Visa fullständig version : Finland stöder inte utsläppsminskningar
Vi har ju fört stora debatter om utsläppsminskningar några gånger här på kolozzeum. Nyss kom nyheten att Finland inte kommer att acceptera EU-kommissionens förslag om minskningar till 2020. Man motiverar med att det skulle vara för dyrt för den finländska industrin; dyrare än för andra EU-länder.
Däremot skulle man stöda en 30%:ig minskning om länder som inte tidigare har förbundit sig vid klara nedskärningar går med på en ny klimatöverenskommelse efter att Kyotoavtalet går ut. Kanske en omöjlighet, ett sätt att friskriva sig från kritik?
Källa: http://internytt.yle.fi/artikel.php?id=92857
Arf Pingvin
2007-02-16, 20:15
Skit i finland, se till att få med USA på tåget.
Absolut!
Mycket skillnad finland gör då? de släpper väl typ ut lika mycket som danmark. Vem bor i finland liksom?
För övrigt så tycker jag att ALLA ska kolla på Al Gores 'An Inconvenient Truth' (stavning?) som handlar om föroreningar och vad som kommer hända med världen m.m. Man blir riktigt skraj efter att ha tittat på den filmen.
Lilla Brynolf
2007-02-16, 22:09
Yep, we're suckers. :smash:
Mycket skillnad finland gör då? de släpper väl typ ut lika mycket som danmark. Vem bor i finland liksom?
För övrigt så tycker jag att ALLA ska kolla på Al Gores 'An Inconvenient Truth' (stavning?) som handlar om föroreningar och vad som kommer hända med världen m.m. Man blir riktigt skraj efter att ha tittat på den filmen.
Några av de "läskiga" scenarierna i den filmen, t.ex. att Nederländerna och Florida skulle översvämmas pga de enorma havsnivåökningarna är baserade på 20 år gamla studier och har längre ingen vetenskaplig grund. I nyare studier beräknar man att vattennivån kommer att stiga ca 40cm de närmaste hundra åren, inte sex meter eller vad det nu är han påstår i filmen.
Några av de "läskiga" scenarierna i den filmen, t.ex. att Nederländerna och Florida skulle översvämmas pga de enorma havsnivåökningarna är baserade på 20 år gamla studier och har längre ingen vetenskaplig grund. I nyare studier beräknar man att vattennivån kommer att stiga ca 40cm de närmaste hundra åren, inte sex meter eller vad det nu är han påstår i filmen.
Nu tittade jag utan text, för vi kollade på den på en engelsklektion. Men jag skulle få låna så jag kan kolla med text och förstå allt.
Tycker den låg på ungefär samma nivå som en Michel More skapelse.
Bronkitkorv
2007-02-17, 08:11
Finnarna vill kasta kniv och basta, inte tänka på miljön fattar ni väl :smash:
:D
Precis, och 2030 kommer t.ex. Indien med fler än en miljard människor att vara tredje största ekonomin i världen, vad ska dom göra? Blåsa ljuv rosendoft ur sina industrier?
Privatpersoner köper utsläppsrätter i Sverige i hopp om att påverka klimatförändringen, medan närmsta grannlandet skiter i hela historien!
Viva la Revolución!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.