handdator

Visa fullständig version : Högkvalitativt Protein

cakmak
2007-02-24, 11:46
Någon som har några förslag på bra proteintillskott?
Just nu håller mitt WNT Triple Whey på att ta slut så jag funderar lite över hur pass stor skillnad det egentligen är mellan olika tillskott.
Jag får oftast känslan av att gainers inte har protein av hög kvalité och det är därför jag helst håller mig till rena proteintillskott.

Hur pass bra är Whey80 jämfört med VP2? Priset för VP2 är det dubbla men är skillnaden så stor egentligen?

Lindstein
2007-02-24, 12:16
Någon som har några förslag på bra proteintillskott?
Just nu håller mitt WNT Triple Whey på att ta slut så jag funderar lite över hur pass stor skillnad det egentligen är mellan olika tillskott.
Jag får oftast känslan av att gainers inte har protein av hög kvalité och det är därför jag helst håller mig till rena proteintillskott.

Hur pass bra är Whey80 jämfört med VP2? Priset för VP2 är det dubbla men är skillnaden så stor egentligen?

Whey 80 är vassle konsentrat.
VP2 är väll Vassle hydrolosat om jag inte mins fel...?

Största skillnaden är halten fett, kolhydrater och lactos.
Hydrolosat tas upp snabbare än konsentrat och borde därmed i teorin påverka proteinsyntesen bättre, om du märker skillnad i verkligheten är en annan sak...

Dr Nick
2007-02-24, 12:25
En sak som är säker iaf är att det dubbla priset för Vp2 gentemot whey80 inte motiverar ett köp.

cakmak
2007-02-24, 12:26
Lindstein, så det innebär i princip att man som tränar och vill ha snabba tillskott ska satsa på proteinhydrolysat?

cakmak
2007-02-24, 12:31
Hur fungerar Isolat jämfört med koncentrat och hydrolysat?

Lindstein
2007-02-24, 12:38
Hur fungerar Isolat jämfört med koncentrat och hydrolysat?

Isolat ligger mitt emellan; konsentrat - isolat - hydrolosat

Kan tillägga också att Aminosyror i fri form är ännu snabbare och kommer alltså på "bättre" plats är hydrolosat.

så det innebär i princip att man som tränar och vill ha snabba tillskott ska satsa på proteinhydrolysat?

Speciellt innan träning vill man ha det, får att få så bra och snabb utsönding av aminosyror som leder till höjd proteinsyntes. Även efter träning kan det vara en fördel, men speciellt innan.

Övrig tid, alltså som inte har med träningen att göra, spelar detta ingen roll, och ett långsamt protein är istället att rekomendera.

Absinteh
2007-02-24, 12:41
Inget att slänga pengar på, VP2 dvs. Det tror jag de flesta här är överens om.

Lindstein
2007-02-24, 12:44

Japp, om man nu inte har väldigt stort beroende för att göra sig av med pengar...

Dr Nick
2007-02-24, 12:45

Inga dyra isolat heller,bättre med vassle.
(alltså det billigaste bestämmer lite där)
Esapro däremot känns rätt så prisvärt och har många fördelar.

Stab
2007-02-24, 13:05
Isolat är ju inte så farligt, eller att köra någon blandning av isolat/egg album/kasain.. skulle aldrig få för mig att köra whey 80 pga smaken och risig kista.

Dr Nick
2007-02-24, 14:39
Isolat är ju inte så farligt, eller att köra någon blandning av isolat/egg album/kasain.. skulle aldrig få för mig att köra whey 80 pga smaken och risig kista.

Det finns ju godare än whey 80?
Är du laktos intollerant så funkar oftast isolat.

cakmak
2007-02-24, 14:49
Det protein jag tar idag är ett s.k TripleWhey med Koncentrat, Isolat och hydrolyserat koncentrat,. Whey80 och Whey100 är består endast av isolat.
hur märker man av skillnaden? behöver ett bra protein en sammansättning utav alla dessa tre?

Det här proteinet är ganska dyrt så jag tänkte eventuellt gå ner mej i prisklass litegrann, några förslag på ett bra protein?

Vassle, har jag läst, är det bästa att ta efter träningspass så jag hade tänkt fortsätta med det. vilka skillnaderna sedan är mellan isolat koncentrat och hydrolyserat koncentrat vet jag däremot inte så mycket om.

Dr Nick
2007-02-24, 15:06
Du kommer aldrig att märka någon skillnad från ett isolat eller ett koncentrat.
Whey80 är ett koncentrat.

cakmak
2007-02-24, 15:12
är upptagningsförmåga den enda skillnaden mellan de tre?
Hydrolyserat koncentrat sägs vara det allra snabbaste och dyraste för den delen med.
Dock har jag börjat spana efter Eiselts Hi whey men jag har inte hittat en enda shop eller site som säljer detta tillskott.
Någon som kan hjälpa mej till att hitt en shop som säljer eiselts Hi whey månne?

Lindstein
2007-02-24, 15:36
är upptagningsförmåga den enda skillnaden mellan de tre?
Hydrolyserat koncentrat sägs vara det allra snabbaste och dyraste för den delen med.
Dock har jag börjat spana efter Eiselts Hi whey men jag har inte hittat en enda shop eller site som säljer detta tillskott.
Någon som kan hjälpa mej till att hitt en shop som säljer eiselts Hi whey månne?

Största skillnaden på de olika formerna märker du om du har känslig mage, ju renare proteinet är desto mindre problem med magen får du...typ...

Hi Whey har utgått ur Eiselts sortiment och är ersatt av Esapro som är betydligt bättre ;)

Überbiffen
2007-02-24, 15:52
Whey FX Naturell

87g protein/100g pulver. Inga tillsatser. Drygt 1800kr för 20kg.