handdator

Visa fullständig version : WTF?? Måste man börja raka sig under armarna nu också?

Lilla Brynolf
2007-02-27, 11:09
Hej,
Satt på krogen med några polare och flickvännens kompisar i helgen, och i alkoholens töcken kom frågan kroppsbehåring på tal. Alla tjejer rakade sig, föga oväntat "överallt" medan grabbarna naturligtvis rakade ansiktet och en del trimmade lite "down there" ala Slarti.

Nu till saken. Tjejerna var eniga om att det är synnerligen osexigt med hår under armarna på en man. Det får tydligen inte sticka ut nåt armhår om man står med armarna längs sidorna. :smash:

Jag har aldrig hört nåt liknande, men så är jag ju en insnöad finne också. Så hur ligger det till? Rakar ni er under armarna boys?

Själv gör jag det inte. Ska låta mina biceps växa över håret. :D

mystic[-_-]
2007-02-27, 11:10
Klart jag gör :thumbup:

Liten Men Fet
2007-02-27, 11:13
Får nog erkänna att jag allt trimmar armhålle-håret också när jag ändå står med rakapparaten framme man har ju redan byxorna nere så att säga.

MasterChief
Trimmar men rakar inte bort.

Nina L
Trimma om du vill ligga med unga tjejer eller silikonbimbos. Låt växa om du vill stötta kvinnorörelsen, och ligga en bush-brud (typ mini). Raka om du är BB, eller är i övrigt hårlös.

Om dina vänner retar dig för att du har gjort en fjollig grej så är det lätt försvarat. "Jag vill ligga så mycket som möjligt" Finnar är ju lite känsliga för det där ned gayness.

champion
2007-02-27, 11:14
Jag rakar mig under armarna pga det är äckligt att vara en hårig björn där. Rakar mig på andra ställen med :naughty:

T-train
2007-02-27, 11:15
Klart..det är lika ohärligt med hår under armarna på båda könen..

Dnepr
2007-02-27, 11:20
Klart..det är lika ohärligt med hår under armarna som på könen..

Bra att du säger så - för det tycker jag med.

Jay-Z
2007-02-27, 11:23
Är inte den här tråden så 1996?

psirus
2007-02-27, 11:29
Rakar mig under armarna med jämna mellanrum, dvs när det blir för långt. Så otroligt fult på sommaren när man har linne om det sticker ut en buske under armarna.

Förövrigt rakar jag mig under armarna för att jag tycker det är lättare av hygieniska skäl att hålla sig ren och inte lukta gorgonzola under armarna.

Frantic
2007-02-27, 11:34
Har så pass lite och ljust hår att jag inte behöver trimma/raka mig under armarna. Hade det behövts så hade jag gjort det.

denpa
2007-02-27, 11:34
Trimmar också. Hygien skäl.

Slartibartfast
2007-02-27, 11:39
Trimmar, men rakar inte.

myggan
2007-02-27, 11:40
Trimma ner det gör jag, men skulle aldrig raka.

På det sättet når man önskat resultat, det är fortfarande bekvämt och inte så jobbigt att utföra. :)

ErikWrestlingFreaket
2007-02-27, 11:42
Jag trodde bara småpojkar gick runt utan hår under armarna.

Empe
2007-02-27, 11:42
Jag gör som de flesta. Trimmar men rakar inte bort helt. Men iofs är jag yngst i tråden också skulle jag vilja påstå.

Langster
2007-02-27, 11:47
Jag har inte heller så mycket hår där att jag tycker att det är nödvändigt att raka. Sen är det långt ifrån alla tjejer som tycker att killar ska raka sig under armarna.

Jag tycker jag känner mig aningen mindre hygienisk när jag har rakat mig dessutom, iaf när jag väl börjar svettas, då rinner det ju ut allting. Och jag upplever inte att det skulle lukta mindre armsvett när det är rakat.

Scratch89
2007-02-27, 11:49
Ja. Det är äckligt med hår.

Brooklyn
2007-02-27, 11:50
Trimmar, men rakar inte.

+1

mangemani
2007-02-27, 11:57
nej,självklart inte.
sen får väl tjejerna tycka vad dom vill.

