Logga in

Visa fullständig version : Kolhydrater inför innebandy

Ynve
2007-02-27, 15:16
Halloj alla hjälpsamma!

Har för första gången beställt lite proteinpulver (köpte en påse från en jobbarkompis först). Passade också på att köpa en påse kolhydrater (enzymatiskt hydrolyserad stärkelse med varierande molekylvikt bestående av huvudsakligen polysackarider samt disackarider och glukos).

Jag har tränat i ca 6 månader och lagom nått en nivå där jag känner mig trygg med mina övningar där jag kör ca 3x12 reps /övning. Min plan är nu att köra på med lite tyngre vikter i två månader för att försöka bygga på mig lite och sedan deffa i Maj då jag behöver gå ner ca 5 Kg innan beach-säsongen.

Jag tränar nästan alltid på lunchrasten då det passar mig bäst som småbarnsförälder och mina träningsdagar ser ofta ut som följer:

ca 06.30 Frukost
2 äggmackor (på 2 kokta ägg alltså)
Kaviar
Te med lite socker
ev. 1 glas proviva

ca 9.30 Fika
1 burk Kesella

ca 11.30-12.20
Träning

12.20 (direkt efter passet)
Proteindrink

12.40 Lunch
Hälsotallrik (tonfisk, keso, bönor, sallad, bovete mm) eller tonfisksallad

14.30 Fika
1 burk Kesella

17.30 Middag
Vanlig husmanskost

Min första fråga är:
Hur ska jag ta mina kolhydrater? Jag vill inte gå upp mer i fettvikt än absolut nödvändigt under dessa två månader.

Min andra fråga är:
Ibland blir det tyvärr så att jag måste träna styrketräning på lunchen och sedan spelar jag innebandy på kvällen (en gång i veckan). Bör jag förändra mitt kolhydratsintag dessa dagar och i så fall hur?

Tack på förhud!

nutz
2007-02-27, 15:34
Före träningen om du vill få¨lite mer energi, och absolut efter träningen för återhämtningen,