Logga in

Visa fullständig version : vad ska jag göra?

henko_n
2007-02-15, 22:01
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, men jag chansar att jag har kommit rätt :P

har under hela mitt liv varit smal, men nu (kanske 3 månader) tillbaks har det hänt något. Jag har har ganska länge strävat efter att gå upp i vikt. Vägde innan typ 58 kg o är 1.77 lång. har samma längd idag men väger 63kg. Jag tycker själv att det är lite o vill väga typ 67~. Men det sjuka är att jag har fått en liten kula!precis vid naveln ungefär. Om jag står upp så putar det ut. Men jag tycker själv att det inte har hänt så mycket på andra ställen på kroppen, som låren eller armarna osv. Jag tränar ungefär 2-3 gånger varje vecka. Min fråga är alltså, hur får jag bort den? :P men jag vill inte gå ner i vikt!! har väldig snabb förbränning och väldigt svårt att gå upp så är ganska nöjd att jag har lyckats ^^ :em:

Väldigt tacksamm för svar :)

Mvh Henke

Pierre_C
2007-02-15, 22:07
Träna magmusklerna! det kommer göra att magen blir plattare, kulan kan även bero på att du helt enkelt börjat äta mer och att tarmarna är fullare.

(har märkt att min "kulmage" försvunnit sen jag började äta mindre, inte för att jag gått ner i vikt utan för att magen inte hela tiden är proppfull ;))

henko_n
2007-02-15, 22:28
ok Pierre, men om jag slutar äta mindre, kommer jag då inte gå ner i vikt? och det vill jag inte :P
Men hur lång tid tog det innan din "kulmage" försvann.

Raggis
2007-02-15, 22:51
Iochmed att du äter mer, så lägger du givetvis på dig mer. Både muskler och fett. Tycker dock det låter lite otroligt att du har en "kulmage", trots att du bara väger 62 kg. Jag är 175 cm lång, och väger 77 kg, och har en ytterst liten bula.

CoolHandLuke
2007-02-15, 23:50
Matsmältningsdelarnas volym låter troligt. Men jag har en annan helt ogrundad teori om det där.

Tror det kan vara en naturlig reaktion. Dvs bukfetman är det som ökar först och snabbast. Efter det så börjar andra lager fyllas på. När man sedan stabiliserar vikten eller går ner lite så är det bukfetman som används först. Dvs först in, först ut. Alltså måste man nästan stå ut med kulmagen när man bulkar, men det är o andra sidan den som försvinner först när man deffar.

henko_n
2007-02-16, 18:31
asså det är väl inte en direkt "kulmage" utan som du säger en liten bula :P