handdator

Visa fullständig version : gällande attraktionsmönster/raggning

HjulaMedMig
2007-02-13, 03:06
jag har läst boken "the-game" av neil strauss nu och jag fann den riktigt intressant, många saker som stod är ju rejält amerikaniserade och lite fåniga men den var som sagt minst sagt intressant. Nu undrar jag hur man går vidare, vad är nästa steg? Vad finns det för olika svenska forum som handlar om seduction som är att rekommendera? Vet någon vart man kan få tag i mystery-method?

Skriver här i hopp om att någon vet. har sett ett antal som snackat mycket om raggning.

Hades
2007-02-13, 07:32
http://www.puacademy.com/
http://www.sweseduction.com/

Vill som vanligt rekommendera att du läser material av David DeAngelo.

mathor
2007-02-13, 07:33
Vad hoppas/tror du att det ska ge dig?

Stanley
2007-02-13, 07:35
Har en polare som fastnade för det här, han har en jävla massa filmer på datorn kring det å så. Enligt han så ska det visst funka rätt bra.

s_himself
2007-02-13, 07:37
Vad hoppas/tror du att det ska ge dig?

Han vill nog bli alfahane.

mathor
2007-02-13, 07:38
Har en polare som fastnade för det här, han har en jävla massa filmer på datorn kring det å så. Enligt han så ska det visst funka rätt bra.

Funka rätt bra? För vad? Billiga groggluder? Sjömanskvinnor från Göteborg?

mela
2007-02-13, 07:51
Sjömanskvinnor från Göteborg?

:MrT:

Slartibartfast
2007-02-13, 09:50

Vill man ha såna så funkar det bra, ja.

Inte alla som söker efter den rätta hela tiden.

Cerberus
2007-02-13, 10:02
theplace.bz e bästa sidan för pua-material, kan krävas tjat i deras irc-kanal dock.

Daniiiel
2007-02-13, 11:08
Vill man ha såna så funkar det bra, ja.

Inte alla som söker efter den rätta hela tiden.

Den rätta kanske är ett billigt groggluder?

Slartibartfast
2007-02-13, 11:21
Den rätta kanske är ett billigt groggluder?

Enligt teh Game och all annan spelteori så ska man aldrig bjuda på groggar. Då är man ägd.

Man ska kunna lägra dem ändå.

Kwon
2007-02-13, 11:22
Har hört talas om att man skall köra med två trasiga mobiler som wingman, en för varje öra för dubbelt så stor chans.

skaparn
2007-02-13, 11:31

För det sistnämnda skulle jag vilja hävda att man inte bör ha läst något över huvud taget, någonsin, för att uppnå maximala resultat.

Slartibartfast
2007-02-13, 11:34
Har hört talas om att man skall köra med två trasiga mobiler som wingman, en för varje öra för dubbelt så stor chans.

Grejen är ju att de inte ens behöver vara trasiga. Det funkar lika bra med en fungerande.

olwe
2007-02-13, 11:38
Mathor har helt enkelt ingen koll. Inte för att det är något fel med groggluder eller sjömanskvinnor från göteborg.. =)

Eller blir en sjömanskvinna per definition en shemale?

Angel
2007-02-13, 11:40
ahaha...sjömanskvinnor från gbg....hihihihih melish :(

Gpajpen
2007-02-13, 12:18
fyfan va töntiga sidorna va. om jag skulle behöva använda ens en bråkdel av dom där tricken för att få ligga skulle jag nog bli eremit.

sundvall
2007-02-13, 21:25
Säger som Hades, ta och läs David Deangelo material nu, ladda ner "double your dating" e-booken och försök få tag på dvd-delarna. Mycket mer sund inställning till det hela och han pratar mycket mer om hur man ska utvecklas som person och inte en massa olika tekniker, även om det är lite sånt också.

Även en hel del evolutionsteorier om varför kvinnor går igång på det dom gör, osv. Så man får en liten grund på det hela.

Sen så ska du inte lyssna på dom som skriver att det är en hög med skitsnack osv, det är alltid sånna som inte vet vad det handlar om, som har suttit en timme högst å läst lite och sedan format en uppfattning om det hela och totalt sågar det. Jag var likadan i början men när man väl blir insatt å börjar förstå lite mer så fattar man att det inte handlar om att lära sig gå fram till en tjej, kasta 24st olika tekniker å sedan ta med henne hem. Det är mycket mycket djupare än så.

Granska detta och gå verkligen in för det, och du kommer absolut bli bättre med kvinnor, och sociala situationer över huvud taget.

När du är klar med David Deangelo tycker jag att du kan läsa Mystery Method - Venusian arts, pma mig så kan jag skicka den.

Hades
2007-02-13, 21:47
Som vanligt blir jag lite förvånad att så många orkar engagera sig för att försöka förlöjliga ett ämne som de inte vet något om. Påminner om alla som vägrade ändra uppfattning när man bevisade att jorden var rund. Väx upp nu för fan och acceptera att folk har olika intressen. Att bli bättre socialt och skaffa sig bättre självförtroende måste vara ett av de smartare sätten att förvalta sin tid.

Kwon
2007-02-13, 22:00
Helt klart ett bättre (och mer fruktfullt) sätt att förvalta tiden än att palla äpplen alt tagga ner tunnelbanetunnlar. :)

mangemani
2007-02-13, 22:02
nästa steg?tja,ut och ragga kanske?
eller det borde inte vara nästa steg,det borde vara det första steget,istället för att sitta och glo i en bok menar jag.

mathor
2007-02-13, 22:03
Eller blir en sjömanskvinna per definition en shemale?

Spot on!

mathor
2007-02-13, 22:08
För det sistnämnda skulle jag vilja hävda att man inte bör ha läst något över huvud taget, någonsin, för att uppnå maximala resultat.

Optik kanske? Lära sig att använda konvexa linser när man lägger ögonen på dessa vidunder?

sundvall
2007-02-13, 22:20
nästa steg?tja,ut och ragga kanske?
eller det borde inte vara nästa steg,det borde vara det första steget,istället för att sitta och glo i en bok menar jag.

Han kanske redan gjort det en längre tid utan någon större framgång? Alla är inte naturligt sociala experter med kunskap om hur man handskas med kvinnor.

mangemani
2007-02-14, 06:17
Han kanske redan gjort det en längre tid utan någon större framgång? Alla är inte naturligt sociala experter med kunskap om hur man handskas med kvinnor.

övning ger färdighet,speciellt praktisk.

Hades
2007-02-14, 07:34
övning ger färdighet,speciellt praktisk.

Övning är bra, men man kan inte lära sig av sina misstag om man inte förstår vilka misstag man gör.

skaparn
2007-02-14, 07:46
Jag tycker uttrycket "handskas med kvinnor" är kul.

Jacksatan
2007-02-14, 09:17

Helt jävla rätt. Vettiga tjejer får man om man är trevlig och rolig själv och inte trasslar in sig i en massa mind games.

tossefar
2007-02-14, 10:21
Ska ni blåsa pengar på saken så gör det ordentligt. Ring Fredrik.

http://www.youtube.com/watch?v=ZMv7hkYTNMw

Glöm inte att vänta med att ta henne på fittan.

Förövrigt ÄR det inte svårare än att vara trevlig och se så bra ut som möjligt.

Angel
2007-02-14, 11:54
Hur ska man göra som tjej då?

Tricklev
2007-02-14, 12:00
Hur ska man göra som tjej då?

Bär urringat och skrattar åt killens skämt.

sundvall
2007-02-14, 12:00
Övning är bra, men man kan inte lära sig av sina misstag om man inte förstår vilka misstag man gör.

+12334

SWETiger
2007-02-14, 12:07
Bär urringat och skrattar åt killens skämt.
Men glöm inte att läsa boken så du vet hur du ska reagera på raggningsmetoderna så grabbarna inte blir osäkra, för då skiter sig allt. *whistle*

ugglan
2007-02-14, 14:02
Jag tycker uttrycket "handskas med kvinnor" är kul.

:laugh:

mangemani
2007-02-14, 14:42

nu vet jag inte riktigt vad det är som man inte kan förstå när det går åt helvete i ett raggningsförsök,men visst kan man lära sej.
säger/gör man nått olämpligt,då går det nog åt helvete,tex.
är man trevlig osv,så går det nog bättre...osv osv osv.
så klart det går.

Tigerkotten
2007-02-14, 16:55
Ja men vara trevlig, kan man ju också tro att man ska göra "allt" för tjejen. Försöka bjuda henne på drinkar etc, och försöka sig på det sättet osv.

Vilket kanske inte är det bästa sättet, och då kanske man inte förstår vad man gör för fel. För trots allt så är man trevlig mot personen?

Mycket ang sådant där mönster, handlar om att man ska bygga upp självförtroendet. Att man ska lära sig att våga, som om man får ögonkontakt att inte genast titta iväg. Utan istället kanske gå fram o prata med personen.

För trots allt vad är det värsta som kan ske? De flesta är ju trevliga man pratar med, men ibland så kan det vara de där "bitcharna" som är totalt ignoranta. Hur man ska hanskas me de är en annan sak, som jag själv inte vet riktigt :D Träffade på en sådan för kanske ett halvår sedan eller så :D

Angel: Vad är du ute efter då? Du verkar ju prata om att du blir mest bjuden om du är ute på krogen etc.

Är du nyfiken på en person, så kan du ju alltid själv gå fram och prata med denna. Eller försöka få ögonkontakt och ge av ett leende, sedan om du som sagt själv inte går fram till killen. Får du väl hoppas att han går fram till dig.

mangemani
2007-02-14, 17:32
alltså det var bara ett exempel.
så som JAG ser det så hänger det hela på vett och att man är kapabel till att tänka,behövs nog ingen bok för det.
om jag säger hej till en tjej tex och den tjejen verkligen snäser till åt en,vad får jag då ut utav det?ingenting egentligen,mer än att problemet ligger hos henne med tanke på att jag bara gav ett vänligt hej.
om jag går fram och försöker ragga på en tjej och hon visar totalt ointresse även fast jag är trevlig,vad får jag då ut utav det?samma där,egentligen ingenting mer än att hon kanske inte gillar mitt utseende och stöter då bort eller att hon helt enkelt inte vill ha nån pga olika orsaker(pojkvän,inte känner sej redo tex).
men men,så ser jag på det som sagt.

Tricklev
2007-02-14, 17:52
mangemani: Sålänge du inte har planer på att bli 14 igen, alternativt bli oskuld igen vid 34års ålder kommer du antagligen ha svårt att förstå poängen med dessa böcker/osv.

Slartibartfast
2007-02-14, 18:09
Jag tycker game-typ böcker och siter är skitbra! jag har bara läst Strauss bok själv på inrådan av en polare, så jag är inte så insatt.

Men att se sin polare göra samma jävla misstag gång efter gång med brudar var jobbigt både för mig och för honom. Genom att läsa the game fick han upp ögonen rejält för alla misstag han gjort när han snackat med tjejer. Efter att ha läst in sig lite mera så ökade hans självförtroende 300% och framgången med damerna var ett faktum.

mangemani
2007-02-14, 18:13
mangemani: Sålänge du inte har planer på att bli 14 igen, alternativt bli oskuld igen vid 34års ålder kommer du antagligen ha svårt att förstå poängen med dessa böcker/osv.

det är sant,förstår ej poängen.
men förstår nu att dom kan vara bra för dom mindre oerfarna(så som det lät på ditt inlägg).

Tigerkotten
2007-02-14, 21:39
alltså det var bara ett exempel.
så som JAG ser det så hänger det hela på vett och att man är kapabel till att tänka,behövs nog ingen bok för det.
om jag säger hej till en tjej tex och den tjejen verkligen snäser till åt en,vad får jag då ut utav det?ingenting egentligen,mer än att problemet ligger hos henne med tanke på att jag bara gav ett vänligt hej.
om jag går fram och försöker ragga på en tjej och hon visar totalt ointresse även fast jag är trevlig,vad får jag då ut utav det?samma där,egentligen ingenting mer än att hon kanske inte gillar mitt utseende och stöter då bort eller att hon helt enkelt inte vill ha nån pga olika orsaker(pojkvän,inte känner sej redo tex).
men men,så ser jag på det som sagt.

Tänk om du kan säga något vettigt tebax om nu bruden snäser åt dig då?
Snygga tjejer får väl ett antal killar som går fram ofta till de under en kväll. Kan ju bli tröttsamt kan jag tänka mig.

Men som sagt om nu en brud snäser åt dig, och du kanske kan vända på steken iaf. O få henne intresserad utav dig iaf, så skulle ju inte det vara så tokigt.

Om man bara går iväg efter hon snäst åt dig, så har man iaf gett upp.
Men är ju inte så farligt det heller dock :)

Slart: Kul för din polare :]

mangemani
2007-02-14, 21:56
nja,en person som beter sej sådär(attityds problem) mot vänligt folk vill man ju inte ha någonting med att göra,iaf inte jag;)

Tigerkotten
2007-02-14, 22:00
nja,en person som beter sej sådär(attityds problem) mot vänligt folk vill man ju inte ha någonting med att göra,iaf inte jag;)

Var ju inte det som var saken nu dock.. :)

mangemani
2007-02-14, 22:05
vet,kom av mej lite där.
men men:)

John M
2007-02-14, 22:13
Vad skapar attraktion med att vara "trevlig"? Oftast är man ju populärast hos brudarna när man är allmänt högljudd, dryg, kaxig och lite nonchalant.

regus
2007-02-14, 22:41
Slit av tröjjan, dunka på det håriga bröstet samt daska henne på kinden med penis. Då blir det ligga av.

adriano
2007-02-14, 22:41
Vad skapar attraktion med att vara "trevlig"? Oftast är man ju populärast hos brudarna när man är allmänt högljudd, dryg, kaxig och lite nonchalant.

