Visa fullständig version : Ljudredigeringsprogram
Finns det något enkelt ljudredigeringsprogram att tillgå på intärnätt? Vill klippa ihop snuttar från ett par låtar med lite eget inspelat material. Det ska helst vara lätt att komma igång och förstå sig på programmet också så man slipper sitta ett par timmar med tutorials och googla fram handböcker m.m .
Arf Pingvin
2007-02-14, 19:43
Skulle mecka ihop lite wavfiler och Steinberg Wavelab passade mitt projekt. Kolla om det har de funktioner du behöver. Verkade riktigt bra.
Albatross
2007-02-14, 19:54
Audacity funkar bra för det jag gör.
Sony Soundforge tycker jag är det bästa som går att få tag på utan besvär på nätet...
Jag brukar använda Pro Tools 7 LE men det är lite halvsvårt att fixa :)
Audacity funkar bra för det jag gör.
jag laddade ner audacity för någon månad sedan för ett helt annat ändamål. Försökte pilla lite med det men förstod inte riktigt hur jag skulle göra för att klippa ut vissa stycken ur låtar m.m
jag laddade ner audacity för någon månad sedan för ett helt annat ändamål. Försökte pilla lite med det men förstod inte riktigt hur jag skulle göra för att klippa ut vissa stycken ur låtar m.m
Det är trots allt något av det enklaste man kan göra i Audacity. Klippa ut - loopa.
Markera - klipp ut. Som vanligt.
Så, jag tog mig lite tid att kika igenom Audacity så jag fick ihop en hyffsat bra klippning. Jag gillade verkligen att man kunde zooma in till minsta detalj i ljudet. Det hjälpte verkligen på dom delar där jag skulle fada över till annat ljud.
Albatross
2007-02-15, 22:52
Du ser! OpenSource framför warez ;)
Så, jag tog mig lite tid att kika igenom Audacity så jag fick ihop en hyffsat bra klippning. Jag gillade verkligen att man kunde zooma in till minsta detalj i ljudet.
Jo det är så de är gjorda.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.