Diana
2007-02-27, 12:04
Hmmmmmmmmmmm jag tycker det ser mest mänly ut med lite hår kvar, ansat altså, och inte HELT jävla avskövlat... men men man ska ha som man trivs, anything goes i dagens ypphypat metrosexuella tider *popcorn*

FreCKo
2007-02-27, 12:08
Är man hårig som en björn så kan man skita i det, har man väldigt lite hårväxt för att vara vuxen så ska man dock börja fundera lite mer på det...

Lilla Brynolf
2007-02-27, 12:14
Hmm... Verkar som om de flesta trimmar lite alltså. Det här tog mig helt på säng. :smash:
Tror ändå att jag tammefan kommer vägra raka mig under armarna. Är nöjd med vem och hur ofta jag får ligga iallafall. :)

Stoltz
2007-02-27, 12:33
Jag trimmar, alltid.
Stör mig så fruktansvärt när man tränar i t-shirt och kör hantelpress och helt plötsligt så kliar armhålehåren i näsan.

Väldigt katabolt.

Greg
2007-02-27, 12:36
Rakar: Pung, armhåla, mage, bröst, rygg, ansikte
(ej med samma rakhyvel)

Trimmar "the area" ovanför kügen. Rakade det en gång men det såg för jävligt ut.

Brooklyn
2007-02-27, 12:38
Jag trimmar, alltid.
Stör mig så fruktansvärt när man tränar i t-shirt och kör hantelpress och helt plötsligt så kliar armhålehåren i näsan.

Väldigt katabolt.

:laugh:

olwe
2007-02-27, 12:51
Trimmar eller rakar. Det beror på vad jag orkar men det ser ju äckligt ut med massa hår.

Om jag drar hem en tjej med massa hår under armarna så blir jag sanslöst äcklad. Om jag kräver det av tjejer så är det klart att jag måste följa samma regel?

Tigerkotten
2007-02-27, 13:41
Trimmar eller rakar. Det beror på vad jag orkar men det ser ju äckligt ut med massa hår.

Om jag drar hem en tjej med massa hår under armarna så blir jag sanslöst äcklad. Om jag kräver det av tjejer så är det klart att jag måste följa samma regel?

Så du rakar bena också?

Snart kommer det väl bli så att tjejer tycker killarna ska raka bena också.

Jag har inte så mycket hårväxt under armarna så jag låter det vara.
Sedan att någon skrev pga hygien är ju fel. Eftersom håret är där för en orsak, och raka bort det snarare försämrar hygien. Utan det är isåfall för utseendet man gör det.

olwe
2007-02-27, 13:44
Nä jag rakar inte benen. Jag har dock gjort det på skoj en gång =).

Dreas
2007-02-27, 13:44
Rakar väl nån gång då och då! Tycker det växer så extremt sakta under armarna så det behövs inte så ofta!

Andreas

Yankeee
2007-02-27, 13:51
Så lite hår som möjligt överallt är vad som gäller.

s_himself
2007-02-27, 13:55
Jag rakade mig förr.. men började få problem med rätt mycket exsem och finnar så det sved, torkade och blev jävligt jobbigt.. så nu trimmar jag bara.

Whistler
2007-02-27, 14:14

+30 på den!

Det fetmarkerade baserar jag allt eh... "umgänge" på.

Allt hår under hakan ska bort! (på benen och armarna har jag bara lite fjun, så det räknas inte som hår)

Tigerkotten
2007-02-27, 14:29
Nä jag rakar inte benen. Jag har dock gjort det på skoj en gång =).

Varför gör du inte det då? Du räknar väl med att tjejen ska göra det? Eftersom det nu var ditt argument.

Nitrometan
2007-02-27, 14:33
Jag är så hårig... Bröst, mage, rygg, ben, armar... hårig...

Ungefär såhär:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Male_silverback_Gorilla.JPG/250px-Male_silverback_Gorilla.JPG

olwe
2007-02-27, 14:33
Varför gör du inte det då? Du räknar väl med att tjejen ska göra det? Eftersom det nu var ditt argument.