Word man

Snake
2007-02-14, 22:49

På högstadiet ja :)

regus
2007-02-14, 22:55

Skitsnack

Tigerkotten
2007-02-14, 23:06

Håller inte riktig me, men lite kaxig är inte fel. Om man har glimten i ögat samtidigt som det är småroligt :)

Som de säger "Cocky n Funny".

Dryg tror jag ej är något bra alls iaf, inte heller högljudd.

tossefar
2007-02-14, 23:27

Om man är fjorton bast och/eller jagar groggluder ja. De fina tjejerna vet bättre.

adriano
2007-02-15, 00:04
Om man är fjorton bast och/eller jagar groggluder ja. De fina tjejerna vet bättre.

Ja men då kan ju du förklara hur man ska göra för att ragga upp en 10 poängars brud?

sundvall
2007-02-15, 14:54
nu vet jag inte riktigt vad det är som man inte kan förstå när det går åt helvete i ett raggningsförsök,men visst kan man lära sej.
säger/gör man nått olämpligt,då går det nog åt helvete,tex.
är man trevlig osv,så går det nog bättre...osv osv osv.
så klart det går.

Du förstår inte. Riktigt snygga och populära tjejer får uppmärksamhet varje dag, utan att överdriva så kan man ju lätt säga att en sådan tjej i Sverige får en sjuhelsikes uppmärksamhet varje dag, kanske iallafall 2-3 killar som frågar hennes namn, som frågar vad hon jobbar med, eller som iallafall ger hintar om att dom är intresserade. Till slut börjar dom nog se ett mönster, dom vet att det enda majoriteten av dessa killar vill, är att komma innanför brallorna på dom. 2-3ggr per dag, och det är säkerligen i verkligenheten mycket mer, men vi kör på 2-3ggr. 14-21ggr per vecka, 60-80ggr på en månad, det blir rätt mycket på ett år det.

Dom kan inte vara trevliga mot varenda person som kommer fram, tänk dig in i situationen själv, till slut skulle man bli arrogant och allmänt "bitchig" mot dem, man bygger upp en så kallad "bitch-shield" som det så fint kallas i PUA-sammanhang - löjligt, jag vet.

Men om man vill lära sig att bryta igenom denna shield, så finns det vissa knep att tillgå, och det är bara en ytterst liten del i seduction.

Vill man inte, och anser att detta är trams så, fine. Men om man verkligen vill sätta på, börja bygga ett förhållande eller vad som helst med sånna tjejer så ska man veta att det går att lära sig. "She's not a bitch, she's just a bitch to you" som det brukar kallas.

Det är ju inte så att dessa tjejer är djävulen rätt igenom som det kanske kan uppfattas som, snarare tvärtom, men dom är det säkerligen mot varje average-kille som kommer fram på krogen och frågar efter deras namn, och det skulle även jag vara om jag fick komplimanger varje jävla dag, av fula som snygga.

Bara för att man läser the-game, dyrkar David Deangelo eller runkar till swingcat-material så betyder inte det att man vill bli en player, jag anser att det är otroligt bra material även för den som vill utvecklas socialt, för att få mer bäver eller ej.

Det komiska är att alla dom som pluggat en del sånt här säger samma sak, det är INTE dåliga grejjer, medans dom som bara läst baksidan av the-game boken, varit in på ett PUA-forum i två minuter utan att tagit sig tid till att granska det djupare, alla sågar det, och sedan sprider ut att det är världens dynga, det finns faktiskt väldigt väldigt många som har utvecklats rätt bra tack vare detta, och jag är en av dom.

ugglan
2007-02-15, 15:41
Så tramsigt är det ju ändå inte, läste själv genom mystery method och mycket av det som står är ju självklara saker som faller sig naturligt om man har den minsta närvaro av självkänsla och självförtroende.

Men jag är fortfarande en motståndare, för det släpper in "lesser men" i konkurensen.

Tigerkotten
2007-02-15, 15:52
Dom kan inte vara trevliga mot varenda person som kommer fram, tänk dig in i situationen själv, till slut skulle man bli arrogant och allmänt "bitchig" mot dem, man bygger upp en så kallad "bitch-shield" som det så fint kallas i PUA-sammanhang - löjligt, jag vet.

Men om man vill lära sig att bryta igenom denna shield, så finns det vissa knep att tillgå, och det är bara en ytterst liten del i seduction.

Vill man inte, och anser att detta är trams så, fine. Men om man verkligen vill sätta på, börja bygga ett förhållande eller vad som helst med sånna tjejer så ska man veta att det går att lära sig. "She's not a bitch, she's just a bitch to you" som det brukar kallas.

Okej jag vill veta hur för de där 10poängare, du kan gärna säga vilket material med. Jag vet att jag lyssnade på David D ang någon sådan brud.

Han gick fram och det var bitchiga o han sa sedan saker som, "Oh i am sorry, i am not worthy to have a normal discussion with you, i am not even worth to be in same room as you!"

Minns inte riktigt hur det var. Men som sagt, rekommendera gärna material för sådana situationer. Om man får kalla handen om man nu approachat någon :)

regus
2007-02-15, 15:54
Ja men då kan ju du förklara hur man ska göra för att ragga upp en 10 poängars brud?

Slit av tröjjan, dunka på det håriga bröstet samt daska henne på kinden med penis. Då blir det ligga av.

ugglan
2007-02-15, 15:58
börja skratta hysteriskt

skaparn
2007-02-15, 16:26

Nej, det funkade inte på högstadiet... heller.

Slartibartfast
2007-02-15, 16:36
Men jag är fortfarande en motståndare, för det släpper in "lesser men" i konkurensen.

Är inte just det den primära anledningen till att folk trackar ner på PUA-tugget? De vill inte ha mera konkurrens.

olwe
2007-02-15, 16:49
Är inte just det den primära anledningen till att folk trackar ner på PUA-tugget? De vill inte ha mera konkurrens.

Jag tror att det är en dålig form av AMOG-ing.

ugglan
2007-02-15, 16:58

Så kan det mycket väl förhålla sig. Kan väl jämställas med folks syn på diverse "fusk", dopingfrågan känns relevant.

olwe
2007-02-15, 17:04
Så kan det mycket väl förhålla sig. Kan väl jämställas med folks syn på diverse "fusk", dopingfrågan känns relevant.

Ja och då kan vi väll lika gärna klaga på att folk klär sig fint och kammar håret någon gång ibland.

Kwon
2007-02-15, 17:07
Ni får ursäkta om jag klagar, men det e dålig stil att folk klär sig fint och kammar sig ibland.

mangemani
2007-02-15, 17:12
Du förstår inte. Riktigt snygga och populära tjejer får uppmärksamhet varje dag, utan att överdriva så kan man ju lätt säga att en sådan tjej i Sverige får en sjuhelsikes uppmärksamhet varje dag, kanske iallafall 2-3 killar som frågar hennes namn, som frågar vad hon jobbar med, eller som iallafall ger hintar om att dom är intresserade. Till slut börjar dom nog se ett mönster, dom vet att det enda majoriteten av dessa killar vill, är att komma innanför brallorna på dom. 2-3ggr per dag, och det är säkerligen i verkligenheten mycket mer, men vi kör på 2-3ggr. 14-21ggr per vecka, 60-80ggr på en månad, det blir rätt mycket på ett år det.

Det är ju inte så att dessa tjejer är djävulen rätt igenom som det kanske kan uppfattas som, snarare tvärtom, men dom är det säkerligen mot varje average-kille som kommer fram på krogen och frågar efter deras namn, och det skulle även jag vara om jag fick komplimanger varje jävla dag, av fula som snygga.

Bara för att man läser the-game, dyrkar David Deangelo eller runkar till swingcat-material så betyder inte det att man vill bli en player, jag anser att det är otroligt bra material även för den som vill utvecklas socialt, för att få mer bäver eller ej.

Det komiska är att alla dom som pluggat en del sånt här säger samma sak, det är INTE dåliga grejjer, medans dom som bara läst baksidan av the-game boken, varit in på ett PUA-forum i två minuter utan att tagit sig tid till att granska det djupare, alla sågar det, och sedan sprider ut att det är världens dynga, det finns faktiskt väldigt väldigt många som har utvecklats rätt bra tack vare detta, och jag är en av dom.

så,om du nu har utvecklats rätt bra utav detta,hur gör just DU för att få dessa "riktigt snygga och populära tjejer"?vad är det "the-game" säger att just DU ska göra för att bryta igenom denna "bitch-shield"?
jag menar inte detta som nått nedlåtande,hån eller kritiserande,utan jag är bara nyfiken*popcorn*

ugglan
2007-02-15, 17:16
Ja och då kan vi väll lika gärna klaga på att folk klär sig fint och kammar håret någon gång ibland.

Det är å andra sidan något de allra flesta gör. På samma sätt i dopingdiskussionen så tycker en del att det inte är fusk (inom BB) för att - de flesta gör det.

När de flesta läser PUA-saker så händer nog samma sak.

olwe
2007-02-15, 18:17
Det är å andra sidan något de allra flesta gör. På samma sätt i dopingdiskussionen så tycker en del att det inte är fusk (inom BB) för att - de flesta gör det.

När de flesta läser PUA-saker så händer nog samma sak.

Jo men du kan väll inte klaga på att man anstränger sig för att hitta tjejer? Alla tänker då och då på hur dem ska ta sig till för att få den där tjejen... Vi tar det bara lite längre.

Att ta avstånd från seduction-material är att vara lite bakåtsträvande. Det handlar egentligen om att få en förståelse för sociala beteenden och förbättra sig själv. Jag har träffat många som tycker att det är töntigt att studera/praktisera sådant här men jag har nog aldrig träffat en person som säger att det är fusk. Lite kul faktistk. :)

olwe
2007-02-15, 18:22
så,om du nu har utvecklats rätt bra utav detta,hur gör just DU för att få dessa "riktigt snygga och populära tjejer"?vad är det "the-game" säger att just DU ska göra för att bryta igenom denna "bitch-shield"?
jag menar inte detta som nått nedlåtande,hån eller kritiserande,utan jag är bara nyfiken*popcorn*

Du måste förstå att det är ett enormt ämne. Det finns så många böcker och så mycket material att man skulle kunna göra det till en magisterkurs på Universiten.

Men en snabbis på den... Gör/säg inte exakt samma sak som alla andra som har gått fram till henne har gjort/sagt. Stå ut och var intressant samtidigt som du agerar så kommer hon inte att fortsätta vara så bitchig.

ugglan
2007-02-15, 18:32
Jo men du kan väll inte klaga på att man anstränger sig för att hitta tjejer? Alla tänker då och då på hur dem ska ta sig till för att få den där tjejen... Vi tar det bara lite längre.

Att ta avstånd från seduction-material är att vara lite bakåtsträvande. Det handlar egentligen om att få en förståelse för sociala beteenden och förbättra sig själv. Jag har träffat många som tycker att det är töntigt att studera/praktisera sådant här men jag har nog aldrig träffat en person som säger att det är fusk. Lite kul faktistk. :)

Jag tycker inte att jag klagar, jag bara ogillar att det kommer in konkurrens på köttmarknaden. Inte för att det påverkar mitt "game" speciellt, men det känns som nån löjlig principsak som säger "NEJ!!" som jag inte kan förklara förståeligt.

olwe
2007-02-15, 18:39
Jag tycker inte att jag klagar, jag bara ogillar att det kommer in konkurrens på köttmarknaden. Inte för att det påverkar mitt "game" speciellt, men det känns som nån löjlig principsak som säger "NEJ!!" som jag inte kan förklara förståeligt.

Haha, ja okey. Men du är nog lugn, det är inte tillräckligt många som sysslar med det för att du ska bli utkonkurerad.

Om sen andra blir bättre så är det ju bara att Du angagerar dig också så kommer du att hålla måttet och kanske bli bäst av alla.

sundvall
2007-02-15, 18:40

Detta är visst ett nedlåtande inlägg och jag bara väntade på det. Nu försöker du ju tracka ner på det igen, "vad är det the-game säger att just DU ska göra för att bryta igenom".

Jag har aldrig påstått att jag kan få "super-snygga" tjejer.

Och om jag förklarar hur jag skulle göra, så kommer jag ändå bara få 5-10st testosteronladdade personer som gnäller på hur töntig jag är och att man bara ska vara "sig själv" så funkar allt.

Men jag har som sagt, liksom flera tusen andra, utvecklats något enormt. Vill du ta del av det hela och lära dig, härligt. Om inte, fine with me. Men sluta tracka ner på seduction-communityn när du inte vet någonting om det.

mangemani
2007-02-15, 18:44
nej, var ej menat som nedlåtande och om du uppfattade det som det så ber jag om ursäkt.
var bara nyfiken.

ugglan
2007-02-15, 18:52
Ursäkta, men tar du den i tvåan? bryter ner de allra flesta sköldarna. Men då bör man nog placera sig på 7+ själv (inte enligt koloskalan).

sundvall
2007-02-15, 18:55
nej, var ej menat som nedlåtande och om du uppfattade det som det så ber jag om ursäkt.
var bara nyfiken.

Det är tyvär inte så enkelt, det är inte som de flesta oinsatta tror att man ska gå fram till en tjej, slänga ut sina förinlärda repliker och sedan ta med henne hem. Är du intresserad hänvisar jag dig till sweseduction.com eller puacademy.com

Beställ/ladda ned David Deangelos dvd-set med double your dating, kolla på dom (c:a 10 timmar långt seminarium om jag inte minns fel), beställ/ladda ned mystery-methods dvds, 5-6timmar långt.

