handdator

Visa fullständig version : info tack

uberalles
2007-02-13, 22:16
tjenare gubbar och tjejer!

e så att jag skulle behöva tanka av några kilon =) så får la dra en snabb beskrivning.. är 23 pinnar, 190cm lång och väger 94tunga kilon :o) tränade "seriöst" för några år sen.., så lite mumma finns det under fettet hehe.. jobbar som larmtekniker så blir mkt springa på dagarna.. dock så e ju nackdelen att jag brukar äta ute och det e jue ingen bra mat man äter direkt.. har tränat ca 2veckor nu ala 5dagar i veckan.

så det jag undrar e om någon sitter och trycker på någon bra "träningsjournal" eller liknande? samt så kollar jag på alla dessa pulver/tabletter mm som finns.. när jag träna förr så svepte ja bara 2råa ägg och like kreatin på det =) men nu när jag vill gå ner i vikt samt bygga muskler så ska man la ta lite andra grejer? finns så jävla mkt så hoppas nån kan guida maj i detta mörker :D

blekfet2
2007-02-13, 22:54
läs i "best of" så finner du nog intressant läsning.

Eddie Vedder
2007-02-14, 04:02
Som sagt, allt du vill finna va gäller träningsupplägg samt mat/defftips finns i överflöd om du söker runt lite.

Du är ju väldigt stor så du behöver mycket mat även om du vill gå ner i vikt så lägg inte in nån idiotdiet på extremt lågt kaloriintag bara, de kommer du må skit av. Å när du går ner i vikt (detta kommer du läsa i varenda annan defftråd i stort sett) kan du omöjligt bygga muskler samtidigt. Det är tyvärr varken lr som gäller, kaloriöverskott=ökning av fett-och muskelmassa och således, kaloriunderskott=nedbrytninga av fett-och muskelmassa.

...sist men inte minst, käka för fan inte råa ägg!!!! Det är nog den värsta träningsmyten som existerar, att käka råa ägg gör mer skada än nytta.

Lycka till!

uberalles
2007-02-14, 22:19
tack för svaren!

undrar bara lite grejer.
så det finns inget sätt så kroppen kan ta energin från fettet och bygga muskler av det? visst måste man äta andra grejer också förstås.. har sett att man kan köpa fettförbrännings tabletter mm, men om man köper dem så kommer man bara gå ner i vikt och inte kunna bygga muskler?

King Grub
2007-02-14, 22:20
Ditt kroppsfett kan inte användas till nybildning av muskelprotein.

"Fettförbränningstabletter" har en högst marginell effekt på just förbränningen. Dom hindrar inte ditt muskelbygge i sig.