Varför börjar du tjata om det? Okey, det jag sa gäller enbart armhålor och skrev. Blir du nöjd då?

larre
2007-02-27, 14:37
Så lite hår som möjligt överallt är vad som gäller.

Ja, på snudd till ingenting(vaxat). Hår på kroppen är äckligt och barbariskt.

frökenzelda
2007-02-27, 14:41
JA. Eller gör som du vill men förvänta dig inte att jag har sex med dig ;)

Mitt ex vaxade armhålorna & bröstet & trimmade lite där nere och det tyckt ejag om. i övrigt var han inte så värst hårig... förutom benen då men det tycker jag man kan få komma undan med. hår är dock sjukt äckligt så både killar & tjejer borde ta bort det

HerrArne
2007-02-27, 14:49
Men bromsa lite nu... Visst, hår under armarna är en sanitär olägenhet, det köper jag. Vilket också är anledningen till att jag själv tar bort eländet.

Hår på ryggen ... kan jag förstå ses som liiite tveksamt rent estetiskt.

Men. Hår på bröstet. Det är väl ihop med skägg vad som skiljer männen från pojkarna?

Piranha
2007-02-27, 14:51
Självklart rakas det under armarna.

jwzrd
2007-02-27, 14:55

Sminkar du dig också? - tjejer gör det. Stringtrosor då? Tjejer gör det. Kjol? BH?

machine gun
2007-02-27, 14:56
Hår ska bort - både på killar och tjejer. Riktigt osexigt med svettiga tovor som sticker fram ur armhålorna på folk *spy*

Bao-Bao
2007-02-27, 15:06
Jag föredrar killar med den naturliga kroppsbehåring kvar. Undantaget är utstickande näshår.

Tigerkotten
2007-02-27, 15:32
Varför börjar du tjata om det? Okey, det jag sa gäller enbart armhålor och skrev. Blir du nöjd då?

För jag är en jäkel helt enkelt :D Principsak!! :) Japps jag blir rätt så nöjd.. :)

Jwzrd: Läste du ens vad jag skrev? Isåfall borde du sett att jag sa inte att jag gör saker bara för att jag räknar med att tjejen gör det.

Greg
2007-02-27, 15:43
Men bromsa lite nu... Visst, hår under armarna är en sanitär olägenhet, det köper jag. Vilket också är anledningen till att jag själv tar bort eländet.

Hår på ryggen ... kan jag förstå ses som liiite tveksamt rent estetiskt.

Men. Hår på bröstet. Det är väl ihop med skägg vad som skiljer männen från pojkarna?

Hår på bröstet is teh shit. Nu har jag en djungel av hår på mina ben och armar, men total avsaknad av hår på bröster. Har bara lite varstans.

Om jag skulle sett ut som Sean Connery skulle jag aldrig rakat mig.

Fartman
2007-02-27, 15:44
Jepp, det är skönt och praktiskt (upplever att det blir mindre lätt att få lökar).
Sen har jag inte alls mycket kroppsbehåring i övrigt så på mig ser det betydligt bättre ut med rakat/trimmat under armarna. Brukar raka ner det helt nån gång då och då och sedan när det börjar bli lite längre är det dags igen.

Ganymedes
2007-02-27, 15:50
Trimmar under armarna av samma skäl som de flesta redan angett.

Off-topic: Denna tråden fick mig att minnas lumpen. En lumparpolare läste högt ur en porrtidnings män-söker-män-kontaktannonser; "jag är hårig som en björn, men stjärten är len och fin". Precis då kom befälet in i dagrummet. Hehe!

sissa
2007-02-27, 15:50
Inget jag tänkt på. Hår eller inte på män- spelar ingen roll . Sen om det handlar om extrem hårväxt så skulle man kanske reagera, men annars; nä.

Jag ser det här med hår i princip enbart som en estetisk grej ( och det är okej att göra saker pga det förstås) Ser det inte som nån hygiengrej. Iallafall inte så överdrivet som många ser det idag.