The-game kan du köpa och läsa om du vill ha underhållning och få en liten introduktion till det hela, den ger dock inte mycket i utvecklingssyfte. Men som sagt, en bra introduktion till det hela, och om inte annat så kan den få en riktigt intresserad.

Pez
2007-02-15, 19:12
Detta är visst ett nedlåtande inlägg och jag bara väntade på det. Nu försöker du ju tracka ner på det igen, "vad är det the-game säger att just DU ska göra för att bryta igenom".

Jag har aldrig påstått att jag kan få "super-snygga" tjejer.

Och om jag förklarar hur jag skulle göra, så kommer jag ändå bara få 5-10st testosteronladdade personer som gnäller på hur töntig jag är och att man bara ska vara "sig själv" så funkar allt.

Men jag har som sagt, liksom flera tusen andra, utvecklats något enormt. Vill du ta del av det hela och lära dig, härligt. Om inte, fine with me. Men sluta tracka ner på seduction-communityn när du inte vet någonting om det.

Jag vet iofs inte hur "testosteronladdad" jag känner mig... men det är inte aspekten att "utveckla sig själv" de flesta motsätter sig när det kommer till såna häringa diskussioner.. Jag tänker mest "vad för slags person är det som sitter och gör raggning till sin hobby?".. thats just whack. *screwy*

skyler
2007-02-15, 19:14
Nu kanske jag framstår som den drygaste bruden...och jag tar den risken..

För att få en 10-poängare som ni kallar det (skönhet ligger i betraktarens ögon) hjälper inga böcker i världen...Killen måste helt enkelt vara sjuk snygg själv och med det menar jag minst en 9. Man måste nog inse sina begränsningar ibland och hålla sig till sin level... Det är alltid fint att säga att det är insidan som räknas men de flesta börjar inte ragga på den mindre atraktiva med motivationen: han /hon har en vacker själ.....:smash:

Eller vad säger du Stab?*popcorn*

(och med detta menar jag inte att jag är en 10!)

Hades
var bara nyfiken.

Mycket av det handlar om att med hjälp av starkt självförtroende kunna bygga upp en "egen värld" runt sig där man själv är kung. Om man lyckas med detta kan man även få andra att finna sig i att vara besökare i din värld, där du bestämmer reglerna. Den bitchiga tjejen kommer märka att du skiter fullständigt i hennes töntiga image och du i sin tur kommer att se på henne som en barnslig skitunge som gör bort sig. Om du kan förmedla din värld (frame) starkare hon kan sin är det möjligt att hon helt byter attityd mot dig eftersom hon då också kommer tycka att hon är barnslig. Det här gäller för övigt i stort sett alla sociala interaktioner. Om du iaktar din omgivning på t ex din arbetsplats kan man lätt se vilka personer som lever i sin egen värld och vilka som får nöja sig med att vara en del av andras.

sundvall
Jag vet iofs inte hur "testosteronladdad" jag känner mig... men det är inte aspekten att "utveckla sig själv" de flesta motsätter sig när det kommer till såna häringa diskussioner.. Jag tänker mest "vad för slags person är det som sitter och gör raggning till sin hobby?".. thats just whack. *screwy*

Enligt dig ja. Lika som Börje 62 Plåtslagare vars hobby är bingolotto och öla framför tvn tycker det är helt "whack" att stå och spänna sig i speglarna på gymmet samtidigt som man slänger i sig sin drink med pulver som ger "låtsas-muskler".

Stab
2007-02-15, 19:21

För att få en 10-poängare som ni kallar det (skönhet ligger i betraktarens ögon) hjälper inga böcker i världen...Killen måste helt enkelt vara sjuk snygg själv och med det menar jag minst en 9. Man måste nog inse sina begränsningar ibland och hålla sig till sin level... Det är alltid fint att säga att det är insidan som räknas men de flesta börjar inte ragga på den mindre atraktiva med motivationen: han /hon har en vacker själ.....:smash:

haha, true. Dessa böcker verkar ge loosers lite för mycket fantasi och spelrum dom egentligen inte har. Värsta jag sett är det där "neghit" gå fram och säga någon slags attack/bomb som ska trycka ner någon som är högre lvl än sig själv. Folk som använder sig av det haha, det så lågt. Det är ju bara ett erkännande av det dåliga självförtroendet, den lilla kuken, den fula fejjan och pojk/fläsk kroppen. Njaaa tycker folk ska ragga där dom naturligt kan få något, i sin egen liga.

sundvall
2007-02-15, 19:38

Har du aldrig någonsin sett en riktigt snygg tjej med en "average" eller rent ut sagt oattraktiv kille?

sundvall
2007-02-15, 19:40
Mycket av det handlar om att med hjälp av starkt självförtroende kunna bygga upp en "egen värld" runt sig där man själv är kung. Om man lyckas med detta kan man även få andra att finna sig i att vara besökare i din värld, där du bestämmer reglerna. Den bitchiga tjejen kommer märka att du skiter fullständigt i hennes töntiga image och du i sin tur kommer att se på henne som en barnslig skitunge som gör bort sig. Om du kan förmedla din värld (frame) starkare hon kan sin är det möjligt att hon helt byter attityd mot dig eftersom hon då också kommer tycka att hon är barnslig. Det här gäller för övigt i stort sett alla sociala interaktioner. Om du iaktar din omgivning på t ex din arbetsplats kan man lätt se vilka personer som lever i sin egen värld och vilka som får nöja sig med att vara en del av andras.

Håller med till 100%.

Stab
2007-02-15, 19:42
Har du aldrig någonsin sett en riktigt snygg tjej med en "average" eller rent ut sagt oattraktiv kille?

Inte mer än 2 nivåer under och då är personen förmodligen också ganska mycket mer åt "alpha" hållet. En ful snubbe som försöker läsa en bok om hur han ska styra guzz är inte riktigt samma sak.

sundvall
2007-02-15, 19:45
Inte mer än 2 nivåer under och då är personen förmodligen också ganska mycket mer åt "alpha" hållet. En ful snubbe som försöker läsa en bok om hur han ska styra guzz är inte riktigt samma sak.

Okej, det har jag sett. Jag har kompisar vars de flesta inte skulle ge mer än en 4a som fångat 7-8or och jag är själv inte direkt snygg.

Hur skulle du beskriva en person som är mer åt "alpha-hållet" ?

Som jag sagt tusen ggr förut så handlar det inte om att läsa en bok och sen bege sig ut och fixa framstjärt.

Stab
2007-02-15, 19:50
Okej, det har jag sett. Jag har kompisar vars de flesta inte skulle ge mer än en 4a som fångat 7-8or och jag är själv inte direkt snygg.

Hur skulle du beskriva en person som är mer åt "alpha-hållet" ?

Som jag sagt tusen ggr förut så handlar det inte om att läsa en bok och sen bege sig ut och fixa framstjärt.

Man kan inte trotsa biologin allt för mycket, en 4a tycker säkerligen också att en 5 i en 10as ögon är en 8 osv.. inte för standarden sänkts utan för att det ser så ut i lowlevel personens ögon.

En person åt alpha hållet? Självförtroende som inte är ett skådespel, tar plats, tar ingen skit, dominant, behöver inte vara modell snygg för att ha sånna egenskaper på plats. dvs inte en nörd helt enkelt? Det blir svårt för en nörd att läsa till sig hur han ska bete sig :Virro Förövrigt är disskutionen lite fjollig då detta inte är något man behöver prata om, om man inte problem med det

sundvall
2007-02-15, 19:56
Man kan inte trotsa biologin allt för mycket, en 4a tycker säkerligen också att en 5 i en 10as ögon är en 8 osv.. inte för standarden sänkts utan för att det ser så ut i lowlevel personens ögon.

En person åt alpha hållet? Självförtroende som inte är ett skådespel, tar plats, tar ingen skit, dominant, behöver inte vara modell snygg för att ha sånna egenskaper på plats. dvs inte en nörd helt enkelt? Det blir svårt för en nörd att läsa till sig hur han ska bete sig :Virro Förövrigt är disskutionen lite fjollig då detta inte är något man behöver prata om, om man inte problem med det

Självförtroende, att ta plats, att inte ta någon skit (allra minst från tjejer med för högt självförtroende), och att vara dominant är viktiga egenskaper som man får automatiskt om man går in för detta.

olwe
2007-02-15, 20:09
Stab, det finns många som redan har gjort det. Om du anser att man inte kan komma någonstans man inte redan är... det är helt enkelt sorgligt.

mangemani
2007-02-15, 20:16

skulle vilja säga BS,men det kan jag inte(pga "skönheten ligger i betraktarens ögon").
jag har sett tjejer som är snygga i mina ögon som är ihop med killar som i mina ögon inte alls ser bra ut,ölmage,skäggiga ja,you get the picture.
dessa "supersnygga" tjejer ser då nått väldigt vackert i dessa killar.

men det som jag tycker är fint tycker andra är fult och det som andra tycker är fint tycker kanske jag är fult and around and around we go.
på så sätt så kan man väl omöjligt kunna påstå att supersnygga tjejer kräver minst en 9:a,för vad är egentligen en 9:a?
en 9:a i en tjejs ögon kan ju vara vältränad medans en 9:a i en annans tjejs ögon kan vara ölmage osv.

sundvall
2007-02-15, 20:26
skulle vilja säga BS,men det kan jag inte(pga "skönheten ligger i betraktarens ögon").
jag har sett tjejer som är snygga i mina ögon som är ihop med killar som i mina ögon inte alls ser bra ut,ölmage,skäggiga ja,you get the picture.

men det som jag tycker är fint tycker andra är fult och det som andra tycker är fint tycker kanske jag är fult and around and around we go.
på så sätt så kan man väl omöjligt kunna påstå att supersnygga tjejer kräver minst en 9:a,för vad är egentligen en 9:a?
en 9:a i en tjejs ögon kan ju vara vältränad medans en 9:a i en annans tjejs ögon kan vara ölmage osv.

Håller med! Jag har väldigt ofta sett rent ut sagt fula killar/män gå hand i hand med riktiga pumor. Utseende är nog inte lika viktigt för tjejer som för oss killar. Man har ofta hört tjejer som varit otroligt attraherad av en man även fast han inte är snygg, han bara har "det" som gör att dom känner en rejäl dragning, och dom kan inte förklara riktigt varför. Detta är troligtvis ett par (om inte alla) av dessa egenskaper:

*Vald av andra kvinnor
*"ledare" av andra män, lever i sin egen verklighet och inte i någon annans
*Skyddare och supporter av nära och kära
*Allt annat än desperat
*Bryr sig inte om vad andra tycker och tänker om honom, stark frame
*Intressant och rolig, en självklarhet
*Social intelligens
*Humor och andra emotionella stimulatorer
*Socialt ledande med många människor som söker hans uppmärksamhet
*Samhörighet

Dessa 10 punkter är oerhört attraktiva egenskaper och om man innehar alla dessa så lär det inte spela någon större roll hur man ser ut, bara man inte är ohyggligt ful så det inte går att kolla på en.

Stab
2007-02-15, 20:37
Självförtroende, att ta plats, att inte ta någon skit (allra minst från tjejer med för högt självförtroende), och att vara dominant är viktiga egenskaper som man får automatiskt om man går in för detta.

Visst du lär dig att köra ett skådespel, men vissa saker sitter i generna.

sundvall
2007-02-15, 20:39
Visst du lär dig att köra ett skådespel, men vissa saker sitter i generna.

Vilket skitsnack. Så du menar alltså att om man inte har något vidare självförtroende, så kan man inte göra _NÅGONTING_ för att det ska bli bra?

Kan man inte bli relativt grov bara för att man inte är "naturligt" grov från början?

Kan man inte bli duktig på hockey om man inte har superhockeygener ala peter forsberg?

Självklart kan man utveckla sitt självförtroende något enormt, herregud.

Slartibartfast
2007-02-15, 20:42
Vilket skitsnack. Så du menar alltså att om man inte har något vidare självförtroende, så kan man inte göra _NÅGONTING_ för att det ska bli bra?

Kan man inte bli relativt grov bara för att man inte är "naturligt" grov från början?

Kan man inte bli duktig på hockey om man inte har superhockeygener ala peter forsberg?

+1

Stab
2007-02-15, 20:45

Jag ser att du blir upprörd(varför HAHA), var inte meningen att bomba dig för att vara ett failure man1 *popcorn* Ibland är det svårt att inse sina begränsningar va?

sundvall
2007-02-15, 20:47
Jag ser att du blir upprörd(varför HAHA), var inte meningen att bomba dig för att vara ett failure man1 *popcorn* Ibland är det svårt att inse sina begränsningar va?

Vill du inte svara på frågan, lugnt för mig :)

Stab
2007-02-15, 20:51
Vill du inte svara på frågan, lugnt för mig :)

Har väl redan svarat? Det var ju du som "Jäääävla Stab säg inte sådär WTF MITT HOPP"

Alltså vafan går du in för det så kan du väl bli bättre på att ragga såklart? Men menar bara att vissa saker går inte att få/lära sig osv för många är inte kapabla till detta likaså att alla är inte genetiska freaks..

sundvall
2007-02-15, 20:56
Har väl redan svarat? Det var ju du som "Jäääävla Stab säg inte sådär WTF MITT HOPP"

Alltså vafan går du in för det så kan du väl bli bättre på att ragga såklart? Men menar bara att vissa saker går inte att få/lära sig osv för många är inte kapabla till detta likaså att alla är inte genetiska freaks..

