handdator

Visa fullständig version : Kan ni svara på detta?

Hårig-rygg
2007-02-22, 09:50
Hej jag ska iväg till hälskokostaffären idag för att köpa kosttillskott.

Funderar på att köpa Gainer i pulverform, men det är itne bra att leka så med insulinet? Det får kanske bli protein då? Jag ska radda upp några frågor.

1. Kan man få mer hårväxt av kosttillskott?

2. Gainer eller protein?

3. VIll inte ha vassleprotein, det finns väl mjölkprotein också va?

4. Är det säkert att det inte är bluff man får? För jag behöver gå upp i vikt. Så jag inte bara får lite socker och smaka-gott-gott.

King Grub
2007-02-22, 09:52
1. Nej.

2. För vilket syfte?

3. Vassle är mjölkprotein.

4. Du går upp i vikt av ett energiöverskott totalt, inte av en viss produkt.

Hårig-rygg
2007-02-22, 09:55
1. Nej.

2. För vilket syfte?

1. Vad bra!

2. Jag måste få i mig MER näring och energi.

3. Finns det nåt annat än vassle?

4. Precis, men därför behöver jag ett TILLSKOTT, till den vanliga maten. Äter jag den maten jag gör nu och plussar på tillskott kanske det funkar.

Nilsjohan
2007-02-22, 09:59
1. regain?

2. är du i behov av mer energi: gainer

3. kassein?

4. gainer

Hårig-rygg
2007-02-22, 10:01
1. regain?

2. är du i behov av mer energi: gainer

3. kassein?

4. gainer

Tack skaru ha. Grejen är väl att jag har lite svårt att äta TILLRÄCKLIGT mycket. Och kosttillskott är ju just vad namnet antyder: Ett tillskott. Så jag behöver ha något mer utöver maten för att hålla vikten och kanske gå upp ett kilo eller två. Är det då Gainer som gäller? Ingen diabetesrisk?

Nilsjohan
2007-02-22, 10:06
Är det något speciellt som gör att du oroar dig för diabetes? Typ I eller typ II diabetes? Har du diabetes (typ I) i släkten?

GLC
2007-02-22, 10:14
1. Kan man få mer hårväxt av kosttillskott?

Alltså så sjukt roligt det blev när jag såg ditt nick :laugh:

No offence *kissass*

Hårig-rygg
2007-02-22, 10:16
Är det något speciellt som gör att du oroar dig för diabetes? Typ I eller typ II diabetes? Har du diabetes (typ I) i släkten?

Ingen i släkten har diabetes mig veterligen, tänkte bara på nivån av socker i Gainer. Men är det effektivare viktuppgång än av protein?

Lindstein
2007-02-22, 10:16
Tack skaru ha. Grejen är väl att jag har lite svårt att äta TILLRÄCKLIGT mycket. Och kosttillskott är ju just vad namnet antyder: Ett tillskott. Så jag behöver ha något mer utöver maten för att hålla vikten och kanske gå upp ett kilo eller två. Är det då Gainer som gäller? Ingen diabetesrisk?

Varför vill du inte ha Vassle?

Gainer ska du ha i samband med träning, att äta gainer vid andra tillfällen bara för att få i sig extra kalorier är ingen höjdare.

Köp ett kasein/Vassle blandat protein, häll i några skopor havregryn, drick och var glad. Tusen gånger bättre än en gainer som mellanmål.

Hårig-rygg
2007-02-22, 10:17
Alltså så sjukt roligt det blev när jag såg ditt nick :laugh:

No offence *kissass*

Haha, jag vet :)

Handcuff
2007-02-22, 12:19
1. Nej.

2. För vilket syfte?

Ingen i släkten har diabetes mig veterligen, tänkte bara på nivån av socker i Gainer. Men är det effektivare viktuppgång än av protein?

Morötter kanske? Bra för synen har jag hört...

Pierre_C
2007-02-22, 13:43
Morötter kanske? Bra för synen har jag hört...

Morötter inte direkt bra för synen vad nu det har med saken att göra, det hjälper där emot till att hålla ögonen friska. alltså får man inget superdupermörkerseende av dem som ryktet säger. :P

Men för att svara på topic. Käka gainer låter det som, om du inte vill äta både och. Gainer är emellertid mer "viktigt" i din situation eftersom dte är KALORIER du vill åt, utan energiöverskott utvecklas inga muskler. Glöm dock inte att få i dig protein också! Inga mukkler utan protein heller.

Raggis
2007-02-22, 14:00
Morötter inte direkt bra för synen vad nu det har med saken att göra, det hjälper där emot till att hålla ögonen friska. alltså får man inget superdupermörkerseende av dem som ryktet säger. :P

Men för att svara på topic. Käka gainer låter det som, om du inte vill äta både och. Gainer är emellertid mer "viktigt" i din situation eftersom dte är KALORIER du vill åt, utan energiöverskott utvecklas inga muskler. Glöm dock inte att få i dig protein också! Inga mukkler utan protein heller.

