Visa fullständig version : hemmagjord preworkout drink
Rune_Raptor
2007-02-19, 21:35
Hej har tänkt tanken att stacka lite olika pulver nu i samma drink. Va tror ni om detta upplägget?
mat 2h innan träning
Sen då till min hemmagjorda drink
(10g ESA Pro + 6g Kreatin Pyruvate + 60g Carboflex)
Detta blandat i ett stort glas vatten 45min innan träning.
Sen efter träning gainer (450kcal, 50g protein o resten kolhydrater)
Men det viktiga är va tror ni om min hemmagjorda drink? Tror ni det skulle bli en bra blandning? Eller ska jag ta bort ngn av ingredienserna? Då menar jag inte smakmässigt utan enabart effekt och för att vara så optimal som möjligt :) Självklart skall jag sköta kosten även före o efter träning. Tack på förhand
jag är ingen expert men är det inte onödigt att ta 10g EsaPro innan träning?
King Grub
2007-02-19, 22:15
jag är ingen expert men är det inte onödigt att ta 10g EsaPro innan träning?
Nej.
Rune: ser bra ut, men den skall tas omedelbart innan träning, inte trekvart innan. Tar du EAA 45 min innan passet hinner aminosyreutsöndringen både toppa och dala innan du börjar träna.
Nej.
Rune: ser bra ut, men den skall tas omedelbart innan träning, inte trekvart innan. Tar du EAA 45 min innan passet hinner aminosyreutsöndringen både toppa och dala innan du börjar träna.
men hade det inte räckt med typ 6g innan träning och sen ta mer under och/eller efter träning?
King Grub
2007-02-19, 22:26
Det är ett dosrelaterat gensvar på upp till 10 gram vid ett tillfälle, och det är plötsliga tillflöden som stimulerar proteinsyntesen, inte utdragna smådoser.
http://i10.tinypic.com/2lji9md.jpg
Rennie 2006.
Det är intag före som stimulerar proteinsyntesen så dramatiskt efter. Intag under passet minskar nedbrytningen, men inga studier har undersökt intag före och under/efter, så är det ett säkert kort för att maximera nybildningen av muskelprotein efter passet så är det intag före passet, och det dosrelaterade gensvaret tycks sträcka sig upp till 10 gram.
Rune_Raptor
2007-02-20, 04:31
Nej.
Ok, men då tänkte jag mest på kreatinet som skall intas 40-60min innan träning.
Meningen var att stacka allt detta var att få i sig allt på en gång samt att dölja esa och kreatin smaken lite med carbon. Men det kanske inte är en så smart idé då? Tack för svaren.
King Grub
2007-02-20, 05:42
Men det kanske inte är en så smart idé då?
Nope.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.