Kan man inte utveckla sitt självförtroende till det bättre? Kan man inte med rätt mind-set bli någon form av ledare för sin sociala grupp?

ugglan
2007-02-15, 21:05
Kan man inte utveckla sitt självförtroende till det bättre? Kan man inte med rätt mind-set bli någon form av ledare för sin sociala grupp?

För sin sociala grupp säger ju inte mycket om man är nerd från början.

sundvall
2007-02-15, 21:14
För sin sociala grupp säger ju inte mycket om man är nerd från början.

Okej förlåt mig, kan man inte med rätt mind-set bli ledare för framtida sociala grupper om man utvecklat sitt självförtroende bra nog?

ugglan
2007-02-15, 21:24
Okej förlåt mig, kan man inte med rätt mind-set bli ledare för framtida sociala grupper om man utvecklat sitt självförtroende bra nog?

Det kan man säkert, men är inte självförtroendet helt äkta - dvs man har accomplishat saker som man kan luta sig på ("success" i nåt område, jobb eller fysik t.ex.) och inte läst sig till det i en bok, så syns det att det inte är helt genuint och man blir krossad av folk som Stab :naughty:

sundvall
2007-02-15, 21:26
Det kan man säkert, men är inte självförtroendet helt äkta - dvs man har accomplishat saker som man kan luta sig på ("success" i nåt område, jobb eller fysik t.ex.) och inte läst sig till det i en bok, så syns det att det inte är helt genuint och man blir krossad av folk som Stab :naughty:

Det handlar FORTFARANDE inte om att läsa till sig det i en bok, då blir man en keyboard-jockey, som så många "internet-biffar". Börja med teorin, blanda det med det praktiska, lägg till lite mer teori, mer praktik, till slut har man absolut ökat sitt självförtroende, det är jag helt säker på.

skyler
2007-02-15, 21:38

Precis..Det är därför som jag säger att skönhet ligger i betraktarens ögon.
Självklart vet jag många exempel på fall där den ena parten är "snyggare" en den andra. Jag syftar främst på krogen där insidan spelar förhållandevis liten roll till förmån för utseende. Jag förstår vad du menar;)

skyler
2007-02-15, 21:40

Oh yes I have;)

Jag menar främst på krogen där man har liten chans att bedöma ngn för deras insida och där man är ganska selektiv.

Gpajpen
2007-02-15, 21:56
måste hålla med sundvall här fast jag personligen inte gillar själva konceptet så GIVETVIS är det ju bara positivt att bygga upp sitt självförtroende osv.
jag va en nerd en gång i tiden fick inte en brud, nu ere helt annorlunda tack vare många förändringar i psyket och utseendet.

sundvall
2007-02-15, 21:57
Oh yes I have;)

Jag menar främst på krogen där man har liten chans att bedöma ngn för deras insida och där man är ganska selektiv.

Just det :)

mangemani
2007-02-15, 21:59
Precis..Det är därför som jag säger att skönhet ligger i betraktarens ögon.
Självklart vet jag många exempel på fall där den ena parten är "snyggare" en den andra. Jag syftar främst på krogen där insidan spelar förhållandevis liten roll till förmån för utseende. Jag förstår vad du menar;)

krogen ja,men det är en annan femma det;)

skyler
2007-02-15, 22:07
Och Sundvall....Man kan ändra sitt självförtroende. Det handlar bara om att ha rätt inställning och veta sitt värde. Jag hade världens pissigaste självförtroende men har vänt det totalt. Man behöver inte vara en "alphahanne" det är bullshit:)

sundvall
2007-02-15, 22:12
Och Sundvall....Man kan ändra sitt självförtroende. Det handlar bara om att ha rätt inställning och veta sitt värde. Jag hade världens pissigaste självförtroende men har vänt det totalt. Man behöver inte vara en "alphahanne" det är bullshit:)

Det har du helt rätt i. Men det är väldigt svårt att bara "veta sitt värde" rätt upp och ned. Seduction är dock enligt mig en mycket effektiv väg.

ugglan
2007-02-15, 22:14
är väl bara fråga folk man känner och randoms var dom skulle placera en, så vet man sen.

mangemani
2007-02-15, 22:21
är väl bara fråga folk man känner och randoms var dom skulle placera en, så vet man sen.

och alla skulle svara exakt samma;)?
frågar du 10 och dom säger samma sak så kommer garanterat dom nästa 10 som du frågar säga nått annat.

ugglan
2007-02-15, 22:25
Dom lär ju inte svara random mellan 1 och 10 direkt om man ber dom vara ärliga. Man får nog ett ganska bra medelvärde

Tigerkotten
2007-02-15, 22:43
Ett tips är att ladda ner saker och ting i ljudformat, sedan bara lägga in den på sin mp3spelare och ta promenader eller så :) Rätt bekvämt, istället för lyssa på musik så kan man lära sig något me :)

O det där med generna tycker jag är helt fel, det handlar väl mest isåfall enligt mig vad för uppväxt man fått. Hur ens föräldrar / kompisar lärt en att vara.

T ex jag var väldigt blyg i vissa situationer förr i tiden, mycket var pga jag bad Mor min göra vissa saker åt mig. Om hon istället hade varit mera, men försök gör det själv etc. Så hade jag lärt mig att det är inte så farligt att fråga folk saker och ting etc.

Sedan så kan även såkallade bra personer som redan ser bra ut, ha problem att "fixa" tjejer. Då är sådant här material även bra för det.

Förstår inte riktigt meningen att gnälla på saker och ting, men antar att Ni själva är rätt så osäkra isåfall. För annars hade ni nog låtit det vara. Men det är vad jag tror :]

Slartibartfast
2007-02-15, 22:46
Förstår inte riktigt meningen att gnälla på saker och ting, men antar att Ni själva är rätt så osäkra isåfall. För annars hade ni nog låtit det vara. Men det är vad jag tror :]

De är rädda att fula nördkillar ska komma å ta deras snygga brudar.

olwe
2007-02-15, 22:46
Dom lär ju inte svara random mellan 1 och 10 direkt om man ber dom vara ärliga. Man får nog ett ganska bra medelvärde

Jag har gjort jusst det. Som lägst har jag fått 3/10 som högst har jag fått 8/10. rätt stor skillnad där.

Tigerkotten
2007-02-15, 22:52
De är rädda att fula nördkillar ska komma å ta deras snygga brudar.

Om de nu ens får de "snygga" brudarna, för de kanske ej är så snygga själva. Och då skulle de ju hålla sin egen "nivå" enligt dem så :]

mathor
2007-02-15, 23:26
Jag har gjort jusst det. Som lägst har jag fått 3/10 som högst har jag fått 8/10. rätt stor skillnad där.

Människor är aldrig ärliga ansikte mot ansikte, så det är lönlöst.

olwe
2007-02-15, 23:49
Människor är aldrig ärliga ansikte mot ansikte, så det är lönlöst.

Du har rätt, det är svårt att veta om personen är uppriktig (vet hur hon tycker).

Det är dock ganska kul att fråga folk hur snygg de tycker att du är :)

Pez
2007-02-16, 00:04
Enligt dig ja. Lika som Börje 62 Plåtslagare vars hobby är bingolotto och öla framför tvn tycker det är helt "whack" att stå och spänna sig i speglarna på gymmet samtidigt som man slänger i sig sin drink med pulver som ger "låtsas-muskler".

Nåja, det var en lite väl enkel projicering från din sida tycker jag. :)
Men visst..

Problemet här är att det jag anser är "whack" är att det i många fall verkar vara en underliggande osäkerhet som ligger bakom intresset för att lära sig vad det nu är ni kallar det. Steg 1 i min bok hade varit att komma fram till vad det är som ligger och gror, inte att lägga all energi på ett av symptomen (läs: träffa personer av motsatt kön).
Att det kan hjälpa i en viss utsträckning tvivlar jag inte på, men det blir lätt insnöat och leder till ett inavlat och rätt trist beteende.
Ang. byggning som hobby så gäller samma spelregler där. Ingen fysik i världen kommer göra dig till en person med bättre självkänsla.
Bara det faktum att en del känner sig så väldigt kallade att trumpeta till strid när konceptet blir ifrågasatt känns.. ja - det tänder en del varningslampor.

Man ska göra det man vill och trivs med, men det är aldrig fel att veta varför man handlar och gör de val man gör. För att vara ett koncept som utger sig för att vara inriktat på ovanstående så verkar en rätt stor del av de som snöat in sig på det lida av avsaknad av självinsikt. Faktiskt.

sundvall
2007-02-16, 00:31
Nåja, det var en lite väl enkel projicering från din sida tycker jag. :)
Men visst..

Problemet här är att det jag anser är "whack" är att det i många fall verkar vara en underliggande osäkerhet som ligger bakom intresset för att lära sig vad det nu är ni kallar det. Steg 1 i min bok hade varit att komma fram till vad det är som ligger och gror, inte att lägga all energi på ett av symptomen (läs: träffa personer av motsatt kön).
Att det kan hjälpa i en viss utsträckning tvivlar jag inte på, men det blir lätt insnöat och leder till ett inavlat och rätt trist beteende.
Ang. byggning som hobby så gäller samma spelregler där. Ingen fysik i världen kommer göra dig till en person med bättre självkänsla.
Bara det faktum att en del känner sig så väldigt kallade att trumpeta till strid när konceptet blir ifrågasatt känns.. ja - det tänder en del varningslampor.

Man ska göra det man vill och trivs med, men det är aldrig fel att veta varför man handlar och gör de val man gör. För att vara ett koncept som utger sig för att vara inriktat på ovanstående så verkar en rätt stor del av de som snöat in sig på det lida av avsaknad av självinsikt. Faktiskt.

Jag förstår absolut om du tycker det verkar whack. Det tyckte även jag innan jag "blev fast" så att säga. Och det tyckte även dom som jag introducerade det för, innan dom studerade det på ett djupare plan och insåg att det faktiskt fungerar och är rejält rolig när man når framgång.

Vissa kanske läser seduction för att dom vill ha en speciellt kvinna i sitt liv och när hon väl dyker upp vill dom kunna göra allt för att verkligen få henne. Vissa läser det för att på krogen kunna få vilken tjej dom vill våt i brallan, för att sedan följa dem hem. Vissa för att imponera på polarna, vissa för att bli skickligare i sociala situationer, vissa för att få en bättre uppfattning rent generellt när det gäller det motsatta könet och andra för att helt enkelt bygga på sitt självförtroende.

Jag tycker det är otroligt intressant med människobeteende och det är just därför jag läser om sånt här, inte för att jag vill kunna nuppa så många tjejer som möjligt på ett år eller liknande, jag har redan en flickvän och är inte i behov av något sådant. Jag har absolut blivit en intressantare, roligare och självsäkrare person sedan jag kom in i seductioncommunityn, det är jag helt bombsäker på. Även om jag aldrig varit någon idiot när det kommer till tjejer eller sociala situationer, har väl varit average, så har jag utvecklats något enormt och jag kan berätta att även jag till en början var rejält skeptisk till sånt här.

Och nog kan en fysik göra att man får bättre självförtroende, det är ju en sorts utveckling även det, och lyckas man klara av något sådant så stiger självförtroendet, lika som om man lyckas med finansieringar eller liknande. Att bli bättre med tjejer och i sociala situationer är en rejäl boost, och detta hjälper verkligen, det kan jag garantera. Studerar man detta ett tag så kommer man till slut förstå vissa beteendemönster och dra saker och ting till sin egen fördel.

Jag tvingar ingen att acceptera detta, men jag anser även att folk som inte vet så mycket om det borde vara tyst, tills dom väl tagit sig en djupare titt på det hela och verkligen gjort ett försök för att förstå och inte såga det från första början.

Pez
2007-02-16, 00:37
Jag...
Du misstar självförtroende för självkänsla.
Utöver det så.. skrev du bara ut det jag höll kort.

sundvall
2007-02-16, 00:41
Du misstar självförtroende för självkänsla.
Utöver det så.. skrev du bara ut det jag höll kort.

Ah just det, trodde du skrev självförtroende, misstag av mig.

Stab
2007-02-16, 08:57

Förmodligen så var personen som sa 3/10 mycket högre level än dig. Medans personen som sa 8/10 var lägre än dig. Fula gillar fula etc.

patanga
2007-02-16, 14:48
Hur ska jag tolka att mitt ex vill träffa mig ofta? hon säger att hon saknar mig, att hon gillar mig och att hon inte kan göra något med någon annan för hon "tänker på mig". Kan lägga till att hon dumpade mig, så vad ska jag göra? jag gillar ju henne men vet inte om hon "lurar" mig.

sundvall
2007-02-16, 15:10
Hur ska jag tolka att mitt ex vill träffa mig ofta? hon säger att hon saknar mig, att hon gillar mig och att hon inte kan göra något med någon annan för hon "tänker på mig". Kan lägga till att hon dumpade mig, så vad ska jag göra? jag gillar ju henne men vet inte om hon "lurar" mig.

Hon vill både ha kakan och äta den. Hon vill inte känna sig "dissad" och vill veta att hon kan få dig när hon vill, märker hon att det inte fungerar så blir hon bara mer och mer desperat och gör allt för att du ska ge henne uppmärksamhet. Tar du tillbaka henne kommer du snart att bli sårad igen, gör dig själv en tjänst och klipp alla band med henne.

jwzrd
2007-02-16, 15:12
Men hahaha orka lyssna på päronpojkarna om hur man bäst attraherar en flicka.

