Visa fullständig version : Låga testosteronnivåer???
Hej!
Har varit och testat mina testosteronnivåer som visade sig vara 14nmol/L.
Är detta lågt? Doktorn jag talde med påstod att över 5.8 var det normala, men jag har sett mycket högre siffror här på kolo...
Tror att 10-30 nmol är normalt, den informationen fanns i nån tråd här på kolozzeum förut.
Okej.. Men blir resultatet lägre eller högre om man har dragit en tarzan innan man går dit???:D
Okej.. Men blir resultatet lägre eller högre om man har dragit en tarzan innan man går dit???:D
Om du inte har "tarzanierad" på 7 dagar så kan testonivåerna vara 150% högre.
En orgasm sänker inte testosteronnivåer dock, förutom om du har just avhållit i sju dagar och sen ejakulerar så går de tillbaka till basnivåer.
Om du inte har "tarzanierad" på 7 dagar så kan testonivåerna vara 150% högre, annars vet jag inte.
Haha, ofan :naughty:
Haha, ofan :naughty:
Fast de går ner till basnivåer igen efter sju dagar, studien gjordes inte med styrketränande vad jag vet så för en styrketränande kan nivåerna bli högre skulle jag tänka mig.
Fast de går ner till basnivåer igen efter sju dagar, studien gjordes inte med styrketränande vad jag vet så för en styrketränande kan nivåerna bli högre skulle jag tänka mig.
Haha, mjo, kan tänka mig det.
Var testar man sina testosteronnivåer och hur mycket kostar det ungefär? *popcorn*
Jag sa att jag trodde att jag hade klinefelders syndrom(vilket jag ibland har varit lite orolig för faktiskt).. Så dert var gratis:)
Monoxide
2007-02-21, 13:07
Om du inte har "tarzanierad" på 7 dagar så kan testonivåerna vara 150% högre.
Njae, det ökade väl med 40-50%?
Edit:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1725885&postcount=45
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.