Gpajpen
2007-02-27, 15:59
alltså vadå "får ligga". inspektion om man är rakad innan alltså?
"du följ me hem till mig när det stänger ;)"
"-mm vi får se först om du är rakad under armarna göllet ;)"

regus
2007-02-27, 16:02
jag är hårig som en björn, men stjärten är len och fin
Undrar om det är ska bli min nya singatur... Gayme... Ganymedes.. :)

HajduMan
2007-02-27, 16:17
ja

nr16
2007-02-27, 16:21
Rakar mig bara i huvet. Under armarna får jag exem samt att jag får ENORMA lökar :/

olwe
2007-02-27, 16:26
alltså vadå "får ligga". inspektion om man är rakad innan alltså?
"du följ me hem till mig när det stänger ;)"
"-mm vi får se först om du är rakad under armarna göllet ;)"

Ja typ. Nej men om jag drar hem en tjej som visar sig vara djungel-hårig så backar jag ganska troligt ur.

Gpajpen
2007-02-27, 16:33
Ja typ. Nej men om jag drar hem en tjej som visar sig vara djungel-hårig så backar jag ganska troligt ur.

ja men jag menar att det verkar osannolikt att tjejen skulle backa för jag inte trimmat armhålorna. annars håller jag med dig, värsta turn-off som finns är orakat på tjejer.

Whistler
2007-02-27, 16:38
ja men jag menar att det verkar osannolikt att tjejen skulle backa för jag inte trimmat armhålorna. annars håller jag med dig, värsta turn-off som finns är orakat på tjejer.

Vilket leder oss in på att ja, man skulle faktiskt inspektera innan man drar med sig nåt hem.

tossefar
2007-02-27, 16:47
Jag är naturligt len nästan överallt, men resten trimmas eller rakas. Förutom skallen då.

PowPow
2007-02-27, 16:49
Sminkar du dig också? - tjejer gör det. Stringtrosor då? Tjejer gör det. Kjol? BH?

Precis vad jag tänkte skriva.
Good thinking!

Jag brukar trimma det. Rakade när jag var yngre, men nu tycker jag det är snyggare med lite hår än helt renrakat. Mer praktiskt också, då min hud inte riktigt gillar att bli rakad.

Dnepr
2007-02-27, 16:54
Apropå att raka sig så kan man ju känna att PowPow borde raka eller i a f minst ansa sitt krullhåriga bröst.

PowPow
2007-02-27, 16:56
Apropå att raka sig så kan man ju känna att Powpow borde raka eller i a f minst ansa sitt krullhåriga bröst.

Vaxa eller hårborttagningsmedel ftw i det fallet! Men nu är det ju vinter, då kan man inte lägga energi på sådant :D

och man ser hårigare ut när brösthåret utsätts för kamerans blixt :em:

Gpajpen
2007-02-27, 16:57
Vilket leder oss in på att ja, man skulle faktiskt inspektera innan man drar med sig nåt hem.

nej men det håller inte. vad ska du göra dra ner handen på krogen eller? :naughty:

Osten80
2007-02-27, 17:01
Jag skulle aldrig få för mig att raka mig i armhålorna.

Brinken
2007-02-27, 17:02
har alltid trimmat lite... men för min projektfotografering blev jag tvungen att raka under armarna... då kom jag att undra hur man i helvete gör för att göra det så enkelt som möjligt. Armhålan är ju ett hål, hur ska man dra rakhyveln för att få bort allt hår från den konstigt formade kroppsdelen...? tips? Jag tog ungefär 50 minuter/armhåla och sen fick jag endå "noppa" bort det sista med pincett, AAAAAAAAAAAAAAAAJ!*whistle*

Gpajpen
2007-02-27, 17:07
har alltid trimmat lite... men för min projektfotografering blev jag tvungen att raka under armarna... då kom jag att undra hur man i helvete gör för att göra det så enkelt som möjligt. Armhålan är ju ett hål, hur ska man dra rakhyveln för att få bort allt hår från den konstigt formade kroppsdelen...? tips? Jag tog ungefär 50 minuter/armhåla och sen fick jag endå "noppa" bort det sista med pincett, AAAAAAAAAAAAAAAAJ!*whistle*

det är väl inte så mkt av ett hål om du sträcker upp armen i taket?

Metal_boy_
2007-02-27, 17:08
Trimmar. Det är inte fint med två bävrar som sticker ut från armhålorna när man har armarna längst sidorna.