Slartibartfast
2007-02-16, 15:19
Tyst Jwzrd, så kanske du lär dig nåt. ;)

Kwon
2007-02-16, 15:21
Efter att ha läst olika poster på Kolozzeum under senare tid, så har jag fått uppfattningen om att "päron" skulle vara någonting negativt. :)

Päronvikter hit och päronpojkar dit.

Varför är det så?

sundvall
2007-02-16, 15:21
Men hahaha orka lyssna på päronpojkarna om hur man bäst attraherar en flicka.

Japp. Lyssna på 120kg styrkelyftare som arbetar som programmerare istället :).

Kaew
2007-02-16, 15:23

:D

olwe
2007-02-16, 15:32
Förmodligen så var personen som sa 3/10 mycket högre level än dig. Medans personen som sa 8/10 var lägre än dig. Fula gillar fula etc.

Det är en logisk förklaring men konstigt nog så har det varit blandat. Skulle nog faktiskt säga att jag var snyggare än tjejen som sa 3/10.

Tolkia
2007-02-16, 16:04
Tja, det går ju inte att komma ifrån att han faktiskt har lyckats.

ugglan
2007-02-16, 16:38
få hit clash så får han klargöra hur det ligger till så kan alla tiga sen? :)

Stab
2007-02-16, 17:08
få hit clash så får han klargöra hur det ligger till så kan alla tiga sen? :)

Ultimate testo-alpha-bastard :Virro :laugh:

Tigerkotten
2007-02-16, 17:46

Lyckats med vad? Har han en tjej? Hur ser hon ut ens isåfall? :)

Jag håller inte med sundsvall ang det där exet, men det han säger stämmer dock . Att hon vill veta att hon kan få dig om du vill.

Först och främst vad vill du? Vill du ha henne tebax?

Sedan om du nu vill ha henne tebax, se till att det är på dina villkor är isåfall. Var lite "svår". Var ej tillgänglig hela tiden om hon ringer osv, sedan som det alltid sägs. Var den som avslutar samtalet först också.

Slartibartfast
2007-02-17, 10:05

Skulle han lyckas igen?

Tolkia
2007-02-17, 11:58
Skulle han lyckas igen?
Skulle du?

frökenzelda
2007-02-17, 12:00
finns boken på svenska också? jag kanske skulle kunna dra nytta av den nu...

Tolkia
2007-02-17, 12:04
Japp, den heter då "Spelet (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127112454&s=1)".

Slartibartfast
2007-02-17, 12:26
Skulle du?

Vad tror du?

Chaan
2007-09-14, 00:10
Vet inte om det har avhandlats på forumet men det här är min teori om vad hos killar som attraherar tjejer:

1. Status.
2. Annat.

Nej jag e inte bitter!!!!11"#¤%&#"¤%&/11111111111111

coxie
2007-09-14, 00:13
Vet inte om det har avhandlats på forumet men det här är min teori om vad hos killar som attraherar tjejer:

1. Status.
2. Annat.

Nej jag e inte bitter!!!!11"#¤%&#"¤%&/11111111111111

:D

Bahir
2007-09-14, 08:39
Jag tycker att diskussioner som dessa hör till PUA-forum, och bör inte talas om på några andra ställen. Varför? För att ju mer kunskapen sprids desto svårare kommer vi alla få det sen, om alla tekniker är avslöjade, och om det finns mycket mer konkurrens.

Yankeee
2007-09-14, 08:48
Jag tycker att diskussioner som dessa hör till PUA-forum, och bör inte talas om på några andra ställen. Varför? För att ju mer kunskapen sprids desto svårare kommer vi alla få det sen, om alla tekniker är avslöjade, och om det finns mycket mer konkurrens.

Jag tycker att det ska spridas så mycket som möjligt så att nötskallarna sållar ut sig själva och det blir fler tjejer kvar till oss andra.

Jompan
2007-09-14, 08:58
The Game må funka på vissa tjejer. Sen beror det på vad man är ute efter. Är man ute efter ett förhållande man vill ska hålla i längden så gräver man sin egen grav om man lyssnar på vad "The Game" förespråkarna säger.

Vill man ha en tjej som inte tror tillräckligt på sig själv och inte tror sig förtjäna det bästa kan man gott köra spelet. Frågan är dock vad det säger om en själv då, när kvinnan fallit för en kille som inte är bra för henne.

Jag röstar för gammal hederlig uppvaktning. *cupid*

Slartibartfast
2007-09-14, 09:06
Jag tycker att det ska spridas så mycket som möjligt så att nötskallarna sållar ut sig själva och det blir fler tjejer kvar till oss andra.

+1

Jag uppmanar alla mina kvinnliga bekanta att läsa the game.

Trance
2007-09-14, 09:09

Största problemet med det är ju att det är så svårt att få tag på roofies numera.

coxie
2007-09-14, 09:09
The Game må funka på vissa tjejer. Sen beror det på vad man är ute efter. Är man ute efter ett förhållande man vill ska hålla i längden så gräver man sin egen grav om man lyssnar på vad "The Game" förespråkarna säger.

Vill man ha en tjej som inte tror tillräckligt på sig själv och inte tror sig förtjäna det bästa kan man gott köra spelet. Frågan är dock vad det säger om en själv då, när kvinnan fallit för en kille som inte är bra för henne.

PUA är faktiskt jävligt bra för killar som inte lärt sig hur tjejer (eller sociala interaktioner i allmänhet) fungerar den "riktiga" vägen. Om man bortser från alla nördiga termer och machostilen på hur det hela förmedlas så är det i grunden rätt viktiga saker man lär sig. Man får bättre självförtroende och man får bättre social kompentens (inte bara när det gäller att ragga utan överlag).

Detta leder till att man kommer på att man duger som man är, vilket jävligt många i dagens samhälle har ett stort problem med. Det hela får en snöbollseffekt och i slutändan kommer det inte ut en nördig person laddad med tekniker han läst på internet. Utan en självsäker och trygg person, att få fler av dessa ser jag ingen nackdel med.

Jompan
2007-09-14, 09:12
Största problemet med det är ju att det är så svårt att få tag på roofies numera.

Du måste tro mer på dig själv Trance! Inte ska du behöva ta till roofies för att få en kvinna på fall. *popcorn*

Sebbeee
2007-09-14, 09:15
slå bara på charmen. Du behöver inte läsa en bok för att hitta damer

Jompan
2007-09-14, 09:19
PUA är faktiskt jävligt bra för killar som inte lärt sig hur tjejer (eller sociala interaktioner i allmänhet) fungerar den "riktiga" vägen. Om man bortser från alla nördiga termer och machostilen på hur det hela förmedlas så är det i grunden rätt viktiga saker man lär sig. Man får bättre självförtroende och man får bättre social kompentens (inte bara när det gäller att ragga utan överlag).

Detta leder till att man kommer på att man duger som man är, vilket jävligt många i dagens samhälle har ett stort problem med. Det hela får en snöbollseffekt och i slutändan kommer det inte ut en nördig person laddad med tekniker han läst på internet. Utan en självsäker och trygg person, att få fler av dessa ser jag ingen nackdel med.

För vissa kan jag tänka mig att Spelet är väldigt nyttigt och precis som du säger så kan man nog få mycket lärdomar ur den.

Däremot motsäger jag mig helt att man ska "dissa" en tjej för att få hennes uppmärksamhet. Visst det funkar på MÅNGA tjejer, men hade jag varit kille så skulle jag inte velat ha en tjej som vill ha mig när jag utger mig för att inte vilja ha henne.

Yankeee
2007-09-14, 09:21
slå bara på charmen. Du behöver inte läsa en bok för att hitta damer

Njae, men det kan vara bra att läsa ett par så att man klarar grundskolan.

skaparn
2007-09-14, 09:25
Tvinga mig inte att läsa den här rackarns boken bara för att se vad det är för trams alla Vänner-fans tjatar om.

coxie
2007-09-14, 09:27
För vissa kan jag tänka mig att Spelet är väldigt nyttigt och precis som du säger så kan man nog få mycket lärdomar ur den.

Däremot motsäger jag mig helt att man ska "dissa" en tjej för att få hennes uppmärksamhet. Visst det funkar på MÅNGA tjejer, men hade jag varit kille så skulle jag inte velat ha en tjej som vill ha mig när jag utger mig för att inte vilja ha henne.

Samtidigt tror jag även de killar som aldrig läst ett enda ord PUA håller med om att man snabbt tappar en tjejs intresse om man är är allt för uppenbart intresserad. Att totaldissa en tjej bara för sakens skulle är en sak, men att vara lite retsamt svårflörtad funkar oftast bra. Uttrycket "Att man vill ha det man inte kan få" myntades nog mycket tidigare än PUA, och jag personligen tror alla håller med om det stämmer i många lägen.

tntballe
2007-09-14, 09:31
allt slutar ändå så här
RfTHio6WREc

Kwon
2007-09-14, 09:35
Det här kanske e något för de som e inne på "The Game".

http://www.venusianarts.com/pt/blog/default.aspx?dtf=20070701000000&dtt=20070731235959

I never bothered to ask... This is how you open a SET
-quMo2nOQYg

Lasses Wingman berättar "how it's done" :D (Ni som läst Game, vad är IOI, ROI etc?)
-
Bodybuilding

When I was around 21, I got into bodybuilding. I played football, basketball, martial arts, track, & pole-vaulting in high-school. I grew up in Texas and being big and muscular increased your social value immensely (as most high schools I assume).

When I turned 21, I started to lift for aesthetic purposes, not just for athletic performance. At my peak I managed to get to 245 and 3.8% body fat benching 450lbs for 4-5 reps.

In short, I looked like a real amateur bodybuilder. Anybody who knows me from a couple of years ago can attest to that.

Here is my experience of various dynamics during my journey.

ATTENTION FROM WOMEN

This result was two-fold. I am around 6’2”. When I hit around 205 at 5% body fat, I noticed a night and day difference with women throwing IOIs at me. When I started to increase to 220lbs at 6% I noticed it started to go down. When I hit 245lbs @ 6-7% body fat I noticed it go down a lot. Some girls would still throw IOIs, but most were scared of me. In addition, some simply gave me deliberate IODs.

To put 205@5% into perspective: It would look like Brad Pitt in Fight Club or Troy.

At 220lbs@6%, it would look The Rock in Scorpion King.

At 245lbs@6-7% body fat, it would look freakish and like the guys on the cover of Muscle and Fitness and maybe FLEX (the guys on the cover of FLEX are pros and still are at another level above).

This was back before I knew anything about the community. In my mind:

More Muscle = More Social Value = More Women.

My conclusion: The Brad Pitt Fight Club look works the best for pua goals.

RESPECT FROM MEN

QUICK NOTE: Bodybuilding and fighting are two different art forms. Weight training-not bodybuilding-helps the latter. Do not think that just because you are big you can fuck with anyone. There are some scary cats out there. Avoid fights if possible is my best advice. It is not conducive to our survival goals.

Pros and Cons here: On one hand, you almost get instant respect from men. Men simply do not want to fuck with you. From bouncers, businessmen, athletes, musicians…etc. They all start throwing submission IOIs to let you know you’ve got them in this area. Some want to align with you, some want to distance themselves from you, and some outright resent you and talk shit behind your back.

Another pattern I observed. Rich guys will want to be seen with you (when you’re really big). They will want you to roll in their entourage. They will buy you drinks, throw women on you, and introduce you as their friend.

Cool guys, who you want to be like, will give you a level of respect instantly into their social circle, provided you are not a socially unintelligent person. In other words, they will give you access to their world, provided you don’t do anything stupid.

People in general will give you compliance easier. It’s the small things you notice in everyday situations from waiters, people standing in line...etc.

One funny story, I ran a red light at about 60mph, simply because I thought I could make in the yellow on pacific coast highway. I was in a national park and I noticed the park ranger slow down as I sped up. I was going to try to make the light and he was going wait for the next one. I ran it and he turned his sirens on and pulled me over. Why would I do such a thing you may ask? Well, I didn’t think these guys handled traffic violations. I thought they monitored park activity such as fires, vandalism...etc., things like that. In short, it was stupid, but that’s what my rationalization was at the time. As he is pulling me over, he asks me if I have been drinking which I said no and then asked me to step out of the car. After I did, he took one look at me and asked me, “Why shouldn’t I give you a ticket.” I told him, “that was a completely stupid thing I did and it won’t happen again.” He let me go! Some may say that was completely random. However, I disagree. Nothing is completely random, nothing is an accident. Even if people themselves are not aware of what they are doing, they’re emotions are reacting nevertheless. In this instance, his emotions & logic decided to give me a pass, if I simply gave him this one little compliance test. He didn’t want a cute logical answer, but wanted an emotional one. Notice how I never answered the question that he asked? Why would he do this in the first place? I believe, by the intimidation factor of this huge guy being presented to him on a one-on-one basis on the side of the road.

Women will want to show you off. Hold your arm like they are so proud to be there. Even though it all breaks down to value, there is nothing like seeing the love and adulation in a young girl’s face as she is looking at you and you know it is real.

CONFIDENCE

At gladiator dimensions, you’re CONFIDENCE is SUPER-HUMAN. I am not saying it is entirely real…just describing how you FEEL. You feel entitled to any girl in the venue. You FEEL entitled to TAKE what you WANT. You feel like you can slam dunk a basketball (which I could barely do)…you FEEL like you can accomplish anything after enduring the discipline and pain it takes to get there. YOU FEEL FUCKING AWESOME. Almost anything you wear looks good, you feel like a Ferrari on a road filled with Cadillacs. You feel peaceful. You feel clean. You feel energetic. You feel younger. You feel like you’re not aging. You feel DANGEROUS. Your feel POWERFUL…physically & mentally. Remember, don’t go into the gym get up to 225lb on bench with a gut and say you don’t feel these things. This is how I felt when my body was at a level where someone would pay me to photograph it.

