Visa fullständig version : Använder du mössa på vintern?
VoDaresVins
2007-02-23, 21:37
Eller är din frilla viktigare än din hälsa hade också gått som rubrik.
Har kollat lite på sistone när det varit smällkallt ute hur många som haft vettet att ha mössa på huvet och hur många som prioriterat sin frisyr eller annars bara lidit av nån allergi. Idag var det -30 här i Vasa på morgonen och hit raten på jobbet var ca. 20% som använde mössa på de som anlände samma tid som mig. Ok, så 80% av de på jobbet hade vettigare frisyr än mig idag... Var går tro köldgränsen för resten? -40? *screwy*
Nej, jag orkar inte sabba frisyren.
Ryska_raketen
2007-02-23, 21:39
Ja
jag är för fåfängd ja. Om jag ska ut och inte behöver ta av mig mössan innan jag är hemma igen - DÅ funkar mössa/keps etc kanon! Men icke om jag ska till jobbet, till polarn, till... ja ni fattar.
sån är jag
Nej, jag orkar inte sabba frisyren.
Men det är ok med overall i bävernylon? Sheesh.. *rolleyes*
:D
Men det är ok med overall i bävernylon? Sheesh.. *rolleyes*
:D
wtf? :)
Ryska_raketen
2007-02-23, 21:41
wtf? :)
bonka bäver du vet!
VoDaresVins
2007-02-23, 21:41
Det skulle ju bli en poll med här också, men jag hann inte med...
Jag kör antingen med en svart eller grå mössa.
När jag var yngre körde jag med en svart eller vit huva med endast öppning för ögonen.
Ryska_raketen
2007-02-23, 21:44
Jag kör antingen grå, rosa, eller en mix av grå och rosa :/
Om det hade varit nån vinter så...
King Grub
2007-02-23, 21:51
Använder du mössa på vintern?
Ja, så fort det är kallt om örena.
Ja,oftast.
Skitbra om man inte orkar/hinner göra iordning håret också (och man inte ska ta av sig mössan) På med mössan bara,klart.
Nej, passar inte i keps eller mössa....jag är aldrig rätt att förstöra frisyren då jag ALDRIG orkar fixa den...
Jag använder pälsmössa på jobbet och på hundpromenaderna, vid extremt väder (typ KALLT och snöigt)...annars inte!
VoDaresVins
2007-02-23, 21:55
Thanks för pollen.
Ja förstår de som bor centralt och inte direkt behöver röra sig ute i kylan, men mitt jobb ligger ca. 10km från centrum så det är bil som gäller för 90% av alla som jobbar där. Visst det kan ju vara varm och gosigt i en bil tills man råkar ut för motorstopp när det är -30.
theoppositescollide
2007-02-23, 21:55
Frillan är för viktig, tyvärr. Dock så går den lite i graven ändå med den här jävla blåsten, puh.
Mösstemp är allt under 10+
Använder mössa då och då, det ska inte alltid vara för bekvämt heller annars glömmer man att man lever :)
Prioriterar frillan
Jag har fått nog av att frysa så jag försöker klä mig varmt; gärna med mössa, dock ingen bävernylon.
666white
2007-02-23, 22:05
Rakar man håret till 3mm så måste man ha mössa. Fryser ihjäl alla hjärnceller annars :(
Har mössa på nästan jämt, slipper man ha koll på frillan :D
passar inte i mössa så nej
I know, i´m a fashion geek >_>
nej, man är väl ingen mes.
Vare sig man sabbar håret eller ej ska man fan ha mössa på sig om det är kallt. Punkt. :)
Nilsjohan
2007-02-23, 22:19
Ja
Brukade inte ha mössa, men nu har jag det jämt när det är kallt, gränsen går vid 0 ungefär. Det är faktiskt sjukt vad stor skillnad det gör. Känns som att det är ca 10 grader varmare med mössa jämfört med utan.
