång du 110cm?

omg 180

Timme
2007-02-28, 15:58

Hur stor är du rostbiff?

hahah :D

J.Saarela
2007-02-28, 15:59
omg 180

Men då är du så kallat fantasigrov som det heter.Jag hittar massor med kläder på 193/122kg i hyffsad form å hittade även på 193/157kg.Å jag bor i en liten håla.Där har du ditt problem.

Baan
2007-02-28, 17:35
Men då är du så kallat fantasigrov som det heter.Jag hittar massor med kläder på 193/122kg i hyffsad form å hittade även på 193/157kg.Å jag bor i en liten håla.Där har du ditt problem.

Klart det går hitta något som passar om tanken är bara att det ska värma, då kan man lika gärna ta en potatissäck. Men eftersom kläder inte byggs för alla möjliga kroppsformer så behövs det inte mycket för att det ska börja se kass ut, om man eftersträvar viss look. Kanske man inte gör i hålor?

z_bumbi
2007-02-28, 18:14
Men eftersom kläder inte byggs för alla möjliga kroppsformer så behövs det inte mycket för att det ska börja se kass ut, om man eftersträvar viss look.

När man blir så pass stor bör man ha växt ifrån JC, popsnöre eller emo även åldersmässigt. "Vanliga" kläder finns oftast i storlekar som passar även om jag kan hålla med om att 3x-tröjor och skjort kan bli långa i ärmarna (byxor går lättare att korta av).
Nästa gång jag köper skjortor ska jag beställa från en av de siter som måttsyr skjortor så kan jag bestämma själv.

Eftersom jag inte är från Göteborg eller vet vilken stil som efterfrågas så har jag inga andra tips till trådskaparen. Det brukar finnas en affär för storvuxna i de flesta större städer men då inriktat på icke-tränade, ibland har man tur och det funkar i alla fall.

internethjälten
2007-02-28, 18:26

http://www.vidareklader.se/

rostbiff
2007-02-28, 18:42
http://www.vidareklader.se/

Tack men lite svårt att beställa kläder på nätet när man itne kan prova. :)

rostbiff
2007-02-28, 18:49

Haha ja visste att tråden skulle bana åt det hållet :smash: ,som vanligt.

Som sagt, det brukar va en jävla skillnad på L och XL då XL oftast är för långt. Sen att du är 193 lång gör ju sin del med :). Men viktigast av allt var ju ändå att du fick smyga in att man man måste va i din hulken-storlek för att klassas som stor :thumbup:

mr ruhl
2007-03-01, 13:02
föresten så borde det ju inte vara nåt problem med kläder i din storlek, fan jag som nästan är dvärg hittade ju kläder när jag vägde lite över 100..