HOW TO GET GOOD

A rough but effective game plan to get your body to where you want it to be is a follows:

First, outsource the knowledge. A lot of you guys are busy on your wealth and relationship nodes of your life. You don’t need to immerse yourself in the world of bodybuilding. Here is the solution and eventually you will acquire the knowledge yourself.

Find a trainer that LOOKS like a bodybuilder from a reputable GYM. You may not want to look like him, but he will have the knowledge and drive to take you to where you want to go because he has done it himself. They may be exceptions to the rule; however, I don’t want to waste any time finding out. Also, you have to believe in your trainer as a teacher/role model and he needs to earn that respect as he is yelling at you to grunt out another rep on the leg press as you have a white-hot burn going through your legs.

Second, you must hit your training, diet, supplementation, and rest in unison. If anyone of those areas is left undone, you will not get the “Perfect Look”. There are some major mistakes I see a lot of guys do. The will either:

1) Over train
2) Not know how to train, but think they do after reading a few pages of muscle and fitness.
3) Train and then go eat a pizza afterwards and wonder why their ab wall doesn’t show after the million crunches leg raises that they’ve done.
4) Not rest enough…I knew one guy do did fifteen sets of 8 on bench press as his first chest exercise! WTF!
5) I saw this same guy repping with the same weight for about 2 years!

The list could go on an on. In short, seek out those you have the knowledge and motivation that you need TODAY and who have proven successful at the task you are about to perform.

Here is a rough summary:

1) Seek out a QUALIFIED TRAINER based on my text above (this is an important step).
2) Follow his instructions exactly…believe in him even if you don’t see results at first. (That’s why step #1 is important, he needs to inspire, motivate, and earn your respect).
3) Believe that this body (the archetype I found the best for our PUA goals) is something worthy and worth fighting for. You have to want it. I illustrated my experience, so you’d know it is a huge DHV prop to your avatar.

CONCLUSION

For RELATIONSHIP purposes…I think it is an excellent sport that does provide the ROI you are looking for.

For HEALTH purposes…I think it is an excellent sport that does provide the ROI you are looking for.

For WEALTH purposes…I think it is an excellent sport that does provide the ROI you are looking for.

Jompan
2007-09-14, 09:35
allt slutar ändå så här

:laugh:

Jompan
2007-09-14, 09:50
Det finns väl inget bättre som tjej än att bli uppmärksammad och uppvaktad, känna sig älskad och behövd av den hon själv gillar?

Gäller inte detsamma för män?

Kan man vara "svårflörtad" på så sätt att den andra ändå vet att den är uppvaktad och älskad?

Jag menar så man använder spelet inte för att utnyttja det på sina egna vägars skull, utan som ett sätt att införa lite mer passion/nyans i förhållandet för bådas skull på lika villkor. Så att båda ändå är säker på sin partner. Så man liksom gör det med glimten i ögat eller hur jag ska beskriva det. :)

Chaan
2007-09-14, 11:09
Det här kanske e något för de som e inne på "The Game".

http://www.venusianarts.com/pt/blog/default.aspx?dtf=20070701000000&dtt=20070731235959

I never bothered to ask... This is how you open a SET
-quMo2nOQYg

Lasses Wingman berättar "how it's done" :D (Ni som läst Game, vad är IOI, ROI etc?)
-
Bodybuilding

When I was around 21, I got into bodybuilding. I played football, basketball, martial arts, track, & pole-vaulting in high-school. I grew up in Texas and being big and muscular increased your social value immensely (as most high schools I assume).

When I turned 21, I started to lift for aesthetic purposes, not just for athletic performance. At my peak I managed to get to 245 and 3.8% body fat benching 450lbs for 4-5 reps.

In short, I looked like a real amateur bodybuilder. Anybody who knows me from a couple of years ago can attest to that.

Here is my experience of various dynamics during my journey.

ATTENTION FROM WOMEN

This result was two-fold. I am around 6’2”. When I hit around 205 at 5% body fat, I noticed a night and day difference with women throwing IOIs at me. When I started to increase to 220lbs at 6% I noticed it started to go down. When I hit 245lbs @ 6-7% body fat I noticed it go down a lot. Some girls would still throw IOIs, but most were scared of me. In addition, some simply gave me deliberate IODs.

To put 205@5% into perspective: It would look like Brad Pitt in Fight Club or Troy.

At 220lbs@6%, it would look The Rock in Scorpion King.

At 245lbs@6-7% body fat, it would look freakish and like the guys on the cover of Muscle and Fitness and maybe FLEX (the guys on the cover of FLEX are pros and still are at another level above).

This was back before I knew anything about the community. In my mind:

More Muscle = More Social Value = More Women.

My conclusion: The Brad Pitt Fight Club look works the best for pua goals.

RESPECT FROM MEN

QUICK NOTE: Bodybuilding and fighting are two different art forms. Weight training-not bodybuilding-helps the latter. Do not think that just because you are big you can fuck with anyone. There are some scary cats out there. Avoid fights if possible is my best advice. It is not conducive to our survival goals.

Pros and Cons here: On one hand, you almost get instant respect from men. Men simply do not want to fuck with you. From bouncers, businessmen, athletes, musicians…etc. They all start throwing submission IOIs to let you know you’ve got them in this area. Some want to align with you, some want to distance themselves from you, and some outright resent you and talk shit behind your back.

Another pattern I observed. Rich guys will want to be seen with you (when you’re really big). They will want you to roll in their entourage. They will buy you drinks, throw women on you, and introduce you as their friend.

Cool guys, who you want to be like, will give you a level of respect instantly into their social circle, provided you are not a socially unintelligent person. In other words, they will give you access to their world, provided you don’t do anything stupid.

People in general will give you compliance easier. It’s the small things you notice in everyday situations from waiters, people standing in line...etc.

One funny story, I ran a red light at about 60mph, simply because I thought I could make in the yellow on pacific coast highway. I was in a national park and I noticed the park ranger slow down as I sped up. I was going to try to make the light and he was going wait for the next one. I ran it and he turned his sirens on and pulled me over. Why would I do such a thing you may ask? Well, I didn’t think these guys handled traffic violations. I thought they monitored park activity such as fires, vandalism...etc., things like that. In short, it was stupid, but that’s what my rationalization was at the time. As he is pulling me over, he asks me if I have been drinking which I said no and then asked me to step out of the car. After I did, he took one look at me and asked me, “Why shouldn’t I give you a ticket.” I told him, “that was a completely stupid thing I did and it won’t happen again.” He let me go! Some may say that was completely random. However, I disagree. Nothing is completely random, nothing is an accident. Even if people themselves are not aware of what they are doing, they’re emotions are reacting nevertheless. In this instance, his emotions & logic decided to give me a pass, if I simply gave him this one little compliance test. He didn’t want a cute logical answer, but wanted an emotional one. Notice how I never answered the question that he asked? Why would he do this in the first place? I believe, by the intimidation factor of this huge guy being presented to him on a one-on-one basis on the side of the road.

Women will want to show you off. Hold your arm like they are so proud to be there. Even though it all breaks down to value, there is nothing like seeing the love and adulation in a young girl’s face as she is looking at you and you know it is real.

CONFIDENCE

At gladiator dimensions, you’re CONFIDENCE is SUPER-HUMAN. I am not saying it is entirely real…just describing how you FEEL. You feel entitled to any girl in the venue. You FEEL entitled to TAKE what you WANT. You feel like you can slam dunk a basketball (which I could barely do)…you FEEL like you can accomplish anything after enduring the discipline and pain it takes to get there. YOU FEEL FUCKING AWESOME. Almost anything you wear looks good, you feel like a Ferrari on a road filled with Cadillacs. You feel peaceful. You feel clean. You feel energetic. You feel younger. You feel like you’re not aging. You feel DANGEROUS. Your feel POWERFUL…physically & mentally. Remember, don’t go into the gym get up to 225lb on bench with a gut and say you don’t feel these things. This is how I felt when my body was at a level where someone would pay me to photograph it.

HOW TO GET GOOD

A rough but effective game plan to get your body to where you want it to be is a follows:

First, outsource the knowledge. A lot of you guys are busy on your wealth and relationship nodes of your life. You don’t need to immerse yourself in the world of bodybuilding. Here is the solution and eventually you will acquire the knowledge yourself.

Find a trainer that LOOKS like a bodybuilder from a reputable GYM. You may not want to look like him, but he will have the knowledge and drive to take you to where you want to go because he has done it himself. They may be exceptions to the rule; however, I don’t want to waste any time finding out. Also, you have to believe in your trainer as a teacher/role model and he needs to earn that respect as he is yelling at you to grunt out another rep on the leg press as you have a white-hot burn going through your legs.

Second, you must hit your training, diet, supplementation, and rest in unison. If anyone of those areas is left undone, you will not get the “Perfect Look”. There are some major mistakes I see a lot of guys do. The will either:

1) Over train
2) Not know how to train, but think they do after reading a few pages of muscle and fitness.
3) Train and then go eat a pizza afterwards and wonder why their ab wall doesn’t show after the million crunches leg raises that they’ve done.
4) Not rest enough…I knew one guy do did fifteen sets of 8 on bench press as his first chest exercise! WTF!
5) I saw this same guy repping with the same weight for about 2 years!

The list could go on an on. In short, seek out those you have the knowledge and motivation that you need TODAY and who have proven successful at the task you are about to perform.

Here is a rough summary:

1) Seek out a QUALIFIED TRAINER based on my text above (this is an important step).
2) Follow his instructions exactly…believe in him even if you don’t see results at first. (That’s why step #1 is important, he needs to inspire, motivate, and earn your respect).
3) Believe that this body (the archetype I found the best for our PUA goals) is something worthy and worth fighting for. You have to want it. I illustrated my experience, so you’d know it is a huge DHV prop to your avatar.

CONCLUSION

For RELATIONSHIP purposes…I think it is an excellent sport that does provide the ROI you are looking for.

For HEALTH purposes…I think it is an excellent sport that does provide the ROI you are looking for.

For WEALTH purposes…I think it is an excellent sport that does provide the ROI you are looking for.

Hehe då väljer man ju extra kilona framför tjejerna :)

Tigerkotten
2007-09-14, 11:37

Du borde lära dig mera vad "spelet" handlar om. Det finns grymt många metoder, och det där med "dissa" ska man ej heller göra ens till alla. Samt ang boken "The Game", så får han sin dröm tjej. Genom att bara vara vanlig person, han höll på tappa henne genom att vara småkaxig etc som det förispråkas.

Jag skulle vilja säga viktigaste "spelet" nämner, är lite att man ska skilja sig ifrån andra. Genom att försöka istället gärna vara "alfa", inte vara tråkig i en conversation utan istället ställa lite ovanliga frågor. Menar genom vara "alfa" så visar man ju självförtroende. Menar hur många killar "vågar" ens gå fram till en tjej de finner är intressant utan någo alkohol i kroppen? Samt att göra på dagen.

(Ni som läst Game, vad är IOI, ROI etc?)

IOI = Indecators of intresst, dvs tecken på intresse. När sådant här sker, så ska man fundera på att ta saker till nästa nivå.

ROI = Har jag ingen aning om.

backflash
2007-09-14, 11:49
funkar alltid

Oan1LeD5nMM

Tigerkotten
2007-09-14, 12:01
Indication Of Interest

Så var det visst :D Fast har för mig, att jag hört det jag skrev med.. :]

Detta tycker jag är en grymt skön FR = Field Report

Jag och min polare satte oss på X bars uteservering och inväntade Nomaggiz som vi hade stämt träff på. Jag öppnade killen i ett mix sett på bordet bredvid och vi fluffade om allt mellan himmel och jord. Jag grubblade samtidigt över missen jag stunden innan gjort.
Då en HB 9 gick förbi mig på gatan utan att jag sagt något ”damn jag var pist på mig själv”.

Jag fluffade vidare med setet bredvid oss. Nomaggiz dyker upp jag ursäktar mig och riktar min uppmärksamhet på Nomaggiz, vi pratar om Gårdagens Sarg kväll på Snaps då det visade sig att vi räknade till minst 7 st PUA som var på plats samtidigt. 2 av dem ”Style look alike” förstod inte det! Och valde att öppna mig och min target mitt i ett set = ) Men det är en annan kul historia.

I alla fall vi sitter där och pratar och tjejen som gick förbi mig på gatan dyker helt plötsligt upp igen från igenstans!!!

Omgivningen såg ut enligt följande beskrivning. Vi sitter på X bars uteservering söndag kväll runt 22. På andra sidan gatan finns det en skola med tillhörande fotbollsplan. Hela skolan är innesluten av ett högt staket. På andra sidan finns en häck och bakom den en parkbänk som vetter mot fotbollsplanen. På bänken har vår target valt att sätta sig med ryggen mot oss.

Detta är vad som hände.

Jag berättar för Nomaggiz om min miss på vägen dit, men vänta där är hon igen WTF!!!
Nomaggiz: Ok här är din chans go for it.
Superman: Fan hon är på andra sidan staketet, den kommer att bli tufft. Men har jag aldrig provat så kommer jag aldrig att veta!

Jag var inspirerad över Nomaggiz ”Taco Opener” fem våningar upp från min balkong som han skrek ut över hela Folkungagatan häromdagen. Och som till min förvåning fick Tjejerna som gick på andra sidan Gatan att svara….. =) God One bro!

Jag tar min snabbt över Gatan och ser till att hon inte ser mig komma.
Jag tar tag i staketet och kör med följande.