Gainers innehåller både kollisar o proteiner?

Ganymedes
2007-02-22, 14:06
Att morötter skulle vara exceptionellt bra för (mörker)synen är en skröna som med flit spreds under andra världskriget. Det var britterna som spred ut detta bland folket, eftersom deras suveräna resultat egentligen berodde på ett nytt hemligt radarsystem. Och det ville de ju inte att tyskarna skulle få reda på. Tyskarna köpte storyn om att morötter gett britternas piloter bättre mörkersyn. :)

Därmed inte sagt att det inte är bra för synen, det är det, men inte så att du lär märka någon skillnad.

Pierre_C
2007-02-22, 14:10
Att morötter skulle vara exceptionellt bra för (mörker)synen är en skröna som med flit spreds under andra världskriget. Det var britterna som spred ut detta bland folket, eftersom deras suveräna resultat egentligen berodde på ett nytt hemligt radarsystem. Och det ville de ju inte att tyskarna skulle få reda på. Tyskarna köpte storyn om att morötter gett britternas piloter bättre mörkersyn. :)

Därmed inte sagt att det inte är bra för synen, det är det, men inte så att du lär märka någon skillnad.

"The more you know" :D

Raggis:
Vad bra! Hur många gram prot. petar man i sig på en portion gainer då?

Pierre_C
2007-02-22, 14:13

Föresten..

Läst senaste Illustread vetenskap eller? ;)

Raggis
2007-02-22, 14:15
"The more you know" :D

Raggis:
Vad bra! Hur många gram prot. petar man i sig på en portion gainer då?

Ironi i alla högsta grad *slap*. Bästa är o blanda sin egen gainer!

Ganymedes
2007-02-22, 14:16
Föresten..

Läst senaste Illustread vetenskap eller? ;)

Japps! :D

Hårig-rygg
2007-02-22, 14:22
Okej tack för svaren. Gainers får det bli då!

Hårig-rygg
2007-02-22, 15:25
Öh föresten! Kan man dricka gainers på kvällen och så med?! Lite som det faller sig sådär?

Davil
2007-02-22, 15:36
Öh föresten! Kan man dricka gainers på kvällen och så med?! Lite som det faller sig sådär?

Kan ? Klart du kan. Du kan dricka en kvarting vodka varje kväll om du vill också...

Själv skulle jag aldrig dricka gainer vid andra tillfällen än i samband med träningspass...

Hårig-rygg
2007-02-22, 15:38
Kan ? Klart du kan. Du kan dricka en kvarting vodka varje kväll om du vill också...

Själv skulle jag aldrig dricka gainer vid andra tillfällen än i samband med träningspass...

Varför inte? Vad skulle du rekommendera för att få i sig mer kcal då?

Pepz
2007-02-22, 15:52
Varför inte? Vad skulle du rekommendera för att få i sig mer kcal då?

en extra måltid av vanlig mat

eller kanske en drink med

mjölk +havregryn + lite proteinpulver. + mackor med ägg

Hårig-rygg
2007-02-22, 16:02
en extra måltid av vanlig mat

Svårt att äta.

Raggis
2007-02-22, 17:03
Svårt att äta.

Havregryn + mjölk + proteinpulver = en shake, i samband med något gott bröd, och valfritt pålägg.

Pepz
2007-02-22, 18:46
Svårt att äta.

Lär dig att äta. du kan inte häva i dig mängder av pulver resten av ditt liv.

johnnytex
2007-02-22, 18:49

Där har du några extra kcal också! Roligare viktuppgång får du leta efter...

Hårig-rygg
2007-02-22, 19:37
Havregryn + mjölk + proteinpulver = en shake, i samband med något gott bröd, och valfritt pålägg.

Den där kan jag faktiskt köpa! Fan vilken god idè, den tackar vi för.

Pepz
2007-02-22, 19:49

Den där kan jag faktiskt köpa! Fan vilken god idè, den tackar vi för.

*rolleyes*

läses alla inlägg i tråden?

Hårig-rygg
2007-02-22, 19:54
*rolleyes*

läses alla inlägg i tråden?

Allt läses. Men ägg äter jag inte.

Eddie Vedder
2007-02-22, 22:45

A-vitaminbrist kan i det långa loppet leda till nattblinhet å i slutändan total blindhet, morötter innehåller stora mängder beta-karoten, beta-karoten omvandlas till A-vitamin vid behov så väldigt långsökt förbättrar morötter synen.

Men det förutsätter ju förstås att din syn redan är nedsatt p.g.a. A-vitaminbrist.