handdator

Visa fullständig version : Kan man tatuera över ärrvävnad?

machine gun
2007-02-27, 14:54
Jag har några ganska fula ärr på ena låret och istället för att gå runt och störa sig på dem alternativt betala multum för att få bort dem med laser, så skulle jag gärna täcka dem med en snygg tatuering. Vissa påstår dock att man inte kan/får tatuera över ärr, någon som vet hur det ligger till?

Ärren sticker inte ut från kroppen, så huden är inte speciellt ojämn där ifall det är det som annars brukar vara problemet.

1986
2007-02-27, 15:14
var en tjej i förra avsnittet av miami ink som gjorde det.
det var inga problem för henne, fast hennes ärr var ganska gammalt och bra läkt.

beckman88
2007-02-27, 15:37
Tror du ska fraga en tatuerare ist, dom vet nog bast, elelr en doktor

machine gun
2007-02-27, 16:13
Ärren är minst 6-7 år gamla så de borde ha läkt vid det här laget.

Klart det är bättre att fråga en tatuerare, men jag tänkte kolla om någon visste. Det finns ju rätt många här inne med en hel del gaddar på kroppen.

Lilla Brynolf
2007-02-27, 17:23
Enligt min tatuerare beror det på från fall till fall. Är huden "skrynklig" i ärret är det knepigt att få det bra, men om den bara är av annan färg, om du förstår vad jag menar, så är det OK.

Råkade komma in en grabb med ärr som frågade sist jag satt i gaddstolen. :)

machine gun
2007-02-27, 17:40
Huden är ganska jämn, det är just färgen som skiljer sig mot den oskadade huden, så då borde det nog funka. Hoppas det :) Får väl gå in till nån tatuerare och dra av mig brallorna och fråga ;)

Det borde ju bero lite på vad det är för tatuering också. Är det massor med detaljer kanske det är svårare att få det bra om inte huden är helt jämn. Kom precis på att man ju måste ta bort födelsemärken om man ska tatuera sig och då blir det ju alltid ärr, iofs är det ju väldigt små ärr, men ändå. Det funkar ju iaf.

Sen gäller det ju bara att hitta ett motiv som funkar.. hmm.. :rolleyes: