Visa fullständig version : Tag team? //Pappa till brottarunge hoppar in i matchen - en tråd om detta räcker.
Viktor_Balck
2007-02-15, 21:32
http://www.kare11.com/video/player.aspx?aid=42566&bw=
ser bra ut
Ryska_raketen
2007-02-15, 21:34
kör hårt!
Viktor_Balck
2007-02-15, 21:37
Precis, bör tilläggas att det är pappan till ungen som ligger i underläge som tar saken i egna händer.
Ryska_raketen
2007-02-15, 21:38
Precis, bör tilläggas att det är pappan till ungen som ligger i underläge som tar saken i egna händer.
Hm, vet inte det var så nödvändigt att poängtera detta dock. Men puss.
Viktor_Balck
2007-02-15, 21:40
Hm, vet inte det var så nödvändigt att poängtera detta dock. Men puss.
Annars kanske man tror att det är nån random crackhead som får nån snetändning.
Annars kanske man tror att det är nån random crackhead som får nån snetändning.
Nej, det var nog rätt solklart för de flesta att det var en överbeskyddande pappa med roid rage. Vad hans unge måste skämmas, hoppas pappan åkte ut med huvudet före. Kasta undan en unge sådär var inte i närheten av nödvändigt.
High1ander
2007-02-16, 00:05
Lite val mycket kanske.
Men jag tycker att man ser att ungen e "utslagen" pa det sattet att ungen inte vrider sig mot motstandaren for att forsvara sig. Enligt artikeln sa gjorde ungen illa axeln ocksa.
Sa vad? Ar man overbeskyddande om man ser sin unge lida och slanger bort den andra ungen? Eller e det bara handdukar man far slanga in? Som sagt, han tog i for hart, men han hade ratt i att bryta matchen.
Lite val mycket kanske.
Men jag tycker att man ser att ungen e "utslagen" pa det sattet att ungen inte vrider sig mot motstandaren for att forsvara sig. Enligt artikeln sa gjorde ungen illa axeln ocksa.
Sa vad? Ar man overbeskyddande om man ser sin unge lida och slanger bort den andra ungen? Eller e det bara handdukar man far slanga in? Som sagt, han tog i for hart, men han hade ratt i att bryta matchen.
Jag besvarar ditt inlägg med en stream of consciousness
Det är en lek, domaren bryter matchen, ungen såg inte ut att lida särskilt mycket, som vuxen puttar man inte bort en sjuåring fyra meter bakåt detta kan orsaka nack och huvudskador för att inte tala om att man kan bli fälld för misshandel.
Ville han stoppa matchen hade han bara kunnat helt lätt lyfta bort ungen. Som det är nu så är han antagligen inte välkommen på någon mer match någonsin.
Lite val mycket kanske.
Äh ge dig, pappan fick psyk-bryt =)
heltzonicka
2007-02-16, 00:48
Ägd unge
High1ander
2007-02-16, 00:51
Jag besvarar ditt inlägg med en stream of consciousness
Det är en lek, domaren bryter matchen, ungen såg inte ut att lida särskilt mycket, som vuxen puttar man inte bort en sjuåring fyra meter bakåt detta kan orsaka nack och huvudskador för att inte tala om att man kan bli fälld för misshandel.
Ville han stoppa matchen hade han bara kunnat helt lätt lyfta bort ungen. Som det är nu så är han antagligen inte välkommen på någon mer match någonsin.
Jag sa att han overreagera. Men det e ju knappast att hans son forlorar som orsakar honom att gora som han gor. Han forsoker bara skydda sitt barn, som vilken annan foralder, han tar bara i alldeles for mycket. Psykbryt, knappast.
NisseEriksson
2007-02-16, 00:56
När jag först såg namnet på denna tråden blev jag förbannad och trodde att det var någon som jävlades igen, sen fattade jag att en vettig mod hade varit igång :thumbup:
Ontopic:
Jag är mycket tveksam till att en som inte har med saken att göra får slänga sig in enligt domarens uttalande.
Shakemynuts
2007-02-16, 08:26
Saken är den att.
Jag tycker inte ens det ser ut som brottning precis innan slutet.
Ungen ser bara ut att ha ont och den andra trycker liksom bara ner honom, han gör inte ens motstånd längre.
Det är då farsan kommer.
Farsan överreagera, men jag tror han inte tänkte på det när han springer fram där och ska skydda sin egen son. Ren instinkt.
Men sen i slutet, ser man i slowmotion att han ställer sig upp och pekar mot kameran och säger något och pekar.
Först tänkte jag att de såg ut som han gjorde något kaxigt, peka mot kameran och typ: That´s how you take em! We won!
Men sen i slow motion ser jag att han ser förbannad ut. Kanske att matchen inte bröts i tid?
hobbitar
2007-02-16, 08:36
JO psykbryt. Ok om det hade varit ett lejon som låg och knaprade på ungen men så gör man bara inte!
Han agerade säkert instinktivt men han borde lugnat ner sig och TÄNKT lite innan han SLÄNGDE bort den andra ungen.
H1ghlander hade du skrivit likadant om den andre ungen hade brutit nacken pga farsan slängde iväg han?
Coldsmith
2007-02-16, 08:39
Tänker på högerarmen på killen som ligger ner. Vart tar den vägen? Är det högra handen man ser på hans rygg när han reser sig upp på slutet? Isåfall lär han ha gjort illa sig ordentligt.
Fast visst, kast med liten unge är väl inget snällt direkt.
Coldsmith
2007-02-16, 08:42
http://www.kare11.com/news/news_article.aspx?storyid=243632
där är artikeln om det.
"Dean Bogess, a wrestling coach who was at the event Sunday night, said the move being used by Nasenbeny in the video is uncomfortable, but not illegal"
"In an off camera interview, Hoffman said he regrets and is embarrassed by his behavior and that his son is being treated for a shoulder injury"
"Hoffman also told WMAQ in Chicago that he's been informed that he'll no longer be allowed to coach wrestling himself, as he has in the past."
vilket pucko! ok om man vill beskydda sitt barn eller vad det nu var men hallå! han hade ju som någon skrev kunnat lyfta bort pojken, synd att inte pappan till pojken som blev kastad var där och gav idioten stryk..*gah!*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.