Visa fullständig version : Deftones, tragisk tecknad video
Damien Thorne
2007-02-22, 21:47
En tragisk och deprimerande video till en bra låt...
(Känsliga personer bör ej trycka på play)
Skrämmande att detta även händer i verkligheten.
VSPNynvDr0s
är det orginalvideon till låten?
Damien Thorne
2007-02-22, 22:50
är det orginalvideon till låten?
Nej.
Jag tror att det är Stalin-muschan som är boven i dramat här. Man blir helt klart snällare om man inte ser ut som Saddam anno 1992.
Jag tror att det är Stalin-muschan som är boven i dramat här. Man blir helt klart snällare om man inte ser ut som Saddam anno 1992.
ja, det var himla lustigt att skaparen hade valt att göra hnm svartmuskig, kanske lite trångsynt?
mangemani
2007-02-23, 16:30
mm,såg denna för en herrans massa år sen nu.
den är tragisk.
Slartibartfast
2007-02-23, 17:37
Jag har ytterst svårt attt känna någonslags sympati för kärringar som stannar kvar hos våldsamma män och utsätter sina barn för den typen av situationer. De får fan skylla sig själva. Väldigt synd om barnen som råkar i skottlinjen bara.
Ganska fjantig video för övrigt. Ett annat utförande hade varit mycket mera slagkraftigt. (get it? slagkraftigt. lol)
ja, det var himla lustigt att skaparen hade valt att göra hnm svartmuskig, kanske lite trångsynt?
...
Hur skulle han gjort för att undvika att verka trångsynt då? Gjort dem regnbågsfärgade?
Jag har ytterst svårt attt känna någonslags sympati för kärringar som stannar kvar hos våldsamma män och utsätter sina barn för den typen av situationer. De får fan skylla sig själva. Väldigt synd om barnen som råkar i skottlinjen bara.
Ganska fjantig video för övrigt. Ett annat utförande hade varit mycket mera slagkraftigt. (get it? slagkraftigt. lol)
1. Där är väldigt mycket förstörande av den andre partens psyke innan våldet tar form (I de flesta fall). Hela psyket är så förstört i många fall att offret knappt har någon egen vilja och lever som slav under den dominerande parten. (Dominerande i detta fallet den som misshandlar). Deras eget fel? Ja, de litade på någon de trodde att de kände, men sen efter ett smygande förstörande av deras psyke hade de inte längre något mod att fly.
Det är många gånger som misshandlaren/misshandlerskan hotar med att döda barnet ifall partnern går till polisen/säger något till någon/försöker fly.
2. Jag förstod inte varför videon var fjantig. Skulle det varit bättre om det var riktiga människor som spelade i den menar du?
Slartibartfast
2007-02-23, 18:46
1. Där är väldigt mycket förstörande av den andre partens psyke innan våldet tar form (I de flesta fall). Hela psyket är så förstört i många fall att offret knappt har någon egen vilja och lever som slav under den dominerande parten. (Dominerande i detta fallet den som misshandlar). Deras eget fel? Ja, de litade på någon de trodde att de kände, men sen efter ett smygande förstörande av deras psyke hade de inte längre något mod att fly.
Det är många gånger som misshandlaren/misshandlerskan hotar med att döda barnet ifall partnern går till polisen/säger något till någon/försöker fly.
2. Jag förstod inte varför videon var fjantig. Skulle det varit bättre om det var riktiga människor som spelade i den menar du?
1. Varför stanna med någon som gör att man mår psykist dåligt?
2. Ja, eller vad som helst som inte ser ut som South Park. Den teckningsstilen funkar kanske i nåt sammanhang, men inte i dethär.
2. Ja, eller vad som helst som inte ser ut som South Park. Den teckningsstilen funkar kanske i nåt sammanhang, men inte i dethär.
1. Det är det jag säger, man har blivit psykiskt förstörd och kan inte förmå sig att gå emot för att man är alldeles för rädd, både för sitt barn och sin egen skull.
De märker inte det alltid, det börjar med små saker, små dumma saker som sedan blir allt mer kontrollerade, ungefär på samma sätt som vissa sekter arbetar. Man märker inte alltid att det sker förrän man är fast som en fluga i ett spindelnät. Och man kommer inte ur det, för hur man än gör, så har spindeln lovat att skada den man älskar mest om man gör något överhuvudtaget. Och efter så många nätter av slag och hot, vågar man inte ta risken.
2. Ok, undrade bara hur du menade. Tror den kan tala till en hel del människor, men förstår vad du menar där.
Shakemynuts
2007-02-23, 21:06
Du förstår helt enkelt inte hur psyket fungerar om du inte förstår varför.
Om det var så lätt som du sa hade kvinnormisshandel i hemmet inte varit så vanligt.
This sure bring back memories.
Slartibartfast
2007-02-24, 10:14
Du förstår helt enkelt inte hur psyket fungerar om du inte förstår varför.
Om det var så lätt som du sa hade kvinnormisshandel i hemmet inte varit så vanligt.
Nä, jag har bara läst psykologi på högskolan under en av världens ledande aggressionsforskare.
Lösningen på problemet ÄR lätt. Det är personerna inblandade som gör det svårt. På samma sätt som det är hur lätt som helst att gå ner i vikt, ALLA klarar av det bara de skärper till sig, men ändå är hälften av människorna i västvärlden feta och "kan" inte gå ner i vikt.
Nä, jag har bara läst psykologi på högskolan under en av världens ledande aggressionsforskare.
Lösningen på problemet ÄR lätt. Det är personerna inblandade som gör det svårt. På samma sätt som det är hur lätt som helst att gå ner i vikt, ALLA klarar av det bara de skärper till sig, men ändå är hälften av människorna i västvärlden feta och "kan" inte gå ner i vikt.
Inget illa menat, jag tror inte att du ljuger, men jag tror verkligen inte problemet är lika lätt som din lärare vill lägga fram det.
Det är ungefär som när alla säger "Ooh, hade någon kommit fram och slagit mina polare, då jävlar bruden, fy fan vad jag ahde gått loss på honom" men i det verkliga livet springer över hälften för sina liv för att de är så rädda. (Bara ett exempel, inget mer.)
Det är riktigt lätt och säga vad man bör göra och vad som borde ha gjorts, men när man är konstant rädd och hotad så tror jag inte det är så enkelt. Din lärare får säga vad han vill, men så enkelt är det inte, och inga böcker i hela världen kan ändra på det för tillfället.
Om jag missuppfattade dig, ber jag om ursäkt.
ALLA kan bygga muskler och öka i styrka också, bara de skärper sig...
Slartibartfast
2007-02-24, 10:28
Det är inte min lärares uppfattning. Det är min egen. :)
Slartibartfast
2007-02-24, 10:29
ALLA kan bygga muskler och öka i styrka också, bara de skärper sig...
+1
Pudzianovski
2007-02-24, 10:38
Har du träffat någon misshandlad kvinna och pratat med henne? Har du läst något om våld mot kvinnor? Har du pratat om detta med någon som jobbar med dessa frågor? Har du läst någon forskning om detta alls?
Det låter verkligen inte så när du säger lösningen på problemet är lätt. Din okunskap i detta fallet är faktiskt skrämmande.
Det är inte min lärares uppfattning. Det är min egen. :)
Ah okej, då förstår jag.
Jag tror, bara tror, att du bör gå igenom vad du lärde dig och sen applicera det på effekten som rädsla för sitt eget liv eller någon man älskars liv kan ge.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.