handdator

Visa fullständig version : What to do in JKPG?

Supercharger
2007-02-21, 20:10
Som topic lyder...

Jag och tjejen ska ner i mars över en helg och skulle vilja få lite tips på bra ställen...

Vi skulle vilja få lite tips på en bra restaurang, mysigt fik och några sjyssta butiker om man vill bränna lite stålar...

Kommer ner på fredagkväll åker på söndag efter lunch.

Mvh/Daniel

Empe
2007-02-21, 20:13
Restaurang och fik, sväng förbi Angel och bli bjudna på lite hemlagat med kaffe och kaka efteråt så är det fixat.

Supercharger
2007-02-21, 20:35
Restaurang och fik, sväng förbi Angel och bli bjudna på lite hemlagat med kaffe och kaka efteråt så är det fixat.

Låter trevligt.

Men seriöst, nån som har några tips?

Angel
2007-02-21, 20:41
Ja brukar äta på Soya eller Twin om jag går ut och äter.

MasterChief
2007-02-21, 20:45

+1

Twins Jalapeno Poppers kan förändra ens liv. Så goda är dom. Sen är det ett jäkligt mysigt ställe.

Jönköping har en ganska mysig stadskärna och det är trevligt att strosa runt där och sen glida in på ett fik. Det är trots allt så pass litet att man går ju runt det på en timme. Fryser ni kan ni ju bege er till det gigantiska A6 med en miljard butiker.

Pudzianovski
2007-02-21, 20:47
Jag brukar oxå käka på Soya. Helt okej.

Jönköping har en ganska mysig stadskärna <---- Jag tycker iof motsatsen.

MasterChief
2007-02-21, 20:53
Jag brukar oxå käka på Soya. Helt okej.

Jönköping har en ganska mysig stadskärna <---- Jag tycker iof motsatsen.

Den är väl mysig? Nära till vatten, lite småpluttigt och väldigt trevlig personal i alla butiker.

oksiv1
2007-02-21, 20:57
Gå i kyrkan? ;)

Pudzianovski
2007-02-21, 20:59
Den är väl mysig? Nära till vatten, lite småpluttigt och väldigt trevlig personal i alla butiker.

Vattnet är absolut fint. Staden är dock rätt liten och det finns knappt någon affär jag gillar att besöka. Staden går man snabbt igenom med andra ord. Själva stadskärnan tycker jag är mycket dyster. Jönköping är med andra ord ingen jättekul stad enligt mig. Personalen i butikerna är dock inget jag väger in i min summering. ;)

MasterChief
2007-02-21, 21:03
Vattnet är absolut fint. Staden är dock rätt liten och det finns knappt någon affär jag gillar att besöka. Staden går man snabbt igenom med andra ord. Själva stadskärnan tycker jag är mycket dyster. Jönköping är med andra ord ingen jättekul stad enligt mig. Personalen i butikerna är dock inget jag väger in i min summering. ;)

Fan, jävla Hater.

Supercharger
2007-02-21, 21:10

Twin har jag varit på ett par ggr innan, kul att testa andra restauranger ibland.

Soya, vad har dem för typ av mat?

MasterChief
2007-02-21, 21:14
Sen finns det http://www.junglethai.com/ också. Vet inte om det är bra dock.

internethjälten
2007-02-21, 21:15
Gå i kyrkan? ;)

Hahahahaha... klockren !

Angel
2007-02-21, 21:27
Twin har jag varit på ett par ggr innan, kul att testa andra restauranger ibland.

Soya, vad har dem för typ av mat?

Ja käkar bara den mongoliska buffen! Svajngott.

Jkpg stadskärna är helt klart mysigare på sommaren!

Annars skulle jag nog vilka säga att Klostergatan är fint :)

Daniiiel
2007-02-21, 21:40
Ska ni äta kinesisk mat och liknande så gå till soya eller china palace.

Vill ni gå till en liten mysig resturang med RIKTIGT god mat så gå till "En italienare och en grek". Den kan jag starkt rekommendera.

Fik finns det en hel del mysiga bara att strosa runt lite eftersom stan inte är särskilt stor.

Annars gör sig jönköping bäst på sommarn då man kan sitta ute på piren och äta en varm sommarkväll.

Sedis
2007-02-21, 21:42
Om man vill bränna pengar så besök Hifiklubbens butik, där finns det mycket trevliga saker att köpa...!

Sedis

Daniiiel
2007-02-21, 21:47
Om man vill bränna pengar så besök Hifiklubbens butik, där finns det mycket trevliga saker att köpa...!

Sedis

+1 på den

-squat-
2007-02-21, 21:50
Jönköping är en otroligt vacker stad.

GymTT
2007-02-21, 21:54
Karlssons ftw

Jax
2007-02-21, 22:13
Karlssons ftw
Karlsson har faktiskt riktigt god mat. Twin likaså.