Märkte det speciellt när jag var i St Petersburg, och det blåste som satan och var svinkallt. Alla klagade konstant på att de frös, utom jag som just hade börjat använda mössa :)
theoppositescollide
2007-02-23, 22:38
Majoriteten av värmen från kroppen sipprar väl ut genom huvudet?
Longshot
2007-02-23, 22:46
Ja, men jag kör ryskt och har den absolut inte över öronen för då är man en total mes.
Dual Action
2007-02-23, 22:54
Såg nåt program eller inslag om hur många som dör (av blodpropp eller nåt liknande otrevligt) varje år i Storbritannien för att de inte behagar bära mössa. Tar det säkra före det osäkra nu. Dessutom är det ju skönt och frisyren förstörs banne mig vad jag än tar mig till.
Klart jag gör. Det är coolt att ha mössa och det är coolast om mössan är lite töntig - gärna lite Stenmarkstuk. Då är man tuff.
under -10 så blir det mössa
Metal_boy_
2007-02-23, 23:12
Inte om det inte är -20.
Nej, blir det för kallt om öronen skär jag av dom. Av samma anledning tvingas jag runka med vänster näve.
För mig handlar det oftast om att jag glömmer mössan när jag ska ut. Jag brukar förbanna mig själv när öronen är nära att ramla av.
Däremot glömmer jag aldrig att ha på mig mössan inne på gymmet.
Alltid mössa så fort det blir kallt. Hatar att frysa dessutom har jag inte så mycket frisyr att sabba.
För mig handlar det oftast om att jag glömmer mössan när jag ska ut. Jag brukar förbanna mig själv när öronen är nära att ramla av.
Däremot glömmer jag aldrig att ha på mig mössan inne på gymmet.
Nej, det är klart. Är nog inte många som maxar i bänkpress utan mössa. Har du flames på din också? ;)
Nej, det är klart. Är nog inte många som maxar i bänkpress utan mössa. Har du flames på din också? ;)
Nä, men mina kompisar som står i en ring och hejar på brukar ha det.
Tänkte på det senast idag när jag var ute på promenad, det är såååå skönt med mössa! Jag njöt verkligen... sitter perfekt, lagom varm och andas... är kär i min mösse.. *cupid*
Annat var det när man var ung och fåfäng, då fick jag alltid huvud och örvärk när jag var ute. :smash: Ack va ung å dum man varit.. (äääällsskaaaar min mösse...*cupid* )
Mössa i princip alla fall, håret har en vana av att växa sig lite längre på vintern, (ja, jag sparar ut) och tillslut är mössan ett måste i sådana lägen. Men klart man ska ha mössa på sig, där jag bor har vi ju snö och vinter... Frillan sparar vi till sommaren.
bluelight
2007-02-24, 02:28
Har ingen frisyr att sabba, men ändå struntar jag oftast i mössan (förutom vid extremfall då), varför? Ingen aning faktiskt, gillar inte huvudbonader över huvudtaget. Ska nog föregå med gott exempel imorgon för barnen och bära mössa:MrT:
Nej, blir det för kallt om öronen skär jag av dom. Av samma anledning tvingas jag runka med vänster näve.
För att ballen behöver mössa annars?
Jag är en mössa och keps kille måste sitta kvar sen min tid som hiphopare ;)
Emil_Larsson
2007-02-24, 10:19
När jag är extremt korthårig: Ja
När jag är långhårig: Never, sabbar frillan.
Mössa är ett måste. Utan mössa fryser jag ihjäl.
Här är mamma i sin födelsedagsmössa.
http://img150.imageshack.us/img150/2091/dsc00038smallre8.jpg
Slartibartfast
2007-02-24, 10:31
Klart man har mössa då det är kallt.
Nej. Kör med huva för att se ut som en gangsta.
Eldhroka
2007-02-24, 10:38
Alltid mössa på när det är kallt.
jag är en fryslort.
Har man inte mössa när det är kallt är man dum i huvudet.
christian
2007-02-24, 10:43
Mûsse om det är kallt och jag ska längre än till bilen eller krogen..