PUA: TJAAAAAA
HB: Hej
PUA: Hur länge har du varit inlåst, samtidigt som jag rycker i staketet lite löst.
HB: Fnittrar
PUA: Vilka leder och pekar på den Tomma fotbollsplanen
HB: Fnittrar
PUA: Har du aldrig funderar på att rymma?
PUA: Okej hur tar jag mig in till dig?
HB: Jag tror att du kan ta dig in den vägen (hon pekar åt ena hållet)
PUA: Okej Jag kommer runt.
Jag går runt och fram till henne uppbröstad med bröstet riktat mot himlen hängande med långa Orangutang armar på sidorna. Något som jag lärde mig från Extreemes coola moves när han senast var i Stockholm, Tack Extreeme =).

PUA: TJAAAAAAA och ger henne en kram och sätter mig intill henne
PUA: Du är inte från stan (Hörde på hennes dialekt)
HB: Nä jag från UMEE.. och är här och hälsar på min pappa som bor i området.
HB: Hur gammal är du?
PUA: Gissa?
HB: 25!
PUA: hur Fan visste du det? Är du någon slags häxa? Vänta nu vet jag varför du sitter inlåst.
( Jag är långt äldre än 25 ska ni veta)
HB: Fnittrar.
HB: Jag är 21
HB: Sluta ljug, du är 19… osv osv.
PUA: Känn på mina händer jag är hur kall som helst!

Och där sitter vi helt plötsligt på bänken och håller varandra i händerna med den tomma fotbollplanen framför oss i den tomma skolgården. Mycket romantisk =)

PUA: Du ska vi köra 5 frågorleken, har du kört den förut?
HB: Nä okej,
PUA : Förklara hur den går till, och vi slår vad om en kyss men bara på läpparna och i en sek så klart.
HB: Okej det låter kul.
HB:n förlorar så klart och hon pussar mig snäll på läpparna enligt ök.
PUA: Okej vi kör igen, nu vet du hur går till så du kan inte förlora…! Denna gång får du tungkyssa mig.
HB:n förlorar igen! 2 sek senare hånglar vi.

Vi fluffar vidare i 5 min, Vi kommer överens att hon ska hjälpa mig att välja en T-shirt på HM dagen efter. Jag tel-Closar och Ejectar uppbröstad.

Jag går tillbaka till Nomaggiz och min polare som vid det här laget har fotat från andra sidan gatan. Jag tittar tillbaka, hon är borta! Vi high Fivar!

Det hela tog max 10 min! Min insikt är att ibland så funkar enkla grejer om ditt State är på topp och jag är en mästare på att försvåra saker ska ni veta

Jompan
2007-09-14, 12:15
Hur gick det sen då Tigerkotten? Träffades dem på HM? *popcorn* :)

Jompan
2007-09-14, 12:18
Du borde lära dig mera vad "spelet" handlar om. Det finns grymt många metoder, och det där med "dissa" ska man ej heller göra ens till alla. Samt ang boken "The Game", så får han sin dröm tjej. Genom att bara vara vanlig person, han höll på tappa henne genom att vara småkaxig etc som det förispråkas.

Jag skulle vilja säga viktigaste "spelet" nämner, är lite att man ska skilja sig ifrån andra. Genom att försöka istället gärna vara "alfa", inte vara tråkig i en conversation utan istället ställa lite ovanliga frågor. Menar genom vara "alfa" så visar man ju självförtroende. Menar hur många killar "vågar" ens gå fram till en tjej de finner är intressant utan någo alkohol i kroppen? Samt att göra på dagen.

Jag har inte läst boken så jag vet inte alla metoder som finns. Har bara noterat att ofta när Spelet är på tapeten här på forumet så ges tipset att man ska låtsas vara ointresserad, även om undantag finns. :)

Tigerkotten
2007-09-14, 12:23
Hur gick det sen då Tigerkotten? Träffades dem på HM? *popcorn* :)
Jag ringde upp henne runt 11på dagen. F-Det blir Flake var tanken i huvudet efter ca 8 signaler… God damn, inte igen!!!
Min state hade precis förvandlat sig till storleken av grannens dvärgpudel när hon plötsligt svarade..

HB: Hej jag hörde inte att det ringde!
Hennes svar överraskade mig totalt ska ni veta… Jag trodde till 100 att det skulle bli Flake! Så jag harklade fram en TJAAAAA enda från tårna för att det skulle låta coolt ha ha ha.

Vi fluffade lite och bestämde att vi skulle träffas vid Svampen på Stureplan en timme senare. Anledningen var att hon skulle agera smakråd när jag köpte en T-shirt.

En timme och en kvart senare stannar jag bilen mitt i övergångstället vid Stureplan. Jag vevar ner rutan visslar in henne och säger att hon skall följa med för att parkera bilen.

Hon hoppar snabbt in då hela Stockholm verkar ha lagt sig på tutan….
Jag styr bilen mot södermalm.

HB: Jag trode vi skulle shopa i stan?
PUA: Det ska vi, men jag shopar på Söder, här är det massa pretto kläder sådana vill jag inte ha på mig. ( OBS! jag bor på söder)
HB: Okej Det låter bra.

Vi fluffar vidare i bilen
Jag parkerar bilen på gatan utanför min lägenhet (
Tack och lov hittade jag en P- lucka)

PUA: Ser du balkongen längst upp, där uppe bor jag ( Och pekar mot balkongen)
HB: Är det en stor lägenhet.
PUA: Njaaaaa, men den är mysig. ( OBS! lägenheten är 96kvm men en Fet utsikt)
PUA: Du kommer att älska utsikten, Förresten är du hungrig?
HB: Nej
PUA: Jag har inte ätit sedan middag igår…
HB: Jag hoppade faktiskt frukost.
PUA: Okej då går vi och handlar, vi lagar mat och sedan går vi och shoppar.

För att göra en lång historia kort, så står vi vid spisen och lagar mat, jag vidrör henne på bena när jag ska hitta rätt slev i lådan bakom henne.
valet av mat är självklart PUA näring (Tacos…..)

Effekten på lägenhetens storleken har slagit till och hon irrade runt i lägenheten som pojke i en Godis Affär.. WOW

Vi äter, dricker lite vin och fluffar vidare. T-Shirten har jag tagit av mig för att inte den skall lukta os om den självklart!

PUA: Vad är ditt horoskop? (Samtidigt som jag leker med hennes hår)
HB: Jag är Våg
PUA: Då gillar du vatten, förresten kan du simma?
HB: Fnitter, fnitter det e klart jag älskar vatten.
PUA: Har du tagit baddaren, du vet att du måste doppa hela huvudet om du ska få medalj!
HB: Fnitter, Fnitter.
PUA: Har du dykt med tuber någon gång?
HB: Nej aldrig
PUA: Jag har en film när jag dyker med hajar, som togs när jag var på Bahamas för ett par år sedan, vi kollar på den vet jag.
HB: Det låter kul

Vi äter klart och går in sovrummet=)

Min Tv står alltid i sovrummet.

Jag ligger i sängen med endas kläd i jeans och hon lägger sig intill mig. Jag kramar om henne och vi ligger där och kollar på filmen en solig förmiddag med Söderns brus i bakgrunden. Mycket romanistik igen =)

Im going for the kill, var bered med fjärkontrollen och sätt på musik så fort filmen är slut. F- Tänk om jag får LMR, F- och jag som inte hunnit handla in THEMANS berömda hallon olja. Jag har ifs en brun utan sol som luktar gott.

Det får duga. F-det kommer bli a big mess av lakanen. Vem bryr sig det är värd det! Så går tanken i mitt huvud samtidigt som jag kommentar hajarna och hon ligger på mitt bröst och klämmer min hand.

Filmen tar slut, jag vänder på henne, stänger av tv:n på med musiken och kysser henne. F-Jag kommer inte ihåg ordningen.

Nu ska vi se ifall jag kommer att behöva brun utan sol eller inte? tänker jag. Jag avvaktar in LMR. Den kommer aldrig. Hon andas häftigare Jag eskalerar får henne på huk att möta min blick.

PUA: Släpp ut ditt hår
HB: Hon slänger av sig toffsen
Jag tar tag i underkanten av hennes linne, And out the door it goes.

Hon rycker i bältet på jeansen……
This is it, im past LMR…
Kläderna flyger av och resten kan ni bara fantisera om. Ljuvligt mmmm..

En stund senare ligger vi i sängen och leker med min nya digital kamera som har en massa krångliga funktioner….! Hon lär mig snabbt hur man ställer in den.
Några kort senare sitter vi och pratar om hur vi träffades. Jag förhör henne lite diskret för att ta reda på vad är det som funkar.

Lyssna på detta.

HB: Jag och många av mina vänner går ofta promenader sitter på parkbänkar eller går i solen. Det är bästa sättet att träffa nya människor.

PUA: Men hade du träffat många igår?
HB: Jo men ingen jag fastnat för.

PUA: Jag vet att jag är underbar ha ha men ärligt vad var det som fick dig att fastna för mig.

HB: Det var ditt, roliga och bestämda sätt som jag tyckte var kul.

Insikt: Det har kommit med i många trådar förut, men återigen. De väntar på att bli öppnade. Så get out there boys and do your thing!

Jag har inte läst boken så jag vet inte alla metoder som finns. Har bara noterat att ofta när Spelet är på tapeten här på forumet så ges tipset att man ska låtsas vara ointresserad, även om undantag finns. :)

Beror på vem man pratar med också, menar säg en blyg tjej ska man ju inte riktigt "hantera" som en tjej med värsta självförtroendet.

egge
2007-09-14, 12:24
BREAK YOUSELF!!11!!!1!:laugh:

Jompan
2007-09-14, 12:29
Den historien visar ju att tjejer vill ha bestämda killar som vet vad dem vill ha och inte är rädda att ta det och visa det. Vilket princip är helt tvärtemot "dissa"-taktiken. :)

Det där är vad jag kallar gammal hederlig uppvaktning det. *popcorn* *cupid*

Tigerkotten
2007-09-14, 12:36
Den historien visar ju att tjejer vill ha bestämda killar som vet vad dem vill ha och inte är rädda att ta det och visa det. Vilket princip är helt tvärtemot "dissa"-taktiken. :)

Det där är vad jag kallar gammal hederlig uppvaktning det. *popcorn* *cupid*

Precis "Alfa" som jag pratade om, och som sagt "dissa" saken handlar om så mycket mera. Så få inte för dig för mycket, utan läs själv på innan du pratar om saker du inte riktigt vet om :)

Menar en diss ska ju inte göra tjejen i fråga upprörd om du tror det, utan det handlar ju om att göra det med glimten i ögat :) Så det skapas en slags positiv lekfull vibe helt enkelt.

Jompan
2007-09-14, 12:43
Precis "Alfa" som jag pratade om, och som sagt "dissa" saken handlar om så mycket mera. Så få inte för dig för mycket, utan läs själv på innan du pratar om saker du inte riktigt vet om :)

Menar en diss ska ju inte göra tjejen i fråga upprörd om du tror det, utan det handlar ju om att göra det med glimten i ögat :) Så det skapas en slags positiv lekfull vibe helt enkelt.

Så sant som du skriver.

Men som en icke påläst individ, måste jag nog ändå notera att det nog inte alla som tagit till sig den boken så som den är menad heller. :)

Du verkar däremot ha gjort en bra syntes på boken. :thumbup:

Kwon
2007-09-14, 12:50
"Use what is useful" som Bruce Lee en gång sa.

Självklart kan Kotten ta användbara metoder och tankesätt från en bok och anpassa samt adaptera det till Kotten-style så att det fungerar bättre för honom.

Jag säger, ser bra ut, kör hårt samt ett "Keep doin' what you doin'!"

Greg
2007-09-14, 12:55
Problemet är, som det verkar med PUA'n från Söder, att så fort man har läst The Game så är man en fullfjädrad PUA.

Så är inte fallet. Jag har läst The Game, Mystery Method, Venusian Arts.

Jag har läst en hel del böcker om kommunikation. Metoder och openers kan bara ta dig en viss bit. Det hela, som många tycks gå miste om, är den stora sociala biten i "raggning".

Som Mystery brukar säga på sina seminarier:
"I am not planning to lead you from the opener 'til the close, I'm planning to lead you for tomorrow and the rest of the way".

Det finns inga pickup-lines, det gäller att göra sig förstådd och betrodd, vara avslappnad i en social-miljö.

The Game ska man läsa för att det ger underhållningsvärde.

Vill du lära dig att "ragga" ska du läsa böcker av Mystery, Ross Jeffries, David DeAngelo, Juggler, Lance Mason, Zan Perrion, Rasputin etc.

Sen ska du se på seminarier av DeAngelo, Tyler Durden, Mystery, Styles etc etc.

Mystery har flera seminarier på säkerligen 5-10 h. Bara till att söka och ladda ner. Mycket sevärda.

Kwon
2007-09-14, 13:00
Problemet är, som det verkar med PUA'n från Söder, att så fort man har läst The Game så är man en fullfjädrad PUA.

Jag har inte läst någon av dessa böcker och jag har aldrig haft några problem! :D

Tigerkotten
2007-09-14, 13:01
Så sant som du skriver.

Men som en icke påläst individ, måste jag nog ändå notera att det nog inte alla som tagit till sig den boken så som den är menad heller. :)

Du verkar däremot ha gjort en bra syntes på boken. :thumbup:

Yepps indeed, jag tycker inte ens "The Game" är speciellt bra bok för att lära sig. Utan den är isåfall mera för mig att bryta barriärer, och förstå lite grunder :) Helt enkelt att tro på sig själv.

Jag har läst en hel del böcker om kommunikation. Metoder och openers kan bara ta dig en viss bit. Det hela, som många tycks gå miste om, är den stora sociala biten i "raggning".

Som Mystery brukar säga på sina seminarier:
"I am not planning to lead you from the opener 'til the close, I'm planning to lead you for tomorrow and the rest of the way".

Det finns inga pickup-lines, det gäller att göra sig förstådd och betrodd, vara avslappnad i en social-miljö.

The Game ska man läsa för att det ger underhållningsvärde.

Vill du lära dig att "ragga" ska du läsa böcker av Mystery, Ross Jeffries, David DeAngelo, Juggler, Lance Mason, Zan Perrion, Rasputin etc.

Sen ska du se på seminarier av DeAngelo, Tyler Durden, Mystery, Styles etc etc.

Mystery har flera seminarier på säkerligen 5-10 h. Bara till att söka och ladda ner. Mycket sevärda.

Precis finns bättre böcker att läsa än "Spelet", RSD har ju sin Blueprint t.ex. Men jag diggar inte Ross Jeffries alls, så han går bort för mig. Senaste för mig att gå igenom just nu är Myster.Magic.Bullets som är skriven av Savoy.

Annat tips om att "må bra" är ju Anthony Robbins.

Jag har inte läst någon av dessa böcker och jag har aldrig haft några problem! :D

Natural. Men samtidigt tar du vara på alla tillfällen som ges? Vissa kanske inte tänker på det, men jag gör då det. Ser jag en snygg brud jag finner är intressant på dagtid, och jag gör absolut inget åt det. Så stör jag mig på det i efterhand. Det är något jag vill överkomma :)

Slartibartfast
2007-09-14, 13:10
Har du lägrat mycket brudar, kotten?

Greg
2007-09-14, 13:16

På grund av en väldigt dominant fader så har jag haft dåligt självförtroende. Jag har haft svårt att öppna en dialog med okända människor socialt.

Sen jag började ta min vikt på allvar så råkade jag ramla över The Game. Och på den banan har det varit.

Vissa behöver lite hjälp på vägen.

Som mig själv, och kanske även kotten?

Kwon
2007-09-14, 13:19
Natural. Men samtidigt tar du vara på alla tillfällen som ges? Vissa kanske inte tänker på det, men jag gör då det. Ser jag en snygg brud jag finner är intressant på dagtid, och jag gör absolut inget åt det. Så stör jag mig på det i efterhand. Det är något jag vill överkomma :)

Haha, verkligen inte, men har inget behov heller.

Granatgiraffen
2007-09-15, 12:46
Igår försökte jag öppna ett set och negga(jag kastar lite ord), grym var jag!

Pratade med någon tjej och hennes kompis var brevid. Den här tjejen stod och småboxade på mig lite då och då(vafan liksom). Då var det läge för en negg så jag frågade hennes kompis om hon höll på med boxning eller om hon bara var efterbliven. kort därefter gick dom och handlade öl.

Några tips?
ps
tydligen höll hon på med boxning

Win-win situation!

Frida.B
2007-09-15, 12:53
Ska en kille negga måste han ju vara smart. Dock skulle aldrig jag nappa på en kille som raggar på krogen över huvud taget. Men det e ju en annan sak.

Granatgiraffen
2007-09-15, 13:04
Ska en kille negga måste han ju vara smart. Dock skulle aldrig jag nappa på en kille som raggar på krogen över huvud taget. Men det e ju en annan sak.

Nice ms Bean.

Rahf
2007-09-15, 15:54
Frida, vi vet att du bara raggar på gymmet. Stora och kralliga ska de vara också ;).

Nää vad stygg jag är!

Tigerkotten
2007-09-15, 17:04
Har du lägrat mycket brudar, kotten?

Skulle jag inte vilja påstå. Jag klarar mig helt okej om jag går ut på krogen osv, men tappar bort mig själv ibland har jag märkt :) Men är inte riktigt "där" jag vill vara ännu. Jämför jag mig med andra vänner, så skulle jag vilja påstå att jag är rätt "duktig".

På grund av en väldigt dominant fader så har jag haft dåligt självförtroende. Jag har haft svårt att öppna en dialog med okända människor socialt.

Sen jag började ta min vikt på allvar så råkade jag ramla över The Game. Och på den banan har det varit.

Vissa behöver lite hjälp på vägen.

Som mig själv, och kanske även kotten?

Precis sociala biten hade jag problem med i början, nu har jag inte så svårt att öppna saker och ting. Men daygame är som sagt det kluriga.

Pratade med någon tjej och hennes kompis var brevid. Den här tjejen stod och småboxade på mig lite då och då(vafan liksom). Då var det läge för en negg så jag frågade hennes kompis om hon höll på med boxning eller om hon bara var efterbliven. kort därefter gick dom och handlade öl.

Några tips?
ps

Win-win situation!

Vem var det snygga av de 2? Du kanske bara enbart visade uppmärksamhet och pratade med den ena. Som sagt ge poäng, o sen som sagt var det ettt 2set = Man ska involvera båda 2 i samtalet :)

Negg till det där vettifaen, kunde väl kört på enkel sak som. - E hon alltid sådär o peka på henne. Som sagt beror på situation :D

Granatgiraffen
2007-09-15, 21:35
Skulle jag inte vilja påstå. Jag klarar mig helt okej om jag går ut på krogen osv, men tappar bort mig själv ibland har jag märkt :) Men är inte riktigt "där" jag vill vara ännu. Jämför jag mig med andra vänner, så skulle jag vilja påstå att jag är rätt "duktig".

Precis sociala biten hade jag problem med i början, nu har jag inte så svårt att öppna saker och ting. Men daygame är som sagt det kluriga.

Vem var det snygga av de 2? Du kanske bara enbart visade uppmärksamhet och pratade med den ena. Som sagt ge poäng, o sen som sagt var det ettt 2set = Man ska involvera båda 2 i samtalet :)

Negg till det där vettifaen, kunde väl kört på enkel sak som. - E hon alltid sådär o peka på henne. Som sagt beror på situation :D

Aha. Jag vågar påstå att jag inte var 100% seriös. (Jag tyckte mest att det var lite efterblivet på riktigt.) :hbang:

Pepparkakssmurfen
2007-09-15, 21:53
Jag läste Spelet(The Game) och seriöst,den sög.
Vilka töntar de verkade vara. Den där stilen kan funka i US of A men knappast
här i Sverige där tjejerna är mer sofistikerade.

Granatgiraffen
2007-09-15, 21:56
Jag läste Spelet(The Game) och seriöst,den sög.
Vilka töntar de verkade vara. Den där stilen kan funka i US of A men knappast
här i Sverige där tjejerna är mer sofistikerade.

haha. Ja det är dom verkligen.

Kul med lite skämt såhär på lördagskvällen.

Pepparkakssmurfen
2007-09-15, 22:08

Men på riktigt,jag såg framför mig nån påfåglad tönt med t-shirt med lcd-display där det står "coola" grejer på. Och buffaloskor och fjäderhatt.

Tricklev
2007-09-15, 22:19
Men ni skämtar, killar som öppet erkännt att dom är blyga, har svårt att öppna sig, är blyga, och inte har fått lägra tillräkligt tjejer för att komma upp i tvåsiffrigt, sitter igen och lär ut hur man får ******.

Era småbrorsors polare blir säkert impade, men kamma er.

Chaan
2007-09-15, 23:10

:laugh: Va fan jag tänkte väl när jag läste din post 10 inlägg sedan eller något. Tänk på att alla inte vet att det e 1 april året runt. För oss ur ironiska generationen..

Dissector
2007-09-15, 23:30

Det där är inte sant. Då har du missuppfattat hela grejen, liksom många andra.
Det är inga "hemliga ord" eller magiska samtalsämnen.
Man kan ju egentligen köra "The Game-principer" utan att någon tänker på det.
Tjejer som läst The Game lär ju inte automatiskt dissa en kille för att han inte gör som många andra (lunkar fram, frågar hur läget är och bjuder på ett glas) och så vidare. Använder man inövade repliker som man snott från boken så är det såklart en helt annan femma, men det är inte meningen att man ska ha för avsikt att göra så. Repliker och liknande är oftast fungerande exempel som egentligen beskriver principen av något. Målet är ju att förstå den principen och kunna använda den med helt egna ord.

Det är skoj att hata sånt här. Det är också ganska naturligt att fnysa åt det, ifall man inte är intresserad. Många tycker helt enkelt att "Vafan, gå ut och ha trevligt och kanske prata med nån tjej som man tycker är söt så kanske det leder nån vart" är det trevligaste och bästa. Då behöver man ju naturligtvis inte några PUA-metoder. Inte mycket mer med det. Det är ingen som påstår att The Game är det enda sättet.

Det finns många "Mr Nice guys" som undrar varför det aldrig klickar. Det verkar gå hur bra som helst ett tag men man går ändå alltid hem ensam. Då är det ju onödigt att bara säga: "Lev med det. Det finns inga metoder. Var glad och trevlig så löser det sig tillslut" (om man inte vill sitta och vänta på att något magiskt ska hända med den rätta förutbestämda prinsessan), när det faktiskt finns sätt att förändra situationen mer medvetet.

Man kan väl beskriva "PUA-principerna" antingen som hjälpmedel eller som intresse. Jag ser inget fel i något av det egentligen.

Greg
2007-09-16, 01:36

Några tips?
ps

Win-win situation!

Mystery säger själv:

"Any gambit used to convey that you are not a potential suitor. A neg is not an insult. The purpose of a neg is to false disqualify you."

Att kalla någon för efterbliven är inte en "neg". Det är bara korkat.

sundvall
2007-09-17, 15:10
Alltså det handlar inte om att läsa en bok (the-game) för att bli en don juan. The-game är inte någon slags manual om hur man lär sig ragga på bästa möjliga sätt. Det är helt omöjligt att bli nån jädra tjejtjusare genom att läsa sig till massa hemliga tekniker och rutiner. Man måste utveckla sig själv och det är det som seduction i grund och botten handlar om. Hur man utvecklar sitt tänkande, hela sig själv. Hur man bygger ett starkare självförtroende och blir mer självsäker, hur man förbättrar sin sociala kompetens och får ett rikare socialt liv. Att man blir bättre med tjejer är bara en bonus.

Problemet är att så fort någon hör seduction så relaterar dom det på en gång till the-game, en bok som dom läst lite snabbt om på närmaste bokhandel, eller hört killarna i sätet bakom sig på bussen snackat om. Därav denna smutskastning.

Vill man läsa the-game ska man göra det för underhållningens skull, inte i hopp om att man ska bli ett fastlimmat virus i tjejernas lilla känslomässiga bubbla i hjärnan.

Finns det någon som inte håller med mig när jag säger att kvinnor generellt sett oftast blir intresserade av män som är charmiga, självsäkra, står för sina principer, inte allt för lättflörtade, som har humor och som får er att känna er trygg, säker och omtyckta? Dessa är några egenskaper man kan utveckla något enormt inom seduction.

Tricklev
2007-09-17, 17:48
sundvall det som får folk att reagera lite är väll att PUA-communityn är lite som HIT träniande, dom är frälsta, och ska lära alla andra den sanna vägen till frälsningen.

Sedan att det egentligen är en klubb för smått överviktiga folk som vill börja ligga, gör ju att folk tittar ytterligare en gång.

Tigerkotten
2007-09-17, 18:01
sundvall det som får folk att reagera lite är väll att PUA-communityn är lite som HIT träniande, dom är frälsta, och ska lära alla andra den sanna vägen till frälsningen.

Sedan att det egentligen är en klubb för smått överviktiga folk som vill börja ligga, gör ju att folk tittar ytterligare en gång.

hahahahaha LOL.

Du borde spana vidare på detta, bara se serien the.pickup.artist o svara på är någon av Mystery och hans 2 wings överviktiga? Nu ser Mystery och den blonda killen lite "speciella" ut med sin peacock stil. Men utan den, skulle de kunna vara vilken average joe som helst.

Ang första håller jag inte med heller, fungerar något sätt för en person. Så ska han ju självklart köra vidare på det. Sen finns det som sagt MÅNGA olika stilar inom "PUA". Det gäller hitta vad som passar en själv helt enkelt. Ta influenser från olika stilar etc. Eller bara t.ex köra "mystery method".

sundvall
2007-09-17, 19:03
Tricklev Ditt påstående om att det är en klubb för överviktiga personer som vill börja ligga bevisar ju bara hur liten insikt du har i det hela, och där har vi anledningen till att du smutskastar det.

Och sen, vart ser du felet i att människor som inte ser så bra ut också vill ha kärlek och närhet?

Tricklev
2007-09-17, 19:55
Och sen, vart ser du felet i att människor som inte ser så bra ut också vill ha kärlek och närhet?

Absolut inget, PUA-communityn är som många andra communitys, den fyller ju uppenbarligen en funktion för personen som använder den, och det är ju onekligen bra att dom som behöver det, får lite extra självförtroende.

Jag tror bara inte som PUA-folket att det är den ultimata frälsningen som gäller, om du vill få sex.

sundvall
2007-09-17, 20:17
Absolut inget, PUA-communityn är som många andra communitys, den fyller ju uppenbarligen en funktion för personen som använder den, och det är ju onekligen bra att dom som behöver det, får lite extra självförtroende.

Jag tror bara inte som PUA-folket att det är den ultimata frälsningen som gäller, om du vill få sex.

Haha, ingen frälsning men det är onekligen ett effektivt sätt, om det nu är det man är ute efter. Annars kan man ju kontakta närmsta hora.