Köpte f ö en fårskinnsmössa i höstas. Riktigt varm och go men används bara vid speciella tillfällen.. *cupid*
Clarkolofsson
2007-02-24, 10:43
Ligger inne så ja, det är ett måste.
Klart man har mössa när man tycker att det är kallt. Grejen är väl att vissa (t.ex jag) inte tycker att det är kallt förrän det kryper under -20.
Eller kall i huvudet? :o
Rock'nRoll
2007-02-24, 11:16
Använder mössa dyngnet runt ca 9 månader om året.
Slartibartfast
2007-02-24, 12:00
Ja, mössa när det är kallt = smart. :thumbup:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/mssa.jpg
Yes
http://www.rock-t.com/cap/c-kiss.jpg
Kör man snaggat hår får man oxå köra mössa, idag firade jag att det var kallt som f-n genom att använda två :D
Ligger inne så ja, det är ett måste.
+1
Har man inte mössa så blir man dum i huvudet.
Ganymedes
2007-02-24, 12:32
Sedan jag avinstallerade hårväxten på knoppen (typ 6 år sedan) kör jag alltid mössa när det är kallt. Ingen friss att sabba, plus viktigast av allt: man har större chans att hålla sig frisk och kan då träna bättre/mer/alls.
Har mössa när det behövs.
Mössa. Alltid.
Jag har ändå ingen frisyr att tala om, så jag har inget att förlora.
Klär mig så lätt som möjligt, sällan mössa eller för den delen jacka. Är ganska varm av mig (äter man som nu, chips till frukost, får man lite extra isolering), guld värt i lumpen.
Jajjemen. Mössa är skönt och det är jobbigt som fan att frysa om huvudet, för det gör man när man är kortklippt. Långkallingar däremot har man bara på sig om man måste vara utomhus en längre tid, har utan problem överlevt ännu en vecka med -20 utan långisar.
Klär mig så lätt som möjligt, sällan mössa eller för den delen jacka. Är ganska varm av mig (äter man som nu, chips till frukost, får man lite extra isolering), guld värt i lumpen.
Snicksnack, erkänn nu att du är en av de där fjollorna som står och skakar med sälvantarna, moonbootsen, tröja90, bävermössan + balaklava samt givetvis komarocken så fort du får chansen.. ;)
Snicksnack, erkänn nu att du är en av de där fjollorna som står och skakar med sälvantarna, moonbootsen, tröja90, bävermössan + balaklava samt givetvis komarocken så fort du får chansen.. ;)
Suck, beväringar som springer runt i balaklava och björnfitta i läge tre ovanför. Men det är klart, det har ju varit strax under nollan den här veckan. Jättekallt...
mössa? JA!
jag är rakad på huvudet så här förstörs inga frisyrer :D
Emil_Larsson
2007-02-24, 22:16
Har man ingen mössa fryser man
Fryser man så blir man förskyld
Blir man förskyld så blir man hes
Blir man hes så ljuger man
Ljuger man så hamnar man i fängelse
Hamnar man i fängelse så förlorar man sitt liv
Så för Hel_ete använd mössa!
Stod så på en lapp hos min polare haha :hbang:
Snicksnack, erkänn nu att du är en av de där fjollorna som står och skakar med sälvantarna, moonbootsen, tröja90, bävermössan + balaklava samt givetvis komarocken så fort du får chansen.. ;)Hehe, jag är den som skäller på föraren då han drar igång diselvärmaren =p
HerrArne
2007-02-24, 23:37
Mössa? Varför?
Bara stanna i uppvärmd miljö när uteklimatet är eländigt...
Använder nästan aldrig mössa, mitt hår blir så konstigt av det (då menar jag inte bara att frisyren förstörs).
Hehe, jag är den som skäller på föraren då han drar igång diselvärmaren =p
Jag var föraren som drog igång värmaren, för att sedan skicka bak all värme så folket där bak somnar :D
Sen när vi väl var grupperade så skickade jag fram den igen så jag somnade. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.